Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeasti pelottaa jos tuo rokotepassi tulee voimaan....

Vierailija
04.02.2021 |

En ole rokotevastainen. Otan rokotteita enemmän kuin mielelläni. Silti, minusta on äärimmäisen huolestuttava suunta, jos eriävät mielipiteet (oli se sitten rokotteista tai muista seikoista) sulkee henkilön yhteiskunnan ulkopuolelle.

Jos näin voidaan tehdä, eikä kukaan näe ongelmaa, mikä takaa sen, että se jää tähän?

Kommentit (729)

Vierailija
1/729 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä, jos rokotepassi tulee voimaan.

Keltakuumerokotteen osalta on jo rokotekortti ja tiettyihin maihin ei pääse ilman rokotetta.

Ei ilman rokotuksia saada maailmasta v.covid-virusta talttumaan.

Vierailija
2/729 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks huolestuttaa toi passsi. Kysyyköä ne kaupan edessä passia ja jos ei ole, niin saa mennä ostamaan ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/729 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talttuneeko rokotuksillakaan tuo tauti... Toivon niin, ja rokotepassi hyvä. 

Vierailija
4/729 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä huolestuttavaa, sillä tuota rokotetta täytyy tosi tiheästi pistää itseensä. Uusimpien tietojen mukaan suoja ei ole pitkä, puhutaan joistain kuukausista, ehkä korkeintaan puolesta vuodesta.

Kuka haluaa jatkuvasti käydä piikittelemässä itseään, että yhteiskunta hyväksyy sinut osakseen?

En vastusta rokotteita, mutta jos joku ei näe tässä ongelmaa, niin kyllä ihmettelen.

Vierailija
5/729 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Olen rokotemyönteinen, mutta tässä ollaan petaamassa rajoitusten ja kieltojen tulevaisuutta.

Pitää olla vaihtoehtoja. Kukin voi sitten itse valita, miten toimii ja mitä riskejä ottaa.

Koko ajan tulee uusia viruksia, joten ei ole kestävä tie luoda rajoitusviidakkoa.

Vierailija
6/729 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen: perustuslain mukaan vapaaehtoisesta rokotuksesta kieltäytyminen ei saa Suomen rajojen sisällä johtaa mihinkään kielteisiin seuraamuksiin kuten liikkumisvapauden rajoituksiin tms. Ulkomailla toki voi olla eri säännöt, eli matkustamiseen rokottamattomuus voi vaikuttaa. Mutta kyllä Suomessa voi elää rokotteetta ihan kuten ennenkin, vapaasti.

Vierailija
7/729 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän mä olisin huolissani siitä miksi painostetaan ottamaan rokote. Flunssaan. Mun puolesta laittakoot passit ihan sama, en ota rokotetta.

Vierailija
8/729 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa! Pääasia että pääsee mahdollisimman pian ulkomaille rokotettuna.

Vierailija
9/729 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä järki tällaisessa rokotuspassissa, jos rokotteen antama suoja kestää vaan pari kuukautta? Johan maailmasta loppuu paperi kun saa olla joka toinen kuukausi olla printtaamassa rokotuspassia koko maailman kansalaisille??

Vierailija
10/729 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä rokottamatonta mihinkään yhteiskunnan ulkopuolelle suljeta vaan sen sisään. Pysyy siis kotimaassaan eikä mene rasittamaan muiden maiden terveydenhuoltoa sairastumalla lomamatkalla.

Parasta mitä olen kuullut pitkään aikaan. Ei tule tännekään taudintuojia!

Vierailija
11/729 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen: perustuslain mukaan vapaaehtoisesta rokotuksesta kieltäytyminen ei saa Suomen rajojen sisällä johtaa mihinkään kielteisiin seuraamuksiin kuten liikkumisvapauden rajoituksiin tms. Ulkomailla toki voi olla eri säännöt, eli matkustamiseen rokottamattomuus voi vaikuttaa. Mutta kyllä Suomessa voi elää rokotteetta ihan kuten ennenkin, vapaasti.

Onko varmaa, että rokotus säilyy vapaaehtoisena Suomessa? Rokotepakko on käytännössä lain mukaan mahdollinen, jos tarpeeksi iso osa kansasta ei ota rokotetta muodostaakseen laumasuojan.

Tahtoisin luottaa siihen, että Suomi on liberaali yksilönvapauksia kunnioittava maa, mutta koko Euroopan suunta on kaiken kaikkiaan todella huolestuttava.

Vierailija
12/729 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU on ilmoittanut, että rokote ei ole pakollinen eikä ketään saa syrjiä, vaikka ei haluaisikaan ottaa rokotetta. 27.1.2021

https://pace.coe.int/en/files/29004/html

Päätöslauselman kohdat

7.3.1

7.3.2

Vierailija
13/729 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Olen rokotemyönteinen, mutta tässä ollaan petaamassa rajoitusten ja kieltojen tulevaisuutta.

Pitää olla vaihtoehtoja. Kukin voi sitten itse valita, miten toimii ja mitä riskejä ottaa.

Koko ajan tulee uusia viruksia, joten ei ole kestävä tie luoda rajoitusviidakkoa.

Eihän rokotteen tai rokotepassin ottaminen mikään pakko ole. Kaikki rokottamattomat saavat edelleen elää vapaasti, ei heitä mihinkään vankilaan tai työleirille viedä.

Mutta ei millään ulkomaalla ole velvollisuutta ottaa rajojensa sisäpuolelle sellaista ihmistä, joka ei ole rokotuttanut itseään. Ei maasta toiseen matkustaminen ole mikään loukkaamaton ihmisoikeus, vaan jokainen maa voi valita, keitä se sinne haluaa. Sitä itsenäisyys tarkoittaa. En minäkään päästä kotiini ketä tahansa eikä toistaiseksi kukaan tapaamani ihminen ole olettanut, että hänellä on automaattinen pääsy kotiini.

Jokainen voi ihan itse miettiä, haluaako ottaa rokotteen ja siihen liittyvät etuudet, vai jättääkö rokotteen välistä kuten myös siihen liittyvät etuudet. Kyse on ihan samasta oikeuksien ja velvollisuuksien suhteen kuin plussakortin ottamisesta. Kauppa voi myydä jotain tavaroita alennuksella plussakortillisille, mutta ei sillä ole velvollisuutta tarjota alennusta kaikille asiakkaille. Jokainen voi ihan itse puntaroida tykönänsä, houkuttaako kaupan tarjoama diili vai ei. Jokainen voi myös valita, ottaako rokotteen vai ei, ja siihen liittyvät riskit ja mahdollisuudet.

Vierailija
14/729 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän rokotteen tai rokotepassin ottaminen mikään pakko ole. Kaikki rokottamattomat saavat edelleen elää vapaasti, ei heitä mihinkään vankilaan tai työleirille viedä.

Mutta ei millään ulkomaalla ole velvollisuutta ottaa rajojensa sisäpuolelle sellaista ihmistä, joka ei ole rokotuttanut itseään. Ei maasta toiseen matkustaminen ole mikään loukkaamaton ihmisoikeus, vaan jokainen maa voi valita, keitä se sinne haluaa. Sitä itsenäisyys tarkoittaa. En minäkään päästä kotiini ketä tahansa eikä toistaiseksi kukaan tapaamani ihminen ole olettanut, että hänellä on automaattinen pääsy kotiini.

Jokainen voi ihan itse miettiä, haluaako ottaa rokotteen ja siihen liittyvät etuudet, vai jättääkö rokotteen välistä kuten myös siihen liittyvät etuudet. Kyse on ihan samasta oikeuksien ja velvollisuuksien suhteen kuin plussakortin ottamisesta. Kauppa voi myydä jotain tavaroita alennuksella plussakortillisille, mutta ei sillä ole velvollisuutta tarjota alennusta kaikille asiakkaille. Jokainen voi ihan itse puntaroida tykönänsä, houkuttaako kaupan tarjoama diili vai ei. Jokainen voi myös valita, ottaako rokotteen vai ei, ja siihen liittyvät riskit ja mahdollisuudet.

Entä he, joilla on terveydellisiä esteitä rokotukselle?

Vierailija
15/729 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EU on ilmoittanut, että rokote ei ole pakollinen eikä ketään saa syrjiä, vaikka ei haluaisikaan ottaa rokotetta. 27.1.2021

https://pace.coe.int/en/files/29004/html

Päätöslauselman kohdat

7.3.1

7.3.2

Tämä on tiedossa ja hyvä asia. Mutta rokotepassi, josta on EU:n tasolla nyt viime aikoina puhuttu, on mahdollisuus kiertää tuo asetus.

Käytännössä siis rokote on EU-tasolla vapaaehtoinen, mutta jos et ota rokotetta, tietyt tahot saavat edelleen rajoittaa palveluntarjontaa sinulle. Tämä periaatteessa tekee rokotteesta pakollisen. Sinun on otettava se, jotta voit olla yhteiskunnan jokaisen toiminnon piirissä.

Vierailija
16/729 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä he, joilla on terveydellisiä esteitä rokotukselle?

Vaaditaan negatiivinen testi

Vierailija
17/729 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko varmaa, että rokotus säilyy vapaaehtoisena Suomessa? Rokotepakko on käytännössä lain mukaan mahdollinen, jos tarpeeksi iso osa kansasta ei ota rokotetta muodostaakseen laumasuojan.

Tahtoisin luottaa siihen, että Suomi on liberaali yksilönvapauksia kunnioittava maa, mutta koko Euroopan suunta on kaiken kaikkiaan todella huolestuttava.

No ei oo missään vaiheessa ollut harkinnassa että maan sisällä tulisi pakolliseksi ja hallitus on sitä tässä ihan hiljattain vielä korostanut. 

Mitä taas tulee matkailuun niin ei meidän hallitus voi mitään sille, jos jonkun muun maan hallitus vaatii rokotepassia päästääkseen suomalaisen maahansa. Me taas voidaan vaatia sitä muiden maiden kansalaisilta, vai haluatteko että Suomi on se ainoa maa, johon pääsee vapaasti?

Vierailija
18/729 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaako että Viron viinamatkat jää väliin, jos alkavat vaatia rokotusta? :D

Vierailija
19/729 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/729 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU kieltää pakolliset rokotukset alueellaan.

Passilla voi sen toki kiertää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä