Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykoterapia tiedot kantaan. Tuntuu ettei ole muuta vaihtoehtoa kuin lopettaa terapia.

Vierailija
04.02.2021 |

Onko muilla samoja ajatuksia? Asiaa ei yhtään helpota se että terapeutti ei ymmärrä haluani lopettaa terapiaa tästä syystä johtuen.

Tiedän ettei terapiatietoja saa kannasta kuka vain lukea mutta en kestä edes ajatusta siitä että joku utelias lääkäri voisi ne käydä sieltä lukemassa.

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siitä kauaa ollu, kun KAIKKI tiedot löytykin yllättäen netistä, kun tuli se kaappaus ja kiristys. Eli olisin todella varovainen asian suhteen! 

#minäkinolenkäynytterapiassa

Vierailija
102/104 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn yksityisellä terapiassa ja hän sanoi, että heiltä ei mene mitään tietoja Kantaan, pysyy heidän omassa tietojärjestelmässä ja poistetaan terapiasuhteen päättyessä. Ikävää, jos julkisella puolella tuota ei voi valita meneekö sinne vai ei.

Ai, ei liene terveydenhuollon ammattihenkilöistä kyse? Nääs nimittäin lain mukaan tiedot tulee säilyttää tietty aika hoitosuhteen päättymisen jälkeen. Eikä oo ihan yks tai kaks vuotta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihan ymmärrä. Kuulen jatkuvasti syyksi jo varsinkin Kelan kuntoutuspsykoterapiaan menemättömyydelle sen että tulee joku diagnoosi. Menin lääkäriin ja tuli parikin diagnoosia ja pääsin terapiaan. Siellä ne diagnoosit komeilee perussairauden diagnoosin seassa ja löytyy lääkärin kirjoittamat lausunnot mutta eivät ole vaikuttaneet mihinkään muuhun kuin mahdollistaneet tarvitsemani terapian saamisen. Olen saanut vakuutukset ja fyysiset vaivat on tutkittu ja hoidettu ilman mitään oletko varma ettei johdu mielestä kyselyä. En ymmärrä mikä siinä terapia-asioiden kirjaamisessa on se syy joka katkaisee kamelin selän kun ainakin julkisen kautta Kelan kuntoutuspsykoterapiaan mennessä on jo diagnoosi ja lääkärin lausunto luettavissa kyylille.

No minä en saanut yrittäjän sairausvakuutusta koska olen hoitanut mielenterveyttäni psykoterapiassa. Asiaa ei auttanut se, etten ole koskaan ollut mt-asioiden vuoksi sairauslomalla. Kyseinen vakuutus ei muuten olisi korvannut mitään mt-puolen juttuja muutenkaan. Mutta onnea sulle kun pääsit noin helpolla.

Voisko tämä olla syrjintää?

Vierailija
104/104 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun läheiseni ei saa luultavasti koskaan tietää lapsuudestaan, koska hänen psykologikäynneistään lapsuudessa ei ole tehty kirjauksia. Vanhemmat ovat varmaankin kieltäneet kirjaukset, ja niitä ei ole tehty.

Hieno tilanne nyt, kun on yrittänyt selvittää lapsuuttaan, eikä hän nyt sitten saa tietoja omasta hoidostaan.

Tämä on toki ollut ennen kantaa, mutta ihan samalla tavalla kirjaukset olisi pitänyt lain mukaan tehdä kuten nykyäänkin. On tärkeää, että kirjaukset tehdään tunnollisesti, jotta ihmisellä on pääsy OMIIN terveystietoihinsa.