Onko ok yrittää iskeä amk:n tiloissa? Itseäni yritetty monta kertaa ja se on kiusallista
Olen siis amk:ssa opiskeleva 30v nainen, joka yleensä opiskelee koululla. Tämä on kolmas vuoteni ja ties kuinka mones kerta, kun joku mies on tullut juttelemaan. Kaverimielinen tustustuminen on tietenkin aina tervetullutta, mutta jos aistin jotain romanttista kiinnostusta miehen puolelta, kiusaannun heti ja haluaisin vain koko tyypistä eroon. En ole koululla hakemassa treffiseuraa, vaan opiskelemassa.
Joskus jopa henkilöllisyyteni on selvitetty ja mua on lähestytty Facebookissa ja pyydetty treffeille. Se on ollut hyvin ihmeellistä ja jopa karmivaa, koska välillämme ei ollut mitään kemiaa, kun tämä tuntematon mies tuli puhumaan mulle kouluni tiloissa. En edes ymmärrä, että mistä nämä miehet ovat saaneet "signaaleja", koska minä en ole sellaisia lähettänyt. Olen sitä paitsi kiinnostunut enemmän naisista kuin miehistä.
Mua on yrittänyt iskeä myös sellaiset ihmiset, joiden kasvoja en muista ollenkaan, mutta he ovat kuulemma "nähneet mut joka päivä" ja jopa kiinnittäneet huomiota vaatteisiini. Mua on lähestynyt jopa noin 15-20 vuotta vanhempi mies. Se törkkäsi käteeni yhteystietonsa ja luikki karkuun. En ymmärrä.
Onko täällä muita naisia/miehiä, joita yritetään iskeä omaan makuunne liikaa? En enää haluaisi kokea tällaista varsinkaan koulussa, joka on mulle työpaikka.
Kommentit (251)
Hämähäkki-mies kirjoitti:
Miehen näkökulmasta: aika naiivi saa olla jos ei ymmärrä että esimerkiksi AMK tai yliopisto ovat oivia paikkoja päästä tutustumaan uusiin naisiin, potentiaalisiin tyttöystäviin. Totta hitossa he ovat pariutumis-paikkoja samalla tavalla kuten baarit.
Tietenkin minulla on seksuaalisia taka-ajatuksia naisista joita pidän viehättävinä siinä mielessä. Toki löytyy paljon kaverityttöjä myös, jotka ovat 100% pelkkiä kavereita.
En tykkää, jos tuntemattomalla miehellä on seksuaalisia taka-ajatuksia. Ei jatkoon. Ja vaikka olisikin, ne pitää peittää. Koulut eivät ole seksinhakupaikkoja. Naiset ovat ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Totta kai olisi eri asia, jos kiinnostava tyyppi lähestyisi. Tällöin oisin kai antanut joitain signaaleja, kuten katseita tai hymyilyä jne."
Ap
Minäkin miehenä olisin varsin kiinnostunut, jos joku miellyttävä nainen osoittaisi kiinnostusta ja lähestyisi antaen puhelinnumeron ja ehdottaisi deittejä.
Eipä ole tuollaista tapahtunut.
Ja koska et saa henkilökohtaista kiinnostusta miellyttävältä naiselta, päätät itse osoittaa kiinnostusta tuiki tuntemattomiin naisiin...?
En ole mikään ”miehet Marsista, naiset Venuksesta”-putkiaivo, mutta joitakin evolutiivisia eroja meillä on. Naisen biologinen osa on lähes koko ihmiskunnan historian ajan ollut saada jälkeläisiä ja pitää nämä hengissä usein hyvinkin karuissa oloissa. Se edelleen näkyy siten, että nainen haluaa miehen pitävän häntä jos ei nyt ainutlaatuisena, niin ainakin vaivan arvoisena. Tästä johtuen nainen ei kerta kaikkiaan kiinnostu sellaisesta miehestä, joka lähestyy naisia periaatteella ”jos riittävän monta kertaa yritän, niin ehkä tärppää.” Sellaisella miehellä ei 10 000 vuotta sitten tehnyt mitään.
Eli jos on ihan pakko AMK:lla lähestyä, niin pidä ainakin huolta että nainen on huomannut sinut muutamaan kertaan. Pyydä vaikka kirjastossa kynää lainaan ja odota viikko.
Ihmettelinkin miksi naiset eivät lähesty. En itse lähesty juurikin aloittajan tapaisen tuomitsijan pelossa.
Toivoi kuitenkin miellyttävien miesten lähestymisiä.
Ulkonäkö ja mukavuus siis mättää tässä.
Minä pyysin omaa miestäni ulos. Kun kaikki paketissa oli täsmälleen sitä mitä tiesin haluavani (olimme samassa työpaikassa ja tehneet projekteja paineen alla yhdessä) oli helppoa tehdä aloite.
Eli vaikka kilttimiehet puhuvat halveksuvasti friendzonetuksesta, niin naiset kyllä nimenomaan tekevät aloitteita silloin kun tuntevat miehen ja tietävät suunnilleen mitä saavat.
3v aikana n. 10 kertaa eli sanotaan 4 opiskeluvuotena. 2 keväällä ja 2 syksyllä.
Ei tuo nyt kovin paljolta kuulosta.
Sanoin kerran miehelle, että voidaan mennä kahville, mutta pelkästään kaverimielessä. Ja voi herranjumala sitä miestä, se yritti koko ajan kiehnätä ja lopuksi halusi väkisin saattaa mut kotiovelleni. Jos se kuvitteli saavansa seksiä, niin voi jeesus vieköön. Miksei jotkut yritä kunnioittaa muita??
Vierailija kirjoitti:
3v aikana n. 10 kertaa eli sanotaan 4 opiskeluvuotena. 2 keväällä ja 2 syksyllä.
Ei tuo nyt kovin paljolta kuulosta.
Sinä et päätä mikä on kellekin paljon ja mikä ei.
Vierailija kirjoitti:
Miehen näkökulmasta: aika naiivi saa olla jos ei ymmärrä että esimerkiksi AMK tai yliopisto ovat oivia paikkoja päästä tutustumaan uusiin naisiin, potentiaalisiin tyttöystäviin. Totta hitossa he ovat pariutumis-paikkoja samalla tavalla kuten baarit.
Tietenkin minulla on seksuaalisia taka-ajatuksia naisista joita pidän viehättävinä siinä mielessä. Toki löytyy paljon kaverityttöjä myös, jotka ovat 100% pelkkiä kavereita.
En tykkää, jos tuntemattomalla miehellä on seksuaalisia taka-ajatuksia. Ei jatkoon. Ja vaikka olisikin, ne pitää peittää. Koulut eivät ole seksinhakupaikkoja. Naiset ovat ihmisiä.
Juuri näin. Miksei sitä seuraa voisi etsiä pääasiassa sieltä, missä sitä on tarkoituskin etsiä? Seuranhakupaikkoja on pilvin pimein ja niissä on ihmisiä, jotka oikeasti etsivät seuraa ja lähestyminen on tovottua. Koulu ei ole mikään Tinder, siellä pitäisi saada halutessaan olla rauhassa ei-toivotuilta pokausyrityksiltä.
Aika luuserinhommaa mennä AMK:iin iskemään naisia. Sinne mennään opiskelemaan. Baarit ja tinderit on sitten niitä pariutumiskenttiä.
Jos toteaa, ettei ole viitsinyt tehnyt aloitteita, koska naiset eivät ole vaikuttaneet kiinnostuneilta, saa kuulla kuinka "ei ne kotoa sua tule hakemaan!" ja miten pitäisi vaan olla itse aktiivisempi. Aina väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ok iskeä amk:ssa, ihan hyväkin paikka siihen.
Tottakai se on aina epämiellyttävää, jos tyyppi ei ole yhtään omaan makuun tai on vahvasti varattu. Mutta mietin jos olisit etsimässä suhdetta ja joku ihana tyyppi lähestyisi, eikö koulussa olisi just sopiva paikka siihen?
Totta kai olisi eri asia, jos kiinnostava tyyppi lähestyisi. Tällöin oisin kai antanut joitain signaaleja, kuten katseita tai hymyilyä jne.
Ap
(Miehenä) kokemukseni mukaan on virhe, jos uskoo ja luottaa siihen että nainen on sinusta kiinnosunut jos hän hymyilee sinulle tai luo katseen sinua kohti. - Mutta en nyt tarkoita, että ellei hän tee näin tai tee kumpaakaan, niin hän olisi sen enempi kiinnostunut.
Se on (ollut) toisinaan hyvinkin vain haparointia ja tunnustelua, pyrkimystä olla tahdikas ja huomaavainen omiin aisteihin luottamista onko voinut edes hetken tuntea toisen olevan edes pienen hetken kiinnostunut.
Ja aina tuota tunnetta ei edes "heti" koe (aisti), vaan toista kohtaan on vain uskaltauduttava lähestyä ja edetä "lähemmäksi", sillä mitään tuskin tapahtuu ellei itse ota asiakseen ja mene ja yritä.
Voin laskea yhden käden somilla ne kerrat kun nainen on halunnut lähestyä minua, todennäköisesi kiinnostuneena minusta.
Tylsäksi saattaisi mennä, jos jatkossa odotaisin, että tähän tulisi merkittävä muutos ihan itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai se on aina epämiellyttävää, jos tyyppi ei ole yhtään omaan makuun tai on vahvasti varattu. Mutta mietin jos olisit etsimässä suhdetta ja joku ihana tyyppi lähestyisi, eikö koulussa olisi just sopiva paikka siihen?
Totta kai olisi eri asia, jos kiinnostava tyyppi lähestyisi. Tällöin oisin kai antanut joitain signaaleja, kuten katseita tai hymyilyä jne.
Ap
(Miehenä) kokemukseni mukaan on virhe, jos uskoo ja luottaa siihen että nainen on sinusta kiinnosunut jos hän hymyilee sinulle tai luo katseen sinua kohti. - Mutta en nyt tarkoita, että ellei hän tee näin tai tee kumpaakaan, niin hän olisi sen enempi kiinnostunut.
Se on (ollut) toisinaan hyvinkin vain haparointia ja tunnustelua, pyrkimystä olla tahdikas ja huomaavainen omiin aisteihin luottamista onko voinut edes hetken tuntea toisen olevan edes pienen hetken kiinnostunut.
Ja aina tuota tunnetta ei edes "heti" koe (aisti), vaan toista kohtaan on vain uskaltauduttava lähestyä ja edetä "lähemmäksi", sillä mitään tuskin tapahtuu ellei itse ota asiakseen ja mene ja yritä.
Voin laskea yhden käden somilla ne kerrat kun nainen on halunnut lähestyä minua, todennäköisesi kiinnostuneena minusta.
Tylsäksi saattaisi mennä, jos jatkossa odotaisin, että tähän tulisi merkittävä muutos ihan itsestään.
Osaatko nyt yhtään samaistua ihmiseen, joka on kyllästynyt jatkuviin pokausyrityksiin? Ikävää että sulla on tuollaisia kokemuksia, mutta kukaan ei ole vastuussa siitä, saatko sinä naista vai et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Miksei sitä seuraa voisi etsiä pääasiassa sieltä, missä sitä on tarkoituskin etsiä? Seuranhakupaikkoja on pilvin pimein ja niissä on ihmisiä, jotka oikeasti etsivät seuraa ja lähestyminen on tovottua. Koulu ei ole mikään Tinder, siellä pitäisi saada halutessaan olla rauhassa ei-toivotuilta pokausyrityksiltä.
Tällä palstalla on ollut aika monta ketjua, joissa on varsin kattavasti selitetty, miksi 90 % miehistä ei ole mitään järkeä etsiä seuraa Tinderissä.
Hetkinen. Ettet AP nyt luule että jokainen juttelemaan tuleva mies yrittää iskeä sua :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo nyt kovin paljolta kuulosta.Sinä et päätä mikä on kellekin paljon ja mikä ei.
Mikäs v i t t u sua vaivaa? En mitään päättänytkään vaan sanoin ettei paljolta kuulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla on ollut aika monta ketjua, joissa on varsin kattavasti selitetty, miksi 90 % miehistä ei ole mitään järkeä etsiä seuraa Tinderissä.
Sitten ne miehet yrittävät pokata irl niitä samoja naisia, joilta eivät saaneet tykkäyksiä Tinderissä? Onnistumisprosentti lienee korkea.
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen. Ettet AP nyt luule että jokainen juttelemaan tuleva mies yrittää iskeä sua :D
Suurin osa heistä on selkeästi osoittanut sellaisia "viboja" ja mua on pyydetty kahville. Myös ihastumista on tunnustettu.
Kukaan tuntematon nainen ei ole tullut juttelemaan. He ovat aina miehiä. Nämä miehet tuskin menevät juttelemaan tuntemattomille miehille.
Ap
Huh minulle tekee vain värilliset aloitteita. Muistan kun joskus 18v tein ihanalle komealle blondille Jaakko Keson näköiselle miehelle aloitteen - tai oikeastaan kysyin vaan numeroa, mutta mies vastasi kieltävästi ja sen jälkeen ei aloitteita ole tullut tehtyä ja tuskin ikinä.. oli kova kolaus itsetunnolle.
N21
Oon jopa vältellyt amk:n tiloja, koska on tuntunut että muhun kiinnitetään siellä liikaa huomiota. Toki enimmäkseen saan olla rauhassa, mutta enää en haluaisi olla siellä silmätikkuna.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Osaatko nyt yhtään samaistua ihmiseen, joka on kyllästynyt jatkuviin pokausyrityksiin? Ikävää että sulla on tuollaisia kokemuksia, mutta kukaan ei ole vastuussa siitä, saatko sinä naista vai et.
Myönnän, että melko vaikeaa on samaistua ihmiseen, joka kärsii jatkuvista pokausyriyksistä. - En myöskään odota kenenkään muun ottavan vastuuta naisettomuudestani.
Kokemukseni sanelemana olen tehnyt päätelmän, että jos haluan löytää ja saada iselleni seuraa, niin se onnistuu yleensä paremmin itse toimimalla kuin vain odottamalla passiivisesti. - En tietetnkään ole jatkuvasti iskemässä ja pokaamassa ketään.
Mutta en toisaalta myöskään odota tai saati vaadi, että jonkun tulisi olla minusta kiinnostunut.
Toisinaan olen jälkeenpäin ihmetellyt, miten jonkun kanssa olen onnistunut tutustumaan ja löytämään yheisen sävelen melkein heti. - Kun sitten taas on ihmisiä, jotka olen vähintäänkin tiennyt pidempään (useamman vuoden) mutta vieläkään en tiedä miten tai kuinka heidän kanssaan tulisi toimia ja olla, jotta he olisivat neutraalin tyytyväisiä. (Luultavasti olisi liikaa odottaa, että he olivat käytöksestäni hyvillään).
Mielestäni amk on ihan luonteva paikka lähestyä jos opiskelee siellä itsekin. Eri asia sitten jos löytää tyypin jostain FB:stä ja lähtee etsimään sieltä kampukselta... silloin meno on enemmän tai vähemmän häiriintynyttä. Ilmeisesti osassa näistä ap:n tapauksissa oli kyse jälkimmäisestä?
No, yksi mies kerrallaan. Minä aloitan.