Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä oli teinin kanssa aamulla konflikti. Kyyneleet vaan valuu

Vierailija
01.02.2021 |

Ei ole ikinä ollut pojan kanssa mitään ongelmia, toki pieniä riitoja niin kuin varmasti kaikilla välillä. Tänään kuitenkin poika huusi minulle tosi törkeään sävyyn, kun menin herättämään häntä sen takia kun ei noussut vaikka kello soi. Ajattelin että vielä myöhästyy. Poika huusi todella törkeään sävyyn että lähde pois äläkä enää ikinä tule huoneeseen herättämään. Tuli älyttömän kurja olo siitä kun oma lapsi karjuu todella törkeitä asioita päin naamaa. En sanonut mitään. Itkuhan siinä tuli. Poika lähti kouluun. Ihan kamala olo

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vanhemmat, jotka eivät ole itse koskaan teininä huutaneet tai halunneet kapinoida, ovat kovan koettelemuksen edessä kun oma lapsi alkaakin korottamaan ääntään.  Ottavat itseensä vaikka teini vain kokeilee rajojaan ja kykyjään. Se voi myös olla tietynlaista huumoria, riippuen missä piireissä liikkuu. Tv-ohjelmissakin sitä nähdään paljon, joten huutaminen vanhemmille voi olla salainen haave.  Ja jos kunnon syytä huutamiselle ei ole, se luodaan itse.

Vierailija
82/123 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuuluu teinin elämään ja viimeistään siinä vaiheessa tipahtaa hyvä-äiti viitta hartioilta.

Ja takana on aika, jolloin ei enää voi ylpeillä kasvatustaidoillaan ja neuvoa muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/123 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itku? Onko sinulla muutenkin tunteet pinnassa jostain syystä vai rupesitko vaan teinin kiukkupuuskasta itkemään?

Vierailija
84/123 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni isä alkaa itkemään teinin kiukuttelusta?

Jostain syystä ne teinit kunnioittaa sitä viilipyttyisää, joka hermostuu vain ääritapauksissa ja silloin, kun joku raja on ylitetty. Jostain syystä moni koirakin tottelee miehiä paremmin. Herkille itkuäideille teinit voi olla todella vaikeita ja ilkeitä.

Vierailija
85/123 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä aikuisia ihmisiä, jotka alkavat itkeä lapsen kiukuttelen takia.

Sulle ok että sun lapsi huutaa sulle törkeyksiä? Mulle tuli vähän paha mieli edes ajatuksesta

Kiukuttelut eivät itketä. Teini on teini ja minä olen aikuinen.

Vierailija
86/123 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä ne teinit kunnioittaa sitä viilipyttyisää, joka hermostuu vain ääritapauksissa ja silloin, kun joku raja on ylitetty. Jostain syystä moni koirakin tottelee miehiä paremmin. Herkille itkuäideille teinit voi olla todella vaikeita ja ilkeitä.

Ovat ilkeitä niille jotka antavat periksi eikä ole kuria, mutta jos näyttää teinille kaapin paikan niin eivät uskalla hyppiä silmille ja osaavat kunnioittaa. Vapaan kasvatusten tulos aiheuttaa ongelmia.

Vierailija
87/123 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat ilkeitä niille jotka antavat periksi eikä ole kuria, mutta jos näyttää teinille kaapin paikan niin eivät uskalla hyppiä silmille ja osaavat kunnioittaa. Vapaan kasvatusten tulos aiheuttaa ongelmia.

Tai niille, jotka menevät siihen teinin kiukutteluun mukaan. Huudetaan pää punaisena toisille ja itketään ja valitetaan. Siinä ei aikuinen käyttäydy aikuismaisesti.

Vierailija
88/123 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin sanoa että kyllä sillä pojallakin kurja olo on jos huomasi että sai äidin itkemään. Sopikaa illalla. Ylilyöntejä sattuu puolin jos toisin.

Tämä vain, jos pojalla on normaalit tunteet.

Jos on psykopaatti, niin ei vaikuta mitenkään.

Vierailija
89/123 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä aikuisia ihmisiä, jotka alkavat itkeä lapsen kiukuttelen takia.

Meillä on niinpäin, että jos (harvoin) minä jyrähdän, niin silloin teinit nieleskelee kiukkuitkua. Joskus vaan on se tilanne, että katsotaan, kuka määrää talossa. Ja se olen minä, ei suinkaan lapset! He ovat vuosien aikana oppineet, että isänä sanon viimeisen sanan riitatilanteissa. Mutta tosiaan, käytän sitä auktoriteettiä hyvin harvoin. Vain silloin, kun mikään muu puhe ei auta.

Btw. meillä ei kiroilla, olemme mm. sen pitäneet tiukasti mielessä. Emme ole uskovaisia, mutta rajat olen perheessä pitänyt. Vaimo ei pysty saamaan teinejä esim. siivoamaan huoneitaan, koska hän on aina lipsunut omista käskyistään. Joten teinit ei ota todesta hänen "komentojaan". He ovat lapsesta lähtien huomanneet, että kun äidille panee vastaan, niin lopulta äiti antaa aina periksi. Minä en ole koskaan antanut periksi ja sen vuoksi nyt on helppo toimia heidän kanssa. Totta kai he kiukuttelevat ja marisevat, mutta eivät hypi nenille, kuten äidilleen tekevät.

Näin oli minunkin lapsuudessani. Isä oli aina rauhallinen ja asiallinen, äiti piti sellaista ärsyttävää marinaa ja sai sellaisia itkuraivokohtauksia itsekin, jos asiat ei menneet hänen haluamallaan tavalla. Kyllä se niin oli, että sitten, kun isälle tuli mitta täyteen (oli oikea lehmänhermo), niin kyllä temppuilu loppui siihen. Olen itsekin luonteeltani hyvin rauhallinen, kuten isäni ja hermostun hyvin harvoin enkä tosiaan alennu sinne teinin tasolle pitämään sitä kiukuttelua ja päin yhteen huutamista. Ja kyllä teini-ikäinen poikani ottaa minut ihan vakavasti.

Olen ed. kirjoittaja. Kirjoitit hyvin osuvasti, asia on juuri  näin. Kun aikuinen alentuu teiniksi ja alkaa huutamaan kilpaa, niin homma on mennyt pahasti pieleen. Teini kokeilee rajojaan ja siinä on oltava pää kylmänä mutta rajat silti tiukkana. Kun on auktoriteettia niin on uskottavuuttakin. Ja siitä tulee myös luottamusta. Sattumaa tai ei, niin meillä teinit uskoutuu minulle huolistaan. He luottavat minuun enemmän kuin äitiinsä. Jos jompi kumpi teineistä haluaa jutella, niin laitan telkkarin stoppiin tai puhelimeni pois. Ja kuuntelen ja keskustelen asiat perin juurin. Vaimoni yleensä tuijottaa kännykkää, jos teini puhuu omista asioistaan. Kaiketi senkin vuoksi haluavat puhua lähinnä minulle asioistaan.

Mites teidän avioliiton laita? Vaikuttaa siltä että sun arvostus vaimoa kohtaan on nollalukemissa.

Vierailija
90/123 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeytit onanoinnin. Ketä tahansa ärsyttäisi.

Vierailija
91/123 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuuluu normaaliin elämään erilaiset tunteet, myös silloin kun on itse vanhempi. Ehkä kerran pari vuodessa pahoitan mieleni teinin käytöksestä niin että itkettää, so what, kun en jää siihen teinin luo itkussani piehtaroimaan ja syyllistämään. Vaan totean, että nyt menit liian pitkälle. Ja lähden toiseen huoneeseen rauhoittumaan.

Ihan typerää tuo jonkun luoma äidit-isät vastakkainasettelu. Mutta jos siihen haluaa mennä, niin eipä ne mistään liikuttumattomat kivikasvoisät yleensä rakkauttakaan osaa osoittaa. Ainoastaan sitä periaatteellista vallankäyttöä, minä päätän sinä tottelet.

Vierailija
92/123 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuuluu normaaliin elämään erilaiset tunteet, myös silloin kun on itse vanhempi. Ehkä kerran pari vuodessa pahoitan mieleni teinin käytöksestä niin että itkettää, so what, kun en jää siihen teinin luo itkussani piehtaroimaan ja syyllistämään. Vaan totean, että nyt menit liian pitkälle. Ja lähden toiseen huoneeseen rauhoittumaan.

Ihan typerää tuo jonkun luoma äidit-isät vastakkainasettelu. Mutta jos siihen haluaa mennä, niin eipä ne mistään liikuttumattomat kivikasvoisät yleensä rakkauttakaan osaa osoittaa. Ainoastaan sitä periaatteellista vallankäyttöä, minä päätän sinä tottelet.

Meidän lapsuudessa kyllä isä oli hyvinkin rakastava ja välittävä. Äiti oli sellainen ailahteleva herkkis, joka sai kilareita milloin mistäkin ja piti ärsyttävää nalkutusta. Ei hän ollut yhtään johdonmukainen ja hänenkin mielialat oli, kuin teini-ikäisen. Isä sanoi kerran ja toteltiin, äiti toisti useaan kertaan ja polki jalkaa eikä oikein voinut ottaa tosissaan.

Ei tämä mikään sukupuolijuttu kuitenkaan ole ja varmasti on epävakaita isiäkin, jotka eivät saa otetta lapsiinsa.

Vierailija
93/123 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskeytit onanoinnin. Ketä tahansa ärsyttäisi.

Mene nyt muualle noiden runqfantasioiden kanssa.

Vierailija
94/123 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut vastauksia, mutta lähetän sinulle virtuaalihalin :) Sellaista se vaan on lasten ja teinien kanssa. Teininä etenkin mieli voi heilahdella äkillisestikin ja  silloin tulee suusta sammakoita. Parempi nyt kuitenkin, jos tämä tapahtuu kotona kuin jossain koulussa tms. Mutta ymmärrän sinua, aina se satuttaa, aina. Mutta sitten taas paistaa päiväkin!

Vierailija
95/123 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin 15 vuotiaana ihan itse kouluun.

Asuttiin maalla ja koulutaksia piti odottaa pakkasessa aamuvarhain.

Kotona ei ollut ruokaa..söin mustikoita pakastimesta.

Koskaan ei kysytty minne menen ,jos jonnekin lähdin.

Muutin kotoa pois 16 vuotiaana.

Ymmärsin että olen vastuussa omasta elämästäni-.

Sano pojallesi että kotona ei ole pakko asua.

Lastenkotiin kyllä pääsee.

Vierailija
96/123 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut vastauksia, mutta lähetän sinulle virtuaalihalin :) Sellaista se vaan on vanhempien  kanssa. Äidsillä etenkin mieli voi heilahdella äkillisestikin ja  silloin tulee suusta sammakoita. Parempi nyt kuitenkin, jos tämä tapahtuu kotona kuin jossain koulussa tms. Mutta ymmärrän sinua, aina se satuttaa, aina. Mutta sitten taas paistaa päiväkin!

Vierailija
97/123 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne , jotka eivät ole itse koskaan teininä huutaneet tai halunneet kapinoida, ovat kovan koettelemuksen edessä kun oma lapsi alkaakin korottamaan ääntään.  Ottavat itseensä vaikka teini vain kokeilee rajojaan ja kykyjään. Se voi myös olla tietynlaista huumoria, riippuen missä piireissä liikkuu. Tv-ohjelmissakin sitä nähdään paljon, joten huutaminen vanhemmille voi olla salainen haaveesi.  Ja jos kunnon syytä huutamiselle ei ole, se luodaan itse.

Vierailija
98/123 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne , jotka eivät ole itse koskaan teininä huutaneet tai halunneet kapinoida, ovat kovan koettelemuksen edessä kun oma lapsi alkaakin korottamaan ääntään.  Ottavat itseensä vaikka teini vain kokeilee rajojaan ja kykyjään. Se voi myös olla tietynlaista huumoria, riippuen missä piireissä liikkuu. Tv-ohjelmissakin sitä nähdään paljon, joten huutaminen vanhemmille voi olla salainen haaveesi.  Ja jos kunnon syytä huutamiselle ei ole, se luodaan itse.

Kyllä meillä hudettiin, mutta se oli äiti.

Sai raivokohtauksia ja jahtasi minua ympäri kämppää.

Sain tehdä kesäisin maatilantöitä ilman korvausta.

Vierailija
99/123 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän riippuu millainen isä-lapsisuhde.

Ainakin meillä isä saa yhtälailla kuin minä, kun mies on ollut vauvasta lähtien läheinen lasten kanssa. Ehkä näillä viikonloppu-isillä on vieraammat välit ja äiti olosuhteiden pakosta kantamaan vastuun lapsista.

Itse olisin huolissani isä-lapsi suhteesta, jos teinien palaute tulisi vain minulle.

Vierailija
100/123 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä hudettiin, mutta se oli äiti.

Sai raivokohtauksia ja jahtasi minua ympäri kämppää.

Sain tehdä kesäisin maatilantöitä ilman korvausta.

Kun minä minä jyrähdän, niin silloin teinit nieleskelee kiukkuitkua. Joskus vaan on se tilanne, että katsotaan, kuka määrää talossa. Ja se olen minä, ei suinkaan lapset! He ovat vuosien aikana oppineet, että isänä sanon viimeisen sanan riitatilanteissa. Mutta tosiaan, käytän sitä auktoriteettiä hyvin harvoin. Vain silloin, kun mikään muu puhe ei auta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi