Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uitko lapsena luonnonvesissä?

Vierailija
03.02.2021 |

Minkä niminen/nimisiä ne vesistöt on? Itse uin Kemijoessa, Ounasjoessa, Norvajärvessä ja joskus Pisajärvessä, mutta siellä oli mutapohja. Vaikka kai niissä kaikissa oli enemmän ja vähemmän mutaa pohjalla, ainakin syvemmällä...

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kysymys! Mehän asumme Suomessa. Varmasti kaikki ovat uineet luonnonvesissä.

Ihanissa pienissä järvissä, en muista nimiä.

Vierailija
2/22 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjanlahdessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kai minä niitä kaikkia voi muistaa. Mutta niin joessa, järvessä kuin meressäkin, monella puolella Suomea.

Teillä rovaniemeläisilläkö ei ole tapana uida muualla kuin Rovaniemellä?

Vierailija
4/22 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomenlahdessa, Kallavedessä, Puruvedessä, Fyrisjoessa ja Välimeressä. Atlantissa vasta teininä.

Vierailija
5/22 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uin joo. Silloin ei vielä oltu keksitty uimahalleja.

Vierailija
6/22 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukee, Surnui, Pyhäjärvi, Ala- Siili, Tahinlampi, Naarajärvi, Vangasjärvi, Pyhitty, Iso- ja Pikku-Naakkima...

Vierailija
7/22 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappani aina vitsaili uineensa P*skajärvessä, eipä ole tullut googlailtua onko suomessa oikeasti tuon niminen järvi (vai lienikö lampi), nyt kyllä voisi varmistaa..

Itse en tiedä lapsuuden uinapaikkojen nimiä. :(

8/22 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tovaskanluomassa nyt ainakin ja Kuortaneenjärvessä.

Vierailija
9/22 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uin ja paljon uinkin. En erityisemmin rupea vesistöjä luettelemaan, mutta kyllä siinä aika monta suomalasita järveä, lampea, jokea, merenrantaa tai soranotosta syntynyttä lampea on. 

Omana lisänään tähän voi lisätä, että kalastuksen harjoittajana olen aika usein uinut mm. pohjaan jääneen vieheen ylös eli aina ei ole voinut valita, missä ui. 

Vierailija
10/22 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pappani aina vitsaili uineensa P*skajärvessä, eipä ole tullut googlailtua onko suomessa oikeasti tuon niminen järvi (vai lienikö lampi), nyt kyllä voisi varmistaa..

On tuon nimisiä järviä useampiakin. 

Vierailija
11/22 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Saimaassa pääasiassa tullut uitua.

Vierailija
12/22 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kaikkien niiden nimiä muistaa. Lapsena näkee vain järven ja menee iloisena uimaan. Harva lapsi kaivaa ensin kartan käteen ja katsoo minkäs niminen tämä vesistö onkaan. Eniten oon uinu Vuohijärvessä, yhdessä niistä monista.

Vierailija
13/22 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saaristossa asuneena uin meressä joka kesäpäivä tietysti. Uimakoulukin oli merenrannalla.

Vierailija
14/22 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonokalaiset vedet saivat tyypillisesti Paska-alkuisen nimen. Niitä on kyllä sittemmin muutettu kun eivät ole kovin myyviä nimiä esim. tontteja myytäessä 😅

Vierailija
15/22 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vain lapsena?

Vierailija
16/22 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka purossa koskessa järvessä lammessa meressä mitä on ollut ja Karibian merellä ,Atlantilla,Välimerellä,Punaisella merellä ja jossain Kenia rannoilla Mombasassa ja egeian merellä ,kuolleella merellä,Jäämerellä hammerfest ja Intian valtamerellä myös niin ei kaikkea edes muista,Porvoon saaristossa,Vuoksen niskassa,kokemäenjoessa ja pikku järvissä ympäri Suomen jossain Norjan koskessa jääkylmää,Clearwater beachilla.

Vierailija
17/22 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päijänteessä eniten.

Vierailija
18/22 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuortaneenjärvessä ja toki uimahallissa kuortaneen urheiluopistolla

Vierailija
19/22 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampsanmontulla ja Suomenlahdessa Äijäniemessä, ihana matala hiekkapohja

Vierailija
20/22 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uin kymmenissä. Kaikkiko ne pitää tähän luetella?

Siljan, orsasjön, kättbosjö, lill.jogan..... Tukholman saaristo, ahvenanmaan saaristo, turun saaristo, suomenlahti, pyhäjärvi, näsijärvi, kaukjärvi, multilammi, usmi, sääskjärviä, pohjanmeri, saimaa, pälkäne, vanajavesi, pälkäne, virojoki, perämeri.... nyt loppu usko; mikkelin ympärillä on niitä satoja pikkujärviä, monessa niistä jnejne.

Lisäksi sitten välimeret ja lammet ja lätäköt maailmalla.

N48