Lähetetään jossainpäin Suomea kutsut lakkiaisiin erikseen?
Kommentit (18)
Perinteisesti ei kutsuta erikseen. Toki voi muistuttaa sukulaisia tms, että juhlat on tiedossa, mutta ilman kutsuakin on aivan korrektia piipahtaa onnittelemassa ja juhlimassa.
Vierailija kirjoitti:
Lähetä vaan ihan itse.
?
Lähetetään kutsut ja niihin myös vastataan. Mistä muuten vieraat tietäisivät, että meillä on juhlat tai mihin aikaan ja missä ne järjestetään? En ole ikinä ollut ylioppilaskuhlissa, joihin olisi tullut tuntemattomia.
Meilläpäin pannaan lehteen yleinen ilmoitus, tervetuloa juhlimaan klo. 15.00 lähtien.
Avoimen oven juhlat, ei tarvitse mitään kutsuja lähettää. Nykypäivänä toki helppo, jonkun whatsappin kautta laittaa viestinä tieto.
Juu kutsutaan kyllä
Me juhlitaan ravintolassa ja on illallinen
Mä laitoin viestin taasvkaikille että ei juhlia
En laittanut kutsuja, mutta kukaan ei tullut.
Hämmentävää.
Miksi lauseen lopussa on kysymysmerkki?
Ylioppilaan ja perheensä kuuluisi tietää, että jossain päin on yhdyssana, ja että kysymys oli muutenkin väärin muotoiltu.
Vierailija kirjoitti:
Ylioppilaan ja perheensä kuuluisi tietää, että jossain päin on yhdyssana, ja että kysymys oli muutenkin väärin muotoiltu.
Siis ei ole yhdyssana.
Tietenkään ihmiset ei tule kutsumatta ylioppilasjuhliin. Ikää on 57 vuotta eikä omiinkaan ylppäreihin tullut muita kuin kutsuttuja. Tapahtumapaikka maalaiskunta Savossa.
Vierailija kirjoitti:
Meilläpäin pannaan lehteen yleinen ilmoitus, tervetuloa juhlimaan klo. 15.00 lähtien.
Myös tilinumero, niin ei tarvitse miettiä lahjaa.
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan ne laittaa, jotka haluavat avoimen oven juhlat järjestää. Eihän niitä juhlia edes välttämättä kotona vietetä
Jos ette lähetä kutsuja ja saa niihin vastauksia, miten hoidatte tarjoilun?
Meille on tullut ihan kutsu postissa, entiset bestikset olivat isäntiä. Muuton jälkeen on oltu vähemmän yhteydessä. Myös niille jolla on virallisemmat lakkiaiset kyseessä on tullut kutsu juhlimaan. Siellä oli paikallista johtoporrasta kutsuttuina vieraina ja koko illan kemut. Ei näkynyt naapureita.
Kyläläiset näkevät kutsun paikallislehdessä, sukulaisille laitetaan kutsu postitse, jotta tietävät, koska meillä ollaan valmiina. Ei ole kiva odotella pihassa pari tuntia liian aikaisin.
Lähetä vaan ihan itse.