Onko ok yrittää iskeä amk:n tiloissa? Itseäni yritetty monta kertaa ja se on kiusallista
Olen siis amk:ssa opiskeleva 30v nainen, joka yleensä opiskelee koululla. Tämä on kolmas vuoteni ja ties kuinka mones kerta, kun joku mies on tullut juttelemaan. Kaverimielinen tustustuminen on tietenkin aina tervetullutta, mutta jos aistin jotain romanttista kiinnostusta miehen puolelta, kiusaannun heti ja haluaisin vain koko tyypistä eroon. En ole koululla hakemassa treffiseuraa, vaan opiskelemassa.
Joskus jopa henkilöllisyyteni on selvitetty ja mua on lähestytty Facebookissa ja pyydetty treffeille. Se on ollut hyvin ihmeellistä ja jopa karmivaa, koska välillämme ei ollut mitään kemiaa, kun tämä tuntematon mies tuli puhumaan mulle kouluni tiloissa. En edes ymmärrä, että mistä nämä miehet ovat saaneet "signaaleja", koska minä en ole sellaisia lähettänyt. Olen sitä paitsi kiinnostunut enemmän naisista kuin miehistä.
Mua on yrittänyt iskeä myös sellaiset ihmiset, joiden kasvoja en muista ollenkaan, mutta he ovat kuulemma "nähneet mut joka päivä" ja jopa kiinnittäneet huomiota vaatteisiini. Mua on lähestynyt jopa noin 15-20 vuotta vanhempi mies. Se törkkäsi käteeni yhteystietonsa ja luikki karkuun. En ymmärrä.
Onko täällä muita naisia/miehiä, joita yritetään iskeä omaan makuunne liikaa? En enää haluaisi kokea tällaista varsinkaan koulussa, joka on mulle työpaikka.
Kommentit (251)
Itelläkin on yks outo kokemus. Olin kahvilassa, jossa joku kuulemma vaihto-opiskelija tuli puhumaan. Se pyysi ulos, mutta en osannut kieltäytyä suoraan. Aloin takeltelemaan jotain, että en osaa sujuvasti englantia. Tämä vaihtari närkästyi ja korotti ääntään "SO YES OR NO?!?!"
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut samaa ilmiötä Helsingin yliopistossa. Yleensä kaava on se, että jos syön yksin yliopiston ruokalassa, seuraan liittyy joku mies joka tulee juttelemaan ja tutustumaan. Toki kysyy, onko ok jos hän istuu siihen. Suloisinta oli, kun yksi tyyppi halusi välttämättä tarjota mulle jälkiruuan. Suoraviivaisin oli ehkä se, kun eräs kysyi juttelun jälkeen lähdettäisiinkö minun luokse juomaan kahvit. Suhtaudun kaikkiin lähestymisyrityksiin ystävällisesti, vaatii varmasti rohkeutta lähestyä. Mutta suurempaa kiinnostusta ei ole syttynyt, joten en ole vaihtanut mitään yhteystietoja, paitsi yhden kanssa.
Huh. Mua ahdistaisi, jos ei saisi edes syödä rauhassa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut samaa ilmiötä Helsingin yliopistossa. Yleensä kaava on se, että jos syön yksin yliopiston ruokalassa, seuraan liittyy joku mies joka tulee juttelemaan ja tutustumaan. Toki kysyy, onko ok jos hän istuu siihen. Suloisinta oli, kun yksi tyyppi halusi välttämättä tarjota mulle jälkiruuan. Suoraviivaisin oli ehkä se, kun eräs kysyi juttelun jälkeen lähdettäisiinkö minun luokse juomaan kahvit. Suhtaudun kaikkiin lähestymisyrityksiin ystävällisesti, vaatii varmasti rohkeutta lähestyä. Mutta suurempaa kiinnostusta ei ole syttynyt, joten en ole vaihtanut mitään yhteystietoja, paitsi yhden kanssa.
Ei sitä nyt sentään joka kerta tapahdu :D Ja kieltämättä välillä ollut vähän kiusallistakin. Mutta olen jaksanut olla kuitenkin ystävällinen kun ajatellut juurikin, että miten haavoittuvainen se toinen on tuollaisessa tilanteessa.
Te heteromiehet, jotka ette ymmärrä mitä kiusallista tässä on, niin kuvitelkaa omalle kohdallenne.
Olisiko kivaa, jos muut miehet lähestyisivät teitä jatkuvasti flirttimielessä? 99% miehistä, jotka ovat lähestyneet minua, ei ole olleet kiinnostavia. Siksi se on kiusallista koulussa, jossa en edes hae seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Te heteromiehet, jotka ette ymmärrä mitä kiusallista tässä on, niin kuvitelkaa omalle kohdallenne.
Olisiko kivaa, jos muut miehet lähestyisivät teitä jatkuvasti flirttimielessä? 99% miehistä, jotka ovat lähestyneet minua, ei ole olleet kiinnostavia. Siksi se on kiusallista koulussa, jossa en edes hae seuraa.
Olen ollut ihan otettu niiden muutaman homomiehen lähestymisestä. Kysymys on jotenkin outo, koska ei maailma voi toimia sen mukaan mikä minun mielestäni on kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä nyt sentään joka kerta tapahdu :D Ja kieltämättä välillä ollut vähän kiusallistakin. Mutta olen jaksanut olla kuitenkin ystävällinen kun ajatellut juurikin, että miten haavoittuvainen se toinen on tuollaisessa tilanteessa.
Okei, itse en alkaisi juttelemaan. Maksan myös ruokarauhasta. Mutta ihan positiivista, että nämä ruokalaflirttailijatkin saavat hyviä kokemuksia. He voivat kuitenkin saada vääriä signaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kivaa, jos muut miehet lähestyisivät teitä jatkuvasti flirttimielessä? 99% miehistä, jotka ovat lähestyneet minua, ei ole olleet kiinnostavia. Siksi se on kiusallista koulussa, jossa en edes hae seuraa.Olen ollut ihan otettu niiden muutaman homomiehen lähestymisestä. Kysymys on jotenkin outo, koska ei maailma voi toimia sen mukaan mikä minun mielestäni on kivaa.
Mitä hittoa? Ei sua ainakaan empatialla olla siunattu.
Eikö tuollainen ole hieman epämoraalista, että koulun työntekijät yrittävät iskeä opiskelijoita? Ihan sama vaikka kyse on aikuisista, minulla ainakin syttyy monta punaista hälytyslamppua palamaan pelkästä ajatuksesta. Opiskelijoita vanhempi työntekijä, joka ikinen vuosi iskee uusia naisia, tai yrittää iskeä.. hyi.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kiinnosta saavatko miehet naisia vai ei. Kukaan ei ole velvollinen antamaan rakkautta tai seksiä. Itse haluan olla rauhassa varsinkin koulussa, mikä on koko keskusteluni pointti.
Ap
No, sinä olet jo moneen kertaan osoittanut olevasi rasittava kätisijä. Ja varmasti liiotteletkin tuota ongelmaa. Joten tuki turpasi ja hommaa pilipalitutkintosi ja mee töihin.
Entä jos istuu ruokalassa isot kuulokkeet korvilla, tai lukee samalla - tuleeko ne miehet silti puhumaan vaikka pitäisi nähdä, että haluat olla rauhassa?
Mua ei ole kyllä koskaan isketty noin hurjasti kuin ap:ta, kuulostaa ahdistavalta. Olen ilmeeltäni yrmeä ja omissa ajatuksissa, että jos joku on jotain "signaaleja" yrittänyt niin ohi ovat menneet ja viheltäneet mennessään. Veikkaan, että ap on 1. aika nätti 2. hymyilevä ja ystävällisen näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos istuu ruokalassa isot kuulokkeet korvilla, tai lukee samalla - tuleeko ne miehet silti puhumaan vaikka pitäisi nähdä, että haluat olla rauhassa?
Mua ei ole kyllä koskaan isketty noin hurjasti kuin ap:ta, kuulostaa ahdistavalta. Olen ilmeeltäni yrmeä ja omissa ajatuksissa, että jos joku on jotain "signaaleja" yrittänyt niin ohi ovat menneet ja viheltäneet mennessään. Veikkaan, että ap on 1. aika nätti 2. hymyilevä ja ystävällisen näköinen.
Vaihtoehto c) miesvihamielinen sekopäätrolli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh missä vit ussa sitä sitten saa yrittää pokata naisia??? Ei nyt baarissa ainakaan, ei koulussa, ei salilla jne.
Lopputulos on se että laadukkaat järkevät miehet suuntaavat johonkin vähemmän miesvihamieliseen maahan ja jäljelle jäävät kaikenlaiset vaimohakkaaja jännäpano petterit jotka viis veisaavat säännöistä.
Ulkomailla ei tarvitse edes miehenä tehdä aloitteita. Olipa piristävä kokemus muutama vuosi sitten Saksassa teknologiapäivillä kun muutama nainen kävi juttelemassa ja yksi tarjosi jopa numeroaan. Suomessa ei kyllä tapahdu mitään tuollaista ja en enää valitettavasti uskalla itsekään lähestyä....
Toimii myös ulkomaalaisten osalta Suomessa. Itse olen heilastellut aikani aikanaan parin Mita vattua-tason ulkomaalaiskosmopoliitin kanssa, jotka olivat itse aloitteellisia yöelämässä. Olivat Meksikosta ja Venäjältä. Ovat toki suomalaisnaisetkin tehneet aloitteita, mutta valtaosin Mitä sattuu-osastolta. Joten jos suomalaisnaisen haluaa, niin pitää olla itse aktiivinen.
Siihen koulut ovat ihan hyvä ympäristö, mutta eipä sosiaalisesti pökkelön ja ulkoisesti lattean miehet siitä yhtään parane, vaikka aloitteita pommittaisi kuusssa.
Minäpä olen nähnyt itse miten työkaveria lähestyi suomalainen nainen, joka antoi hänelle numeronsa ja pyysi soittamaan jos kiinnostaa. Että kyllä ne kiinnostuneet ja rohkeat osaavat täälläkin asiansa.
Kieltämättä työkaverini oli varsin komea mies. Ei kuitenkaan "malli".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh missä vit ussa sitä sitten saa yrittää pokata naisia??? Ei nyt baarissa ainakaan, ei koulussa, ei salilla jne.
Lopputulos on se että laadukkaat järkevät miehet suuntaavat johonkin vähemmän miesvihamieliseen maahan ja jäljelle jäävät kaikenlaiset vaimohakkaaja jännäpano petterit jotka viis veisaavat säännöistä.
Ulkomailla ei tarvitse edes miehenä tehdä aloitteita. Olipa piristävä kokemus muutama vuosi sitten Saksassa teknologiapäivillä kun muutama nainen kävi juttelemassa ja yksi tarjosi jopa numeroaan. Suomessa ei kyllä tapahdu mitään tuollaista ja en enää valitettavasti uskalla itsekään lähestyä.
Oletko varma, etteivät olleet maksullisia? Olen nimittäin itse ollut Saksassa teknologiamessuilla ja siellä oli yllättävän paljon hmm.. mielenkiintoisia naisvieraitakin pörräämässä. Sellaisia nuorempia tyttöjä ja naisia. Sain myös kuulla negatiivista palautetta olemassaolostani kun istuin lepuuttamassa jalkojani sivummalla ja kaksi nuorta tyttöä höpisi keskenään saksaksi minua mulkaten :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kiinnosta saavatko miehet naisia vai ei. Kukaan ei ole velvollinen antamaan rakkautta tai seksiä. Itse haluan olla rauhassa varsinkin koulussa, mikä on koko keskusteluni pointti.
ApNo, sinä olet jo moneen kertaan osoittanut olevasi rasittava kätisijä. Ja varmasti liiotteletkin tuota ongelmaa. Joten tuki turpasi ja hommaa pilipalitutkintosi ja mee töihin.
Ja jätä sinä naiset rauhaan, omaa napaasi tuijottava friikki.
Vierailija kirjoitti:
Se, että sinulla on kriteerit taivaassa ei tarkoita sitä, että homomies on heteromiehelle edes teoriassa jotenkin varteenotettava kumppani. Jokainen kyllä ymmärtää, että miehen vastinkappale on nainen eikä toinen mies.
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kivaa, jos muut miehet lähestyisivät teitä jatkuvasti flirttimielessä? 99% miehistä, jotka ovat lähestyneet minua, ei ole olleet kiinnostavia. Siksi se on kiusallista koulussa, jossa en edes hae seuraa.Se, että sinulla on kriteerit taivaassa ei tarkoita sitä, että homomies on heteromiehelle edes teoriassa jotenkin varteenotettava kumppani. Jokainen kyllä ymmärtää, että miehen vastinkappale on nainen eikä toinen mies.
"miehen vastinkappale on nainen"?? Ootko heteronormatiivinen?
EI-toivottu seura tuntuu naisista samalta, kuin sinusta tuntuisi kun sua yrittäisi iskeä homomies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat aika ylimieliseltä ja epäempaattiselta.
Yritäpä hetki asettautua miehen asemaan. Luuletko että miesten pariutumisrintamalla tapahtuisi ikinä mitään jos mies ei rohkeasti tekisi aloitteita? Luuletko että moni tavismies saisi naisilta selviä kiinnostuksen merkkejä?
Kemiat ja kipinät ovat vain naisten luksusajattelua. Jos miehen mielestä nainen näyttää ok ja vaikuttaa kivalta niin aloite on tehtävä tai muuten mitään ei tapahdu. Yhteystietojen antaminen on ihan hyvä aloite jos ei ole varma naisen kiinnostuksesta.
Yritäpä hetki asettautua naisen asemaan. Jatkuvat iskuyritykset on ahdistavia.
Miksi pitäisi asettua. Jos elämä on niin helppoa, että tuo on suuri ongelma, niin saa sääliä itseään aivan rauhassa. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla ei tarvitse edes miehenä tehdä aloitteita. Olipa piristävä kokemus muutama vuosi sitten Saksassa teknologiapäivillä kun muutama nainen kävi juttelemassa ja yksi tarjosi jopa numeroaan. Suomessa ei kyllä tapahdu mitään tuollaista ja en enää valitettavasti uskalla itsekään lähestyä.
Oletko varma, etteivät olleet maksullisia? Olen nimittäin itse ollut Saksassa teknologiamessuilla ja siellä oli yllättävän paljon hmm.. mielenkiintoisia naisvieraitakin pörräämässä. Sellaisia nuorempia tyttöjä ja naisia. Sain myös kuulla negatiivista palautetta olemassaolostani kun istuin lepuuttamassa jalkojani sivummalla ja kaksi nuorta tyttöä höpisi keskenään saksaksi minua mulkaten :D
En tiedä missä messuilla olet ollut, mutta tuonne ei oltu kutsuttu ketä vaan. Ei ollut siis mikään avoin tilaisuus. Ei tainnut kyllä yksikään naisista olla paikallisia, ainakin se yksi oli Japanista.
Yöelämä sitten erikeen. Olis kai sinne muutama seurueen ukko ollu menossa etsimään seuraa. Itseäni ei tuollainen juurikaan kiinnostanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran joku amk:n työntekijä tuli aina juttusille, kun näki minut. Hän tuli puhumaan jopa kaupassa. En tuntenut häntä yhtään mistään, ihan tuntematon naama mulle.
Lisäksi hän tuli pokkana istumaan mua vastapäätä, kun olin koululla syömässä.
En edes ollut mitenkään hymyilevä ja ystävällinen, päinvastoin. Yritin olla mahdollisimman vähäsanainen, välttelin katsetta, yritin keskittyä lukemiseen/syömiseen. En esittänyt vastakysymyksiä. Mies ei vaan tajunnut.Tuossa voi ainakin olla suht varma ettei ole pokaamassa. Luulisi että henkilökunnalla on kuitenkin sen verran järkeä päässä :D Mutta ei tuokaan kyllä kivaa olisi, jos itse haluaisi olla rauhassa.
Miksi hän sitten tuli jatkuvasti puhumaan? Emme olleet kavereita, emme tuttuja, emme yhtään mitään.
Ap
Puhutko itse kenellekään? Miten toimit töissä? Sosiaalisuus = 0.