Oikeasti pelottaa jos tuo rokotepassi tulee voimaan....
En ole rokotevastainen. Otan rokotteita enemmän kuin mielelläni. Silti, minusta on äärimmäisen huolestuttava suunta, jos eriävät mielipiteet (oli se sitten rokotteista tai muista seikoista) sulkee henkilön yhteiskunnan ulkopuolelle.
Jos näin voidaan tehdä, eikä kukaan näe ongelmaa, mikä takaa sen, että se jää tähän?
Kommentit (729)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekä rokotteen ottaminen että rokotuspassia vaativiin paikkoihin meneminen ovat valintoja. Ei voi säästää kakkua ja samalla syödä sitä.
Näinhän se on. Meillä on ollut kaveriporukan kanssa tapana pari kertaa kuukaudessa tavata paikallisessa ravintolassa. Jos ravintolaan tulee koronapassivaatimus, me voidaan yhtä hyvin tavata meillä. Tilaan jo muutenkin kaikki alkoholijuomat Saksasta (paljon halvemmaksi tulee kuin ostaa ravintolasta tai edes Alkosta). Ei meidän ole mikään pakko tavata just ravintolassa. Mulla on rokotukset jo kunnossa, mutta kaikilla porukkaan kuuluvilla ei ole, joten koronapassin myötä meidän on tavattava jossain muualla kuin ravintolassa, mikäli ravintola ei halua meidän rahojamme. En pidä asiaa ongelmallisena ja ravintolalla on tietenkin oikeus valita asiakkaansa. Mutta enpä kyllä sitten tilaa ko ravintolasta enää noutoruokaakaan, mutta tuskin sekään ravintoloitsijaa haittaa.
Tuskin sinuakaan sitten haittaa, kun korona leviää kotikutsuillasi kaveriporukassanne, ja yksi joutuu teholle, kuolee ja jättää lapsensa puoliorvoiksi. Elämä on valintoja.
Voi kuule, mä olen uskaltanut tavata näitä rokottamattomia jo nyt ja niin ovat uskaltaneet tavata muutkin porukan rokotetut. Toistaiseksi ollaan tavattu vanhaan tapaan lähiravintolassa, mutta voidaan ihan hyvin siirtyä tapaamaan meilläkin, jos ravintoloitsija ei halua meitä enää asiakkaikseen.
Niin? En puhunut rohkeudestasi tai uhkarohkeudestasi mitään. Te teette niin kuin haluatte. Jotkut haluavat pelata venäläistä rulettiakin.
Niinpä. "Ei voi säästäää kakkua ja samalla syödä sitä" pätee myös ravintoloitsijaan. Hän tekee valinnan eli haluaako meidät 6 edelleen asiakkaikseen vai ei. Emme todellakaan aio tiputtaa lähes 20 vuotta olleesta kaveriporukasta kahta pois vain siksi, ettei paikallinen ravintolayrittäjä halua heitä asiakkaikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotteen puuttuminen ei ole mikään mielipide. Pelkkä mielipide ei hyppää hiljaisesti sinun päästäsi toisen ihmisen päähän ja sairastuta häntä salakavalasti.
Rokotteen puuttuminen vaan tarkoittaa että olet potentiaalinen taudinlevittäjä ja sinun menojasi saatetaan rajoittaa yleisen turvallisuuden takia ettei muut ihmiset sairastu tai jopa kuole. Ei sen kummempaa. The needs of the many outweigh the needs of the few.
Vähän kuin joku lääkäri tai hoitaja joka liittyy kulttiin joka ei salli käsien pesua. Se on ihan OK, mutta niitä pesemättömiä käsiä ei sitten tungeta toisten ihmisten iholle, suuhun tai leikkaushaavoihin koska ne ihmiset voi sairastua vakavasti tuollaisesta. Eli lääkärin hommat täytyy vaihtaa johonkin muuhun työhön jos ei halua pestä käsiään.
Elämä on valintoja.
Et taida tietää asiasta kovin paljoa. Rokotteen ottajat voivat saada koronan ja levittää sitä ihan samalla tavalla kuin rokottamattomatkin.
Toki mutta ei varmasti samalla todennäköisyydellä kuin rokottamaton. Eli mietipä faktasi uudestaan ja päivitä oma tietämyksesi.
Rokotetut voivat levittää tautia enemmän, koska rokote saattaa vähentää taudin oireita. Päivitä itse tietosi. No, jos tietosi ovat vain Yleltä tai maikkarilta niin sitten ymmärrän että et tiedä tätä.
Itse asiassa YLE:kin on raportoinut tästä: "Rokotettukin voin olla supertartuttaja":
"Sairaalaepidemian aikana Kanta-Hämeessä on menehtynyt yhteensä 17 potilasta. Sairaanhoitopiirin arvio on, että 75 prosentilla menehtyneistä Covid-19-tartunnalla oli suora vaikutus menehtymiseen. Menehtyneistä viisi oli rokottamattomia, 11 kertaalleen rokotettuja ja yksi oli saanut täyden rokotesarjan."
Miten meni noin niin kun omasta mielestä?
Kaikki tällaiset pitää penkoa esiin alettaessa painostaa ihmisiä rokotteisiin
Oletteko huomanneet että iltapäivälehdet ovat poistaneet nyt kuolemat korona uutisista kun porukkaa ei nyt kuole niin mennään tartunnoilla ja altistuneilla. Kunnon paniikki taas :D
Vierailija kirjoitti:
Rokotepassi on vain ja ainoastaan hyvä asia. Sillä ei ole lainkaan negatiivisia vaikutuksia toisin kuin suluilla. Hautaudu kotiisi ja anna muiden tehdä työ sun puolesta, mutta älä tule mussuttamaan sit kun pas** osuu tuulettimeen.
Toivottavasti saat rokotteista huonon reaktion! Katsotaan sitten mitä ajattelet.
Rokottamattomat ovat itsekkäitä, joten kyllä minusta on ihan oikein, että jotain rajoituksia siitä tulisi, esim. matkustusoikeuden rajoittaminen. Jos ajattelet muutakin yhteisöä ja otat rokotteen, vaikka et pelkää tautia omasta puolestasi, niin silloin siitä puolestaan voisi seurata juuri tuo matkustusoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en koronapassia hanki. Ruotsiin ja Norjaan tuskin jaksavat rajoja valvoa jatkuvasti. Muihin maihin en edes haluakaan. Ja kotimaahan on aina oikeus palata.
Samoilla linjoilla. Ja jos johonkin liikkeeseen ei päästetä kortitta, niin tulkoon toimeen ilman minun rahojani.
Juuri näin.
Käytännössä siis mennäkseen käymään syömässä ravintolassa saisit aina käydä tikkua pyörittelemässä nenässä. Rokotetut voi edelleen tartuttaa ja jopa kuolla koronaan. Minä en tule siis enää asioimaan ravintolassa. En osallistu tällaiseen pelleilyyn enää.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko huomanneet että iltapäivälehdet ovat poistaneet nyt kuolemat korona uutisista kun porukkaa ei nyt kuole niin mennään tartunnoilla ja altistuneilla. Kunnon paniikki taas :D
Olen korviani myöten täynnä iltapäivälehtiä ja heidän pelottelevaa otetta ja nyt tätä koronapassin promoamista. Olen alkanut boikotoida niidenkin lukemista.
Keskustelkaa suoraan venäjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Suomen koululaitos on niin tasokas, että vain hieman jälkeenjääneet tarttuvat idän teollinen syötteihin. Valtaosa suomalaisista osaa olla kriittinen lukemaansa kohtaan eikä hairahda propagandaan. Toista on Venäjällä.
Venäjällä rokotepassien väärentäminen on uusi maan tapa, koska neuvostoajan jäänteenä vallanpitäjiin suhtaudutaan epäillenheitä valehtelijoiksi. Kumpiko kansa tässä lammaskansaa on jos joku auktoriteetti jossain ärähtää?
Erkka Mikkonen: Kun valtiovalta painostaa piikille, venäläinen ostaa väärennetyn rokotustodistuksen
https://yle.fi/uutiset/3-12027572
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekä rokotteen ottaminen että rokotuspassia vaativiin paikkoihin meneminen ovat valintoja. Ei voi säästää kakkua ja samalla syödä sitä.
Näinhän se on. Meillä on ollut kaveriporukan kanssa tapana pari kertaa kuukaudessa tavata paikallisessa ravintolassa. Jos ravintolaan tulee koronapassivaatimus, me voidaan yhtä hyvin tavata meillä. Tilaan jo muutenkin kaikki alkoholijuomat Saksasta (paljon halvemmaksi tulee kuin ostaa ravintolasta tai edes Alkosta). Ei meidän ole mikään pakko tavata just ravintolassa. Mulla on rokotukset jo kunnossa, mutta kaikilla porukkaan kuuluvilla ei ole, joten koronapassin myötä meidän on tavattava jossain muualla kuin ravintolassa, mikäli ravintola ei halua meidän rahojamme. En pidä asiaa ongelmallisena ja ravintolalla on tietenkin oikeus valita asiakkaansa. Mutta enpä kyllä sitten tilaa ko ravintolasta enää noutoruokaakaan, mutta tuskin sekään ravintoloitsijaa haittaa.
Tuskin sinuakaan sitten haittaa, kun korona leviää kotikutsuillasi kaveriporukassanne, ja yksi joutuu teholle, kuolee ja jättää lapsensa puoliorvoiksi. Elämä on valintoja.
Voi kuule, mä olen uskaltanut tavata näitä rokottamattomia jo nyt ja niin ovat uskaltaneet tavata muutkin porukan rokotetut. Toistaiseksi ollaan tavattu vanhaan tapaan lähiravintolassa, mutta voidaan ihan hyvin siirtyä tapaamaan meilläkin, jos ravintoloitsija ei halua meitä enää asiakkaikseen.
Niin? En puhunut rohkeudestasi tai uhkarohkeudestasi mitään. Te teette niin kuin haluatte. Jotkut haluavat pelata venäläistä rulettiakin.
Niinpä. "Ei voi säästäää kakkua ja samalla syödä sitä" pätee myös ravintoloitsijaan. Hän tekee valinnan eli haluaako meidät 6 edelleen asiakkaikseen vai ei. Emme todellakaan aio tiputtaa lähes 20 vuotta olleesta kaveriporukasta kahta pois vain siksi, ettei paikallinen ravintolayrittäjä halua heitä asiakkaikseen.
Voitte jatkaa juhlia sitten teholla yhdessä, mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Suomen koululaitos on niin tasokas, että vain hieman jälkeenjääneet tarttuvat idän teollinen syötteihin. Valtaosa suomalaisista osaa olla kriittinen lukemaansa kohtaan eikä hairahda propagandaan. Toista on Venäjällä.
Venäjällä rokotepassien väärentäminen on uusi maan tapa, koska neuvostoajan jäänteenä vallanpitäjiin suhtaudutaan epäillenheitä valehtelijoiksi. Kumpiko kansa tässä lammaskansaa on jos joku auktoriteetti jossain ärähtää?
Erkka Mikkonen: Kun valtiovalta painostaa piikille, venäläinen ostaa väärennetyn rokotustodistuksen
https://yle.fi/uutiset/3-12027572
Sait väännettyä tuonkin positiiviseksi asiaksi, hienoa toveri! Kyllä johtaja Vladi palkitsee. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitte jatkaa juhlia sitten teholla yhdessä, mukavaa.
Et siis usko, että koronarokotteella on mitään tehoa? Miksi sellainen sitten pitäisi ottaa?
- eri -
Mt-ongelmat tulee tällä kasvamaan rajusti tulevaisuudessa
Rajataanko pois myös lapset kirjastoista, teattereista, museoista, harrastuksista yms jos vanhemmat kieltää rokottamasta lapsiaan?
Olen itse saanut vakavan anafylaktisen reaktion koronarokotteesta, se ei sovi kaikille ja tämä huomioitava päätöksissä yhdenvertaisuus huomioiden
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://yle.fi/uutiset/3-12027572Sait väännettyä tuonkin positiiviseksi asiaksi, hienoa toveri! Kyllä johtaja Vladi palkitsee. 😂
Harmiksesi Ruotsissa on käynnissä sama homma noiden todistusten kanssa eli edelleen, suurin osa suomalaisista on lammaskansaa, jolle täytyy auktoriteettien kertoa, mitä pitää tehdä ja ajatella. Teikäläisten parissa maailma ilman rajoja - aate on suoraan kommareilta kopioitu, en ole aatetoverisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luotan siihen, että Suomi ei lähde tähän kelkkaan mukaan. Ja hyvä niin, vapaus kunniaan.
Muun Euroopan suunta on kuitenkin pelottava. Tanska ja Ruotsihan juuri ilmoittivat, että tämän passin käyttöönotto alkaa, ensimmäisinä Euroopassa.
Onneksi Suomessa on oikeasti vahva ja järkevä perustuslaki.
Suomalaiset poliitikothan haluavat olla muka edelläkävijöitä mitä typerimmissä asioissa ja tähänkin rokotepassitouhuun lähdetään varmasti mukaan myös siksi koska entinen omistajamme ja nykyinen ideologinen esikuva, Ruotsi on mukana. Ja pitää muistaa että hämmästyttävän suuri osa suomalaisista haluaa lisää Ison Veljen valvovaa silmää ja holhoamista.
Vielä paremmin kannattaa muistaa, että on olemassa yksi taho joka haluaa lyödä kapuloita EU:n rattaisiin ylipäänsä ja Suomen ja EU:n väleihin erityisesti, ja se on entinen omistajamme Venäjä.
No jos tälle linjalle mennään, autonominen asema osana Venäjän keisarikuntaa antoi Suomelle itsenäisemmän aseman kuin EU. Juridisesti Suomi antoi itsenäisyytensä Brysseliin v. 1994 eikä tämä nykyinen EU ainakaan ole se, mistä minäkin v. 1994 äänestin. Mitä hyvää EU:sta on Suomelle ja muille pikkumaille viime vuosina koitunut, ei yhtään mitään. Russofobiasi ei oikein vakuuta ainakaan niitä joilla on vuosikymmenien elämänkokemus aikuisiältä.
Suomen kaltainen pieni, voimakkaasti ulkomaankaupan varassa elävä, muutaman kapean vientialan varassa elävä maa on hyötynyt todella paljon avoimista satojen miljoonien ihmisten kotimarkkinoista, vapaasta liikkuvuudesta ja vakaasta talouspolitiikasta. Ei kahta sanaa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole mikään rokotepassi, vaan koronapassi. Negatiivinen testitulos tai sairastettu korona kelpaa yhtä hyvin kuin rokotus, joten voitte jo rauhoittua!
Ei todellakaan rauhoituta.
Miten käytäntö menee? Ilmaisia koronatestejä niille ketkä ei ota rokotetta? Vai maksavat 200?
Jos 100 maksava koronatesti toimii motivaattorina rokotteen ottamiseen niin mikä ettei, sehän olis vaan hyvä.
On äärimmäisen itsekästä olla ottamatta rokotuksia, kun maassa elää ihmisiä, jotka eivät voi rokotusta ottaa, vaikka haluaisivat, tai joiden rokotussuoja on heikompi kuin muilla iästä ja terveydentilasta johtuen. Rokottakaa itsenne ja rokottakaa lapsenne! Tai muussa tapauksessa maksakaa alusta loppuun itse oma sairaudenhoitonne.
Vierailija kirjoitti:
Mt-ongelmat tulee tällä kasvamaan rajusti tulevaisuudessa
Rajataanko pois myös lapset kirjastoista, teattereista, museoista, harrastuksista yms jos vanhemmat kieltää rokottamasta lapsiaan?
Olen itse saanut vakavan anafylaktisen reaktion koronarokotteesta, se ei sovi kaikille ja tämä huomioitava päätöksissä yhdenvertaisuus huomioiden
Rokotteista kehitetään muotoja, joissa ei ole herkistäviä aineita, mutta lienee aika ymmärrettävää että siihen menee enemmän aikaa.
Rokotesuojaamattomat järjestänevät lastensa harrastukset itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä ei ole mitään väliä, kun rokotetut voivat turvallisesti valita ko. ravintolan, he mielellään sen tekevät.
Ei todellakaan rauhoituta.
Miten käytäntö menee? Ilmaisia koronatestejä niille ketkä ei ota rokotetta? Vai maksavat 200?