Olen seurustellut 3kk ja mies on laittanut kuntoon kämpässäni kaiken, mikä exältäni jäi laittamatta 10 vuoden aikana
Toki teen ja korjaan itsekin paljon, mutta oli juttuja, jotka vaatii erityistä osaamista, työkalunkäyttöä, voimaa tai 2 tekemässä, ja kuitenkin niin pieni homma, ettei tullut palkattua ketään tekemään. Tää uusi mies on omatoimisesti huomannut katonrajasta puuttuvan listan, vinossa olevan pistorasian, huonosti toimivan lukon, jne ja korjannut ne. Näitä pilluhommia on ollut parisenkymmentä ja nyt kaikki tehty. Ihana mies =)
Kommentit (166)
Onhan se hyvä, että edes toinen pariskunnasta osaa ja saa aikaiseksi jotain. Ja hyvä, että pääsit eroon siitä miehestä joka oli itsesi kaltainen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa remonttifirma olisi tehnyt samat työt tunnissa tai parissa. Ymmärrän toki tuon kolmen kuukauden odottelun, jos ja kun ainut mahdoliinen maksutapa on ns. karva-Visa.
Joka kaivetaan limalompakosta.
Hyi. Kohta vaihdat taas miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä varmaan nikottelisin, jos uusi miesystävä pyytäisi palvelusta jossain kotihommissa parin kuukauden seurustelun jälkeen.
Ei tuon tyyppisiltä miehiltä tarvitse pyytää. Kuten ap:n mies, he huomaavat asioita ja haluavat auttaa. Ihmisellä on (yleensä) ihan luontainen tarve olla hyödyksi ja varsinkin, kun haluaa tehdä vaikutuksen toiseen. Ihanko tosi nikottelisit, jos mies, josta olisit kiinnostunut ja jota tapailisit, pyytäisi käymään kaupassa, auttamaan pyykkien viikkaamisessa, verhojen vaihtamisessa, pihatöissä? Nuo vaan esimerkkejä mitä itse olen tehnyt uuden tuttavuuden luona/kanssa. Olisi meillä ollut varmaan aika erilainen suhde jos olisin vaan todennut, että hoida itse tai palkkaa ammattilainen. Tai maksa minulle! :D
Nyt on vasta seurustelu kolme kuukautta. Mielestäni tuollaiset hommat eivät kuulu vielä suhteeseen. Kyllä tuossa hyväksikäyttäjän olo tulisi vaikka toinen tarjoutuisikin. Sanoisin kohteliaasta, että kiitos, mutta ei tarvitse tehdä. Asia on jo hoidossa
Kiva tietää. Minä olen innokas neulomaan ja neulon villasukkia kavereiden miehille ja heidän siskojensa miehillekin. Olen iloinen, kun kelpaavat. Jos siis rupeaisin seurustelemaan, niin en sitten saisi neuloa miesystävälle sukkia vaan sanoisin, että osta omat jostain joulumyyjäisistä.
Näin on. Tai sitten uusi miesystävä voisi todeta tarjoukseesi, että ei kiitos, naapurin Leena tekee sukkani kuten tähänkin asti. Et tuntisi itseäsi hyväksikäytetyksi ja teillä olisi upea suhde, voisitte katsoa yhdessä Netflixiä, kumpaakaan rasittamatta. <3 Tää on ihan uutta mullekin. :)
Mulle naapurinmies tekee remontit ja kaikki pikkuhommat, kun on alan ammattilainen. Sanoisin kyllä uudelle tuttavuudelle, että kyllä naapuri hoitaa, kuten on tehnyt tähänkin asti.
heh jos vaihdetaan otsikko niin tämän nykyinen mies on saanut munan imemistä ja persereikää kolmessa kuukaudessa enemmän kuin ex mies 10 vuoden aikana
eikö totta?
mikset imenyt exän kasseja tyhjiksi päivittän esim tikarappusilla kun se suoristaa listaa?
allaskaapin alla kyykkiessä olisit voinut lipittää sen anusta joutessas? jne
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on naiset avuttomia. Mitään ei viitsitä tehdä tai yrittää tehdä. Mihin naisia tarvitaan?
Vittuttaa tuommoinen saamattomuus.
Ja mahtaa vittuttaa sekin, että Ap:n mies tekee pilluhommia ja sää et :D
On täällä kummaa porukkaa. Kun joku teille tärkeä ihminen haluaa ilahduttaa teitä, niin ainoa oikea tapa on kieltäytyä ja maksaa/ostaa/pyytää joku muu tekemään homma.
Jos seurustelukumppani pyytää elokuviin, te sanotte ei, ja menette elokuviin naapurin kanssa.
Siis mitä. Aloittaja teki positiivisen aloituksen, kirjoitti nykyisestään tosi iloisena ja nätisti ja kehuen, ja miehet täällä valittavat??????
Oletteko ikinä tyytyväisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M25 kirjoitti:
Just. Ite en kyl viittis pyytää naista esimerkiks siivoamaa omaa asuntooni. Ja jos korjattavaa olis, nii en sitäkää. Tuntus varmaa, kun olis hyväksikäyttäny toista. Mut mikäs siinä, jos AP pystyy tommosee. Miehe puolta ei olla kuultu, et miltä toi hänestä tuntu.
Miettikää mikä riemu siitä olisi revennyt, jos mies hehkuttaisi kuinka uusi nainen kokkaa, imuroi, moppaa ja pesee vessan, jota se rakas entinen puoliso ei koskaan tehnyt. Eikä miehellä olisi siihen edes välineitä.
Tuollainen asunto olisi laitettu jo kokonaan asumiskieltoon saastan vuoksi.
Jospa aloittajan entisessä parisuhteessa miehen vaatimuksesta oli perinteiset sukupuoliroolit? Jos nainen hoiti arjen sujumisen, niin olisiko hänen pitänyt vielä tehdä miehenkin hommat?
Vaatimuksesta? Eli ap olisi ollut joku lapsen tasolle typistetty viaton uhri?
No toivomuksesta tai nimitä miten haluat. Olisihan mies voinut heti alkuun sanoa, että hän kokkaa omat ruokansa ja pesee omat pyykkinsä sekä tekee yhteisistä kotitöistä tasan puolet.
Niin olihan voinut, mutta nyt trollataan tekemättömistä remonteista ei kotitöistä.
Joku listan kiinnittäminen tai narisevan saranan rasvaaminen ei ole mitään remonttia.
Valitusta asian vierestä. Olemme niin vanhoja että mieheni pääsi jo eläkkeelle. Lapset lähteneet kotoa, itse käyn vielä töissä ja nyt on stressaava jakso. Miehen käsitys pihan kolaamisesta on sitä että pihaan kolataan lumikolan levyisiä reittejä. Täysin terve mies, jaksaa kyllä rehkiä mieleisissään puuhissa. Pakko oli tänään itse kolata. Ja laittaa ruoka, tiskit, pyykit... Voi luoja välillä mietin eroa.
Nyt naapurin alfan perään. Kämppä kunnossa. Laita itsesi iskuun ja liukasta loppuvuotta.
Vierailija kirjoitti:
On täällä kummaa porukkaa. Kun joku teille tärkeä ihminen haluaa ilahduttaa teitä, niin ainoa oikea tapa on kieltäytyä ja maksaa/ostaa/pyytää joku muu tekemään homma.
Jos seurustelukumppani pyytää elokuviin, te sanotte ei, ja menette elokuviin naapurin kanssa.
Miksi menisin naapurin kanssa, jos uuden seurustelukumppanin kanssa voisin mennä elokuviin. Sen sijaan naapuri sillä aikaa voisi tehdä niitä pieniä remppahomppia, kun me vietetään laatuaikaa elokuvissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa tämä joidenkin naisten oletus että miesten jotenkin kuuluisi osata ja tehdä tietyt remonttihommat. Palkatkaa ammattilainen. Eksältäsi ei jäänyt tekemättä jos ei erityisesti luvannut tehdä. Olen itse nainen.
Mitäs siinä huvittumaan. En itsekään huolisi muunlaista miestä. Näinollen emme ole kiinnostuneita samoista miehistä. Mulle ahkera ja huomaavainen, sulle omahyväinen, laiska ja osaamaton. Win - win.
Eli koska miesmakumme ja odotukset miehille ovat erilaisia, niin käsität tämän mustavalkoisena sinä hyvä-minä paha-leikkinä?
Okei, leikitään: minulle fiksu tällä vuosituhannella elävä mies joka VOI olla kätevä käsistään jos haluaa ja mitä tällöin arvostan, mutta mitä en oleta häneltä, eikä hänkään oleta että minä otan vaikka vastuun kaikista kotitöistä eikä vertaa minua eksiinsä.
Sulle joku junttieinari joka vähän nikkaroi ja päsmäröi ja neuvoo ja sut laitetaan keittiöön kun et muuta osaa elämässäsi:)
Sopii jos sen noin haluat muotoilla. Itseluottamukseni kestää kyllä olla keittiössä ja tehdä niitä asioita mistä pidän. Voin myös myöntää, että en osaa, enkä ole kiinnostunut opettelemaan, ap:n mainitsemia töitä. Voin kutsua jakoa vaikka miesten- ja naisten töiksi. Voin olla juntti mieluummin kuin nykyaikainen voimaantunut nainen. Ei kyse ole kumpi on hyvä ja paha, mutta kyllä mielestäni "hanki ammattilainen" on omahyväinen kommentti ja kiinnostus mieheen menisi heti. Ei kaikkea tarvitse osata, mutta avuliaisuus on sellainen piirre mistä pidän. Samoin ne perinteisemmät roolit parisuhteessa. Tiedän, että tätä ei ole tällä vuosituhannella kovin muodikasta sanoa ja useimmat jostain syystä sen jälkeen vetävät tuon keittiöön "laittamisen" ja usein ihan alistamisen ja väkivallan mukaan keskusteluun. Ihan kuin kukaan ei voisi vapaasta tahdostaan haluta miellyttää toista. Eksiin vertaamisesta olen samaa mieltä kanssasi kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä typo!!! Pikkuhommia siis !!!
Ap
HAHAA. Kuolin nauruun. xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä varmaan nikottelisin, jos uusi miesystävä pyytäisi palvelusta jossain kotihommissa parin kuukauden seurustelun jälkeen.
Ei tuon tyyppisiltä miehiltä tarvitse pyytää. Kuten ap:n mies, he huomaavat asioita ja haluavat auttaa. Ihmisellä on (yleensä) ihan luontainen tarve olla hyödyksi ja varsinkin, kun haluaa tehdä vaikutuksen toiseen. Ihanko tosi nikottelisit, jos mies, josta olisit kiinnostunut ja jota tapailisit, pyytäisi käymään kaupassa, auttamaan pyykkien viikkaamisessa, verhojen vaihtamisessa, pihatöissä? Nuo vaan esimerkkejä mitä itse olen tehnyt uuden tuttavuuden luona/kanssa. Olisi meillä ollut varmaan aika erilainen suhde jos olisin vaan todennut, että hoida itse tai palkkaa ammattilainen. Tai maksa minulle! :D
Nyt on vasta seurustelu kolme kuukautta. Mielestäni tuollaiset hommat eivät kuulu vielä suhteeseen. Kyllä tuossa hyväksikäyttäjän olo tulisi vaikka toinen tarjoutuisikin. Sanoisin kohteliaasta, että kiitos, mutta ei tarvitse tehdä. Asia on jo hoidossa
Kiva tietää. Minä olen innokas neulomaan ja neulon villasukkia kavereiden miehille ja heidän siskojensa miehillekin. Olen iloinen, kun kelpaavat. Jos siis rupeaisin seurustelemaan, niin en sitten saisi neuloa miesystävälle sukkia vaan sanoisin, että osta omat jostain joulumyyjäisistä.
En vertaisi sukan neulomista remontin tekemiseen. Harva varmaan tekee huvikseen remonttia kavereille ja koko suvulle.
Juurikin tämä.
Tuo on muutenkin hyvä nyrkkisääntö: tekisikö mies remonttia huvikseen kavereille, suvulle ja vaikka ihan vain aikansa kuluksi?
Siivoaisiko nainen vessanpönttöjä, pyykkäisikö vaatteita ja pesisikö asioita ihan vain omaksi ilokseen?
Vastaus noihin on yleensä ei. Villasukkien kutominen, sisustuksen suunnittelu, jne ovat monelle sitä hupiosastoa. Samoin kuin jenkkiautojen rassaaminen tai miesluolan rakentaminen.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä. Aloittaja teki positiivisen aloituksen, kirjoitti nykyisestään tosi iloisena ja nätisti ja kehuen, ja miehet täällä valittavat??????
Oletteko ikinä tyytyväisiä?
Jos aloitus oli positiivinen niin sitten siinä varmaankin kirjoitettiin iloisesti ja nätisti myös exästä ja siitä miesten enemmistöstä joka ei toimi naiselle ilmaisena remonttipalveluna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa tämä joidenkin naisten oletus että miesten jotenkin kuuluisi osata ja tehdä tietyt remonttihommat. Palkatkaa ammattilainen. Eksältäsi ei jäänyt tekemättä jos ei erityisesti luvannut tehdä. Olen itse nainen.
Mitäs siinä huvittumaan. En itsekään huolisi muunlaista miestä. Näinollen emme ole kiinnostuneita samoista miehistä. Mulle ahkera ja huomaavainen, sulle omahyväinen, laiska ja osaamaton. Win - win.
Eli koska miesmakumme ja odotukset miehille ovat erilaisia, niin käsität tämän mustavalkoisena sinä hyvä-minä paha-leikkinä?
Okei, leikitään: minulle fiksu tällä vuosituhannella elävä mies joka VOI olla kätevä käsistään jos haluaa ja mitä tällöin arvostan, mutta mitä en oleta häneltä, eikä hänkään oleta että minä otan vaikka vastuun kaikista kotitöistä eikä vertaa minua eksiinsä.
Sulle joku junttieinari joka vähän nikkaroi ja päsmäröi ja neuvoo ja sut laitetaan keittiöön kun et muuta osaa elämässäsi:)
Sopii jos sen noin haluat muotoilla. Itseluottamukseni kestää kyllä olla keittiössä ja tehdä niitä asioita mistä pidän. Voin myös myöntää, että en osaa, enkä ole kiinnostunut opettelemaan, ap:n mainitsemia töitä. Voin kutsua jakoa vaikka miesten- ja naisten töiksi. Voin olla juntti mieluummin kuin nykyaikainen voimaantunut nainen. Ei kyse ole kumpi on hyvä ja paha, mutta kyllä mielestäni "hanki ammattilainen" on omahyväinen kommentti ja kiinnostus mieheen menisi heti. Ei kaikkea tarvitse osata, mutta avuliaisuus on sellainen piirre mistä pidän. Samoin ne perinteisemmät roolit parisuhteessa. Tiedän, että tätä ei ole tällä vuosituhannella kovin muodikasta sanoa ja useimmat jostain syystä sen jälkeen vetävät tuon keittiöön "laittamisen" ja usein ihan alistamisen ja väkivallan mukaan keskusteluun. Ihan kuin kukaan ei voisi vapaasta tahdostaan haluta miellyttää toista. Eksiin vertaamisesta olen samaa mieltä kanssasi kyllä.
Voit olla niin konservatiivinen kun haluat mutta tulit heittämään halveksivia kommentteja oletetusta miesmaustani.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tykkäisi, että parin kuukauden seurustelun jälkeen toinen alkaa tutkia asuntoani, että mitä korjattavaa siellä on. En minäkään alkaisi siivota toisen kämpässä heti alkajaisiksi vaikka sotkuisuus häiritsisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Tai sitten uusi miesystävä voisi todeta tarjoukseesi, että ei kiitos, naapurin Leena tekee sukkani kuten tähänkin asti. Et tuntisi itseäsi hyväksikäytetyksi ja teillä olisi upea suhde, voisitte katsoa yhdessä Netflixiä, kumpaakaan rasittamatta. <3 Tää on ihan uutta mullekin. :)
Mulle naapurinmies tekee remontit ja kaikki pikkuhommat, kun on alan ammattilainen. Sanoisin kyllä uudelle tuttavuudelle, että kyllä naapuri hoitaa, kuten on tehnyt tähänkin asti.
Niin mullakin tekee, mutta uuden miehen tullessa kuvioihin en voi enää niin toimia. Jos tiedät mitä tarkoitan? :D
Niin olihan voinut, mutta nyt trollataan tekemättömistä remonteista ei kotitöistä.