Onko teidän rukouksiin vastattu?
Kysymys teille, jotka uskotte jumalaan: koetteko, että olette joskus saaneet vastauksen rukoukseenne? Eli toisin sanoen, oletteko pyytäneet Jumalalta jotain, mikä on myöhemmin toteutunut? Kertokaa tarinoita, kiinnostaa kovasti!
Esimerkki omasta elämästäni: äidilläni epäiltiin suolistosyöpää. Rukoilin jumalalta, että hän ei olisi sairas. Seuraavana päivänä hän meni tähystykseen ja mitään syöpää ei löytynyt.
Kommentit (223)
Rukoilin, ettei sairas äitini kuolisi. Äiti kuoli.
Rukoilin läheiselleni terveyttä. Läheiseni on entistä sairaampi.
Rukoilin, että maailmaan tulisi rauhaa eikä sotaa. Rauhasta ei ole tietoakaan.
Rukouksessa _ei_ ole tarkoitus anoa ja pyytää sitä mitä _itse_ haluaa.
Se pieni uskon ripe mitä minulla oli hävisi kun elämä oli kauheinta ja rukoilin että siitä selviäisin.
Aikaa on 20v ja minä näytän elävän, mutta sisällä on suuri tyhjyys, millään ei ole väliä, en koe suurta iloa tai surua, kaikki mitä teen on suurta näytelmää, suoritan sen etten ihan pohjalle vajoaisi.
Vierailija kirjoitti:
On, niin isoihin kuin pieniin.
Olin vuosia väkivaltaisessa suhteessa, joka päättyi hyvin karulla tavalla. Tällöin sain apua, se varmasti isoin asia.
Olen myös joskus etsinyt jotain tavaraa, penkonut kaikki paikat kiireessä ym tuloksetta. Kun olen rukoillut, olen löytänyt tavaran saman tien.
Eli olet hetkeksi pysähtynyt ja koonnut ajatukset missä tavara on.
Vierailija kirjoitti:
Se pieni uskon ripe mitä minulla oli hävisi kun elämä oli kauheinta ja rukoilin että siitä selviäisin.
Aikaa on 20v ja minä näytän elävän, mutta sisällä on suuri tyhjyys, millään ei ole väliä, en koe suurta iloa tai surua, kaikki mitä teen on suurta näytelmää, suoritan sen etten ihan pohjalle vajoaisi.
Niin? Tuotahan elämä maailmassa on kun sen toteaa rehellisesti. Kuvittelitko jotakin muuta?
Vierailija kirjoitti:
Rukouksessa _ei_ ole tarkoitus anoa ja pyytää sitä mitä _itse_ haluaa.
Joten jos haluan apua lähimmäiselleni, niin ei kannata rukoilla.
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
On, lukemattomia kertoja, kun olen esim. rukoillut oman ja läheisteni sairauksista parantumisen puolesta Jeesuksen nimessä. Jotkut tilanteet ovat olleet sellaisia, että tilastollisesti ennuste on ollut todella huono, mutta kaikki on mennyt hyvin, ja on ollut ihan ihmeellistä seurata, miten kaikki järjestyy paremmin kuin osasi edes parhaassa tapauksessa odottaa.
Uskon kyllä niin, että Jumala vastaa uskovaisten rukouksiin aina, vaikkei saisi Häneltä juuri sitä vastausta, jota on pyytänyt. Eli uskon että kaikella on tarkoituksensa Jumalan suunnitelmassa.
Miten tarkalleen ottaen rukoilet? Esim. Millä sanoilla aloitat?
T. En osaa rukoilla oikein, haparointia on
Kue Ville Pitkäsen kirja Anokaa niin teille annetaan. On helppotajuista asiaa Jumalan mielen mukaisesta anomisrukouksesta.
”Anna meille jokapäiväinen leipämme, pidä meistä huolta rakkaudella ja anna meille kaikki, mikä tekee tästä maailmasta niin kauniin”. Rukous ei saa olla tällaista. Rukouksen ainoana tarkoituksena tulisi olla — pyytää antaumuksellista omistautumista Jumalalle. Mutta jos meillä on suuria vaikeuksia, on myös luonnollista kääntyä Jumalan puoleen, jotta hän poistaisi vaikeutemme, jos mahdollistaa. Mutta pyyntö on ensisijaisesti antaumuksen pyyntö.
Ainoat asiat jotka mulle on jääneet mieleen rukousvastauksiksi on kun rukoilin että pidä musta aina kiinni etten luopuisi uskosta. Siitä mulle on tullut luottamus ja varmuus. Toinen kun ole pyytänyt esirukousta lapseni puolesta.
Muuten olen usein rukoillut ihan väsymiseen saakka eikä ole tullut rukousvastauksia. Lopetin pyytämästä mitään. Nykyään rukoilen vaan Isä meidän ym valmiita. En jaksa rukoilla.
Vierailija wrote:
Demoni kirjoitti:
Rukoukseen saa vastauksen, mikäli rukous on Jumalan mieleinen, jos se on Jumalan tahdon vastainen, niin saatte rukoilla maailman tappiin asti ilman vastausta.
Jumala haluaa ihmiselle hyvää.Hänen tahtonsa on parantaa,pelastaa,auttaa.
Näitä kaikkia ainakin saa rukoilla.
Jahas, kyllä on voimaton jumala sitten. Kannattako tuollaista palvoa, joka auttaa löytämään hukatut avaimet, mutta ei kykene nälänhätää tai sotaa lopettamaan.
Maamme sadoissa kirkoissa on jo satoja vuosia rukoiltu joka sunnuntai kirkkokansan voimin maallemme viisasta ja järkevää esivaltaa. Olemmeko saaneet sitä?
Kuka niihin usein hiljaa itsekseen mutistuihin toivomuksiimme vastaisi?
On, moniinkin rukouksiin on vastattu.
Myös varjelusta on ollut esim liikenteessä läheltä piti -tilanteissa. Niistä olen kiittänyt Jeesusta.
Vierailija wrote:
On, moniinkin rukouksiin on vastattu.
Myös varjelusta on ollut esim liikenteessä läheltä piti -tilanteissa. Niistä olen kiittänyt Jeesusta.
Miksi jeesus aiheutti läheltä piti -tilanteen?
Mistä te luulevaiset tiedätte, ettei se olekin paholainen, joka kuuntelee teidän rukouksianne?
Kaikki rukous"vastaukset" ovat yhteensattumia.
Rukoilin, että minulta varastettu korvaamaton läppäri kaikkine muistiipanoineen, valokuvineen löytyisi ja laite palautuisi minulle tavalla tai toisella. Rukoukseeni ei vastattu. Koin suuren menetyksen. Rukoilin hartaasti, mutta ei auttanut. En ole löytänyt rukoukselle merkitystä elämässä.
Olen rukouksen suhteen kriittinen sillä huomaan asioiden menevän omalla painollaan rukoilin tai en. Rukouspyyntöihin saadut vastaukset on oltava tarkkoja. Muuten meidän mielikuvitus voi jälkeen päin rakennella kaikkinaisiin kivoihin asioihin, mitä elämssä tulee vastaan, että ne ovat aina rukousvastauksia. Eli jos rukoilet asiaa x, silloin vastauksen on myös altava asia x eikä jotain muuta joka tavalla tai toisella tulkitaan asiaksi x. Huomaan uskovaisissa älyllistä epärehellisyyttä ja itsekritiikin puutetta juuri tällä saralla liian usein.
Minä olen lapsuudesta saakka uskonut Jumalaan, mutta nykyään en enää usko. Olen rukoillut ja rukoillut samoja asioita, mutta muutosta ei tule. Jopa jos rukoilen jotain sellaista asiaa, jonka toteutuminen olisi todennäköisempää kuin toteutumatta jääminen niin ei toteudu. Eli koen ettei mihinkään rukouksiini vastata.
Ei. Edelleen kärsin peräsuolen laskeumasta.
Olen rukoillut useasti, että nuori tulisi ehjänä kotiin, kun olen ollut hänestä huolissani.