Uitko lapsena luonnonvesissä?
Minkä niminen/nimisiä ne vesistöt on? Itse uin Kemijoessa, Ounasjoessa, Norvajärvessä ja joskus Pisajärvessä, mutta siellä oli mutapohja. Vaikka kai niissä kaikissa oli enemmän ja vähemmän mutaa pohjalla, ainakin syvemmällä...
Kommentit (22)
En kai minä niitä kaikkia voi muistaa. Mutta niin joessa, järvessä kuin meressäkin, monella puolella Suomea.
Teillä rovaniemeläisilläkö ei ole tapana uida muualla kuin Rovaniemellä?
Suomenlahdessa, Kallavedessä, Puruvedessä, Fyrisjoessa ja Välimeressä. Atlantissa vasta teininä.
Uin joo. Silloin ei vielä oltu keksitty uimahalleja.
Loukee, Surnui, Pyhäjärvi, Ala- Siili, Tahinlampi, Naarajärvi, Vangasjärvi, Pyhitty, Iso- ja Pikku-Naakkima...
Pappani aina vitsaili uineensa P*skajärvessä, eipä ole tullut googlailtua onko suomessa oikeasti tuon niminen järvi (vai lienikö lampi), nyt kyllä voisi varmistaa..
Itse en tiedä lapsuuden uinapaikkojen nimiä. :(
Tovaskanluomassa nyt ainakin ja Kuortaneenjärvessä.
Uin ja paljon uinkin. En erityisemmin rupea vesistöjä luettelemaan, mutta kyllä siinä aika monta suomalasita järveä, lampea, jokea, merenrantaa tai soranotosta syntynyttä lampea on.
Omana lisänään tähän voi lisätä, että kalastuksen harjoittajana olen aika usein uinut mm. pohjaan jääneen vieheen ylös eli aina ei ole voinut valita, missä ui.
Vierailija kirjoitti:
Pappani aina vitsaili uineensa P*skajärvessä, eipä ole tullut googlailtua onko suomessa oikeasti tuon niminen järvi (vai lienikö lampi), nyt kyllä voisi varmistaa..
On tuon nimisiä järviä useampiakin.
No Saimaassa pääasiassa tullut uitua.
Ei voi kaikkien niiden nimiä muistaa. Lapsena näkee vain järven ja menee iloisena uimaan. Harva lapsi kaivaa ensin kartan käteen ja katsoo minkäs niminen tämä vesistö onkaan. Eniten oon uinu Vuohijärvessä, yhdessä niistä monista.
Saaristossa asuneena uin meressä joka kesäpäivä tietysti. Uimakoulukin oli merenrannalla.
Vierailija kirjoitti:
Huonokalaiset vedet saivat tyypillisesti Paska-alkuisen nimen. Niitä on kyllä sittemmin muutettu kun eivät ole kovin myyviä nimiä esim. tontteja myytäessä 😅
Joka purossa koskessa järvessä lammessa meressä mitä on ollut ja Karibian merellä ,Atlantilla,Välimerellä,Punaisella merellä ja jossain Kenia rannoilla Mombasassa ja egeian merellä ,kuolleella merellä,Jäämerellä hammerfest ja Intian valtamerellä myös niin ei kaikkea edes muista,Porvoon saaristossa,Vuoksen niskassa,kokemäenjoessa ja pikku järvissä ympäri Suomen jossain Norjan koskessa jääkylmää,Clearwater beachilla.
Kuortaneenjärvessä ja toki uimahallissa kuortaneen urheiluopistolla
Tampsanmontulla ja Suomenlahdessa Äijäniemessä, ihana matala hiekkapohja
Uin kymmenissä. Kaikkiko ne pitää tähän luetella?
Siljan, orsasjön, kättbosjö, lill.jogan..... Tukholman saaristo, ahvenanmaan saaristo, turun saaristo, suomenlahti, pyhäjärvi, näsijärvi, kaukjärvi, multilammi, usmi, sääskjärviä, pohjanmeri, saimaa, pälkäne, vanajavesi, pälkäne, virojoki, perämeri.... nyt loppu usko; mikkelin ympärillä on niitä satoja pikkujärviä, monessa niistä jnejne.
Lisäksi sitten välimeret ja lammet ja lätäköt maailmalla.
N48
Mikä kysymys! Mehän asumme Suomessa. Varmasti kaikki ovat uineet luonnonvesissä.
Ihanissa pienissä järvissä, en muista nimiä.