Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykoterapia tiedot kantaan. Tuntuu ettei ole muuta vaihtoehtoa kuin lopettaa terapia.

Vierailija
04.02.2021 |

Onko muilla samoja ajatuksia? Asiaa ei yhtään helpota se että terapeutti ei ymmärrä haluani lopettaa terapiaa tästä syystä johtuen.

Tiedän ettei terapiatietoja saa kannasta kuka vain lukea mutta en kestä edes ajatusta siitä että joku utelias lääkäri voisi ne käydä sieltä lukemassa.

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko edes varmoja ettei tiedot ole levinneet jo?

Vierailija
62/104 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan psykoterateuttia tai vastaavaa, joka pääkaupunkiseudulla ei kirjoita tietoja oma kantaan? Teini-ikäinen tarvitsisi tukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä teillä niin salaista siellä on, että ei voi edes itse nähdä, mitä järjestelmään teistä on kirjattu? Onhan se kirjaus siellä järjestelmissä joka tapauksessa. Omakanta on pelkkä väline sille, että itse näette mitä teistä sinne efficoihin, pegasuksiin jne on kirjattu. 

Erään henkilön kantatiedoissa lukee, että kyseistä henkilöä on käytetty lapsena s.hyväksi. Tuo merkintä taas houkuttelee kaikenlaista vaeltajaa.

Vierailija
64/104 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan ymmärrä. Kuulen jatkuvasti syyksi jo varsinkin Kelan kuntoutuspsykoterapiaan menemättömyydelle sen että tulee joku diagnoosi. Menin lääkäriin ja tuli parikin diagnoosia ja pääsin terapiaan. Siellä ne diagnoosit komeilee perussairauden diagnoosin seassa ja löytyy lääkärin kirjoittamat lausunnot mutta eivät ole vaikuttaneet mihinkään muuhun kuin mahdollistaneet tarvitsemani terapian saamisen. Olen saanut vakuutukset ja fyysiset vaivat on tutkittu ja hoidettu ilman mitään oletko varma ettei johdu mielestä kyselyä. En ymmärrä mikä siinä terapia-asioiden kirjaamisessa on se syy joka katkaisee kamelin selän kun ainakin julkisen kautta Kelan kuntoutuspsykoterapiaan mennessä on jo diagnoosi ja lääkärin lausunto luettavissa kyylille.

No minä en saanut yrittäjän sairausvakuutusta koska olen hoitanut mielenterveyttäni psykoterapiassa. Asiaa ei auttanut se, etten ole koskaan ollut mt-asioiden vuoksi sairauslomalla. Kyseinen vakuutus ei muuten olisi korvannut mitään mt-puolen juttuja muutenkaan. Mutta onnea sulle kun pääsit noin helpolla.

Vierailija
65/104 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä teillä niin salaista siellä on, että ei voi edes itse nähdä, mitä järjestelmään teistä on kirjattu? Onhan se kirjaus siellä järjestelmissä joka tapauksessa. Omakanta on pelkkä väline sille, että itse näette mitä teistä sinne efficoihin, pegasuksiin jne on kirjattu. 

Erään henkilön kantatiedoissa lukee, että kyseistä henkilöä on käytetty lapsena s.hyväksi. Tuo merkintä taas houkuttelee kaikenlaista vaeltajaa.

Mitä vaeltajaa ja millä tavalla? Voitko tarkentaa?

Vierailija
66/104 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö ketään joka antaisi terapiaa, mutta ei kirjaa kantaan?

Vierailija
67/104 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjen käyttö on sallittu. T sivusta seuraaja

Vierailija
68/104 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjen käyttö on sallittu. T sivusta seuraaja

En nyt järkeä käyttämälläkään ymmärrä, niin voitko vaan suosiolla tarkentaa?

Vierailija
69/104 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihan ymmärrä. Kuulen jatkuvasti syyksi jo varsinkin Kelan kuntoutuspsykoterapiaan menemättömyydelle sen että tulee joku diagnoosi. Menin lääkäriin ja tuli parikin diagnoosia ja pääsin terapiaan. Siellä ne diagnoosit komeilee perussairauden diagnoosin seassa ja löytyy lääkärin kirjoittamat lausunnot mutta eivät ole vaikuttaneet mihinkään muuhun kuin mahdollistaneet tarvitsemani terapian saamisen. Olen saanut vakuutukset ja fyysiset vaivat on tutkittu ja hoidettu ilman mitään oletko varma ettei johdu mielestä kyselyä. En ymmärrä mikä siinä terapia-asioiden kirjaamisessa on se syy joka katkaisee kamelin selän kun ainakin julkisen kautta Kelan kuntoutuspsykoterapiaan mennessä on jo diagnoosi ja lääkärin lausunto luettavissa kyylille.

No minä en saanut yrittäjän sairausvakuutusta koska olen hoitanut mielenterveyttäni psykoterapiassa. Asiaa ei auttanut se, etten ole koskaan ollut mt-asioiden vuoksi sairauslomalla. Kyseinen vakuutus ei muuten olisi korvannut mitään mt-puolen juttuja muutenkaan. Mutta onnea sulle kun pääsit noin helpolla.

Sairaskuluvakuutukset yleisesti evätään, jos on mielenterveysongelmia. Sillä ei ole kannan kanssa mitään tekemistä. 

Vierailija
70/104 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluusti antaisin tallentaa kantaan, kun nyt ne on tuolla jossakin pyörimässä vastaamon takia!

Vierailija
71/104 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaalla on oikeus tehdä esim. terapiakäynneistä luovutuskielto Kantaan. Jos et omalla koneella siinä onnistu, niin terapeutti voi sen sinun kanssasi tehdä omasta järjestelmästään. Terveisin, juuri Kantaan pakotettu terapeutti.

Vierailija
72/104 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on työtön niin kannattaa muistaa että kun työttömyyden hoito siirtyy kunnille 01.12.2024 kuntien työttömien asioista vastaavat virkamiehet vaativat pääsyä kaikkiin rekistereihin, mm. terveystietoihin, työllisyydenhoidon nimissä. Kannattaa siis miettiä mitä sinne haluaa itsestään kirjattavaksi jos nämä vaatimukset menevät läpi.

Vierailija
73/104 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä tilannetta missä pikkukunnan juoruämmänä tunnettu terveydenhoitaja pikkuisen ohimennen katselee potilaidensa tietoja ja mitä järkyttävämpää tietoa, sen suurempi kiusaus puhua asioista eteenpäin.

Vierailija
74/104 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaalla on oikeus tehdä esim. terapiakäynneistä luovutuskielto Kantaan. Jos et omalla koneella siinä onnistu, niin terapeutti voi sen sinun kanssasi tehdä omasta järjestelmästään. Terveisin, juuri Kantaan pakotettu terapeutti.

Missä on sinun vastaanottosi? Otatko vastaan etänä?

Vierailija
75/104 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositelkaa nuorison hoidosta. kokemusta omaavaa terapeuttia. Pk-seutu.

Vierailija
76/104 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä tilannetta missä pikkukunnan juoruämmänä tunnettu terveydenhoitaja pikkuisen ohimennen katselee potilaidensa tietoja ja mitä järkyttävämpää tietoa, sen suurempi kiusaus puhua asioista eteenpäin.

Jos juoruämmä tekee noin niin aika pian löytää itsensä tekemisistä viranomaisen kanssa.

Vierailija
77/104 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin läheiseni tiedot paperisina kotiin.

Aivan järkyttävän yksityiskohtaisesti ovat siellä kaiken kirjanneet.

Vierailija
78/104 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi niitä aikoja, kun lääkärillä oli potilaskortisto. Ja aikaa potilaalle

Vierailija
79/104 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitä juuri en halua, miksi pitää mennä näin.

Vierailija
80/104 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille kansalaisaloitteelle olisi todellakin tarvetta, kohta kenelläkään ei ole enää mitään yksityisyyttä! Ihminen on utelias eläin, ja onhan lehdissä jo ollut juttua siitä, kuinka joku on mennyt lueskelemaan tekstejä iha vaan huvikseen, puhumattakaan noista muista tapauksista.

En muutenkaan ymmärrä miksi esim. Jotain 15 vuotta vanhoja raapustuksia täytyy pitää jossain säilössä, mielestäni ihmisellä on oikeus omiin tietoihinsa, ja oikeus tulla myös unohdetuksi.

Miksi kaikesta muusta ollaan niin hirveän tarkkoja, mutta tässä asiassa henkilön omat oikeudet on rajattu minimiin?