Masentaako muitakin lihavia nämä "Sirpa laihtui 40kg /12kk "-lööpit? Ei motivoi
ollenkaan, vaikka siksi niitä julkaistaan, kai?
Minulla ainakin ensimmäisenä iskee suru ja ahdistus. Että miksi minä en koskaan onnistu, sitten viha(!) sitä onnistujaa kohtaan ja lopulta tulee itku ja alan ahmimaan kahta kauheammin.
Onko normaalia?
BMI 36
Kommentit (99)
En laihduta, mutta toivoisin vastuullisuutta medialta. Liian nopea painonpudotus johtaa usein ongelmiin ja tietenkin takaisin lihomiseen. Minusta on moraalitonta hehkuttaa pikapudotuksia.
Älä lue niitä juttuja äläkä muutenkaan vertaa itseäsi kehenkään ❤️
Minua ne taas motivoi. Ei ole yhtä paljon pudotettavaa ja oma homma on alkanut oikein mukavasti.
Ne on vähän turhia, koska jokainen hehkuttaa sitä omaa tapaansa maailman parhaana ja ainoana. Mun mielipide on, että jokaiselle on oma tapa laihtua / kuntoutua ja se pitää etsiä itse. Yleensä katson ne sosiaalipo*nona, koska itseäni ärsyttävät selfiet ja posetukset, mitkä on yleensä aina kaikki otettu täsmälleen samoilla ilmeillä ja asennoilla sekä hirveässä pakkelissa ja meikissä. Ymmärrän kyllä, että hoikistunut ihminen haluaa näyttää hyvältä, mutta 99% ihmisistä näyttäisi paremmalta jos ei ottaisi _kaikkia_ kuvia niillä kliseisimmillä tyyleillä. Mutta mitäpä se mulle kuuluu.
Neuvo ap:lle: älä katso niitä. Älä avaa linkkejä.
Ps. Laihdutus on itse asiassa helppoa, kunhan vaan jaksaa sitä tarpeeksi pitkään. Ylläpito on erittäin haastavaa monelle.
Vierailija kirjoitti:
Ne on vähän turhia, koska jokainen hehkuttaa sitä omaa tapaansa maailman parhaana ja ainoana. Mun mielipide on, että jokaiselle on oma tapa laihtua / kuntoutua ja se pitää etsiä itse. Yleensä katson ne sosiaalipo*nona, koska itseäni ärsyttävät selfiet ja posetukset, mitkä on yleensä aina kaikki otettu täsmälleen samoilla ilmeillä ja asennoilla sekä hirveässä pakkelissa ja meikissä. Ymmärrän kyllä, että hoikistunut ihminen haluaa näyttää hyvältä, mutta 99% ihmisistä näyttäisi paremmalta jos ei ottaisi _kaikkia_ kuvia niillä kliseisimmillä tyyleillä. Mutta mitäpä se mulle kuuluu.
Ps. Laihdutus on itse asiassa helppoa, kunhan vaan jaksaa sitä tarpeeksi pitkään. Ylläpito on erittäin haastavaa monelle.
Sepä se, kun en pitkään jaksa sitä 1800 kcal rääkkiä.
Sitten joka tuutista tulee noita onnistujia.
Tuntuu, että sitä on alinta ihmissaastaa.
Lähiön narkkaritkin ylempänä, kun ovat tosi hoikkia
Joskus jokin media voisi tehdä jutun tai useamman, että Sirpa laihtui 40kg 12 kuukaudessa KAKSI vuotta sitten. Mikä on Sirpan nykyinen paino verrattuna tuohon KAHDEN vuoden takaiseen? Veikkaan, että silloin näitä Sirpoja on ei enää olekaan tarjolla lehtijuttuihin.
Olen ajatellut että olen varmaan ainoa, joka lannistuu niistä enemmän ja enemmän.
Mun mielestä ne on täysin turhia juttuja ja lähinnä vaan ottaa päähän. Mitä mä haluaisin lukea, on niitä jotka vihaa laihduttamista ja joille se on joka päivä vaikeaa ja jotka joutuu valitsemaan sen joka päivä. Mä haluan lukea niistä joista ei tule laihdutuksen jälkeen crossfitkärpäsiä ja maratoonareita. Itselle olisi paljon antoisampaa lukea niistä jotka on jo aktiivisia ja syövät terveellisesti mutta ovat silti lihavia.
Makkaraa ja kaljaa sohvalla -ihmisen on helppo laihtua.
Ne olis ehkä motivoivia, jos ihminen olis tehnyt ne asiat pysyvällä tavalla ja se juttu olis tehty vaikka 4 vuotta laihduttamisen jälkeen, kun ihminen edelleen olisi siinä saavutetussa painossa.
Usein on syöty jotain pussiruokia tms., hurahdettu johonkin superfoodiin, syöty tosi vähän, siivottu pois koko normaali elämä laihduttamisen ajaksi, liikuttu maanisesti. Joo, laihtuuhan sitä vaikka jollain kaalisoppahommalla, mutta lopputulos ei ole pysyvä.
Tässä nyt ihan julkisuudessakin olleista ihmisistä tulee mieleen Raksun remppa, Saara Sarvas, se joku mieslaulaja joka oli laihdutusohjelmassa.
Minä en ole moksiskaan. Ilmeisesti helposti laihtuvat ovat suursyömäreitä. Silloin laihtuminen on nopeaa, kun vaikka aluksi jättää päivittäisen 1,5 litran limun pois.
Ei kannata lannistua yksittäisten ihmisten hyvältä kuulostavista kokemuksista, etenkään jos ne ovat harvinaisuuksia tai "ihmeitä" - ja koko totuutta ei usein kerrota. Omaa elämää ei tule verrata niihin.
Nopea laihtuminen valitettavasti johtaa usein myös uudestaan lihomiseen. Elimistö ei totu yhtäkkiä uusiin elämäntapoihin ja pistää "nälkävaihteen" päälle. Siitä ei puhuta yhtä paljon kuin laihtumisesta.
Nämä ovat yleensä niitä helppoja laihduttajia, jättää vain ylimääräiset pois ja hups heijaa, heti lähti 20 kg pois..sitten on meitä joille se laihdutus ei ihan mene kaavojen mukaan johtuen kehon vioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelepas nyt järjen ääntä: et ole mikään luuseri vaan arvokas ihminen. Sun ei tarvi olla sirpa eikä tarja, eikä missään lööpeissä tai kitua kitudieetillä. Sä voit elää elämäsi ihan miten haluat ja laihduttaa jos sitä haluat: vaikka vain jättämällä perjantaina yhden drinksun pois ja kävelemällä joka päivä tunnin lenkin. TAI mitä vaan haluat. Voit laihduttaa hitaasti, ottaa tavoitteen vaikka viiden vuoden päähän. Tai olla laihduttamatta ja alkaa vain treenata että kunto nousee.
Jos sulla ei ole mitään perussairauksia tai muita niin voit kokeilla eri tapoja. Itse olen pätkäpaaston ystävä. Tykkään syödä ja nauttia ruuasta, joten kun pidän pätkissä pieniä paastoja saan sitten syödä iloisesti laskematta mitään, saati punnitsematta jotain salaatinlehteä vaaalla.
Ei koska on täysin mahdollista pudottaa 40kg 12 kuukaudessa. Se vaatii vaan työtä ja itsekuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1200 kcal on rääkki, ei 1800kcal. Aikamoisen vääristynyt kuva energiamääristä sulla on.
Paras oli se joka jätti iltanapostelun ja laihtui kahdessa viikossa 7 kg...
Kun olin lihava niin masensi. Minä laihduin kun koeilin eri tapoja liikkua, ja jäin koukkuun lenkkeilyyn ja kuntosalilla käymiseen. Kun laihtuu niin myös vatsalaukku pienenee ja ei edes jaksa enää syödä niin paljoa.
Pelkkä laihduttaminen on minusta huono asia, en olisi varmasti saanut sen avulla painoa tippumaan.
Vierailija kirjoitti:
Paras oli se joka jätti iltanapostelun ja laihtui kahdessa viikossa 7 kg...
Tämäpä tämä, voi kun olisikin noin helppoa mutta kun ei ole mitään syömistä mistä voisi vähentää kun paastoan jo nyt ja sokeria ei mene:D Sattuu vain olemaan aineenvaihduntaan vaikuttavia sairauksia pohjalla, näillä mennään..
Ne jutut eivät merkitse mitään, enkä edes viitsi lukea niitä, mutta saatan katsoa kuvat.
Enemmän niissä ihmetyttää, jos tyyppi on joku parikymppinen. Miten ihmeessä hän on päästänyt itsensä pullahtamaan jo teininä? Silloin taustalla on pakko olla muitakin kuin ylensyöminen ja sitten tarina onkin jo ihan jotain muita kuin laihdutustarina.
Usein törmää reippaasti ylipainoisten uhmakkuuteen, kuten aloituksessa esin viha->itku->ahmiminen.
Tuohon kait tarvitsisi sitä apua, tiedän monta erittäin uhmakasta ylipainoista, laihtuminen ei onnistu ennen kuin oma asenne saadaan kuntoon. Uskon, settä tämä on syy miksi lääkärikunta ei välitä puuttua yksilötasolla ylipainoon.
Ei masenna, eikä aiheuta minkäänlaisia tuntemuksia. Ymmärrän, että Sirpa ja minä olemme eri ihmisiä ja Sirpa tekee omat ratkaisunsa elämässään ja minä omani omassani.