Oikeasti pelottaa jos tuo rokotepassi tulee voimaan....
En ole rokotevastainen. Otan rokotteita enemmän kuin mielelläni. Silti, minusta on äärimmäisen huolestuttava suunta, jos eriävät mielipiteet (oli se sitten rokotteista tai muista seikoista) sulkee henkilön yhteiskunnan ulkopuolelle.
Jos näin voidaan tehdä, eikä kukaan näe ongelmaa, mikä takaa sen, että se jää tähän?
Kommentit (729)
On paljon ihmisiä, jotka näkevät ongelman tavassa, jolla päättäjämme ja julkiset laitokset ovat ryhtyneet käyttämään valtaa. Se on riski rauhanomaiselle yhteiskunnalle, jos jokin taho (olipa mikä tahansa) voi määrätä liian monesta asiasta liian autoritäärisesti ja omia itselleen ihmiset ja ihmisten tahdon. Enemmänkin hankaluus on siinä, mitä asialle tekisi. Hallituspuolevaihdokset, pienpuolueiden perustamiset ja muut sellaiset eivät välttämättä muuta mitään. Valtaa ei pitäisi keskittää vaan hajottaa useammille ihmisille. Eikä silläkään ole mitään merkitystä saneleeko liian rankkoja sääntöjä uskonto vai lääketiede vai jokin poliittinen oppi. Jotkut myös ajattelevat, että koska Suomessa moni asia on paremmin kuin jossakin toisaalla, näin tulee automaattisesti olemaan aina ja että suomalaiset olisivat siinä suhteessa jotenkin erityistä porukkaa. Mutta näin ei tarvitse olla. Kyllä Suomellakin piisaa synkkää historiaa. Korona on ollut kuin näyte siitä, mitä tapahtuu kriisissä, miten ihmiset toimivat, ja se on vaikuttanut talouteen vaikka ei synkentänytkään ja niinedelleen. Laitkin.
Baareista en niin välitä mitä tekevät, mutta kunnon ruokaravintolat jää nyt käymättä.
Noh oppii gurmee aterioiden teon :D
Toivon vain ettei jatkuvat solujen muokkaus injektiot vahingoita pysyvästi, kun suurin osa ihmisistä niitä piikittelee.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen: perustuslain mukaan vapaaehtoisesta rokotuksesta kieltäytyminen ei saa Suomen rajojen sisällä johtaa mihinkään kielteisiin seuraamuksiin kuten liikkumisvapauden rajoituksiin tms. Ulkomailla toki voi olla eri säännöt, eli matkustamiseen rokottamattomuus voi vaikuttaa. Mutta kyllä Suomessa voi elää rokotteetta ihan kuten ennenkin, vapaasti.
Näytäpä se perustuslain kohta.
Vierailija kirjoitti:
On paljon ihmisiä, jotka näkevät ongelman tavassa, jolla päättäjämme ja julkiset laitokset ovat ryhtyneet käyttämään valtaa. Se on riski rauhanomaiselle yhteiskunnalle, jos jokin taho (olipa mikä tahansa) voi määrätä liian monesta asiasta liian autoritäärisesti ja omia itselleen ihmiset ja ihmisten tahdon. Enemmänkin hankaluus on siinä, mitä asialle tekisi. Hallituspuolevaihdokset, pienpuolueiden perustamiset ja muut sellaiset eivät välttämättä muuta mitään. Valtaa ei pitäisi keskittää vaan hajottaa useammille ihmisille. Eikä silläkään ole mitään merkitystä saneleeko liian rankkoja sääntöjä uskonto vai lääketiede vai jokin poliittinen oppi. Jotkut myös ajattelevat, että koska Suomessa moni asia on paremmin kuin jossakin toisaalla, näin tulee automaattisesti olemaan aina ja että suomalaiset olisivat siinä suhteessa jotenkin erityistä porukkaa. Mutta näin ei tarvitse olla. Kyllä Suomellakin piisaa synkkää historiaa. Korona on ollut kuin näyte siitä, mitä tapahtuu kriisissä, miten ihmiset toimivat, ja se on vaikuttanut talouteen vaikka ei synkentänytkään ja niinedelleen. Laitkin.
Miten sinusta olisi pitänyt toimia toisin kriisissä? Mitä siis ihan konkreettisesti olisit, sillä tiedolla mikä päätöksentekohetkellä oli, tehnyt toisin?
Näen kyllä periaatteellisen tiskin, josta puhut. Mutta ehkä et ihan ole oivaltanut sitä, että valtiossa, yhteiskunnassa, aina jotkut käyttävät valtaa. Kaikki käyttävät äänestämällä, ja virkamiehet heille säädettyjen lakien mukaisesti, ja valitut edustajat säätämällä niitä lakeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitto mikä myötähäpeä täällä tulee, kun lukee näitä rokotevastaisten ulinoita.
Olkaa rokottamatta itseänne, mutta aion kieltäytyä olemasta rokottamattomien kanssa. Nyt kun inisette siitä kuinka teidän oikeuksia rikotaan, niin ilmoitan, etten kutsu yhtäkään rokottamatonta tapahtumiini tai yksityisiin juhliini. Kehittäkää joku oma yhteiskunta, olen täynnä kaikenmaailman kulkutautimyönteisiä.Minulla on sinulle heti alkuun surullisia uutisia. Siellä sinun rokotettujen juhlissakin voi korona levitä ja tarttua, sekä joku siitä jopa sairastua sairaalakuntoon.
Rokote ei ole mikään takuu siitä, että olet täysin suojassa koronalta. Terve ihminen on. Se sinun pitäisi nyt saada ensisijaisesti selville, jos haluat elämän jossa ei ole koronaa. Eli kiva ajatuksesi ei kuitenkaan toimi pidemmän päälle.
Lisäksi moni rokottamaton on alkanut jo hiukan kartella rokotettuja, sillä vielä ei tiedetä erittyykö rokotuksen tuottama piikkiproteiini rokotetuista hengitysilman mukana. Moni rokottamaton on saanut oireita oleskeluaan rokotetujen seurassa, eli tämä yhteiskunta voi hyvinkin jakautua senkin takia etteivät rokottamattomat halua riskeerata omaa terveyttään.
On tosiaan hyvä, että pysyt erossa muista ihmisistä. Kaikella tapaa. Vielä kun muistat, että tämä netti säteilee niin, että se se vasta terveyttäsi uhkaakin. Äkkiä kauas siitä näppiksestä.
Tunnettuja suomalaisia rokotteenvastustajia:
Jere Karalahti, peruskoulu (ehkä) käyty. Ammatti:ex-jääkiekko.
Juha Kärkkäinen, peruskoulu. Ammatti: kauppiasmoguli, lestaadiolainen.
Pohjanmaalaiset, ammattikoulu (paikkakunnille jääneet) Ammatti: kaikki mahdollinen josta saa 10e/tunti ja työvaatteet myös vapaa-aikaan.
Shellin poikakerhot, kansakoulu. Ammatti:eläkeläisyys tai työttömyys.
Pubiruusut ja -perunat, elämämkoulu. Ammatti: muiden aihettama työttömyys ja laiskuus.
Aaaaaargh! Miksi eu vihaa meitä. Miksi piikki pakollinen?! Minulla on tärkeä rooli yhteiskunnassa, koska hwngitän ja osaan käydä itse vessas. En ole koskaa ollut hyvä koulussa mutta tiesän nyt internetin kertovan minulle totuuden. Haluan kuulua johonkin ja koska en jaksa lukea itseöni lääkäriksi, niin pelkään koronarokotetta!!!
Minä en ota piikkiä minkään kiertolaistaudin takia. Pikkuflunssa. Minä ja keverini luimme netistä että asentavat meihin sirut ja tutkivat juuri meitä. Asumme kuusamossa ja äitimme käy kaupassa puolestamme.
Lesta-lasta kirjoitti:
Pohjanmaalaiset, ammattikoulu (paikkakunnille jääneet) Ammatti: kaikki mahdollinen josta saa 10e/tunti ja työvaatteet myös vapaa-aikaan.
Pubiruusut ja -perunat, elämämkoulu. Ammatti: muiden aihettama työttömyys ja laiskuus.
Oletko kenties itse elämäm koulu lainen?
Passi =/= rokote.
Lesta-lasta kirjoitti:
aivomittarisi ja ammatti ja kotitausta ja veroäyritkiitos yhteensä lahjoita sit yks sairaala paikka rokotetulle
Rosewellin vieras kirjoitti:
Minä en ota piikkiä minkään kiertolaistaudin takia. Pikkuflunssa. Minä ja keverini luimme netistä että asentavat meihin sirut ja tutkivat juuri meitä. Asumme kuusamossa ja äitimme käy kaupassa puolestamme.
Asutte ns. Puhtaalla alueella kunnes uusimaarannikon sottaritautiskapiset tulee riskeilemään urheilukilpailuihin teidän pitää heidän takiaan pysyä kotona on niin oikeudenmukaista jee
Moni jättää rokotteen ottamatta koska heidän mielestään Suomen arvoihin ei kuulu pelottelu,uhkailu ja painostus.
Eli jos rokotteen ottaa niin hyväksyy nuo arvot.
Mun tuttavapiiristä myös sellainen havainto että alle 40 vuotiaista melkein kaikki rokotteen ottaneet on parisuhteessa ja sinkun sekä ikisinkut taas melkein kaikki rokottamattomia 🤔
Tunnen kaksi rokotuksia vastustavaa. Kumpikaan ei niin sanotusti pärjää nykyisillä työmarkkinoilla. Molemmat mesoavat aiheesta ilman mitään kykyä ymmärtää tilannetta. Joka päivä samat tyhmät väitteet ja kysymykset.
Heille tämä on joku keino olla tärkeitä ja vetää ihmisoikeuskysymys siitä, että eivät saa osallistua ilman rokotteita. Se mitä jättävät kertomatta on, että ei se heidän "osallistuminen" ennen koronaa kovin kummoista ollut, kun ei oikein kapasiteetti riitä uraan nykytyöelämässä ja duunityöt ei kiinnosta ja perhetaustan takia on vähän varoja.
rokotepassin käyttöön otto vähensi häiriköinnit baareissa minimiin, mitä kertoo niistä jotka ei pääse baariin....
Vierailija kirjoitti:
Tunnen kaksi rokotuksia vastustavaa. Kumpikaan ei niin sanotusti pärjää nykyisillä työmarkkinoilla. Molemmat mesoavat aiheesta ilman mitään kykyä ymmärtää tilannetta. Joka päivä samat tyhmät väitteet ja kysymykset.
Heille tämä on joku keino olla tärkeitä ja vetää ihmisoikeuskysymys siitä, että eivät saa osallistua ilman rokotteita. Se mitä jättävät kertomatta on, että ei se heidän "osallistuminen" ennen koronaa kovin kummoista ollut, kun ei oikein kapasiteetti riitä uraan nykytyöelämässä ja duunityöt ei kiinnosta ja perhetaustan takia on vähän varoja.
Tunnen yhden rokotevastaisen, otti viime viikolla ekan rokotteen, pojanpojan sairastuttua koronaan, on sairaalassa vieläkin. Alkoi uskoa jo että se korona saattaa ollakin oikeasti olemassa.
Vaatii näköjään tarpeeksi liki osuman ennenkuin heräävät.
Edellisenä iltana ennen lapsenlapsen sairastumista vielä pää punaisena uhosi ettei sitä ole.
Se on vähän sillai, että jos foliohattusyillä vastustaa rokotuksia ja kieltäytyy niistä itse, tajuamatta että korona on ilman rokotuksia on laskutavasta riippuen 10-100x vaarallisempi kuin rokotus ikinä... Siinä kohtaa ei ole pätevä kommentoimaan rokotepassista yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Moni jättää rokotteen ottamatta koska heidän mielestään Suomen arvoihin ei kuulu pelottelu,uhkailu ja painostus.
Eli jos rokotteen ottaa niin hyväksyy nuo arvot.
Mun tuttavapiiristä myös sellainen havainto että alle 40 vuotiaista melkein kaikki rokotteen ottaneet on parisuhteessa ja sinkun sekä ikisinkut taas melkein kaikki rokottamattomia 🤔
Aikä kummallinen kannan otto tuo eka....riskeeraa terveytensä jonkin olemattoman väitteen takia.En tunne ketään peloteltua, uhkailun kohteeksi joutunutta enkä painostettua.
Näissä ketjuissa toki sitä esiintyy, mutta tekijöinähän on rokotevastaiset.
Ei se mielipide ole tässä ongelma, vaan mitä se mielipide aiheuttaa muille ihmisille (sairaalat täynnä ei-rokotettuja koronapotilaita). Jokainen saa olla mitä mieltä haluaa kunhan se ei haittaa muuta yhteiskuntaa. Koronapassin avulla saat edelleen olla mitä mieltä haluat ja muut voivat jatkaa normaalisti elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkaa rokottamatta itseänne, mutta aion kieltäytyä olemasta rokottamattomien kanssa. Nyt kun inisette siitä kuinka teidän oikeuksia rikotaan, niin ilmoitan, etten kutsu yhtäkään rokottamatonta tapahtumiini tai yksityisiin juhliini. Kehittäkää joku oma yhteiskunta, olen täynnä kaikenmaailman kulkutautimyönteisiä.Minulla on sinulle heti alkuun surullisia uutisia. Siellä sinun rokotettujen juhlissakin voi korona levitä ja tarttua, sekä joku siitä jopa sairastua sairaalakuntoon.
Rokote ei ole mikään takuu siitä, että olet täysin suojassa koronalta. Terve ihminen on. Se sinun pitäisi nyt saada ensisijaisesti selville, jos haluat elämän jossa ei ole koronaa. Eli kiva ajatuksesi ei kuitenkaan toimi pidemmän päälle.
Lisäksi moni rokottamaton on alkanut jo hiukan kartella rokotettuja, sillä vielä ei tiedetä erittyykö rokotuksen tuottama piikkiproteiini rokotetuista hengitysilman mukana. Moni rokottamaton on saanut oireita oleskeluaan rokotetujen seurassa, eli tämä yhteiskunta voi hyvinkin jakautua senkin takia etteivät rokottamattomat halua riskeerata omaa terveyttään.
Vielä ei tiedetä? No kyllä tiedetään. Se koko RNA häviää elimistöstä noin kuukaudessa eikä MISSÄÄN VAIHEESSA erity hengitykseen. Se tavara ei toimi niin :D Et selvästi ymmärrä näistä rokotteista hölkäsen pöläystä ja lisäksi levität väärää informaatiota tahallasi. Sinun kaltaistesi takia olemme nyt taas sulkemassa yhteiskuntaa.
Olkaa rokottamatta itseänne, mutta aion kieltäytyä olemasta rokottamattomien kanssa. Nyt kun inisette siitä kuinka teidän oikeuksia rikotaan, niin ilmoitan, etten kutsu yhtäkään rokottamatonta tapahtumiini tai yksityisiin juhliini. Kehittäkää joku oma yhteiskunta, olen täynnä kaikenmaailman kulkutautimyönteisiä.