Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykoterapia tiedot kantaan. Tuntuu ettei ole muuta vaihtoehtoa kuin lopettaa terapia.

Vierailija
04.02.2021 |

Onko muilla samoja ajatuksia? Asiaa ei yhtään helpota se että terapeutti ei ymmärrä haluani lopettaa terapiaa tästä syystä johtuen.

Tiedän ettei terapiatietoja saa kannasta kuka vain lukea mutta en kestä edes ajatusta siitä että joku utelias lääkäri voisi ne käydä sieltä lukemassa.

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla se voisi lörpöttää ne tiedot baarissa tuopin ääressä tai puhua unissaan.

Vierailija
22/104 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihan ymmärrä. Kuulen jatkuvasti syyksi jo varsinkin Kelan kuntoutuspsykoterapiaan menemättömyydelle sen että tulee joku diagnoosi. Menin lääkäriin ja tuli parikin diagnoosia ja pääsin terapiaan. Siellä ne diagnoosit komeilee perussairauden diagnoosin seassa ja löytyy lääkärin kirjoittamat lausunnot mutta eivät ole vaikuttaneet mihinkään muuhun kuin mahdollistaneet tarvitsemani terapian saamisen. Olen saanut vakuutukset ja fyysiset vaivat on tutkittu ja hoidettu ilman mitään oletko varma ettei johdu mielestä kyselyä. En ymmärrä mikä siinä terapia-asioiden kirjaamisessa on se syy joka katkaisee kamelin selän kun ainakin julkisen kautta Kelan kuntoutuspsykoterapiaan mennessä on jo diagnoosi ja lääkärin lausunto luettavissa kyylille.

Minulla on sellaisia asioita, jotka ihan jo yleistasolla kirjattuna aiheuttavat minulle suurta haittaa ja jopa hengenvaaran.

Jokainen asia jossa näkyy osoitteeni on minulle vaarallista koska se ei saisi missään nimessä levitä erään henkilön tietoon. Jokaikisessä järjestelmässä se silti lävähtää eteen lähes heti kun sinne kirjautuu ja sitä kysellään vähän väliä viranomaisten kanssa asioidessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihan ymmärrä. Kuulen jatkuvasti syyksi jo varsinkin Kelan kuntoutuspsykoterapiaan menemättömyydelle sen että tulee joku diagnoosi. Menin lääkäriin ja tuli parikin diagnoosia ja pääsin terapiaan. Siellä ne diagnoosit komeilee perussairauden diagnoosin seassa ja löytyy lääkärin kirjoittamat lausunnot mutta eivät ole vaikuttaneet mihinkään muuhun kuin mahdollistaneet tarvitsemani terapian saamisen. Olen saanut vakuutukset ja fyysiset vaivat on tutkittu ja hoidettu ilman mitään oletko varma ettei johdu mielestä kyselyä. En ymmärrä mikä siinä terapia-asioiden kirjaamisessa on se syy joka katkaisee kamelin selän kun ainakin julkisen kautta Kelan kuntoutuspsykoterapiaan mennessä on jo diagnoosi ja lääkärin lausunto luettavissa kyylille.

Minulla on sellaisia asioita, jotka ihan jo yleistasolla kirjattuna aiheuttavat minulle suurta haittaa ja jopa hengenvaaran.

Jokainen asia jossa näkyy osoitteeni on minulle vaarallista koska se ei saisi missään nimessä levitä erään henkilön tietoon. Jokaikisessä järjestelmässä se silti lävähtää eteen lähes heti kun sinne kirjautuu ja sitä kysellään vähän väliä viranomaisten kanssa asioidessa.

Hanki turvakielto, niin yksinkertaista se on. 

Vierailija
24/104 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni noihin kannan terveystietoihin tulisi saada oikeudet niin että potilas voi vain itse sallia pääsyn vain nimetylle lääkärille. Ja kategoriat joita myös oikeuttaa. Ennen vastaanottoa voisi itse tabletilla valita mitä tuleva hoitaja/lääkäri näkee. Ainoastaan traumalääkärillä olisi sitten kaikki oikeudet. Eihän ne terapiatiedot mitenkään vaikuta esim hammashoitajan hoitosuunnitelmiin.

Sinne kannan terveystietoihin ei pääse kuin sinä ellet ole niin tomppeli, että annat toiselle vaikka verkkopankkitunnuksesi ja sillä toinen pääsee kirjautumaan. Siihen pegasokseen, apottiin jne jossa ne kirjaukset oikeasti on, pääsee se ammattihenkilö, joka niitä työkseen tarvitsee. Eli jos olet vaikka kardiologin asiakas, niin lääkäri. Jos kävit ostamassa uudet silmälasit ja teettämässä näöntarkastuksen, niin optikkosi. 

Vierailija
25/104 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki turvakielto, niin yksinkertaista se on. 

On jo.

Vierailija
26/104 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ihan järjetöntä, jos ei voi kieltää. Kuka enää uskaltaa puhua todella arkaluontoisia asioita, tässä uudistuksessa menee taas ”lapsi pesuveden mukana”. Meillä on turhemmissakin asioissa itsemääräämisoikeus, miten ei tällaisessa?

Vierailija
27/104 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedot ei pysynyt salassa vastaamonkaan tapauksessa.

Lääkärit ei hoida asiallisesti ihmisiä joilla näkyy mt diagnoosit ja lääkkeet.

Vaikuttaa mm. vakuutusten saantiin.

Ei missään nimessä.

Vierailija
28/104 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni noihin kannan terveystietoihin tulisi saada oikeudet niin että potilas voi vain itse sallia pääsyn vain nimetylle lääkärille. Ja kategoriat joita myös oikeuttaa. Ennen vastaanottoa voisi itse tabletilla valita mitä tuleva hoitaja/lääkäri näkee. Ainoastaan traumalääkärillä olisi sitten kaikki oikeudet. Eihän ne terapiatiedot mitenkään vaikuta esim hammashoitajan hoitosuunnitelmiin.

Sinne kannan terveystietoihin ei pääse kuin sinä ellet ole niin tomppeli, että annat toiselle vaikka verkkopankkitunnuksesi ja sillä toinen pääsee kirjautumaan. Siihen pegasokseen, apottiin jne jossa ne kirjaukset oikeasti on, pääsee se ammattihenkilö, joka niitä työkseen tarvitsee. Eli jos olet vaikka kardiologin asiakas, niin lääkäri. Jos kävit ostamassa uudet silmälasit ja teettämässä näöntarkastuksen, niin optikkosi. 

Fysioterapeutti luki psyk tietoni. Kantelin asiasta, ei vaikutusta.

Vierailija
29/104 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö tästä tehdä kansalaisaloite? Suurin osa potilaista ja terapeuteista ei halua kantaan. Silti väkisin runnotaan läpi.

Vierailija
30/104 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap terapeuttisi kognitiivinen terapeutti, kun hän ei ymmärrä tietosuojan merkitystä?

Vierailija
31/104 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedot ei pysynyt salassa vastaamonkaan tapauksessa.

Lääkärit ei hoida asiallisesti ihmisiä joilla näkyy mt diagnoosit ja lääkkeet.

Vaikuttaa mm. vakuutusten saantiin.

Ei missään nimessä.

Eiväthän kirjaukset vaikuta vakuutuksiin, kun terveysselvitykset on kuitenkin täytettävä tiettyjä vakuutuksia ostaessa. Jos valehtelet, se on petos.

Vierailija
32/104 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin huono idea. Nytkin on niin, että jos on vähäistäkin mainintaa ahdistuksesta, niin fyysiset sairaudet jätetään kokonaan hoitamatta. Minua kerran yksi asiakas tästä varoitti. Olisi kannattanut tarkemmin kuunnella häntä.

Sieltä sitten kannasta kaikki ammattitaidottomat lukevat näitä ja jättävät hoitamatta, kas kun on päässä vikaa.

Vierailija
33/104 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyy ne psykiatrisen sairaanhoitajankin kirjoittamat tiedot Kannassa. Ei houkuta jatkamaan, kun ne on siellä kaiken kansan nähtävänä. Laitoin kyllä tietojen luovutuskiellot käyntien kohdalle. Vaan ei se näköjään estä että luetaan!

Vierailija
34/104 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae turvakielto.

Vierailija
35/104 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis jos menen kelan psykoterapiaan ja psykoterapeutti kirjaa jorinani kantaan, niin näkeekö kaikki muut minua hoitavat lääkärit ne terapeutin kirjaamat tiedot kannasta?

Vierailija
36/104 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae turvakielto.

On jo.

Vierailija
37/104 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koettakaa tajuta ettei kukaan kirjaa kantaan, vaan omiin tietojärjestelmiinsä ja niin ovat tehneet jo vuosikymmenet. Nyt te vaan kannasta näette itsekin, mitä teistä on kirjattu eri järjestelmiin. 

Vierailija
38/104 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koettakaa tajuta ettei kukaan kirjaa kantaan, vaan omiin tietojärjestelmiinsä ja niin ovat tehneet jo vuosikymmenet. Nyt te vaan kannasta näette itsekin, mitä teistä on kirjattu eri järjestelmiin. 

Jos näin niin miksi tästä sitten vauhkotaan?

Vierailija
39/104 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis jos menen kelan psykoterapiaan ja psykoterapeutti kirjaa jorinani kantaan, niin näkeekö kaikki muut minua hoitavat lääkärit ne terapeutin kirjaamat tiedot kannasta?

Minulla itselläni ainakin näkyy psykiatrin kuntoutuspsykoterapiaan hakeutumisen yhteydessä tekemät diagnoosit Kannassa samassa paikassa kuin muutkin diagnoosit numeroineen. Luulisin tuon listan näkyvän kaikille lääkäreillekin. Mtpuolen lausunnot ja kirjaukset taitaa kuitenkin olla eri paikoissa.

Vierailija
40/104 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos näin niin miksi tästä sitten vauhkotaan?

Koska

1)koskaan ei tiedä, koska tiedot on pakko jakaa kaikkien kesken. lainsäädäntö voi muuttua.

2)tiedot voivat vuotaa kannasta.

Itse en anna kantaan kirjata psykoterapiaa vaan jätän sen kesken ja jään eläkkeelle.