Onko ok yrittää iskeä amk:n tiloissa? Itseäni yritetty monta kertaa ja se on kiusallista
Olen siis amk:ssa opiskeleva 30v nainen, joka yleensä opiskelee koululla. Tämä on kolmas vuoteni ja ties kuinka mones kerta, kun joku mies on tullut juttelemaan. Kaverimielinen tustustuminen on tietenkin aina tervetullutta, mutta jos aistin jotain romanttista kiinnostusta miehen puolelta, kiusaannun heti ja haluaisin vain koko tyypistä eroon. En ole koululla hakemassa treffiseuraa, vaan opiskelemassa.
Joskus jopa henkilöllisyyteni on selvitetty ja mua on lähestytty Facebookissa ja pyydetty treffeille. Se on ollut hyvin ihmeellistä ja jopa karmivaa, koska välillämme ei ollut mitään kemiaa, kun tämä tuntematon mies tuli puhumaan mulle kouluni tiloissa. En edes ymmärrä, että mistä nämä miehet ovat saaneet "signaaleja", koska minä en ole sellaisia lähettänyt. Olen sitä paitsi kiinnostunut enemmän naisista kuin miehistä.
Mua on yrittänyt iskeä myös sellaiset ihmiset, joiden kasvoja en muista ollenkaan, mutta he ovat kuulemma "nähneet mut joka päivä" ja jopa kiinnittäneet huomiota vaatteisiini. Mua on lähestynyt jopa noin 15-20 vuotta vanhempi mies. Se törkkäsi käteeni yhteystietonsa ja luikki karkuun. En ymmärrä.
Onko täällä muita naisia/miehiä, joita yritetään iskeä omaan makuunne liikaa? En enää haluaisi kokea tällaista varsinkaan koulussa, joka on mulle työpaikka.
Kommentit (251)
Eräs tuttu nainen oli joutunut amk:ssa miesOPETTAJAN kiinnostuksen kohteeksi. Se vasta olikin ollut kiusallista! Opettaja oli tuolloin ja on kai edelleenkin naimisissa, ja hänellä on vaimonsa kanssa aikuiset lapset, olikohan muistaakseni kolme poikaa. Olen nähnyt miehestä kuvia netissä, semmoinen lipevän näköinen hopeakettu, hymykin just niin ovela kuin aina piirrettyjen luihuilla ketuilla. Hänestä oli tuntematta helppo uskoa, että on juuri niitä tyyppejä, jotka hakevat pönkitystä omalle egolle flirttailemalla asiattomasti itseä nuorempien naisopiskelijoiden kanssa. Tuttu kertoi myös, ettei hän suinkaan ollut ainoa miehen flirttailupelien nappulaksi joutunut opiskelija. Valta-asemassa olevan mieshenkilön epäasiallinen flirtti on sillä tavalla vaikea asia, että sen todistaminen toteen voi olla hankalaa. Naisopiskelijoita ei valitettavasti läheskään aina uskota, vaikkakin metoon jälkeen tilanne on onneksi parantunut. Tämä hopeakettumainen miesopettaja kuitenkin teki sen virheen, että lopulta ylitti fyysisen koskemattomuuden rajan. Sen jälkeen naisen oli helppo tehdä hänestä valitus. Eipä voi muuta sanoa kuin että amkit eivät selvästikään ole turvallisia paikkoja naisille!
Vierailija kirjoitti:
Huh minulle tekee vain värilliset aloitteita. Muistan kun joskus 18v tein ihanalle komealle blondille Jaakko Keson näköiselle miehelle aloitteen - tai oikeastaan kysyin vaan numeroa, mutta mies vastasi kieltävästi ja sen jälkeen ei aloitteita ole tullut tehtyä ja tuskin ikinä.. oli kova kolaus itsetunnolle.
N21
Harva tykkää saada pakkeja mutta jos haluaa saada ja löytää iselleen seuraa, niin silloin on usein parasta käydä toimeen itse, eikä odottaa saati vaatia muiden tekevän sen ensimmäisen eleen tai liikeen. Sillä jos näin tekisi ja vain odottaisi, niin saattaisi saada odottaa hyvin pitkään. - Mahdollisesti jopa loppuikänsä, jota ei yhtään parantaisi huomauttelut siitä, miten on nirso, kuinka pitäisi laskea rimaa tai kuinka sitä kuvittelee ja uskoo itsestään liikoja.... - Mutta toisaalta saahan sitä pysyä myös sinkkuna, ei kenenkään ole myöskään pakko ryhtyä parisuhteeseen saati ruveta muutoin kaveriksi (toiselle läheiseksi), jollei itse koe halua.
Se lienee sekä naisen että miesten onni, että Suomessa aloitteen tekijä voi olla kumpi vain, menettämättä (ns.) kasvojaan vaikka pakit saisikin. - Vaikka ei pakkien saamiseen kai koskaan totu. - Mutta jos harmittelet ja muehdit miehenä pidempään saamiaisi pakkeja, niin ei se ainakaan arvoasi nosta; tuskin naistenkaan kohdalla. -Pää taas kohta pystyyn ja kohi uusia tuulia!
Kerran joku amk:n työntekijä tuli aina juttusille, kun näki minut. Hän tuli puhumaan jopa kaupassa. En tuntenut häntä yhtään mistään, ihan tuntematon naama mulle.
Lisäksi hän tuli pokkana istumaan mua vastapäätä, kun olin koululla syömässä.
En edes ollut mitenkään hymyilevä ja ystävällinen, päinvastoin. Yritin olla mahdollisimman vähäsanainen, välttelin katsetta, yritin keskittyä lukemiseen/syömiseen. En esittänyt vastakysymyksiä. Mies ei vaan tajunnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat aika ylimieliseltä ja epäempaattiselta.
Yritäpä hetki asettautua miehen asemaan. Luuletko että miesten pariutumisrintamalla tapahtuisi ikinä mitään jos mies ei rohkeasti tekisi aloitteita? Luuletko että moni tavismies saisi naisilta selviä kiinnostuksen merkkejä?
Kemiat ja kipinät ovat vain naisten luksusajattelua. Jos miehen mielestä nainen näyttää ok ja vaikuttaa kivalta niin aloite on tehtävä tai muuten mitään ei tapahdu. Yhteystietojen antaminen on ihan hyvä aloite jos ei ole varma naisen kiinnostuksesta.
Yritäpä hetki asettautua naisen asemaan. Jatkuvat iskuyritykset on ahdistavia.
Miehiäkin ahdistaa tehdä niitä mutta muuten olisi jokainen ikisinkku.Naiset ei sitä tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat aika ylimieliseltä ja epäempaattiselta.
Yritäpä hetki asettautua miehen asemaan. Luuletko että miesten pariutumisrintamalla tapahtuisi ikinä mitään jos mies ei rohkeasti tekisi aloitteita? Luuletko että moni tavismies saisi naisilta selviä kiinnostuksen merkkejä?
Kemiat ja kipinät ovat vain naisten luksusajattelua. Jos miehen mielestä nainen näyttää ok ja vaikuttaa kivalta niin aloite on tehtävä tai muuten mitään ei tapahdu. Yhteystietojen antaminen on ihan hyvä aloite jos ei ole varma naisen kiinnostuksesta.
Yritäpä hetki asettautua naisen asemaan. Jatkuvat iskuyritykset on ahdistavia.
Miehiäkin ahdistaa tehdä niitä mutta muuten olisi jokainen ikisinkku.Naiset ei sitä tee.
Lopeta tuo ruikutus. Miksi mua pitäisi kiinnostaa, että saatko sinä naisia vai et?
Koulussa pokailu ei ole soveliasta. Koulua voi verrata tässä yhteydessä työpaikkaan. Jos ollaan jossain koulun bileissä tai muuten vapaa-ajalla, niin tilanne on jo erilainen.
Kannattaa ottaa yhteyttä häirintäyhdyshenkilöön, jos tuo ei lopu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh missä vit ussa sitä sitten saa yrittää pokata naisia??? Ei nyt baarissa ainakaan, ei koulussa, ei salilla jne.
Lopputulos on se että laadukkaat järkevät miehet suuntaavat johonkin vähemmän miesvihamieliseen maahan ja jäljelle jäävät kaikenlaiset vaimohakkaaja jännäpano petterit jotka viis veisaavat säännöistä.
Ulkomailla ei tarvitse edes miehenä tehdä aloitteita. Olipa piristävä kokemus muutama vuosi sitten Saksassa teknologiapäivillä kun muutama nainen kävi juttelemassa ja yksi tarjosi jopa numeroaan. Suomessa ei kyllä tapahdu mitään tuollaista ja en enää valitettavasti uskalla itsekään lähestyä.
Toimii myös ulkomaalaisten osalta Suomessa. Itse olen heilastellut aikani aikanaan parin Mita vattua-tason ulkomaalaiskosmopoliitin kanssa, jotka olivat itse aloitteellisia yöelämässä. Olivat Meksikosta ja Venäjältä. Ovat toki suomalaisnaisetkin tehneet aloitteita, mutta valtaosin Mitä sattuu-osastolta. Joten jos suomalaisnaisen haluaa, niin pitää olla itse aktiivinen.
Siihen koulut ovat ihan hyvä ympäristö, mutta eipä sosiaalisesti pökkelön ja ulkoisesti lattean miehet siitä yhtään parane, vaikka aloitteita pommittaisi kuusssa.
Vierailija kirjoitti:
Kerran joku amk:n työntekijä tuli aina juttusille, kun näki minut. Hän tuli puhumaan jopa kaupassa. En tuntenut häntä yhtään mistään, ihan tuntematon naama mulle.
En edes ollut mitenkään hymyilevä ja ystävällinen, päinvastoin. Yritin olla mahdollisimman vähäsanainen, välttelin katsetta, yritin keskittyä lukemiseen/syömiseen. En esittänyt vastakysymyksiä. Mies ei vaan tajunnut.
Tuossa voi ainakin olla suht varma ettei ole pokaamassa. Luulisi että henkilökunnalla on kuitenkin sen verran järkeä päässä :D Mutta ei tuokaan kyllä kivaa olisi, jos itse haluaisi olla rauhassa.
Minua ei kiinnosta saavatko miehet naisia vai ei. Kukaan ei ole velvollinen antamaan rakkautta tai seksiä. Itse haluan olla rauhassa varsinkin koulussa, mikä on koko keskusteluni pointti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löysin puolisoni opiskeluiden parista. Oli helppo tutustua uusiin ihmisiin. Opiskelut aloitin suoraan lukiosta ja suurin osa kurssikavereista oli samaa ikäluokkaa. En oikein tavoita ap:n ongelmaa 😁
t. DI nainenNo oletko kohdannut EI-toivottuja iskemisyrityksiä? Itse olen, paljon. Se on mun ongelma.
Ap
Iskemisyrityksiä? Mies puhuu sinulle = iskemisyritys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löysin puolisoni opiskeluiden parista. Oli helppo tutustua uusiin ihmisiin. Opiskelut aloitin suoraan lukiosta ja suurin osa kurssikavereista oli samaa ikäluokkaa. En oikein tavoita ap:n ongelmaa 😁
t. DI nainenNo oletko kohdannut EI-toivottuja iskemisyrityksiä? Itse olen, paljon. Se on mun ongelma.
ApIskemisyrityksiä? Mies puhuu sinulle = iskemisyritys?
Aivan varmasti jokainen erottaa iskemisyrityksen tavallisesta juttelusta. Jos ei niin viimeistään siinä vaiheessa kun se lähestynyt henkilö kysyy numeroa tai kahville, tai ihan käyttää sanaa treffeille. (Tokihan joku alkaa nyt vänkäämään ettei noistakaan voi tulkita että kyseessä on iskemisyritys... Juu eipä.)
Vierailija kirjoitti:
Hämähäkki-mies kirjoitti:
Miehen näkökulmasta: aika naiivi saa olla jos ei ymmärrä että esimerkiksi AMK tai yliopisto ovat oivia paikkoja päästä tutustumaan uusiin naisiin, potentiaalisiin tyttöystäviin. Totta hitossa he ovat pariutumis-paikkoja samalla tavalla kuten baarit.
Tietenkin minulla on seksuaalisia taka-ajatuksia naisista joita pidän viehättävinä siinä mielessä. Toki löytyy paljon kaverityttöjä myös, jotka ovat 100% pelkkiä kavereita.
En tykkää, jos tuntemattomalla miehellä on seksuaalisia taka-ajatuksia. Ei jatkoon. Ja vaikka olisikin, ne pitää peittää. Koulut eivät ole seksinhakupaikkoja. Naiset ovat ihmisiä.
Miten voi olla aikuisiässä näin naiivi? homo sapiens on seksuaalinen (ja visuaalinen) eläin. Se että minulla on seksuaalisia ajatuksia viehättävistä naisista ei tarkoita etteivät he olisi "ihmisiä" tai että vähättelisin naisten arvoa jollain tavalla. Todella outo tämä "joko tai" väite: joko ollaan 100% hedonistisia simpansseja tai 100% siveellisiä intellektuelleja aseksuaaleja tms. Miksi ei ole mitään välimuotoa? eikö asioissa ole harmaata aluetta koskaan? tosi tylsää ajatella näin: "koulu on VAIN opiskelua varten! niih! ei voi olla mitään muuta tekemistä koulussa muuta kuin opiskelu! nih! alkoholi on luusereille - ja biletys myös! nihi!"
Kaikki on niin ehdotonta...
Varsinkin ainejärjestöt yliopistolla ovat miehille sosiaalisia tilaisuuksia josta voi myös löytää joko validointia seksin muodossa tai ehkä jotain vakavampaa. En ymmärrä mitä väärää tässä on. Kaikki me haluamme läheisyyttä ja rakkautta. Ihan sama tapaako jonkun baarissa, tinderissä taikka yliopiston sitseillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edes ollut mitenkään hymyilevä ja ystävällinen, päinvastoin. Yritin olla mahdollisimman vähäsanainen, välttelin katsetta, yritin keskittyä lukemiseen/syömiseen. En esittänyt vastakysymyksiä. Mies ei vaan tajunnut.Tuossa voi ainakin olla suht varma ettei ole pokaamassa. Luulisi että henkilökunnalla on kuitenkin sen verran järkeä päässä :D Mutta ei tuokaan kyllä kivaa olisi, jos itse haluaisi olla rauhassa.
Miksi hän sitten tuli jatkuvasti puhumaan? Emme olleet kavereita, emme tuttuja, emme yhtään mitään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oon jopa vältellyt amk:n tiloja, koska on tuntunut että muhun kiinnitetään siellä liikaa huomiota. Toki enimmäkseen saan olla rauhassa, mutta enää en haluaisi olla siellä silmätikkuna.
Ap
Outoa. Mä voin olla jopa yksin baarissa koko yön enkä välttämättä sillonkaan saa aloitteita.
N24
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen näkökulmasta: aika naiivi saa olla jos ei ymmärrä että esimerkiksi AMK tai yliopisto ovat oivia paikkoja päästä tutustumaan uusiin naisiin, potentiaalisiin tyttöystäviin. Totta hitossa he ovat pariutumis-paikkoja samalla tavalla kuten baarit.
Tietenkin minulla on seksuaalisia taka-ajatuksia naisista joita pidän viehättävinä siinä mielessä. Toki löytyy paljon kaverityttöjä myös, jotka ovat 100% pelkkiä kavereita.
En tykkää, jos tuntemattomalla miehellä on seksuaalisia taka-ajatuksia. Ei jatkoon. Ja vaikka olisikin, ne pitää peittää. Koulut eivät ole seksinhakupaikkoja. Naiset ovat ihmisiä.
Juuri näin. Miksei sitä seuraa voisi etsiä pääasiassa sieltä, missä sitä on tarkoituskin etsiä? Seuranhakupaikkoja on pilvin pimein ja niissä on ihmisiä, jotka oikeasti etsivät seuraa ja lähestyminen on tovottua. Koulu ei ole mikään Tinder, siellä pitäisi saada halutessaan olla rauhassa ei-toivotuilta pokausyrityksiltä.
Tällä palstalla on ollut aika monta ketjua, joissa on varsin kattavasti selitetty, miksi 90 % miehistä ei ole mitään järkeä etsiä seuraa Tinderissä.
Oikeassa olet, tinder toimii vain erityisen kasvokomeille ja pitkille statusmiehille.
Siksi nämä miehet pyrkivät olemaan aktiivinen muissa paikoissa esim koulussa koska mistä muualtakaan voi löytää seuraa jos ei ole geenilotossa tullut komeaa naamaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla aikuisiässä näin naiivi? homo sapiens on seksuaalinen (ja visuaalinen) eläin. Se että minulla on seksuaalisia ajatuksia viehättävistä naisista ei tarkoita etteivät he olisi "ihmisiä" tai että vähättelisin naisten arvoa jollain tavalla. Todella outo tämä "joko tai" väite: joko ollaan 100% hedonistisia simpansseja tai 100% siveellisiä intellektuelleja aseksuaaleja tms. Miksi ei ole mitään välimuotoa? eikö asioissa ole harmaata aluetta koskaan? tosi tylsää ajatella näin: "koulu on VAIN opiskelua varten! niih! ei voi olla mitään muuta tekemistä koulussa muuta kuin opiskelu! nih! alkoholi on luusereille - ja biletys myös! nihi!"
Kaikki on niin ehdotonta...
Varsinkin ainejärjestöt yliopistolla ovat miehille sosiaalisia tilaisuuksia josta voi myös löytää joko validointia seksin muodossa tai ehkä jotain vakavampaa. En ymmärrä mitä väärää tässä on. Kaikki me haluamme läheisyyttä ja rakkautta. Ihan sama tapaako jonkun baarissa, tinderissä taikka yliopiston sitseillä.
"Kaikki haluavat läheisyyttä ja rakkautta" Väärin. Haluan läheisyyttä vain harvojen ihmisten kanssa. En halua, että EI-toivottu henkilö yrittää jatkuvasti kokeilla onneaan. En käy sitseillä tai opiskelijabileissä. Käyn vain koulussa, jossa haluan OPISKELLA. Mulla on jo tarpeeksi kavereita, joiden kanssa viettää muuten aikaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edes ollut mitenkään hymyilevä ja ystävällinen, päinvastoin. Yritin olla mahdollisimman vähäsanainen, välttelin katsetta, yritin keskittyä lukemiseen/syömiseen. En esittänyt vastakysymyksiä. Mies ei vaan tajunnut.Tuossa voi ainakin olla suht varma ettei ole pokaamassa. Luulisi että henkilökunnalla on kuitenkin sen verran järkeä päässä :D Mutta ei tuokaan kyllä kivaa olisi, jos itse haluaisi olla rauhassa.
Miksi hän sitten tuli jatkuvasti puhumaan? Emme olleet kavereita, emme tuttuja, emme yhtään mitään.
Ap
Ehkä on vain sosiaalinen ihminen. Kyllähän tuollaisia höpöttelijöitä on. Toki jos kyseli sinulta henkilökohtaisia kuin olisi ollut kiinnostunut sinusta persoonana niin silloin epäilykset kieltämättä heräävät...
Sitten kun joskus valmistut AP, niin älä ihmeessä hae mitään ulkomaankomennustyötä. Saattaisi olla vähän liian iso järkytys...
Aika töykeetä olla antamatta numeroa, siis jos ainakin jotenkuten tunsitte/tiesitte toisenne (olettaen)? Et menettänyt tossa mitään.