Onko teidän rukouksiin vastattu?
Kysymys teille, jotka uskotte jumalaan: koetteko, että olette joskus saaneet vastauksen rukoukseenne? Eli toisin sanoen, oletteko pyytäneet Jumalalta jotain, mikä on myöhemmin toteutunut? Kertokaa tarinoita, kiinnostaa kovasti!
Esimerkki omasta elämästäni: äidilläni epäiltiin suolistosyöpää. Rukoilin jumalalta, että hän ei olisi sairas. Seuraavana päivänä hän meni tähystykseen ja mitään syöpää ei löytynyt.
Kommentit (223)
Elisabet Rehn virnuili telkkarissa niin leveästi, että kuva jäi pysyvästi kieroksi.
Rukoilin, ettei Rehnistä tulisi presidenttiä kun rikkoi telkkarinikin.
Ei tullut, vaan Ahtisaaresta, rukoukseni kuultiin!
Vierailija wrote:
Monesti on vastaus tullut. Kaikista hulluin ( v. -92 ) , mitä kukaan ei usko, vaikka tosi : pyysin Jumalaa soittamaan mulle jos olen edelleen hänen suojassaan. Ja hän soitti. Soitti puhelimeen jota ei ollut edes liitetty vielä käyttöön, eikä myös tepseli seinässä . Olin juuri muuttanut. Kuului vain kohinaa. Olin järkyttynyt!! Pakko oli uskoa, että kaikki on sitten ok.
Mistä tiesit että siellä oli Jumala jos kerta kuului vain kohinaa?
Vierailija wrote:
Joskus joutuu pitkäänkin rukoilemaan jonkin asian puolests. Raamatussakin siitä puhutaan, miten tulee rukoilla lakkaamatta ja on esimerkkejä, miten sinnikäs rukoilu saa vastauksen.
Onko Jumalalla huono kuulo vai pätkiikö yhteys jos pitää monta kertaa yrittää jotta pääsee läpi?
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi rukoukset eivät kaikille auta?
Jumala ei katso henkilöön.Uusitestamentti.
Haluaa auttaa kaikkia.
Eikö siis olekaan kaikkivoipa? Haluaa muttei kykene? Aika vässykkä jumala. Kannattaako tuollaista palvoakaan?
Rukouksen kuulenminen ja siihen vastaaminen on eri asia kuin kaikkivoipaisuus.
Siis ei haluakaan auttaa kaikkia? Koittakaa ny päättää.
Rukouksen kuuleminen ja siihen vastaaminen ja kaikkivoipaisuus on eri asioita.
Onhan ne eri asioita mutta niillä on yhteys: Jos kaikkivoipa haluaa auttaa kaikkia mutta ei autakaan niin joku estää, jolloin kaikkivoipa ei olekaan kaikkivoipa. Tai jos mikään ei estä niin silloinhan kaikkivoipa ei kumminkaan halua auttaa kaikkia. Pakko niistä on noilla lähtöasetuksilla jompi kumpi valita, kumpi siis?.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi rukoukset eivät kaikille auta?
Jumala ei katso henkilöön.Uusitestamentti.
Haluaa auttaa kaikkia.
Eikö siis olekaan kaikkivoipa? Haluaa muttei kykene? Aika vässykkä jumala. Kannattaako tuollaista palvoakaan?
Ei Jumala ketään väkisin auta, vain jos ihminen sitä itse haluaa, nöyrtyy Jumalan edessä ja uskoo.
Raamatussakin sanotaan, että Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon.
Sellainen poikkeus kyllä on että jos kaksi tai useampi rukoilee samaa asiaa niin Jumalan on pakko toteuttaa se ilman ehtoja. Sillä lailla on ainakin luvannut,
On vastattu. Kun olen rukoillut että ota tämä pois tai auta hyväksymään tämä niin olen saanut vastauksen. Aina ei ole otettu pois heti mutta olen saanut apua jotta olen pystynyt hyväksymään sen miksi joku asia on läsnä elämässäni.
Vierailija wrote:
Meinaatko, että Jumala muutti suunnitelmiaan äitisi suhteen koska sinä rukoilit?
Sairaudet ei tule Jumalalta. Jeesus paransi sairaat ja kantoi ristillä sairaudet puolestamme, jotta me voimme parantua ja olla terveitä.
Sairaudet tulevat saa tanal ta.
Jumalan suunnitelma on hyvä ihmisiä kohtaa:, pelastaa, parantaa, vapauttaa, auttaa, lohduttaa, rakastaa jne
Rukoilin viime sunnuntaina, että herra jumala, anna tämän krapulan loppua ja ruoan pysyä sisällä ja näin tapahtui.
Hallelujaa ja vähän hitaamminkin. Ihme tapahtui.
Jumalaa tuskin on olemassa. Lopeta siis murehtiminen ja nauti elämästä.
Jumala vastaa rukouksiin, mutta joulupukki Hän ei ole. Jokaiseen pyyntöön ei vastata, muutenhan maailma olisi lottovoittajia täynnä:). Olen parantunut rukouksella vaivasta joka oli todella häiritrevä.
Joskus joudumme odottamaan vastauksia, se on vaikeaa, mutta sillekkin on taivaissa syynsä.
Joku sanoi: Jumalan on pakko vastata jos kolme yhdessä rukoilee:). Ei tosiaankaan ole niin.
Minulla on useita kokemuksia asiasta, mutta kerronpa siitä kerrasta, kun petyin pahan kerran.
Minulla oli syöpäepäily ja rukoilin, ettei tautia olisi, mutta totuus iski vasten kasvoja.
Rukoilin, että Jumala kertoisi miksi näin kävi.
Kului muutama vuosi ja olin parantunut, mistä kiitin Jumalaa.
Sitten aikuinen lapseni sai syövän ja nyt selvisi se oman tautini tarkoitus. Jos en olisi saanut sitä kokemusta, niin olisin mennyt täysin sekaisin lapseni sairastumisesta.
Pärjäsin rukouksen ja parantumisen voimalla ja myös lapseni toipui sairaudesta.😍
Maxwelll wrote:
Sain töitä. Mut soitettiin kotoa töihin, ilman että olisin edes hakenut töihin tai tiennyt koko työpaikasta :)
Hienoa. Mieheni jäi työttömäksi 90-luvun lamassa. Oli enää pari viikkoa siihen, kun ansiosidonnainen päiväraha loppuisi.
Olin pienessä kirkonkylässä reissussa ja menin hiljaiseen kirkkoon. Siellä oli ihana rauhallinen tunnelma. Siellä rukoilin, että Jumala auttaisi miestä saamaan työpaikan, vaikka ikääkin jo oli vähän liikaa.
Kun saavuimme kotiin ja olimme pihalla, niin ohikulija, puolituttu naapuri tuli paikalle ja tarjosi töitä samasta firmasta, jossa itsekin oli työssä.
Siellä mies oli elämeikään saakka.
Vierailija wrote:
Maxwelll wrote:
Sain töitä. Mut soitettiin kotoa töihin, ilman että olisin edes hakenut töihin tai tiennyt koko työpaikasta :)
Hienoa. Mieheni jäi työttömäksi 90-luvun lamassa. Oli enää pari viikkoa siihen, kun ansiosidonnainen päiväraha loppuisi.
Olin pienessä kirkonkylässä reissussa ja menin hiljaiseen kirkkoon. Siellä oli ihana rauhallinen tunnelma. Siellä rukoilin, että Jumala auttaisi miestä saamaan työpaikan, vaikka ikääkin jo oli vähän liikaa.
Kun saavuimme kotiin ja olimme pihalla, niin ohikulija, puolituttu naapuri tuli paikalle ja tarjosi töitä samasta firmasta, jossa itsekin oli työssä.
Eläkeikään😅
Kyllä minua Jumala auttaa aina ihan tavallisissa arkiaskareissa. En selviäisi niistä ilman uskoa taivaan isään.
Vierailija wrote:
Maxwelll wrote:
Ei auttanut juutalaisia holokaustin aikaan, mutta järkkäsi ukollesi töitä. Voimallinen on tuo taivaanvelho.
Kyllä, oli monen tonnin laskut maksamatta, ja aamulla oli maksettu. Pyysin Ferrarin pihaan ja sekin oli aamulla ilmestynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Meinaatko, että Jumala muutti suunnitelmiaan äitisi suhteen koska sinä rukoilit?
Sairaudet ei tule Jumalalta. Jeesus paransi sairaat ja kantoi ristillä sairaudet puolestamme, jotta me voimme parantua ja olla terveitä.
Sairaudet tulevat saa tanal ta.
Jumalan suunnitelma on hyvä ihmisiä kohtaa:, pelastaa, parantaa, vapauttaa, auttaa, lohduttaa, rakastaa jne
Eikö se taivaanukko saa sitä saatanaa kuriin? Voimaton jumala sulla.
Vierailija kirjoitti:
Jumalaa tuskin on olemassa. Lopeta siis murehtiminen ja nauti elämästä.
Jumala on, vaikkei uskoisi - Juice
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä te luulevaiset tiedätte, ettei se olekin paholainen, joka kuuntelee teidän rukouksianne?
Koska useimmiten puhuttelen JEESUSTA ja olen vielä tarkentanut että jos sanon "Herra" se tarkoittaa aina häntä, Jeesusta. Näin. :)
Sekö estää salakuuntelun? Aika heikot salasanat sulla.
Ok eli onko se siis sittenkin paholainen joka isossa kirjassa sanoo että "minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä"??