Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok yrittää iskeä amk:n tiloissa? Itseäni yritetty monta kertaa ja se on kiusallista

Vierailija
03.02.2021 |

Olen siis amk:ssa opiskeleva 30v nainen, joka yleensä opiskelee koululla. Tämä on kolmas vuoteni ja ties kuinka mones kerta, kun joku mies on tullut juttelemaan. Kaverimielinen tustustuminen on tietenkin aina tervetullutta, mutta jos aistin jotain romanttista kiinnostusta miehen puolelta, kiusaannun heti ja haluaisin vain koko tyypistä eroon. En ole koululla hakemassa treffiseuraa, vaan opiskelemassa.

Joskus jopa henkilöllisyyteni on selvitetty ja mua on lähestytty Facebookissa ja pyydetty treffeille. Se on ollut hyvin ihmeellistä ja jopa karmivaa, koska välillämme ei ollut mitään kemiaa, kun tämä tuntematon mies tuli puhumaan mulle kouluni tiloissa. En edes ymmärrä, että mistä nämä miehet ovat saaneet "signaaleja", koska minä en ole sellaisia lähettänyt. Olen sitä paitsi kiinnostunut enemmän naisista kuin miehistä.

Mua on yrittänyt iskeä myös sellaiset ihmiset, joiden kasvoja en muista ollenkaan, mutta he ovat kuulemma "nähneet mut joka päivä" ja jopa kiinnittäneet huomiota vaatteisiini. Mua on lähestynyt jopa noin 15-20 vuotta vanhempi mies. Se törkkäsi käteeni yhteystietonsa ja luikki karkuun. En ymmärrä.

Onko täällä muita naisia/miehiä, joita yritetään iskeä omaan makuunne liikaa? En enää haluaisi kokea tällaista varsinkaan koulussa, joka on mulle työpaikka.

Kommentit (251)

Vierailija
241/251 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat aika ylimieliseltä ja epäempaattiselta.

Yritäpä hetki asettautua miehen asemaan. Luuletko että miesten pariutumisrintamalla tapahtuisi ikinä mitään jos mies ei rohkeasti tekisi aloitteita? Luuletko että moni tavismies saisi naisilta selviä kiinnostuksen merkkejä?

Kemiat ja kipinät ovat vain naisten luksusajattelua. Jos miehen mielestä nainen näyttää ok ja vaikuttaa kivalta niin aloite on tehtävä tai muuten mitään ei tapahdu. Yhteystietojen antaminen on ihan hyvä aloite jos ei ole varma naisen kiinnostuksesta.

Kaikille pitäisi kuitenkin suoda oma rauha ja yksityisyys. Kannattaa miettiä, että millä todennäköisyydellä lähestymäsi henkilö voisi olla kiinnostunut sinusta. Jos hän ei ole edes katsonut sinua, niin kannattaa vaan antaa olla rauhassa.

Niin miltäpä teistä miehistä tuntuisi, jos olisitte salilla, koulussa tai kirjastossa, ja omisitte vaan siellä asioilla ja teistä vasten.ielinen nainen vänidin änkisi teidän seuraanne ja yrittäisi iskeä teitä?

Kiva ristiriita tässä. Ei saa tulla iskemään, kun haluan olla rauhassa, mutta saa tulla iskemään, jos olet komea ja mukava ja mielestäni kiinnostava. Mistä se mies tietää, että onko hän mieluinen, jos ei kysy?

T: Nainen, joka osaa sanoa asiallisesti ei kiitos.

Jos mies on mielestäni komea ja haluan tutustua häneen, niin yritän katsoa häntä/vilkuilla ja ehkä hymyillä jne. Oletko koskaan kuullut silmäpelistä?

T. Nainen itsekin

Olen.

Jatka toki, vai onko tuossa koko puheenvuorosi...?

Vastasin kysymykseen.

Mä en näe mitään väärää siinä, että mies juttelee kiinnostavaksi kokemalleen naiselle ja pyytää vaikka kahville, siitäkin huolimatta, että nainen ei ole antanut mitään signaaleja. Ahdistelu ja stalkkaus on sitten toinen juttu.

Ja kyllä, on tullut eteen tilanteita, joissa epäkiinnostava mies on pyytänyt ulos.

Sinähän et päätä, että mikä on kaikille ok.

En päätä, en. Mutta se on nyt vähän niin, että mikäli meinaa tässä maailmassa yrittää elää, sitä joutuu tekemisiin ihmisten kanssa ja toisinaan tulee eteen kiusallisia ja ahdistavia tilanteita. Ja ne pitää opetella käsittelemään. Tietenkin sitä toivoisi, että kaikki ihmiset ymmärtäisivät sosiaalisen kanssakäymisen sanattomat säännöt samalla tavalla, ettei koskaan joutuisi tuntemaan mielipahaa tai kiusaantuneisuutta, mutta ei se vain näin mene.

Kaikki ei-toivotut lähestymiset eivät ole ahdistelua, vaikka ne saattavat tuntua ahdistavilta.

Vierailija
242/251 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jo eri perheiden välillä on erilaisia sosiaalisia sääntöjä. Ei voida millään olettaa, että ihmiset osaavat lukea tuntemattomien ajatuksia. Pitäisikö koulussa opettaa omien tunteiden hallintaa ja käsittelyä, jos näin pienistä asioista nykyään kauhistutaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/251 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritäpä hetki asettautua miehen asemaan. Luuletko että miesten pariutumisrintamalla tapahtuisi ikinä mitään jos mies ei rohkeasti tekisi aloitteita? Luuletko että moni tavismies saisi naisilta selviä kiinnostuksen merkkejä?

Kemiat ja kipinät ovat vain naisten luksusajattelua. Jos miehen mielestä nainen näyttää ok ja vaikuttaa kivalta niin aloite on tehtävä tai muuten mitään ei tapahdu. Yhteystietojen antaminen on ihan hyvä aloite jos ei ole varma naisen kiinnostuksesta.

Kaikille pitäisi kuitenkin suoda oma rauha ja yksityisyys. Kannattaa miettiä, että millä todennäköisyydellä lähestymäsi henkilö voisi olla kiinnostunut sinusta. Jos hän ei ole edes katsonut sinua, niin kannattaa vaan antaa olla rauhassa.

Niin miltäpä teistä miehistä tuntuisi, jos olisitte salilla, koulussa tai kirjastossa, ja omisitte vaan siellä asioilla ja teistä vasten.ielinen nainen vänidin änkisi teidän seuraanne ja yrittäisi iskeä teitä?

Kiva ristiriita tässä. Ei saa tulla iskemään, kun haluan olla rauhassa, mutta saa tulla iskemään, jos olet komea ja mukava ja mielestäni kiinnostava. Mistä se mies tietää, että onko hän mieluinen, jos ei kysy?

Jos mies on mielestäni komea ja haluan tutustua häneen, niin yritän katsoa häntä/vilkuilla ja ehkä hymyillä jne. Oletko koskaan kuullut silmäpelistä?

T. Nainen itsekin

Olen.

Vastasin kysymykseen.

Mä en näe mitään väärää siinä, että mies juttelee kiinnostavaksi kokemalleen naiselle ja pyytää vaikka kahville, siitäkin huolimatta, että nainen ei ole antanut mitään signaaleja. Ahdistelu ja stalkkaus on sitten toinen juttu.

Ja kyllä, on tullut eteen tilanteita, joissa epäkiinnostava mies on pyytänyt ulos.

En päätä, en. Mutta se on nyt vähän niin, että mikäli meinaa tässä maailmassa yrittää elää, sitä joutuu tekemisiin ihmisten kanssa ja toisinaan tulee eteen kiusallisia ja ahdistavia tilanteita. Ja ne pitää opetella käsittelemään. Tietenkin sitä toivoisi, että kaikki ihmiset ymmärtäisivät sosiaalisen kanssakäymisen sanattomat säännöt samalla tavalla, ettei koskaan joutuisi tuntemaan mielipahaa tai kiusaantuneisuutta, mutta ei se vain näin mene.

Kaikki ei-toivotut lähestymiset eivät ole ahdistelua, vaikka ne saattavat tuntua ahdistavilta.

Pointtini onkin se, että ne kirjoittamattomat sosiaaliset säännöt pitäisi opetella. Lähestymisessä ei itsessään ole mitään väärää, mutta olisi kohteliasta miettiä, että "onkohan tuo tuntematon naama kiinnostunut minusta samalla tavalla".

Varsinkin jos ikäeroa on huomattavasti, niin silloin pitäisi tajuta, että nyt ei kannattaisi lähestyä.

Vierailija
244/251 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole opiskellut pitkään aikaan joten siltä osastolta ei ole kokemusta. Mutta sitten on näitä ollut jotka esim. metrossa, rannalla tai puistossa ensin kysyvät että voiko tähän istua. Siitä sitten aloittavat jutun ja tuntuisi jotenkin tosi epäkohteliaalta pyytää miestä lopettamaan tai lähtemään niin väännän vähän juttua mutta teen kuitenkin selväksi ettei kiinnosta ja mies odottaa kotona.

Taidan kyllä olla jotenkin vinksahtanut sillä ainoastaan baarissa/bileissä tehdyt pokausyriykset tuntuvat jotenkin soveliailta ja sopivilta, tunnelma on siellä otollinen niille. Koulun ruokala tai metro ei vain tunnu paikalta jossa olisi sopiva amorin nuolilla koittaa ampua. Pelisilmää ja tilannetajua tarvitaan siinä tilanteessa molemmilta.

Vierailija
245/251 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan jo eri perheiden välillä on erilaisia sosiaalisia sääntöjä. Ei voida millään olettaa, että ihmiset osaavat lukea tuntemattomien ajatuksia. Pitäisikö koulussa opettaa omien tunteiden hallintaa ja käsittelyä, jos näin pienistä asioista nykyään kauhistutaan?

Tunteiden käsittelyä pitäisi opettaa kouluissa, se voisi ehkäistä kiusaamista.

Vierailija
246/251 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Nainen itsekin

Olen.

Vastasin kysymykseen.

Pointtini onkin se, että ne kirjoittamattomat sosiaaliset säännöt pitäisi opetella. Lähestymisessä ei itsessään ole mitään väärää, mutta olisi kohteliasta miettiä, että "onkohan tuo tuntematon naama kiinnostunut minusta samalla tavalla".

Varsinkin jos ikäeroa on huomattavasti, niin silloin pitäisi tajuta, että nyt ei kannattaisi lähestyä.

Ja mun pointti on se, että ne sosiaaliset säännöt ymmärretään eri tavoin. Riippuen esimerkiksi kulttuurista. Suomessakin käyttäydytään eri tavoin esimerkiksi maalla ja kaupungissa.

Toinen asia on se, että osaako lukea ihmistä. Osa huomaa hienovaraisimpiakin merkkejä ja osa ei huomaa mitään.

Vierailija
247/251 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies ei saisi lähestyä naista, joka ehkä ei ole kiinnostunut? Minä olen aina sanonut näille tyypeille, että en ole kiinnostunut/olen varattu/mitä milloinkin ja hymyillyt kauniisti. Ehkä kiittänytkin ehdotuksesta. Aina on viesti mennyt hyvässä hengessä jakeluun, ja se siitä.

No minä olen kokenut noita liikaa ja paikassa, jossa en halua niitä kokea. Haluan olla rauhassa, kuinka vaikea sitä on käsittää?

Ap

Mikä siinä on niin vaikea käsittää, että sinä et määrää muiden elämästä?

Noin itsekeskeistä sontaläjää en onneksi ole livenä ikinä tavannut.

Uskon että kaikille on parempi että pysyt yksin kotona.

Vierailija
248/251 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta. Juurihan sanoin, että en ole ollut kiinnostunut niistä miehistä. En ole kiinnitänyt heihin mitään huomiota, joten olen halunnut olla vaan rauhassa. Minä en ole vastuussa miesten yksinäisyydestä ja pariutumisprosesseista.

Ap

Mistä niiden miesten pitäis tietää, oletko kiinnostunut heistä vai naisista? Ei se päällepäin näy, eikä miehet ole mitään telepaatteja. Ymmärrän kyllä, että voi tulla kiusaantunut olo, kun joku lähestyy, mutta ne, jotka sua lähestyy on syystä tai toisesta kiinnostuneita ja haluavat kokeilla kepillä jäätä. Ei sitä kysymättä tiedä, haluatko lähteä treffeille vai et.

No en tykkää, jos minua "kokeillaan kepillä". Jos haluan seuraa, teen sen itse selväksi.

Ap

Mikäs sut oikeuttaa tekemään sen selväksi? Eihän mieskään voi tehdä sellaista sinun kohdallasi.

Senkin ahdisteleva narttu

Vierailija
249/251 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap fantasioi minkä kerkeää. Voimia

Vierailija
250/251 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies ei saisi lähestyä naista, joka ehkä ei ole kiinnostunut? Minä olen aina sanonut näille tyypeille, että en ole kiinnostunut/olen varattu/mitä milloinkin ja hymyillyt kauniisti. Ehkä kiittänytkin ehdotuksesta. Aina on viesti mennyt hyvässä hengessä jakeluun, ja se siitä.

No minä olen kokenut noita liikaa ja paikassa, jossa en halua niitä kokea. Haluan olla rauhassa, kuinka vaikea sitä on käsittää?

Ap

Mikä siinä on niin vaikea käsittää, että sinä et määrää muiden elämästä?

Noin itsekeskeistä sontaläjää en onneksi ole livenä ikinä tavannut.

Uskon että kaikille on parempi että pysyt yksin kotona.

Ei se ole itsekästä, jos haluaa olla rauhassa tietyssä paikassa. Sinä olet itsekäs. Hanki nukke, jota voit pyytää kahville. Jätä oikeat ihmiset rauhaan.

Vierailija
251/251 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo koulussa pariutuminen tarkoittaa sitä että aloitteet tehdään joko baareissa tai opiskelijabileissä kun ollaan kännissä. Vaikka oikeasti tapaaminen onkin tapahtunut tuolla bileissä, voidaan sanoa että koulussa on tavattu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän