Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeasti pelottaa jos tuo rokotepassi tulee voimaan....

Vierailija
04.02.2021 |

En ole rokotevastainen. Otan rokotteita enemmän kuin mielelläni. Silti, minusta on äärimmäisen huolestuttava suunta, jos eriävät mielipiteet (oli se sitten rokotteista tai muista seikoista) sulkee henkilön yhteiskunnan ulkopuolelle.

Jos näin voidaan tehdä, eikä kukaan näe ongelmaa, mikä takaa sen, että se jää tähän?

Kommentit (729)

Vierailija
701/729 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä passi tulee kyykyttämään kaikkia kansalaisia. Aina saa hypätä uuden esteen yli, että pysyy vihreänä ja "saa takaisin" vuoden 2019 perusoikeudet, jotka kuuluu KAIKILLE ja jotka on kirjattu PERUSTUSLAKIIN. Nyt perusoikeudet on EHDOLLISIA. Meiltä viedään vapaus ja ehdollisesti annetaan sitä pieninä palasina takaisin. Ootte te naiiveja.

Vierailija
702/729 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni jättää rokotteen ottamatta koska heidän mielestään Suomen arvoihin ei kuulu pelottelu,uhkailu ja painostus.

Eli jos rokotteen ottaa niin hyväksyy nuo arvot.

Mun tuttavapiiristä myös sellainen havainto että alle 40 vuotiaista melkein kaikki rokotteen ottaneet on parisuhteessa ja sinkun sekä ikisinkut taas melkein kaikki rokottamattomia 🤔

Aikä kummallinen kannan otto tuo eka....riskeeraa terveytensä jonkin olemattoman väitteen takia.En tunne ketään peloteltua, uhkailun kohteeksi joutunutta enkä painostettua. 

Näissä ketjuissa toki sitä esiintyy, mutta tekijöinähän on rokotevastaiset.

Minä tiedän useamman ihmisen kuka otti rokotukset vain koronapassin takia koska ilman koronapassia heidän elämää olisi rajoitettu.

Meidän työpaikallakin yksi hiukan alta 30v henkilö puhui alkuun ettei ota rokotuksia koska hän ei ole riskiryhmäläinen yms... Sitten kun tuli koronapassi niin hän haki rokotukset koska hän haluaa käydä baareissa.

Nythän oli juttua että rokotteita haettiin koska koronapassia vaaditaan jo klo 17 lähtien.

Koronapassi toimii nimenomaan painostus,uhkailu ja pelottelu keinoina sille että rokotua haetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/729 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella surullista että perustuslakia tallotaan ja tämä on ihmisille ok,k passi on ihmisoikeus rikkomus,koki ajan jatkuvasti saa käydä piikkiä ottamassa, nyt jopa pelotellaan uudella viruksella, haluan entisen ajan takaisin jolloin pystyi rauhassa itse päättämään omista asioistaan 😭 rokote samoin pitäisi olla vapaaehtoista!

Vierailija
704/729 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko huomasit, tässä ketjussa

Voi olla vanhoja tietoja.

Tahallisesti HARHAANJOHTAVAa myös.

Vierailija
705/729 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteista voi kieltäytyä, mutta on ymmärrettävä että yhteiskunnan on tehtävä rajoituksia jotta vahingot minimoidaan. Oma valinta.

Koronapassi on hyvä asia ja kannatan sitä joka paikkaan käyttöön! Kokemusta Italiasta missä se toimii kuin junan vessa.

Vierailija
706/729 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Olen rokotemyönteinen, mutta tässä ollaan petaamassa rajoitusten ja kieltojen tulevaisuutta.

Pitää olla vaihtoehtoja. Kukin voi sitten itse valita, miten toimii ja mitä riskejä ottaa.

Koko ajan tulee uusia viruksia, joten ei ole kestävä tie luoda rajoitusviidakkoa.

Eihän rokotteen tai rokotepassin ottaminen mikään pakko ole. Kaikki rokottamattomat saavat edelleen elää vapaasti, ei heitä mihinkään vankilaan tai työleirille viedä.

Mutta ei millään ulkomaalla ole velvollisuutta ottaa rajojensa sisäpuolelle sellaista ihmistä, joka ei ole rokotuttanut itseään. Ei maasta toiseen matkustaminen ole mikään loukkaamaton ihmisoikeus, vaan jokainen maa voi valita, keitä se sinne haluaa. Sitä itsenäisyys tarkoittaa. En minäkään päästä kotiini ketä tahansa eikä toistaiseksi kukaan tapaamani ihminen ole olettanut, että hänellä on automaattinen pääsy kotiini.

Jokainen voi ihan itse miettiä, haluaako ottaa rokotteen ja siihen liittyvät etuudet, vai jättääkö rokotteen välistä kuten myös siihen liittyvät etuudet. Kyse on ihan samasta oikeuksien ja velvollisuuksien suhteen kuin plussakortin ottamisesta. Kauppa voi myydä jotain tavaroita alennuksella plussakortillisille, mutta ei sillä ole velvollisuutta tarjota alennusta kaikille asiakkaille. Jokainen voi ihan itse puntaroida tykönänsä, houkuttaako kaupan tarjoama diili vai ei. Jokainen voi myös valita, ottaako rokotteen vai ei, ja siihen liittyvät riskit ja mahdollisuudet.

Entä he, joilla on terveydellisiä esteitä rokotukselle?

Näitä on ehkä 10 miljoonasta. Lääkärintodistuksella voi osoittaa

Vierailija
707/729 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipide saa olla, käytöksellä ja valinnoilla on seurauksia.

Vierailija
708/729 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EU on ilmoittanut, että rokote ei ole pakollinen eikä ketään saa syrjiä, vaikka ei haluaisikaan ottaa rokotetta. 27.1.2021

https://pace.coe.int/en/files/29004/html

Päätöslauselman kohdat

7.3.1

7.3.2

Eikö Itä-valta kuulukaan EU:hun?

Vierailija
709/729 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman rokotepassia Suomessa ihmisitä varmaankin noin puolet olisivat olleet rokotevastaisia. Etenkin nuoremmista ihmisistä todella moni kävi piikillä sen takia että pääsee baareihin. Tuo rokotepassi on vain ja ainoastaan työkalu saada ihmiset rokottautumaan.

Vähän niinkuin tikkari lapselle.

Vierailija
710/729 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä rokottamatonta mihinkään yhteiskunnan ulkopuolelle suljeta vaan sen sisään. Pysyy siis kotimaassaan eikä mene rasittamaan muiden maiden terveydenhuoltoa sairastumalla lomamatkalla.

Parasta mitä olen kuullut pitkään aikaan. Ei tule tännekään taudintuojia!

Rokotettu kuitenkin kantaa, levittää ja sairastaa koronaa siinä missä rokottamatonkin joten tuo passi on täysin älytön. Eli kyllä ne taudintuojat liikkuu sillä passilla ihan kaikkialla.

Vierailija
711/729 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä passi tulee kyykyttämään kaikkia kansalaisia. Aina saa hypätä uuden esteen yli, että pysyy vihreänä ja "saa takaisin" vuoden 2019 perusoikeudet, jotka kuuluu KAIKILLE ja jotka on kirjattu PERUSTUSLAKIIN. Nyt perusoikeudet on EHDOLLISIA. Meiltä viedään vapaus ja ehdollisesti annetaan sitä pieninä palasina takaisin. Ootte te naiiveja.

Jotain tarttis tehrä.

Vierailija
712/729 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Olen rokotemyönteinen, mutta tässä ollaan petaamassa rajoitusten ja kieltojen tulevaisuutta.

Pitää olla vaihtoehtoja. Kukin voi sitten itse valita, miten toimii ja mitä riskejä ottaa.

Koko ajan tulee uusia viruksia, joten ei ole kestävä tie luoda rajoitusviidakkoa.

Eihän rokotteen tai rokotepassin ottaminen mikään pakko ole. Kaikki rokottamattomat saavat edelleen elää vapaasti, ei heitä mihinkään vankilaan tai työleirille viedä.

Mutta ei millään ulkomaalla ole velvollisuutta ottaa rajojensa sisäpuolelle sellaista ihmistä, joka ei ole rokotuttanut itseään. Ei maasta toiseen matkustaminen ole mikään loukkaamaton ihmisoikeus, vaan jokainen maa voi valita, keitä se sinne haluaa. Sitä itsenäisyys tarkoittaa. En minäkään päästä kotiini ketä tahansa eikä toistaiseksi kukaan tapaamani ihminen ole olettanut, että hänellä on automaattinen pääsy kotiini.

Jokainen voi ihan itse miettiä, haluaako ottaa rokotteen ja siihen liittyvät etuudet, vai jättääkö rokotteen välistä kuten myös siihen liittyvät etuudet. Kyse on ihan samasta oikeuksien ja velvollisuuksien suhteen kuin plussakortin ottamisesta. Kauppa voi myydä jotain tavaroita alennuksella plussakortillisille, mutta ei sillä ole velvollisuutta tarjota alennusta kaikille asiakkaille. Jokainen voi ihan itse puntaroida tykönänsä, houkuttaako kaupan tarjoama diili vai ei. Jokainen voi myös valita, ottaako rokotteen vai ei, ja siihen liittyvät riskit ja mahdollisuudet.

Entä he, joilla on terveydellisiä esteitä rokotukselle?

Näitä on ehkä 10 miljoonasta. Lääkärintodistuksella voi osoittaa

Mitkä ovat nuo esteet?

Vierailija
713/729 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielipide saa olla, käytöksellä ja valinnoilla on seurauksia.

Mistä lähtien? Miksi esim. tupakoitsijat, alkoholistit, ylipainoiset ja rikolliset saavat myös hoitoa? Mihin vedetään raja?

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008400399.html

Vierailija
714/729 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotteista voi kieltäytyä, mutta on ymmärrettävä että yhteiskunnan on tehtävä rajoituksia jotta vahingot minimoidaan. Oma valinta.

Koronapassi on hyvä asia ja kannatan sitä joka paikkaan käyttöön! Kokemusta Italiasta missä se toimii kuin junan vessa.

Tosi hyvin juu. Mm. Italiassa, Ranskassa ja Alankomaissa ollaan todella kyllästyneitä koronatoimiin. On isoja mielenosoituksia, jopa mellakoita, sillä et välttämättä voi edes ostaa bensaa tai päästä aivotärähdyksen takia hoitoon ilman k-passssia. Miten esim. bensa liittyy pandemiaan? Näistähän ei Yle tai HS vain uutisoi tarpeeksi.

Vierailija
715/729 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää rakkaat ystävät ottako koronarokotteita. Herätkää ja havahtukaa mitä ympärillämme tapahtuu. Raamatun ennustuksista jo noin 75 % on toteutunut ja lisää koko ajan silmiemme edessä. Ihminen, jolla ei ole Jumalaa elämässään ei kuitenkaan näe tätä. Lukekaa silti vaikka tämä kirjoitus omalla analyyttisellä tavallanne. Ei kannata uskoa vain sitä yhtä totuutta, mitä valtamedia yrittää saada uskomaan. Uskokaa enemmän Jumalaan kuin ihmiseen.

https://kutsuhuutotaivaaseen.blogspot.com/2021/06/tamanhetkiset-ja-tule…

Vierailija
716/729 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä, jos rokotepassi tulee voimaan.

Keltakuumerokotteen osalta on jo rokotekortti ja tiettyihin maihin ei pääse ilman rokotetta.

Ei ilman rokotuksia saada maailmasta v.covid-virusta talttumaan.

Niin mutta siihen tarvitaan sitten se oikea toimiva, luotettava ja tutkittu turvallinen rokote. Ei noita nykyisiä.

Vierailija
717/729 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartunnat lisääntyy vaikka passi ollut käytössä jo jonkin aikaa. Samoin uutisoidaan että sairaalat kuormittuvat koronapotilaista. Ei ole passilla ollut ainakaan tautia helpottavaa vaikutusta. 886

Vierailija
718/729 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko asenteesi tuo, jos virus olisi tappava lapsille? Nyt joutaa riskiryhmäläiset kuolla? Heistäkin moni on alaikäisten lasten vanhempia. Ja sinusta on väärin, että juuri sinun vapauksia rajoitetaan rokottamattomana? Haluatko tästä viruksesta eroon? Mitä itse teet asian eteen? Kysyn, koska ihmettelen tosissani tätä asennetta.

Vierailija
719/729 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle: Kansanedustaja Paula Werningillä on koronatartunta

https://yle.fi/uutiset/3-12223834

"Kansanedustaja Paula Werning kertoo ottaneensa kaksi koronarokotusta. Hän sairastui silti."

Ylläri. Ei muuta kuin uutta putkeen, kyllä se virus nekin väistää. Eikö juuri uutisoitu että virus on lainannut koodia flunssavirukselta? Kukaan täysipäinen ei edes unelmoi kehittävänsä toimivaa rokotetta flunssaa vastaan, koska flunssaviruksia on paljon ja ne väistävät kaikki rokotteet.

Olisikohan jo aika myöntää että taistelu koronaa vastaan on hävitty ja väistämätön tapahtukoon?

Vierailija
720/729 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

SDP:n kansanedustaja Paula Werningillä on koronatartunta. Tämä onkin ainoa asia, josta ko. henkilö on tullut tunnetuksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi