Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asioita, jotka tuntuvat kiusallisilta, vaikka eivät ole

Vierailija
02.02.2021 |

Itselle tuli tämä mieleen, joten tulkaa kertomaan onko muillakin jotain.

Kun nousen melko täyteen bussiin, ja alan etsiä itselleni istumapaikkaa, tulee itselleni tosi kiusallinen olo, pitää löytää paikka nopeasti. En tiedä mikä siinä on muka niin kiusallista 😁 sama toimii elokuvateatterissa, kun tulen sinne "kaikki tuijottaa" kun etsin omaa paikkaani.

Kommentit (661)

Vierailija
261/661 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mennä komealle mieslääkärille nolojen vaivojen takia.

Juu, kyllä! Menin viikko synnytyksen jälkeen päivystykseen kun alapää haiskahti kuolemalle ja pelkäsin että siellä on paha tulehdus. Voi sitä nolouden määrää kun päivystävä lääkäri oli nuori mies ja näin hänen kasvoiltaan sen kun hän ymmärsi mihin joutui.

Vierailija
262/661 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tulee bussissa viereeni istumaan käytävän puolelle. Sitten jossain edessä vapautuukin molemmat vierekkäiset istumapaikat ja minun vieressäni istuva siirtyy tuolle tyhjälle paikalle kesken matkan.

Nolona ajattelen, että nyt kaikki näkivät, ettei poislähtenyt vieressäni istuva kestänyt minua. Haisenko? Vai mikä minussa on niin vastenmielistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/661 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joutuu ravintolassa varmistamaan, että annos on gluteeniton. Minulla on ollut keliakia yli 25 vuotta. Alkuun oli noloa, koska tarjoilija ei välttämättä ollut gluteenittomuudesta kuullutkaan, ja sitten joutui selittämään. Nykyään on noloa, koska on niin paljon ei-keliaakikoita, jotka syövät gluteenitonta. Tuntuu että pitäisi aina selittää että minulla on ihan oikeasti diagnosoitu sairaus enkä aio ottaa suklaakakkua jälkiruoaksi, että olkaa ihan oikeasti huolellisia.

Se, kun varmistamisesta huolimatta joudun lähettämään sen jäätelöjälkiruokani takaisin keittiöön koska siihen on tökätty tavallinen keksi pystyyn...

Noloa tuossa on sekin, että joutuu kaikkien kuullen mainitsemaan sairautensa. Välttelenkin tämän takia ravintoloita.

Halvan viinan ostaminen. Ostin kerran alkosta ison pullon halvinta viskiä. Teki mieleni sanoa kassalle, että en aio juoda tätä, käytän sitä kakkujen maustamiseen. Minulle tuli nuorena se tapa, että ostin aina jotain kalliimpaa viinaa, koska silloin ei koskaan kysytty papereita, ja siitä on sitten tullut nolous halpojen ostamista kohtaan.

Vierailija
264/661 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mennä komealle mieslääkärille nolojen vaivojen takia.

Juu, kyllä! Menin viikko synnytyksen jälkeen päivystykseen kun alapää haiskahti kuolemalle ja pelkäsin että siellä on paha tulehdus. Voi sitä nolouden määrää kun päivystävä lääkäri oli nuori mies ja näin hänen kasvoiltaan sen kun hän ymmärsi mihin joutui.

Meni seksihalut sillä puoleksi vuodeksi..

Vierailija
265/661 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkki: kolikot voi viedä Talletus-automaattiin ja tallettaa omalle tilille, niin ei tarvitse nolostella.

On syitä miksi ihmiset eivät voi tallettaa tilille ja ne joutuu tuomaan kolikoina, joku muu voi selittää tarkemmin ne tilanteet miksi. 

Ainut syy lienee se, että pitää esittää varatonta yhteiskunnalta rahaa pummatakseen.

Seuraus: Toimeentulotukien jakoperusteita pitää kiristää.

Vierailija
266/661 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hassua, mutta kun muut istuvat bussissa tyyriinä ja ...

Tyyriinä? Tyyris = kallis

Murresanana myös tärkeänä, jopa tärkeilevänä.

Kummassakin merkityksessä yleiskielen vastine on arvokas.

Vierailija
267/661 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kun menee johonkin ja kaikki tuijottaa (perus) mutta tulee kiusallinen fiilis nyt tiiän miltä julkkiksista tuntuu. Aina pitää miettiä että onko vaatteissa jotakin vikaa jos pukeutuu erillä tavalla.

Kaupassa ryntäileminen edestakaisin aina unohtuu jotakin ja kassalla: mä unohdin yhen jutun käyn hakemassa. Sit siihen on ilmestynyt pari ihmistä lisää. Missä ajassa?

Isolla hädällä käyminen julkisella vessalla eiiiiii ikinä enää

Mitä mahtaa olla "erillä tavalla"? Jotain murretta varmaan.

Oletko kuullut kauppalapuista, ostoslistoista tms? Silloin ei tarvi ryntäillä edestakaisin, jolloin vaikutat idiootilta ja hidastat muiden kassalla odottavien ostoksia. Ihan syystäkin sinulla on kiusallinen olo.

Jos paskalla käyminen on noin vaikea asia että et edes voi käyttää siitä oikeaa nimeä, kannattaa harkita terapiaa.

Ole ystävällinen ja kaivaudu takaisin sinne maakuoppaasi.

Vierailija
268/661 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meneee nolon vaivan takia lääkäriin ja huomaa, että se lääkäri on tuttu lapsesi koulun vanhempainillasta.

Vierailija
269/661 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ison pullonpalautuskasan kanssa kaupassa. Pitäisi selittää, että en minä näitä ole juonut...

Vierailija
270/661 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä voiko kukaan samaistua tähän. Mutta minusta toisen herättäminen on todella kiusallista. Etenkin silloin jos he nukkuvat oikein syvää unta. Mikä mua vaivaa :D

Kyllä, samaistun tähän!

Esim. purjehdusreissuilla tää tulee eteen kun pitää herättää seuraavat vahtivuorolaiset vaikka keskellä yötä. Se on hirveää, jotenkin tunkeutuu toisen henkilökohtaiseen tilaan, eikä haluaisi mitenkään häiritä toisten hyviä unia.

Vierailija
271/661 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tulee bussissa viereeni istumaan käytävän puolelle. Sitten jossain edessä vapautuukin molemmat vierekkäiset istumapaikat ja minun vieressäni istuva siirtyy tuolle tyhjälle paikalle kesken matkan.

Nolona ajattelen, että nyt kaikki näkivät, ettei poislähtenyt vieressäni istuva kestänyt minua. Haisenko? Vai mikä minussa on niin vastenmielistä?

Vielä pahempi on, kun on itse tuo, joka joutuu istumaan toisen viereen, ja muiden paikkojen vapautuessa päättämään, onko pienempi paha loukata toista kuin tämä haisisi ja paeta kauemmas, vai kiusallisesti istua toisen kyljessä kiinni siinä vaiheessa, kun muu bussi on tyhjentynyt:D

Vierailija
272/661 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronan alkuvaiheessa kaupassa ainut maski päässä olija.

Nyt jos olet kaupassa ainut maskiton.

Rupesin jo viime maaliskuussa käyttämään maskia, voi luoja sitä epäilevän näköistä töllistelyä eräässä Helsingin lähiössä kun vain 1/10 käytti vasta. Tunsin olevani spitaalinen.

Vierailija
273/661 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synttäreillä se väkinäinen onnittelulaulu ennen kakun leikkaamista ja kynttilöiden puhaltamista, vaikka vieraista ei tunne kuin muutaman eikä kukaan osaa laulaa.. mietin siinä vaan ettei oma ääni kuulu 😅

Samoin kaikki yhteislaulut,ja jostain syystä välillä etenkin dinsney-leffojen musiikkikohtaukset. (Outoa sinänsä, koska muuten rakastan musiikkia.)

Vierailija
274/661 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri tai vastaava kylässä kun kuulette selkeästi yläkerran mammutin tömistävän vessaan, vetävän oven kiinni ja kohta alkaa kova lorina. Todella hävettää tämän ihmisen puolesta.

Vierailija
275/661 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoana asiakkaana pienessä putiikissa oleminen ja varsinkin tyhjin käsin poistuminen.

Tämän takia välttelen pieniä putiikkeja, vaikka haluaisinkin asioida niissä. Usein kaupan omistaja on paikalla, enkä millään kehtaa lähteä pois ostamatta edes jotain. Sitten tulee ostettua jotain ihan turhaa, ihan silkasta kohteliaisuudesta, etten tuottaisi pettymystä kauppiaalle.

Vierailija
276/661 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gynekologinen tutkimus.Sehän on periaatteessa sama kuin kieltään näyttäisi lääkärille mutta aina vaan tuntuu tosi kiusalliselta.

hirveintä siinä on se pöydälle kiipeämishetki ja koipien asettelu. Vihaan. Vihaan. Vihaan. Enkä ymmärrä naisia, jotka käy miesgynellä!

Vierailija
277/661 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena soitin äitini työpuhelimeen, mutta soitot oli käännetty vaihteeseen. En silloin tiennyt onko vaihde joku automaatti vai oikea ihminen, pitääkö sille esittäytyä, pitääko kertoa ketä yritti tavoitella vai näkyykö se heille jo valmiiksi.

Vierailija
278/661 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvan viinan ostaminen. Ostin kerran alkosta ison pullon halvinta viskiä. Teki mieleni sanoa kassalle, että en aio juoda tätä, käytän sitä kakkujen maustamiseen. Minulle tuli nuorena se tapa, että ostin aina jotain kalliimpaa viinaa, koska silloin ei koskaan kysytty papereita, ja siitä on sitten tullut nolous halpojen ostamista kohtaan.[/quote kirjoitti:

Selitän aina kassalle, että ostan tätä halpaa viskiä (tai muuta halvemman pään juomaa), koska tarvitsen sitä kuumaan totiin tai johonkin muuhun juomasekoitukseen. Sanon, että en viitsi tuhlata single maltia viskikahviin tms.

Vierailija
279/661 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käy lidlissä ja puhelimesta pitäisi näyttää kanta-asiakkuus, mutta se laite ei millään meinaa ottaa sitä, kun puhelin on väärässä asennossa/kulmassa/kohdassa

Vierailija
280/661 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvan viinan ostaminen. Ostin kerran alkosta ison pullon halvinta viskiä. Teki mieleni sanoa kassalle, että en aio juoda tätä, käytän sitä kakkujen maustamiseen. Minulle tuli nuorena se tapa, että ostin aina jotain kalliimpaa viinaa, koska silloin ei koskaan kysytty papereita, ja siitä on sitten tullut nolous halpojen ostamista kohtaan.[/quote kirjoitti:

Selitän aina kassalle, että ostan tätä halpaa viskiä (tai muuta halvemman pään juomaa), koska tarvitsen sitä kuumaan totiin tai johonkin muuhun juomasekoitukseen. Sanon, että en viitsi tuhlata single maltia viskikahviin tms.

Mulla tulis kyllä myötähäpeä jos kuulisin miten joku lähtee SELITTELEMÄÄN miksi ostaa halpaa viskiä. Sori. 😆