Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missään kohtaa Raamattua ei sanota että Maria oli yhä neitsyt synnyttäessään Jeesusta

Vierailija
03.02.2021 |

Tai että Maria olisi pysynyt neitsyenä koko loppuelämänsä. Raamattu puhuu vain että on nuori koskematon neitsyt joka tulee raskaaksi ja se raskaus on se merkki. Siksi on uskottavampaa että Maria tuli raskaaksi sillä luonnollisella tavalla jolla raskaaksi tullaan ja synnytti Jeesuksen esikoisensan normaalisti kuin minkä tahansa lapsen. Neitseellinen syntymä ja neitseellinen ihme synnytys ei saa Raamatussa minkäänlaista tukea vaan on puhtaasti katolisten kirkkoisien vilkkaan mielikuvituksen tuotetta. Raamatun kertomukset Jeesuksen syntymästä ovat niukkasanaisia ja suppeita eivätkä kuvaile yksityiskohtaisesti tapahtumia mikä tekee niistä erittäin alttiita kaikenlaiselle ylimääräiselle tulkinnalle kun hslutaam tietää mitä tapahtui ja miten se tapahtui joita syntymäkertomuksissa ei kerrota ollenkaan.

Kommentit (157)

Vierailija
61/157 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maria petti miestään 2022 vuotta sitten ja siitä tämä tarina sai alkunsa.

Jotkut tutkijat sanoo että Jeesus olisi syntynyt 7 ekr ja toiset että 2 eaa. Lisäksi ei ole vuotta nolla.

Mitä eroa ajanlaskullisesti on noilla ekr- ja eaa -merkinnöillä?

Vierailija
62/157 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neitsyys Raamatussa on käännösvirhe. Maria oli "nuori neito".

Ei ole. Raamatussa sen ajan kulttuurin takia nuori neito ja neitsyt ovat sama asia. Toistensa synonyymejä.

Ja tästä asiasta hihhulit ovat hyvin hiljaa... miksiköhän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/157 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neitsyys Raamatussa on käännösvirhe. Maria oli "nuori neito".

Ei ole. Raamatussa sen ajan kulttuurin takia nuori neito ja neitsyt ovat sama asia. Toistensa synonyymejä.

Ja tästä asiasta hihhulit ovat hyvin hiljaa... miksiköhän?

Mitä kysymys tarkoittaa,kommentti?

Vierailija
64/157 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen vahvasti lukemaan Jonas Gardellin kirjat Jumalasta ja Jeesuksesta. Hänet nimitettiin niiden ansiosta kunniatohtoriksi, mutta kirjoina ne ovat silti helposti luettavia ja avaavat aivan loistavasti raamatun kertomukset.

Ja mitä tulee neitsyyteen niin sama sana tarkoitti sekä neitsyttä että ihan vaan nuorta naista.

Suosittelen vahvemmin lukemaan Richard Dawkinsin kirjan Jumalharha. Helposti luettava ja avaa loistavasti, miksi raamatun lukeminen on ajanhukkaa.

kun minä tulin uskoon tv7 kautta n. 10 vuotta sitten niin minulle tuli voimakas tarve lukea nimenomaan Raamattua eikä mitään muuta kirjaa. se on vahva todistus Jumalan olemassa olosta ja Jeesuksesta. ei sitä muuten voi selittää. olin lukenut paljonkin aikaisemmin teosofiaa yms. heitin kirjat pois kun näin unen jossa helena blavatskyn kasvot olivat niin pahassa

irvistyksessä että heräsin siihen. siihen se loppui. ja tein oikein, uskokaa se!

Vierailija
65/157 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen lukenut aika kriittisesti raamattua jo joitakin vuosia silloin tällöin. Tämä on juuri se kohta, jossa minulla tulee selvästi mieleen, että pakkohan jonkun on ollut siittää. Kaverin kanssa mietittiin pari vuotta takaperin syksyllä, että Maria oli varmaan raiskattu. Saattoi olla myös uskoton. En jaksa enää spekuloida, mutta joku mies on Jeesuksen siittänyt. Ehkä joskus nuorempana ja naaivimpana ajattelin, että Henki on laittanut Jeesuksen aluille ja Maria oli neitsyt, sekä kokonaan koskematon. Olen myöskin aika kriittinen ihmeitä kohtaan ja koitan nähdä nekin sellaisena pitkänä prosessina, joka on tehty luonnollisesti. Olen maallistanut monet asiat ja huomasin, että Jeesuksen opetukset on hyviä vapauttamaan oman mielen vankilasta rauhaan. 

Marian neitsyys on legenda. En muista kenen evankeliumissa se ylipäänsä mainitaan, mutta kyseinen evankeliumi on kirjoitettu vuosikymmeniä Jeesuksen syntymän jälkeen ja sen jälkeen sitä on muokattu ja käsitelty ja päätetty mitä hyväksytään ja mitä jätetään pois jne tähän päivään saakka.

Naapuruston parikymppinen Moshe oli käynyt kiksauttamassa Marian paksuksi ja välttääkseen ympäristön naureskelun & häpeän (välistävedon myötä naurunalaiseksi tuleminen ei ole pelkästään islamilaisen kulttuurin ominaisuus noilla seutuvilla...) , hätäpäissään Joosef keksi tarinan henkisikiämisestä.

Juttu vaan lähti keulimaan vähän liikaa ja seuraukset kyllä tiedetään maailmanlaajuisesti.

Jeesuksen syntyessä ei ollut sen enempää kristinuskoa kuin islamilaisuuttakaan. Jeesus ei ollut kristitty

Vierailija
66/157 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi 1:25. "Hän [Joosef] ei kuitenkaan koskenut vaimoonsa ennen kuin tämä oli synnyttänyt pojan. Joosef antoi pojalle nimen Jeesus."

"koskeminen" tarkoittaa tässä seksuaalista koskemista. Eli Jeesusta synnyttäessään Maria oli vielä neitsyt. Loppuelämänsä neitsyenä pysyminen on katolinen harhaoppi, Raamatussahan sanotaan että Jeesuksella oli veljiä ja siskoja, eivätkä he suinkaan olleet neitseellisesti syntyneitä.

Just olin tulossa tätä näyttämään :)

Onko NIIN vaikeaa uskoa ihmeisiin? Onko vaikka lumihiutaleiden luominen (jokainen uniikki, remember) helpompaa kuin tehdä Jeesus Marian kohtuun? Mikä ongelma kaikkivaltiaalle Luojalle on tehdä yhtikäs mitään? 

Kapeaa on ihmisen ajattelu, ei taivu ihmeisiin.

Vierailija
67/157 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen vahvasti lukemaan Jonas Gardellin kirjat Jumalasta ja Jeesuksesta. Hänet nimitettiin niiden ansiosta kunniatohtoriksi, mutta kirjoina ne ovat silti helposti luettavia ja avaavat aivan loistavasti raamatun kertomukset.

Ja mitä tulee neitsyyteen niin sama sana tarkoitti sekä neitsyttä että ihan vaan nuorta naista.

Minä olen lukenut paljon fantasiakirjoja, pääsisinköhän minäkin kunniatohtoriksi, kun kirjoittaisin pari analyysiä tonttujen ja örkkien mielenmaisemasta ja sukupuista?

Vierailija
68/157 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi 1:25. "Hän [Joosef] ei kuitenkaan koskenut vaimoonsa ennen kuin tämä oli synnyttänyt pojan. Joosef antoi pojalle nimen Jeesus."

"koskeminen" tarkoittaa tässä seksuaalista koskemista. Eli Jeesusta synnyttäessään Maria oli vielä neitsyt. Loppuelämänsä neitsyenä pysyminen on katolinen harhaoppi, Raamatussahan sanotaan että Jeesuksella oli veljiä ja siskoja, eivätkä he suinkaan olleet neitseellisesti syntyneitä.

Just olin tulossa tätä näyttämään :)

Onko NIIN vaikeaa uskoa ihmeisiin? Onko vaikka lumihiutaleiden luominen (jokainen uniikki, remember) helpompaa kuin tehdä Jeesus Marian kohtuun? Mikä ongelma kaikkivaltiaalle Luojalle on tehdä yhtikäs mitään? 

Kapeaa on ihmisen ajattelu, ei taivu ihmeisiin.

Aika vähän noista hihhuleiden käsikirjan ihmeistä on todisteita.

Minä uskon, että lentävä spagettihirviö loi kaiken. Et voi todistaa vääräksi, eli olen oikeassa =)

Vierailija
69/157 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen vahvemmin lukemaan Richard Dawkinsin kirjan Jumalharha. Helposti luettava ja avaa loistavasti, miksi raamatun lukeminen on ajanhukkaa.

kun minä tulin uskoon tv7 kautta n. 10 vuotta sitten niin minulle tuli voimakas tarve lukea nimenomaan Raamattua eikä mitään muuta kirjaa. se on vahva todistus Jumalan olemassa olosta ja Jeesuksesta. ei sitä muuten voi selittää. olin lukenut paljonkin aikaisemmin teosofiaa yms. heitin kirjat pois kun näin unen jossa helena blavatskyn kasvot olivat niin pahassa

irvistyksessä että heräsin siihen. siihen se loppui. ja tein oikein, uskokaa se!

Ansaitsevatko kaikki ihmiset (jotka eivät usko) joutua h.elvettiin

vastaa nyt ..vaika naama irvessä

Minua on kohdellut kauniisti ja hyvin mu.slimit ja h.indut..ateisteista puhumattakaan

Jokaikinen ansaitsee jotua hel*ttiin. Miksi? Koska olemme niin hemmetin pahoja Täydellisyyden edessä, kaikkein parhainkin yksilö. Jos pelastuminen on ihmisestä kiinni, niin ei onnistu. Onneksi se on Kristuksesta kiinni, Jeesus tuli kuolemaan puolestamme ja armosta, yksin armosta saamme päästä taivaaseen <3

Kelpaako? Ja miksi ei? Ylpeys, taas päästiin syntiin :( Mutta kannattaa ottaa nöyrästi vastaan armoa!

Ei ihme, että kirkoilla piisaa rahaa ja vaikutusvaltaa, kun lapsia on suht helppo aivopestä uskomaan mihin vaan paskaan.

Vierailija
70/157 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuu siitä että nuoret juutalaiset naiset olivat suuri osa neitsyitä ennen kuin menivät naimisiin ja avioliitossa yhtyivät ensikertaa omaan aviomiehensä. Sen aikainen maailma eroaa siinä määrin nykyisestä että nuorten ja esiaviollista seksiä ei silloin juurikaan oltu eikä joka ilta paneskeltu. Seksi nähtiin olevan ainoastaan lasten tekemistä varten ja puolestaan muunlaista seksiä pidettiin ainakin helleenisessä kulttuurissa luonnonvastaisena.

Siihen aikaan juutalaiset tytöt avioituivat 11-13-vuotiaina. Maria oli Jeesuksen syntyessä 12-13 vuotias.

Perinteen mukaan Maria oli 14 ja Joosef joko 30 vanha tai joissain perinteissä 60 ja jopa 80.

Tuohon aikaan harvempi ukko eli edes 60seksi eli jos jossain oli kansanperinteenä mennä 80n ukkojen kanssa naimisiin niin kyseinen kansanperinne yleensä kuoli hyvin nopean luonnollisen kuoleman.

Vierailija
71/157 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa myös kirjallisia lähteitä, joiden mukaan roomalainen sotilas pani Marian paksuksi. 

Vierailija
72/157 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lukenut paljon fantasiakirjoja, pääsisinköhän minäkin kunniatohtoriksi, kun kirjoittaisin pari analyysiä tonttujen ja örkkien mielenmaisemasta ja sukupuista?

Kirjoita, sittenhän sen näkee.

Vierailija
73/157 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyi neitsyt Mariasta. YouTube AVE Maria.Ainoa synnitön koko maapallolla Jeesus. Muut on pahiksia.

Vierailija
74/157 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua on kohdellut kauniisti ja hyvin mu.slimit ja h.indut..ateisteista puhumattakaan

Jokaikinen ansaitsee jotua hel*ttiin. Miksi? Koska olemme niin hemmetin pahoja Täydellisyyden edessä, kaikkein parhainkin yksilö. Jos pelastuminen on ihmisestä kiinni, niin ei onnistu. Onneksi se on Kristuksesta kiinni, Jeesus tuli kuolemaan puolestamme ja armosta, yksin armosta saamme päästä taivaaseen <3

Kelpaako? Ja miksi ei? Ylpeys, taas päästiin syntiin :( Mutta kannattaa ottaa nöyrästi vastaan armoa!

Jos näät jäisellä kadulla kaatuneen m.uslimivanhuksen..autatko?

Vastaa rehellisesti..vaikka irvistäen

Minä menisin auttamaan, mutta jos se muslimivanhus on eri sukupuolta niin se voi saada paskahalvauksen siitä.

t. ohiskristitty

Vierailija
75/157 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos näät jäisellä kadulla kaatuneen m.uslimivanhuksen..autatko?

Vastaa rehellisesti..vaikka irvistäen

En auta vääräus.koista, koska joutuu kumminkin h.elvettiin.

Apu menee j.umalattomissa hukkaan

Millä perusteella pidät muslimia jumalattomana? Samaan Jumalaan hän uskoo kuin kristittykin.

Vierailija
76/157 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ateistillekaan ei ole mitään hyötyä lukea raamattua? No ei varmaan, jos ajatukset lähimmäisen rakastamisesta ja muusta kuin minä-keskeisestä elämästä tuntuvat kovin vierailta ja haluaa pysyä siinä omassa minäminäjavieläkerranminä-kuplassaan.

Vierailija
77/157 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa myös kirjallisia lähteitä, joiden mukaan roomalainen sotilas pani Marian paksuksi. 

On myös kirjallisia lähteitä, joiden mukaan jumala loi taivaan ja maan ja on muutenkin kaikkivoipa.

Ja toisaalta on kirjallisia lähteitä, joiden mukaan maa on litteä.

Ja sellaisia, joiden mukaan Elvis elää.

Vierailija
78/157 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kääntyy kristityksi katuu pahoja tekojaan ja palauttaa mitä on varastanut niin sitten....

Vierailija
79/157 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kapeaa on ihmisen ajattelu, ei taivu ihmeisiin."

Tiedemiehet on tylsiä, kun vaativat aina ja kaikesta todisteita...

Vierailija
80/157 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa myös sellainen asia kuin lähdekritiikki. Tutustupa aiheeseen.