Onko teidän rukouksiin vastattu?
Kysymys teille, jotka uskotte jumalaan: koetteko, että olette joskus saaneet vastauksen rukoukseenne? Eli toisin sanoen, oletteko pyytäneet Jumalalta jotain, mikä on myöhemmin toteutunut? Kertokaa tarinoita, kiinnostaa kovasti!
Esimerkki omasta elämästäni: äidilläni epäiltiin suolistosyöpää. Rukoilin jumalalta, että hän ei olisi sairas. Seuraavana päivänä hän meni tähystykseen ja mitään syöpää ei löytynyt.
Kommentit (223)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi näitä rukoilijoita. Ihan kuin lapset kirjoittelisi.
Tulkaa lasten kaltaisiksi.
Juuri tuon takia ei voi oikein samalta viivalta luulevaisen kanssa asiallisesti väitellä. Kun heidän argumenttinsa ovat niin lapsellisia kehäpäätelmiä.
Miksi käytät tuollaista termiä kuin luulevainen?
Mitä luulisit?
Arvaisin että nämä luulee että tiede osaa sanoa totena ette maailmassa on miljardeja vuosia sitten todistettu ihmisapina mutta ei nykyaikana tiedä että tiede on ehdottomasti sen kannalla että ihminen saa alkunsa hedelmöityksessä.Sitä se luulevaisuus on.
Vierailija kirjoitti:
Jumala vastaa rukoukseen tahtonsa mukaan.
Jumala tietää mitä me tarvitsemme ja mikä on meille hyväksi. Sen vuoksi hän ei anna heti kaikkea mitä me pyydämme tai voi antaa myöhemmin jonakin tiettynä aikana.
Tämähän on juuri sitä kirkon opetusta jolla voidaan perustella miksi rukous ei toimikaan.
Vaikka kirkko myös opettaa että Jumala kuulee rukouksen ja vastaa siihen.
Kirkko ja papisto on aina myös vedonnut siihen, ettei ihminen, pieni ihminen, voi ymmärtää Jumalan toimia. Siis sinä ja minä olemme niin tyhmiä, että meidän tulisi vain sokeasti uskoa että kaikki on hyväksi.
Kuinka moni ihminen on rukoillut jonkun, vaikkapa syöpäsairaan puolesta, että hän parantuu mutta kuitenkin kuolee. Todennäköisesti henkilö itsekin on hädässään sitä tehnyt, mutta mitenkä kävi?
Toisaalta voisi kysyä uskovaisilta, miksi he rukoilisivat etteivät vielä kuolisikaan. Eikös he ole silloin juuri menossa sinne mihin pitääkin, taivasten valtakuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuon takia ei voi oikein samalta viivalta luulevaisen kanssa asiallisesti väitellä. Kun heidän argumenttinsa ovat niin lapsellisia kehäpäätelmiä.
Mitä luulisit?
Arvaisin että nämä luulee että tiede osaa sanoa totena ette maailmassa on miljardeja vuosia sitten todistettu ihmisapina mutta ei nykyaikana tiedä että tiede on ehdottomasti sen kannalla että ihminen saa alkunsa hedelmöityksessä.Sitä se luulevaisuus on.
Mitähän dadaa tämä oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä luulisit?
Mitähän dadaa tämä oli?
mitä on luulevaisuus? sitä että tiede todistaa miljardeja vuosia sitten olleesta ihmisapinasta.
tiede todistaa myös että ihmiselämä alkaa hedelmöittymisestä.
mildardi vuotta sitten osataan kertoa mutta mutta nykytiedeen ihmisenkehitys on hakusessa.
En ole itse uskovainen, mutta ihan mielenkiinnosta: mikä saa teidän kokemaan, että kyseessä oli juuri vastaus rukoukseen eikä vain sattuma tms.? Varmaan joku tunne/ajatus/kokemus pikemminkin kuin ulkoiset tapahtumat?
Rukouksia on tutkittu niin paljon että on aivan selkeää että ne eivät toimi. Käytännössä on jopa havaittu hienoisia haittavaikutuksia kun ollaan tutkittu rukoilun parantavaa vaikutusta.
Olen rukoillut muutaman kerran kun olen ollut pulassa. Kerran olin töpeksinyt ja olin joutumassa pulaan sen takia. Rukoilin Jumalaa, että järjestäisi asian. Lupasin olla parempi ihminen jatkossa. Bussi myöhästyi ja en ehtinyt junaan. Näin ei ole käynyt koskaan aikaisemin. Olin niin kaukana, että muita junia ei mennyt kuin harvoin. Tällä tavalla en päässyt sinne minne oli sovittu ja selvisin ongelmasta. Olen pitänyt lupaukseni.
enempää en avaa. Tämä on minun ja välinen Jumalan sopimus.
En ole sellainen himouskovainen. Kuuluun kyllä kirkkoon, mutta en käy juurikaan kirkossa kuin silloin, kun on lähipiirissä jokin tapahtuma. Uskon Jumalaan omalla tavallani.
Vierailija kirjoitti:
Olen rukoillut muutaman kerran kun olen ollut pulassa. Kerran olin töpeksinyt ja olin joutumassa pulaan sen takia. Rukoilin Jumalaa, että järjestäisi asian. Lupasin olla parempi ihminen jatkossa. Bussi myöhästyi ja en ehtinyt junaan. Näin ei ole käynyt koskaan aikaisemin. Olin niin kaukana, että muita junia ei mennyt kuin harvoin. Tällä tavalla en päässyt sinne minne oli sovittu ja selvisin ongelmasta. Olen pitänyt lupaukseni.
No ihan vaan menemättä jättämällä olisit selvinnyt ongelmasta yhtälailla. Ei kuulosta kovinkaan pahalta ongelmalta, eikä kauhean jumalalliselta ratkaisultakaan.
Vierailija kirjoitti:
En ole itse uskovainen, mutta ihan mielenkiinnosta: mikä saa teidän kokemaan, että kyseessä oli juuri vastaus rukoukseen eikä vain sattuma tms.? Varmaan joku tunne/ajatus/kokemus pikemminkin kuin ulkoiset tapahtumat?[/quot
Esim.minulle ilmoitettiin muutama viikko aiemmin että kuolema tulee perheeseen.Unessa ,Raamatunkohtien kautta.Armolahjojen kautta.
Terve ihminen sitten kuoli yllättäen. Ihmettä oli ja lohdutusta vaikka olikin tragedia .
Jumalan valtakunta on sisällisesti uskovassa.
Oikeesti pyysin miestä jolla on oikea kunnon auto ja se tuli tuli vielä asuntovaunukin päälle.
YLE areenassa on babtistilahkosta dokumentti cospel kun ne myy musiikkia.
Rukoilin viime sunnuntaina, että voi luoja älä anna minun oksentaa ja rukous auttoi.
Vierailija kirjoitti:
Rukouksia on tutkittu niin paljon että on aivan selkeää että ne eivät toimi. Käytännössä on jopa havaittu hienoisia haittavaikutuksia kun ollaan tutkittu rukoilun parantavaa vaikutusta.
Mitä muut sanovat tähän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole itse uskovainen, mutta ihan mielenkiinnosta: mikä saa teidän kokemaan, että kyseessä oli juuri vastaus rukoukseen eikä vain sattuma tms.? Varmaan joku tunne/ajatus/kokemus pikemminkin kuin ulkoiset tapahtumat?[/quot
Esim.minulle ilmoitettiin muutama viikko aiemmin että kuolema tulee perheeseen.Unessa ,Raamatunkohtien kautta.Armolahjojen kautta.
Terve ihminen sitten kuoli yllättäen. Ihmettä oli ja lohdutusta vaikka olikin tragedia .
Jumalan valtakunta on sisällisesti uskovassa.
Eikä ilmoitettu. Olet jälkeenpäin tulkinnut unesi ilmoitukseksi. Tyypillinen luulevaisen itsehuijaus.
Sain töitä. Mut soitettiin kotoa töihin, ilman että olisin edes hakenut töihin tai tiennyt koko työpaikasta :)
Rukoukseen saa vastauksen, mikäli rukous on Jumalan mieleinen, jos se on Jumalan tahdon vastainen, niin saatte rukoilla maailman tappiin asti ilman vastausta.
Demoni kirjoitti:
Rukoukseen saa vastauksen, mikäli rukous on Jumalan mieleinen, jos se on Jumalan tahdon vastainen, niin saatte rukoilla maailman tappiin asti ilman vastausta.
Siinä tapauksessahan rukoilu on ihan hyödytöntä. Mietipä vähän. Toki jumala tietää kaikkivoipana tahtonsa ja tekee suunnitelmansa mukaan. Rukoilullahan nimenomaan pyritään siihen, että jumala muuttaisi mieltään ja olisi suopea rukoilijan pyynnöille.
Itsellä ei kokemusta, mutta veli on saanut selkeästi vastauksen rukouksiinsa.
Hän on ollut pahasti päihderiippuvainen ja raitistumiskamppailun aikana tapahtui pari kertaa ihan konkreettista apua yläkerrasta ( tai jostain?).
Itse en ole erityisen uskonnollinen, mutta veljen kokemukset toki on laittanut miettimään asioita.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ei kokemusta, mutta veli on saanut selkeästi vastauksen rukouksiinsa.
Hän on ollut pahasti päihderiippuvainen ja raitistumiskamppailun aikana tapahtui pari kertaa ihan konkreettista apua yläkerrasta ( tai jostain?).
Itse en ole erityisen uskonnollinen, mutta veljen kokemukset toki on laittanut miettimään asioita.
Niin, uskonnolliset kokemukset ovat yleisiä heillä, joiden aivot ovat vaurioituneet esimerkiksi pitkällisen päihteiden käytön seurauksena.