Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten laihtua 32kg juhannukseen mennessä? BMI 37. 9

Vierailija
01.02.2021 |

Tulee kiire.
Sain syyskuussa napit kiinni vanhoista housuista, juuri ja juuri, kun vedin vatsaa sisään. Vaikka en ollut laihduttanut, niin ne mahtui.

Nyt kokeilin niitä housuja, niin melkein 10cm väliä, napilla ja nappi reiällä(?) :(

Kommentit (140)

Vierailija
81/140 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varaa, palkkaa joku hyvämaineinen personal trainer, jolla on ravintoterapeutin koulutus.

Monet ovat laihtuneet nopeasti ketodieetillä, siihen saa apuja useista kirjoista ja fb-ryhmistä.

Tsemppiä!

Vierailija
82/140 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää laihtua 1.6 kg viikossa. Tämä tarkoittaa vähintään 1600 kcal vajetta päivässä, riippuu vähän miten laskee. Sinun kulutuksesi on varmaan n 2500 kcal, joten jos syöt 1500 kcal ja kävelet esim 15000 askelta päivässä niin saattaa onnistua. Mitään järkeähän tässä ei ole, suosittelen ennemminkin apua henkisiin ongelmiin. Tsemppiä joka tapauksessa!

2200 saan syödä, etten liho tai laihdu.

Älä huijaa itseäsi, aloita siitä.

Kulutuksesi on max. 1500, eli tiputa kalorit vaikka 1200 päivässä niin varmasti saat tuloksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/140 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää laihtua 1.6 kg viikossa. Tämä tarkoittaa vähintään 1600 kcal vajetta päivässä, riippuu vähän miten laskee. Sinun kulutuksesi on varmaan n 2500 kcal, joten jos syöt 1500 kcal ja kävelet esim 15000 askelta päivässä niin saattaa onnistua. Mitään järkeähän tässä ei ole, suosittelen ennemminkin apua henkisiin ongelmiin. Tsemppiä joka tapauksessa!

2200 saan syödä, etten liho tai laihdu.

Älä huijaa itseäsi, aloita siitä.

Kulutuksesi on max. 1500, eli tiputa kalorit vaikka 1200 päivässä niin varmasti saat tuloksia.

Ei. Tämä on tie juurikin vain jojoiluun. Ei ole mitenkään realistista elää loppuelämää 1200 kcal päivässä, siispä tuollaisesta kitudieetistä saa vain yhden uuden epäonnistumisen. Mitä enemmän kituuttaa ja rajoittaa, sitä todennäköisemmin lihoo takaisin korkojen kera, koska ihmisen kroppa yksinkertaisesti haluaa ravintoa. Ja jos systeemit on pielessä - hormonit, erityisesti kylläisyyshormoni ja insuliini, suolisto, ruoansulatus jne jne - niin se kroppa haluaa lihoa. Nälkää ei kukaan pysty loputtomiin vastustamaan.

Ainut järkevä tapa laihduttaa on syödä hyvin ja riittävästi, sekä liikkua ilolla ja intensiivisesti. Eikö ole paljon mukavampaa kun saa syödä sen 2000kcal päivässä lihomatta kuin että kärsii aina vaan pienemmillä ja pienemmillä kaloreilla? Kun kropassa on vähän lihasta, kunto on hyvä, aktiviisuus korkealla, mieli iloinen, nukkuminen kunnossa, niin todella saa syödä ja nauttia elämästä eikä jojoilla pienistä kaloreista taas lihomaan 5kg enemmän kuin aikaisemmin.

Jos ei tätä halua laittaa kuntoon, niin pysyviä tuloksia ei tule. Nim.m. saman tien itse kulkenut.

Vierailija
84/140 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota tähtäimeen juhannus 2022. Laihduta pari kiloa kuussa.

On niin paljon ylipainoa, että ei motivoi 2022 kesä. Ehtii sattua ja tapahtua tuossa välissä. Juu, olen tunnesyöjä.

Ap

Toi on just se ongelma, 2022 ei motivoi vaan pitäisi nähdä tuloksia heti. Et tullut lihavaksi parissa kuukaudessa, miksi laihtuisit parissa kuukaudessa? Kyllä se on iso duuni saada suuri ylipaino mutta vielä suurempi laihduttaa se.

Tämä ylipaino tuli tosi helposti ikävuosina 28-31v, ei mitään ongelmaa.

Aloin nyt pohtimaan, kun taas illalla itkin, kun en saa tätä painoa pois, että jos vaan antaisi olla. Olen jo melko iäkäs ,pian 36v,niin tarviiko enää tässä iässä olla teini hoikka?

Ja kun aina nämä mun yritykset johtaa siihen että paino laskee 4kg, 4kuukautta eteenpäin, niin kiloja on tullut 8.

Ap

Olin 36-vuotiaana lihavimmillani, n. 73-75 kg mikä on aivan liikaa 160-senttiselle. Nyt olen 38 ja painan 60kg ja edelleen muokkaan kroppaa liikunnalla. "Iäkäs", just joo :). Aina löytyy tekosyitä miksi ei aloittaisi tänään. Mutta jos aloitat tänään, vuoden päästä olet aivan uusi ihminen. 

Omat laihdutuskonstini olivat

1) riittävä nukkuminen, ennen ehkä 6h, nykyään poikkeuksetta sen 8-9h. Ensimmäiset kilot lähtivät ihan vain nukkumalla.

2) juomana vain vettä, kahvia pienellä maitotilkalla, viiniä viikonloppuisin lasi tai kaksi.

3) joka aterialla proteiinia, rasvaa, kasviksia. Hiilarit treenin jälkeen.

4) teen ruoat mahdollisimman pitkälle itse, välttelen pikaisia välipaloja paistotiskiltä joita ennen tuli kiireessä napsittua

5) annoskoot - en tarvitse neljää paahtoleipäviipaletta, kaksi riittää. Ehkä jopa yksi ja sen toisen tilalta puolikas kurkku.

6) no se liikunta. Aina täällä vingutaan että liikunta ei laihduta. No todellakin laihduttaa! Kyse on pitkän aikavälin tavoitteesta. Jos kuluttaa kävelyllä 300 kcal päivässä, se on vuodessa jo paljon, kun verrataan siihen että EI kuluttaisi tuota. Lisäksi korkeatehoinen liikunta polttaa kaloreita vielä pitkään suorituksen jälkeen. Salitreenin jälkeen lihakset alkavat korjata itseään ja siten kuluttaa enemmän energiaa. HIIT samoin. Mutta toki pitää tehdä sitä mistä tykkää ja mitä aloituspaino sallii, itseään ei pidä rikkoa.

Mutta tosiaan itse tein 4 treeniä viikossa painoilla (kotona), 30-45 minuuttia kerrallaan. Youtube on täynnä videoita. Lisäksi 1 HIIT 20 min, niin että todella syke nousee mahdollisimman korkealle. Lisäksi 10 000 askelta päivässä, lopulta ostin kuntopyörän ja aamulla sillä 30 min. Tykkään näistä liikuntamuodoista joten ne motivoivat just mua. Takaan että näet nopeammin tuloksia jos vaihdat kävelyn painotreeniin - 30 minuuttia kunnolla tehtyä kotitreeniä on tehokkaampaa kuin 2h kävely :).

Tsemppiä! Tärkeintä on että aloitat juuri NYT. Mieti tulevaisuuden itseäsi, miten hyvältä tuntuu olla taas hyvinvoiva ja kunnossa! Kun laihdut tuon 32 kg, sinusta tuntuu järjettömältä että joka päivä kannoit noin paljon ylimääräistä painoa mukanasi. Jo tämä reilu 12 kg on saanut sen aikaan mulla - jos nyt mulle annettaisiin 12kg reppu kannettavaksi, en todellakaan haluaisi sitä selkääni painamaan.

Sinä kuvittelet itsesi nuoreksi,olkoon ja se sinulle sallittakoon.

Minä sentään olen rehellinen itselleni ja tiedän, että parhaat vuodet ovat takana.

Ap

Vierailija
85/140 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti Heikkilän dietti! Muuta vaihtoehtoa ei ole. Helppo saada keto-ruokavaliolla lähtemään!

Vierailija
86/140 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota tähtäimeen juhannus 2022. Laihduta pari kiloa kuussa.

On niin paljon ylipainoa, että ei motivoi 2022 kesä. Ehtii sattua ja tapahtua tuossa välissä. Juu, olen tunnesyöjä.

Ap

Toi on just se ongelma, 2022 ei motivoi vaan pitäisi nähdä tuloksia heti. Et tullut lihavaksi parissa kuukaudessa, miksi laihtuisit parissa kuukaudessa? Kyllä se on iso duuni saada suuri ylipaino mutta vielä suurempi laihduttaa se.

Tämä ylipaino tuli tosi helposti ikävuosina 28-31v, ei mitään ongelmaa.

Aloin nyt pohtimaan, kun taas illalla itkin, kun en saa tätä painoa pois, että jos vaan antaisi olla. Olen jo melko iäkäs ,pian 36v,niin tarviiko enää tässä iässä olla teini hoikka?

Ja kun aina nämä mun yritykset johtaa siihen että paino laskee 4kg, 4kuukautta eteenpäin, niin kiloja on tullut 8.

Ap

Olin 36-vuotiaana lihavimmillani, n. 73-75 kg mikä on aivan liikaa 160-senttiselle. Nyt olen 38 ja painan 60kg ja edelleen muokkaan kroppaa liikunnalla. "Iäkäs", just joo :). Aina löytyy tekosyitä miksi ei aloittaisi tänään. Mutta jos aloitat tänään, vuoden päästä olet aivan uusi ihminen. 

Omat laihdutuskonstini olivat

1) riittävä nukkuminen, ennen ehkä 6h, nykyään poikkeuksetta sen 8-9h. Ensimmäiset kilot lähtivät ihan vain nukkumalla.

2) juomana vain vettä, kahvia pienellä maitotilkalla, viiniä viikonloppuisin lasi tai kaksi.

3) joka aterialla proteiinia, rasvaa, kasviksia. Hiilarit treenin jälkeen.

4) teen ruoat mahdollisimman pitkälle itse, välttelen pikaisia välipaloja paistotiskiltä joita ennen tuli kiireessä napsittua

5) annoskoot - en tarvitse neljää paahtoleipäviipaletta, kaksi riittää. Ehkä jopa yksi ja sen toisen tilalta puolikas kurkku.

6) no se liikunta. Aina täällä vingutaan että liikunta ei laihduta. No todellakin laihduttaa! Kyse on pitkän aikavälin tavoitteesta. Jos kuluttaa kävelyllä 300 kcal päivässä, se on vuodessa jo paljon, kun verrataan siihen että EI kuluttaisi tuota. Lisäksi korkeatehoinen liikunta polttaa kaloreita vielä pitkään suorituksen jälkeen. Salitreenin jälkeen lihakset alkavat korjata itseään ja siten kuluttaa enemmän energiaa. HIIT samoin. Mutta toki pitää tehdä sitä mistä tykkää ja mitä aloituspaino sallii, itseään ei pidä rikkoa.

Mutta tosiaan itse tein 4 treeniä viikossa painoilla (kotona), 30-45 minuuttia kerrallaan. Youtube on täynnä videoita. Lisäksi 1 HIIT 20 min, niin että todella syke nousee mahdollisimman korkealle. Lisäksi 10 000 askelta päivässä, lopulta ostin kuntopyörän ja aamulla sillä 30 min. Tykkään näistä liikuntamuodoista joten ne motivoivat just mua. Takaan että näet nopeammin tuloksia jos vaihdat kävelyn painotreeniin - 30 minuuttia kunnolla tehtyä kotitreeniä on tehokkaampaa kuin 2h kävely :).

Tsemppiä! Tärkeintä on että aloitat juuri NYT. Mieti tulevaisuuden itseäsi, miten hyvältä tuntuu olla taas hyvinvoiva ja kunnossa! Kun laihdut tuon 32 kg, sinusta tuntuu järjettömältä että joka päivä kannoit noin paljon ylimääräistä painoa mukanasi. Jo tämä reilu 12 kg on saanut sen aikaan mulla - jos nyt mulle annettaisiin 12kg reppu kannettavaksi, en todellakaan haluaisi sitä selkääni painamaan.

Aloitin 5 vuotta sitten!

Sinä aikana olen itkenyt tynnyrillisen kyyneleitä.

En menettänyt rasvaa tynnyrillistä, vaan vain niitä kyyneliä. Ja kaikki vain ylipainon vuoksi.

Ap

Vierailija
87/140 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Korkeintaan 10 kiloa voi lähteä.

Vierailija
88/140 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

19 viikkoa eli 19 kiloa.

Vierailija
89/140 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä lihot juhannukseen mennessä neljä kiloa.

T. Näkijä

Vierailija
90/140 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaa jalat irti, muuten taitaa olla aika epärealistinen tavoite.

Vierailija
91/140 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

19 viikkoa eli 19 kiloa.

kilo viikossa on aika paljon , ehkä jopa liian nopea tahti. 

Vierailija
92/140 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

19 viikkoa eli 19 kiloa.

Ei ole, jos lähtöpaino on 100.

Vierailija
93/140 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

19 viikkoa eli 19 kiloa.

No, en ehkä kuitenkaan ottaisi tavoitteeksi sellaista. Mitä jos tulee takapakkeja? Jos tulee ylirasitus, flunssa, josta kestää toipua ja koko homma menee puihin pitkäksi aikaa.  Vähän liian kunnianhimoinen epärealistinen tavoite mielestäni.

Vierailija
94/140 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

19 viikkoa eli 19 kiloa.

Joskus 16 vuotta sitten laihduin kilon viikossa normaalipainon sisällä. 5kiloa. Kuudennella viikolla alkoi jumi ja lopetin. 1200-1500 kcal per päivä ja aina tunnin lenkki 6x viikko.

Oli kyllä helppoa, ei ollut rahaa tilillä, mutta kahvia ja tupakkaa riitti.

Ap

Vierailija
95/140 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo homma, Antti Heikkilän dietti ja ketoruokavalio! Lähtee paino tippumaan ja olo kohentumaan!

Vierailija
96/140 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkaile ruokavaliotasi ja elämäntapaasi. Jos kykenet muuttamaan jotakin em liittyen, olet jo pitkällä. Jos et, olet hississä.

Mieti pastan ja riisin vähentämistä ruokavaliosta. Einekset pois kokonaan. Pätkäpaasto 16/8 esim 4 viikon välein, viikko kerrallaan tai jatkuva 12/12 paasto eli jätät joko aamu- tai iltapalan pois ruokavaliostasi. Makeisten syönti minimiin, makeiden ruokien vähentäminen, pullamössön vähentäminen ja korvaaminen eläin- tai kalaproteiinilla tai kasvisruoalla, jolla saat aikaan kylläisyyden tunteen ilman mättöä.

Minulla tipahti 10 kg kahdessa kuukaudessa, ilman yritystä pudottaa painoa, kun tein edellä mainittuja muutoksia ruokavaliooni. En tosin syönyt eineksiä tai keinotekoisia makeutusaineita myöskään ennen tuota muutosta.

Vierailija
97/140 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkaile ruokavaliotasi ja elämäntapaasi. Jos kykenet muuttamaan jotakin em liittyen, olet jo pitkällä. Jos et, olet hississä.

Mieti pastan ja riisin vähentämistä ruokavaliosta. Einekset pois kokonaan. Pätkäpaasto 16/8 esim 4 viikon välein, viikko kerrallaan tai jatkuva 12/12 paasto eli jätät joko aamu- tai iltapalan pois ruokavaliostasi. Makeisten syönti minimiin, makeiden ruokien vähentäminen, pullamössön vähentäminen ja korvaaminen eläin- tai kalaproteiinilla tai kasvisruoalla, jolla saat aikaan kylläisyyden tunteen ilman mättöä.

Minulla tipahti 10 kg kahdessa kuukaudessa, ilman yritystä pudottaa painoa, kun tein edellä mainittuja muutoksia ruokavaliooni. En tosin syönyt eineksiä tai keinotekoisia makeutusaineita myöskään ennen tuota muutosta.

Aloitin silloin syksyllä tuon lenkkeilyn, aikaisemmin meni 4-5 levyä viikossa suklaata, vaihdoin sen lenkkeilyn alkaessa pieneen kider maxiin/kismettiin 3 x viikko. (Eli max. 750 kcal vs. 5000 kcal)

Ei mitään vaikutusta, lihomista.

Siis melkein 5 levyä suklaata viikossa jäi pois, eikä sillä ollut minkäänlaista vaikutusta painoon, silti lihoin. Nämä "elämäntapamuutokset" on täyttä p*skaa

Ap

Vierailija
98/140 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. 

Tuosta lenkkeilystä jankutat, mutta miten syöt? Esimerkkinä jos laitat vaikka viimeisen parin päivän ajalta kaikki mitä olet syönyt? 

Kuulostaa siltä, että syömisissä se vika. 

Itselle tullut parin viime vuoden aikana huomattavasti painoa lisää, vaikka päivittäin tulee lenkkeiltyä pari tuntia ja muu liikunta. Ja syy pelkästään syömisessä ja unohdin juoda. Nyt kahden viikon ajan noudattanut ruokavaliota ja tulee katsottua mitä suuhun laittaa + huolehtii, että saa tarpeeksi nestettä. Nyt kahdessa viikossa pudonnut 1,5 kg. Itsellä tarkoitus muuttaa elämäntapoja, painonpudotus on ns. extraa siihen :D 

Vierailija
99/140 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. 

Tuosta lenkkeilystä jankutat, mutta miten syöt? Esimerkkinä jos laitat vaikka viimeisen parin päivän ajalta kaikki mitä olet syönyt? 

Itselle tullut parin viime vuoden aikana huomattavasti painoa lisää, vaikka päivittäin tulee lenkkeiltyä pari tuntia ja muu liikunta. Ja syy pelkästään syömisessä ja unohdin juoda. Nyt kahden viikon ajan noudattanut ruokavaliota ja tulee katsottua mitä suuhun laittaa + huolehtii, että saa tarpeeksi nestettä. Nyt kahdessa viikossa pudonnut 1,5 kg. Itsellä tarkoitus muuttaa elämäntapoja, painonpudotus on ns. extraa siihen :D 

Eilen söin:

Klo 7.00

2 ruisleipää juustolla, kurkulla ja kinkulla, 4 maitokahvia.

Klo 12.00

2 paistettua kanamunaa, 2 eines verilättyä, 2 mandariinia, maitokahvi

Klo 14.00

2 verilättyä

Klo 16

4 kalapuikkoa, kolme perunaa, kevyt kermaviilikastiketta, punajuuriraaste, porkkanaraaste

17.30

Kismet ja maitokahvi

18.30

3 maitokahvia

Klo 20.00

2 paahtoleipää juustolla, kurkulla ja kinkulla, rahka jossa makeutusaine, puolikas banaani ja desi vadelmia

Vierailija
100/140 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. 

Eilen söin:

Klo 7.00

2 ruisleipää juustolla, kurkulla ja kinkulla, 4 maitokahvia.

Klo 12.00

2 paistettua kanamunaa, 2 eines verilättyä, 2 mandariinia, maitokahvi

Klo 14.00

2 verilättyä

Klo 16

4 kalapuikkoa, kolme perunaa, kevyt kermaviilikastiketta, punajuuriraaste, porkkanaraaste

17.30

Kismet ja maitokahvi

18.30

3 maitokahvia

Klo 20.00

2 paahtoleipää juustolla, kurkulla ja kinkulla, rahka jossa makeutusaine, puolikas banaani ja desi vadelmia

Ja ennen tuon iltapalan jälkeen söin lasten mentyä nukkumaan levyn suklaata ja ehkä sipsiä. Ne jäi pois ja korvasin ne tuolla vadelma-rahka-banaani mössöllä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän