Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän rukouksiin vastattu?

Utelias
03.02.2021 |

Kysymys teille, jotka uskotte jumalaan: koetteko, että olette joskus saaneet vastauksen rukoukseenne? Eli toisin sanoen, oletteko pyytäneet Jumalalta jotain, mikä on myöhemmin toteutunut? Kertokaa tarinoita, kiinnostaa kovasti!
Esimerkki omasta elämästäni: äidilläni epäiltiin suolistosyöpää. Rukoilin jumalalta, että hän ei olisi sairas. Seuraavana päivänä hän meni tähystykseen ja mitään syöpää ei löytynyt.

Kommentit (223)

Vierailija
161/223 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten uskovaiset koette raamatunkohdan, missä Jeesus lupaa tähän tapaan: "missä kaksi tai kolme yhdessä jotain sopii ja sitä yhdessä anovat Jumalalta minun nimessäni, niin he saavat sen" ?    Olen tätä joitakin kertoja kokeillut eikä se ole toiminut sen enempää minun kuin muidenkaan kohdalla joita tunnen.  Mitähän Jeesus tällä kohdalla tarkoitti vai puhuiko hän pehmoisia?

Vierailija
162/223 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Meinaatko, että Jumala muutti suunnitelmiaan äitisi suhteen koska sinä rukoilit?

Rukoilu on tosiaan Jumalan tahtoa vastaan kapinoimista. Ellei sitten rukoile että "tapahtukoon sinun tahtosi", mikä taas on älyvapaata touhua koska se tahto tapahtuu joka tapauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/223 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Rukouksessa _ei_ ole tarkoitus anoa ja pyytää sitä mitä _itse_ haluaa.

Mitäs järkeä siinä sitten on?

Vierailija
164/223 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Rukouksessa _ei_ ole tarkoitus anoa ja pyytää sitä mitä _itse_ haluaa.

Mitäs järkeä siinä sitten on?

Hyvä kysymys.  Rukouksen merkitys on minullekin jäänyt täysin kysymysmerkiksi, mitä suotta rukoilemaan kun asiat menevät omalla painollaan niin kuin ovat mennäkseen.

Vierailija
165/223 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miten uskovaiset koette raamatunkohdan, missä Jeesus lupaa tähän tapaan: "missä kaksi tai kolme yhdessä jotain sopii ja sitä yhdessä anovat Jumalalta minun nimessäni, niin he saavat sen" ?    Olen tätä joitakin kertoja kokeillut eikä se ole toiminut sen enempää minun kuin muidenkaan kohdalla joita tunnen.  Mitähän Jeesus tällä kohdalla tarkoitti vai puhuiko hän pehmoisia?

Nythän olisi uskovilla rukouksen aihetta esim. Israelin ja Ukrainan sotien lopettamisessa eikä siihen tarvittaisi kuin kaksi, varman päälle kolme. Kun kuitenkaan mitään ei tunnu tapahtuvan, uskovat lienevät niin eripuraista väkeä ettei noinkaan kannatettavan asian tueksi löydy edes kahta saman mielistä.

Vierailija
166/223 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten tarkoittaa se kun sanotaan että rukous voi paljon kun se on harras.  Väitän ettei hokeminen ja toistaminen muuta mitään.

Vierailija
167/223 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mitä sitten tarkoittaa se kun sanotaan että rukous voi paljon kun se on harras.  Väitän ettei hokeminen ja toistaminen muuta mitään.

Puuttuuko tästä joku sana?

Vierailija
168/223 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikkivaltias haluaa jotakin mutta sitä eii tapahdu niin missä vika?

Vierailija
169/223 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rukoillut ja sain apua.

Se oli tosi vahva tunne ja vahvisti omaa henk. koht. uskoa paljon. Vaikka en siitä kenellekään juuri puhukaan, että uskon sisimmässäni. Se on vähän kuin oma asia mulle, oma henkilökohtainen usko.

Vierailija
170/223 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilin että saisin tietyn rahasumman, kun olen pienituloinen ja saisin asuntolainani maksettua kokonaan pois. No näin tapahtui puolen vuoden kuluttua. Nyt pärjään kun ei ole velkoja maksettavana. Jäi vielä säästöönkin mukava summa 

Vierailija
171/223 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilin Loton täysosumaa ja heti lauantaina tuli 11 miljoonaa.

Vierailija
172/223 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut rukousvastauksia, niistä kiitos Jeesukselle. Tämä nykyinen maailma on niin kaaottisen sekavaa että kannattaa rukoilla voimaa että pysyisi tämän kaiken keskellä kasassa, Ja niille jotka ovat loukanneet on hyvä pyytää pelastusta ja siunausta heille ja heidän läheisilleen.

Vierailija
173/223 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psalmit 50

15 Huuda minua avuksi hädän päivänä!

Minä pelastan sinut,

ja sinä kunnioitat minua.»

(/ylistät minua)

Vierailija
174/223 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen rukoillut useasti, että nuori tulisi ehjänä kotiin, kun olen ollut hänestä huolissani.

Ei voi kun lapset jättää sinne Jumalan varjeluun, kun milloin ei ole omien silmien alla. Poikani sammui pakkaseen humaltuneena ja hypotermia uhkasi viime viikonloppuna. Ei ollut hänelle tyypillistä ottaa alkoholia, mutta oli halunnut kokeilla syntymäpäivänään. Eihän se hyvin päättynyt. Poliisi soitti että oli vienyt tajuttoman ja hypotermisen poikani päivystykseen, kun joku sivullinen oli ilmoittanut. Muuten kunnollinen poika, nyt lasu seurasi kun alaikäinen.

Vierailija
175/223 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaak. - Jaakobin kirje 5

16 Tunnustakaa siis pahat tekonne toisillenne ja rukoilkaa toistenne puolesta, niin parannutte. Oikeamielisen rukous on täynnä voimaa, ja se saa paljon aikaan.

Vierailija
176/223 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monestikin.  Mutta ei aina niin kuin itse olisi halunnut. 

Vierailija
177/223 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Rukoilin Loton täysosumaa ja heti lauantaina tuli 11 miljoonaa.

Rukoilit siis mammonaa, et Jumalaa.

Vierailija
178/223 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Monestikin.  Mutta ei aina niin kuin itse olisi halunnut. 

Rukouksella on tosiaan se ominaisuus että vastaus ei välttämättä tule heti eikä välttämättä ole sitä mitä toivottiin. Siihen perustuu rukouksen "toimivuus": jos tänään rukoilee lottovoittoa niin ehkäpä kymmenen vuoden päästä tulee veromätkyjä, Halleluja!

Vierailija
179/223 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikken usko, mutta rukoilen joskus, tai ainakin pyydän jotain, kadun jotain, kiitän jostain. Joskus mietin että tämänhän meni niin kuin toivoin, oliko se rukoukseen vastaus vai ihan omaa ansiota, en tiedä. Mutta yhtä asia en ole elämässäni saanut vaikka olen 33 v rukoilut, toivonut ja pyytänyt --- harmittaa.

Vierailija
180/223 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rukoillut läheiseni paranemisen puolesta. On yhä, vastoin odotuksia, elossa ja suunta näyttäisi jatkuvan hyvänä, lääkärikin on pitänyt tilannetta ihmeenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän