Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeasti pelottaa jos tuo rokotepassi tulee voimaan....

Vierailija
04.02.2021 |

En ole rokotevastainen. Otan rokotteita enemmän kuin mielelläni. Silti, minusta on äärimmäisen huolestuttava suunta, jos eriävät mielipiteet (oli se sitten rokotteista tai muista seikoista) sulkee henkilön yhteiskunnan ulkopuolelle.

Jos näin voidaan tehdä, eikä kukaan näe ongelmaa, mikä takaa sen, että se jää tähän?

Kommentit (729)

Vierailija
581/729 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi uskonut että Suomessakin media ajaa vanhan Saksan kaltaista tilaa Suomeen.

Ei tässä ole mitään järkeä. Hävetkää

Vierailija
582/729 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mielipidekysymys. Vaan terveys-ja kriisinhallintakysymys. Ei taidettu sota-aikanakaan kysellä mikä kellekki sopis, vaan yritettiin porukalla selviytyä katastrofista, oli kivaa tai ei. Poikjeustilanteissa kun näkee vaata jälkeenpäin miten meni ja mitkä oli todelliset seuraukset. Niin eikös tuon rokotepassinkin tarkoitus ole esim se, että lentäminen yms on mahd turvallista, eli ne jotka on kaikkensa tehneet sen turvallisen elämän eteen, voi huokaista helpotuksesta. Eikä tarvii pelätä terveyden puolesta niiden takia joita ei asioiden sujuminen kiinnosta vaan on jumiutuneet jankuttamaan kokonaiskuolleisuudesta ja mua ei saa määrätä-ikävaiheeseen. Että eiköhän se rokotepassi vain helpota elämää niiden piirissä jotka haluu sen yhteisvastuun asioiden sujumisesta kantaa. Vastustajat voi sit rauhassa vastustella poteroissaan vaikka hamaan tappiin.

Älä vertaa sota-aikaan. Silloin uhrattiin 100 000 nuorta ihmistä vapauden puolesta ja vammautettiin 150 000. Nyt vapistaan koloissa 1000 vanhan ihmisen kuolemasta. Sota-aikana ihmiset seisoi oman elämänmuodon puolella ja kuolemaan mentiin yhteisen hyvän takia. Vapauden. Nyt te tarjoudutte luopumaan vapaaehtoisesti vapaudestanne, kulkemaan maskeissa, eristämään vanhat ja laittamaan lapset kouluista kotiin, koska pelkäätte tolkuttomasti tautia, jonka kuolleisuus vanhempien rokottamisen jälkeen on paljon influenssan alapuolella.

Olet ilmeisesti todella yksinkertainen, tai sitten olet propaganda trolli.

Olisi nyt hyvä jos kaikilla olisi samanlainen velvollisuudentunto kuin sota-aikaan, vaikka tilanne onkin erilainen.

Kyllä tuohon tautiin monet kuolevat, ja lievänäkin se voi aiheuttaa pitkittyneitä oireita, jotka merkittävästi alentavat työkykyä ja elämänlaatua kauan aikaa. Itselläni lievä korona kesti kaksi kuukautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/729 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi uskonut vielä pari vuotta sitten että näin iso osa Suomalaisista on lampaita

Vierailija
584/729 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi uskonut että Suomessakin media ajaa vanhan Saksan kaltaista tilaa Suomeen.

Häpeä itse, Putinin trolli.

Vierailija
585/729 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä ketään kuole tähän tautiin. Sen voit nähdä itsekkin, mutta jos luet iltapäivälehtien uutisia niin luulet että kaikki ympärilläsi kuolee. Herää

Vierailija
586/729 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pelottaa enemmän se tyhmien ihmisten valtava määrä, joka tässäkin keskustelussa oksentaa ajatuksiaan ilmoille. 

Vierailija
587/729 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Suomen koululaitos on niin tasokas, että vain hieman jälkeenjääneet tarttuvat idän teollinen syötteihin. Valtaosa suomalaisista osaa olla kriittinen lukemaansa kohtaan eikä hairahda propagandaan. Toista on Venäjällä.

Vierailija
588/729 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passissa ei ole mitään ideaa. Missään tutkimuksissa rokote ei vaikuta mitenkään taudin levittämiseen. Ainoa hyöty on ettei taudista tule niin vakavaa. Aika heikko peruste passille.

Vierailija
589/729 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Passissa ei ole mitään ideaa. Missään tutkimuksissa rokote ei vaikuta mitenkään taudin levittämiseen. Ainoa hyöty on ettei taudista tule niin vakavaa. Aika heikko peruste passille.

Dasvidanja? Tule sinä hakemaan leipäs päälle voita.

Vierailija
590/729 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä rokotteen ottaminen että rokotuspassia vaativiin paikkoihin meneminen ovat valintoja. Ei voi säästää kakkua ja samalla syödä sitä. 

Vierailija
591/729 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma duunata Ben Z passin ulsteriin!

Vierailija
592/729 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekä rokotteen ottaminen että rokotuspassia vaativiin paikkoihin meneminen ovat valintoja. Ei voi säästää kakkua ja samalla syödä sitä. 

Näinhän se on. Meillä on ollut kaveriporukan kanssa tapana pari kertaa kuukaudessa tavata paikallisessa ravintolassa. Jos ravintolaan tulee koronapassivaatimus, me voidaan yhtä hyvin tavata meillä. Tilaan jo muutenkin kaikki alkoholijuomat Saksasta (paljon halvemmaksi tulee kuin ostaa ravintolasta tai edes Alkosta). Ei meidän ole mikään pakko tavata just ravintolassa. Mulla on rokotukset jo kunnossa, mutta kaikilla porukkaan kuuluvilla ei ole, joten koronapassin myötä meidän on tavattava jossain muualla kuin ravintolassa, mikäli ravintola ei halua meidän rahojamme. En pidä asiaa ongelmallisena ja ravintolalla on tietenkin oikeus valita asiakkaansa. Mutta enpä kyllä sitten tilaa ko ravintolasta enää noutoruokaakaan, mutta tuskin sekään ravintoloitsijaa haittaa. 

Vierailija
593/729 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on. Meillä on ollut kaveriporukan kanssa tapana pari kertaa kuukaudessa tavata paikallisessa ravintolassa. Jos ravintolaan tulee koronapassivaatimus, me voidaan yhtä hyvin tavata meillä. Tilaan jo muutenkin kaikki alkoholijuomat Saksasta (paljon halvemmaksi tulee kuin ostaa ravintolasta tai edes Alkosta). Ei meidän ole mikään pakko tavata just ravintolassa. Mulla on rokotukset jo kunnossa, mutta kaikilla porukkaan kuuluvilla ei ole, joten koronapassin myötä meidän on tavattava jossain muualla kuin ravintolassa, mikäli ravintola ei halua meidän rahojamme. En pidä asiaa ongelmallisena ja ravintolalla on tietenkin oikeus valita asiakkaansa. Mutta enpä kyllä sitten tilaa ko ravintolasta enää noutoruokaakaan, mutta tuskin sekään ravintoloitsijaa haittaa. 

Tuskin sinuakaan sitten haittaa, kun korona leviää kotikutsuillasi kaveriporukassanne, ja yksi joutuu teholle, kuolee ja jättää lapsensa puoliorvoiksi. Elämä on valintoja.

Vierailija
594/729 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jonkun passin haluaa, se tulisi olla negariivisen testituloksen passi.

Rokote EI:

- estä minua levittämästä virusta

- estä minua sairastumasta

Mutta rokotettuna saan luvan mennä massatapahtumiin, en välitä turvaväleistä ja virus leviää ja jatkaa elämäänsä.

Kun luotetaan rokotteeseen liikaa, tai pikemminkin kun kuvitellaan että se on oikea rokote joka estää sairastumisen ja estää levittämisen, niin vaikutus on päinvastainen. Rokote vain PIENENTÄÄ TODENNÄKÖISYYTTÄ sairastua, joten jos rokotetut menevät massatapahtumiin ja ulkomaille, he itseasiassa minimoivat rokotteen oletettua hyötyä ja useampi rokotettukin sairastuu vakavasti.

Vierailija
595/729 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin sinuakaan sitten haittaa, kun korona leviää kotikutsuillasi kaveriporukassanne, ja yksi joutuu teholle, kuolee ja jättää lapsensa puoliorvoiksi. Elämä on valintoja.

Voi kuule, mä olen uskaltanut tavata näitä rokottamattomia jo nyt ja niin ovat uskaltaneet tavata muutkin porukan rokotetut. Toistaiseksi ollaan tavattu vanhaan tapaan lähiravintolassa, mutta voidaan ihan hyvin siirtyä tapaamaan meilläkin, jos ravintoloitsija ei halua meitä enää asiakkaikseen. 

Vierailija
596/729 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päättänyt että tiputtaudun irti tästä yhteiskunnasta. Ei vain enää kiinnosta. Tämä oli viimeinen pisara.

Ollaan sitten yksin syrjäytyneenä. Pitäkää tunkkinne!

Vierailija
597/729 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on loputtomasti porukkaa jotka eivät rokota omia lapsiaan todella vaarallisilta taudeilta ja se on ihan ok.

Ei se ole ok.

Vierailija
598/729 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen päättänyt että tiputtaudun irti tästä yhteiskunnasta. Ei vain enää kiinnosta. Tämä oli viimeinen pisara.

Ollaan sitten yksin syrjäytyneenä. Pitäkää tunkkinne!

Nostatko yhteiskunnan tarjoamat sosiaalituet kuitenkin?

Vierailija
599/729 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Media rummuttaa lujaa. Kokoajan vaan koronapassi koronapassi. Kyllä pitää hankkia kun muuallakin. Missä on oikeasti kriittinen keskustelu?

Vierailija
600/729 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, mä olen uskaltanut tavata näitä rokottamattomia jo nyt ja niin ovat uskaltaneet tavata muutkin porukan rokotetut. Toistaiseksi ollaan tavattu vanhaan tapaan lähiravintolassa, mutta voidaan ihan hyvin siirtyä tapaamaan meilläkin, jos ravintoloitsija ei halua meitä enää asiakkaikseen. 

Niin? En puhunut rohkeudestasi tai uhkarohkeudestasi mitään. Te teette niin kuin haluatte. Jotkut haluavat pelata venäläistä rulettiakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän