Olen seurustellut 3kk ja mies on laittanut kuntoon kämpässäni kaiken, mikä exältäni jäi laittamatta 10 vuoden aikana
Toki teen ja korjaan itsekin paljon, mutta oli juttuja, jotka vaatii erityistä osaamista, työkalunkäyttöä, voimaa tai 2 tekemässä, ja kuitenkin niin pieni homma, ettei tullut palkattua ketään tekemään. Tää uusi mies on omatoimisesti huomannut katonrajasta puuttuvan listan, vinossa olevan pistorasian, huonosti toimivan lukon, jne ja korjannut ne. Näitä pilluhommia on ollut parisenkymmentä ja nyt kaikki tehty. Ihana mies =)
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtamalla paranee, näköjään. :)
Palataan asiaan vuoden päästä :)
Mitä nyt sitten ap kun hommat on tehty?
Noooh, kesä tulee. Pihalta varmaan löytyy lisään korjattavaa ja nikkaroitavaa. Ja ainahan sitä voi sisälläkin remppailla jotain uutta.
Hauras uskoni sukupuoleeni on jälleen romahtanut... :(
Joskus yön pimeimpinä tunteina hiipii mieleeni ajatus, että ehkä me vain ansaitsemme sen pienemmän euron, nyrkin ja hellan välin ja sen että joku vahvempi, toimeliaampi ja älykkäämpi vaivaa päätään ja lihaksiaan, etteivät pikkuiset aivomme ja hennot kätösemme vain rasitu.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia miehiä ei nuo asiat muutoinkaan kiinnosta, kuten esim minua. En minäkään oleta että jokainen nainen osaa tai on kiinnostunut kutomaan minulle villasukat. En minä silti omaa kumppania sen perusteelta valitse että osaako se kutoa villasukat, jos muutoin on fiksu ihminen.
Tuntuu että vieläkin on olemassa jotain kliseisiä sukupuolirooleja, kuten isovanhempiemme aikaan.
Jotenkin on vallalla käsitys, että miehen pitää tehdä tämän tyyppisiä asioita ennen kuin mies on mies naisten silmissä.
Mut kiva. Ap. Koht on kevätkin ja aika vaihtaa ne talvirenkaat niin pääsee mies taas pilluhommiin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa remonttifirma olisi tehnyt samat työt tunnissa tai parissa. Ymmärrän toki tuon kolmen kuukauden odottelun, jos ja kun ainut mahdoliinen maksutapa on ns. karva-Visa.
Näinpä juuri.
Itse ei jakseta opetella, eikä ole rahaa maksaa muutamaa kymppiä remppamiehelle.
Niinpä turvaudutaan maailman vanhimpaan vaihtokauppaan.
Minä varmaan nikottelisin, jos uusi miesystävä pyytäisi palvelusta jossain kotihommissa parin kuukauden seurustelun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa tämä joidenkin naisten oletus että miesten jotenkin kuuluisi osata ja tehdä tietyt remonttihommat. Palkatkaa ammattilainen. Eksältäsi ei jäänyt tekemättä jos ei erityisesti luvannut tehdä. Olen itse nainen.
Mitäs siinä huvittumaan. En itsekään huolisi muunlaista miestä. Näinollen emme ole kiinnostuneita samoista miehistä. Mulle ahkera ja huomaavainen, sulle omahyväinen, laiska ja osaamaton. Win - win.
Olen eri, mutta mieluummin haluaisin tehdä miehen kanssa yhdessä asioita, jotka ei liity remonttiin vaan mukavaan yhdessä oloon. Ei se sitä tarkoita, että mies olisi omahyväinen, laiska ja osaamaton.
Tuttu remonttireiska saisi edelleen tehdä kaiken remonttiin liittyvän.
Yhden "sunnuntaipoikaystävän" jälkeen minusta yhdessä remppaaminen ja juuri tuollaiset arkiset asiat kuulostaa mukavilta. On nää paljon siitäkin kiinni millaisen suhteen haluaa ja millaisessa elämäntilanteessa on. Ja kyllä, haluan itsekin olla se joka tekee miehen villasukat, leipoo pakkaseen ja ompelee verhot. En tykkäisi kuulla, että minä kelpaan treffiseuraksi, mutta "tuttu kodinhengetär" käy tekemässä nuo muut asiat miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nyt sitten ap kun hommat on tehty?Noooh, kesä tulee. Pihalta varmaan löytyy lisään korjattavaa ja nikkaroitavaa. Ja ainahan sitä voi sisälläkin remppailla jotain uutta.
Näen teidät jo sieluni silmin yhdessä istuttamassa puuta. Mies lapio, kantaan mullan, jne ja sitten te katsotte romanttisesti toisianne kuinka yhdessä tehtiin.
Vierailija kirjoitti:
Hauras uskoni sukupuoleeni on jälleen romahtanut... :(
Joskus yön pimeimpinä tunteina hiipii mieleeni ajatus, että ehkä me vain ansaitsemme sen pienemmän euron, nyrkin ja hellan välin ja sen että joku vahvempi, toimeliaampi ja älykkäämpi vaivaa päätään ja lihaksiaan, etteivät pikkuiset aivomme ja hennot kätösemme vain rasitu.
Laitetaan naiset myös urheilukilpailussa miesten sarjoihin, saavat sitten niissäkin näytellä, etteivät muka pääse kovempaa.
Just. Ite en kyl viittis pyytää naista esimerkiks siivoamaa omaa asuntooni. Ja jos korjattavaa olis, nii en sitäkää. Tuntus varmaa, kun olis hyväksikäyttäny toista. Mut mikäs siinä, jos AP pystyy tommosee. Miehe puolta ei olla kuultu, et miltä toi hänestä tuntu.
Kiva juttu, ap, ja toivon että olet löytänyt ihanan kultakimpaleen.
Minulla oli vähän samanlainen alku nykyisessä parisuhteessa. Mies viimeisteli ennätysnopeasti kasan juttuja, jotka minulla olivat vähän kesken tai mietintävaiheessa, ja se tuntui kyllä romanttiselta silloin kun vielä deittailtiin.
Nyt viiden vuoden jälkeen tiedän, että miehen suorittaminen ei jää tarpeellisiin asioihin. Eikä hän tee niitä siksi, että on aikaansaava romanttinen. Kaikki johtuu siitä, että hän ei siedä mitään keskeneräistä ympäristössään, ja haluaa kontrolloida kaikkea. Lepääminen on laiskottelua, aina on oltava tekemässä jotain tuottavaa. Jos ei muuta, niin pyyhkimässä pölyjä ja siirtämässä kuppeja kaapeissa takaa eteen, etteivät takimmaiset pölyynny. Arkemme on täynnä nalkutusta, vääntöä ja taistelua omista rajoista. Olen niin väsynyt. Ottaisin mielelläni muutaman puuttuvan listan, jos saisin rauhan kotiin ja tilaa olla oma itseni.
Vierailija kirjoitti:
Minä varmaan nikottelisin, jos uusi miesystävä pyytäisi palvelusta jossain kotihommissa parin kuukauden seurustelun jälkeen.
Ei tuon tyyppisiltä miehiltä tarvitse pyytää. Kuten ap:n mies, he huomaavat asioita ja haluavat auttaa. Ihmisellä on (yleensä) ihan luontainen tarve olla hyödyksi ja varsinkin, kun haluaa tehdä vaikutuksen toiseen. Ihanko tosi nikottelisit, jos mies, josta olisit kiinnostunut ja jota tapailisit, pyytäisi käymään kaupassa, auttamaan pyykkien viikkaamisessa, verhojen vaihtamisessa, pihatöissä? Nuo vaan esimerkkejä mitä itse olen tehnyt uuden tuttavuuden luona/kanssa. Olisi meillä ollut varmaan aika erilainen suhde jos olisin vaan todennut, että hoida itse tai palkkaa ammattilainen. Tai maksa minulle! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni kiljuisi riemusta, jos saisi päiväksi kotiinsa osaavan remppamiehen, joka fiksaisi pikkuongelmat kuntoon. Ootte vaan kateellisia, kun ap on löytänyt sellaisen omakseen
Mietin samaa, jopa av:n tasolla nyt on tökätty jonnekin kipeään.
Oma mies tykkää myös puuhastella luonani pyytämättä. Kiinnittää listoja, vaihtaa lamput (sokeripala), poraa taulut seinälle ja leikkaa pensasaidan.. mitä nyt milloinkin on mielessä.
Suhteemme alussa leikin vielä vahvaa ja itsenäistä, nyt vain nautin siitä kun toinen haluaa auttaa :D avaa myös ovet, kantaa ostokset ja maksaa ravintolassa, todella perinteisen kasvatuksen saanut vaikka ikää vasta 30 vuotta.
Ap: nauti ja rakasta! Tällaisen helmen kun löytää niin kannattaa pitää kiinni.
LOKKI!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nyt sitten ap kun hommat on tehty?
Nyt hankin miehen jolla on rahaa ja on hyvä rakastaja. Erikoislääkäri hakusessa.
-Ap
M25 kirjoitti:
Just. Ite en kyl viittis pyytää naista esimerkiks siivoamaa omaa asuntooni. Ja jos korjattavaa olis, nii en sitäkää. Tuntus varmaa, kun olis hyväksikäyttäny toista. Mut mikäs siinä, jos AP pystyy tommosee. Miehe puolta ei olla kuultu, et miltä toi hänestä tuntu.
Miettikää mikä riemu siitä olisi revennyt, jos mies hehkuttaisi kuinka uusi nainen kokkaa, imuroi, moppaa ja pesee vessan, jota se rakas entinen puoliso ei koskaan tehnyt. Eikä miehellä olisi siihen edes välineitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuon tyyppisiltä miehiltä tarvitse pyytää. Kuten ap:n mies, he huomaavat asioita ja haluavat auttaa. Ihmisellä on (yleensä) ihan luontainen tarve olla hyödyksi ja varsinkin, kun haluaa tehdä vaikutuksen toiseen. Ihanko tosi nikottelisit, jos mies, josta olisit kiinnostunut ja jota tapailisit, pyytäisi käymään kaupassa, auttamaan pyykkien viikkaamisessa, verhojen vaihtamisessa, pihatöissä? Nuo vaan esimerkkejä mitä itse olen tehnyt uuden tuttavuuden luona/kanssa. Olisi meillä ollut varmaan aika erilainen suhde jos olisin vaan todennut, että hoida itse tai palkkaa ammattilainen. Tai maksa minulle! :D
Nyt on vasta seurustelu kolme kuukautta. Mielestäni tuollaiset hommat eivät kuulu vielä suhteeseen. Kyllä tuossa hyväksikäyttäjän olo tulisi vaikka toinen tarjoutuisikin. Sanoisin kohteliaasta, että kiitos, mutta ei tarvitse tehdä. Asia on jo hoidossa
Vierailija kirjoitti:
Nämä valivalinyssäkät täällä eivät taida tajuta, että tekevä ja käsillään osaava mies nyt on vaan seksikäs. Vähän niin kuin luontodokkareissakin, kun jotkut lintulajit tekevät naaraisiin vaikutuksen pesänrakentamistaidoilla. Ihan samalla tavalla se ihmisapinakin sen tekee. Itsekin osaan rempata, mutta kyllä sydän lämpiää, jos joku mies tekee omasta aloitteestaan jonkun pienen korjaushomman. Sillä kuule miehet tehdään vaikutus naisiin!
Tässä kyllä kiteytettiin asia niin hyvin etten paremmin sano! Ja sitten on miehiä, jotka yhä itkee kun ei kelpaa kellekään ja yhtään ei silti olla valmiita panostamaan eikä oteta neuvoista vaaria. Väännetään vaan asioita mies-nais valtataisteluksi ja katkeroidutaan yksinäisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
M25 kirjoitti:
Miettikää mikä riemu siitä olisi revennyt, jos mies hehkuttaisi kuinka uusi nainen kokkaa, imuroi, moppaa ja pesee vessan, jota se rakas entinen puoliso ei koskaan tehnyt. Eikä miehellä olisi siihen edes välineitä.
Joo, tän sivun mukaa mies ei saa tehä samoja juttuja kui nainen. Ärsyttää tommonen, ku kannatan tasa-arvoo. Tääl on se verra mies- ja naisvihaa, nii ei tiiä mitä mieltä ihmiset oikeesti on. :/
Vierailija kirjoitti:
M25 kirjoitti:
Tuollainen asunto olisi laitettu jo kokonaan asumiskieltoon saastan vuoksi.
Jospa aloittajan entisessä parisuhteessa miehen vaatimuksesta oli perinteiset sukupuoliroolit? Jos nainen hoiti arjen sujumisen, niin olisiko hänen pitänyt vielä tehdä miehenkin hommat?
Olen eri, mutta mieluummin haluaisin tehdä miehen kanssa yhdessä asioita, jotka ei liity remonttiin vaan mukavaan yhdessä oloon. Ei se sitä tarkoita, että mies olisi omahyväinen, laiska ja osaamaton.
Tuttu remonttireiska saisi edelleen tehdä kaiken remonttiin liittyvän.