Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhden bonuskortin takia kohtuuttomia kuluja, kiitos S-ryhmä

Entinen asiakas
30.01.2021 |

Vanhat bonuskortti mallit tulee maksullisiksi. No pitää vaihtaa, ei onnistu verkossa, eikä puehlinpalveluun pääse koska se on ruuhkautunut. Lähin toimipiste on yli 50 km matkan päässä toisessa kaupungissa, pitää varata aika. Henkilötodituksena ei kelpaa ajokortti, pitää olla passi tai henkilökortti. Kumpaakaan minulla ei ole koska en tarvitse, passilla en tee yhtään mitään ja henkilökorttia en ole koskaan vielä edes tarvinnut. Samperin henkilökorttia varten pitää käydä passikuvassa ja vielä poliisiasemalla, sekin sijaitsee yli 50 km matkan päässä, kustannuksia yhden saakelin bonuskortin takia tulee yli 100 euroa + siihen käytetty aika. Ei taida kannattaa. Olkoot koko pulju ilman mun asiakkuutta kun ei raha heille kelpaa.

Kommentit (187)

Vierailija
41/187 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

cvyt kirjoitti:

sitäpaitsi valokuvat sun muut voi laittaa s

ähköisesti poliisille ai niin mutta kun ei oo...no,oma vika

ilman henkkareita et voi pian käyttää mitään palveluita

Hyvin olen tähän asti saanut palvelua pelkällä ajokortilla.

eipä kelpaa viralliseksi henkkariksi enää juuri missään muuallakaan 

Kelpaa se postissa hyvin. En ole tarvinnut henkkareita missään näyttää. Sairaalassa pärjää jopa pelkällä kela-kortilla.

Postissa kelpaa, mutta jos tarvitset virallisen henkkarin, niin ajokortti ei ole sellainen. Esim. passia hakiessa et pysty todistamaan sillä henkilöllisyyttäsi.

Vierailija
42/187 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajokortti ei ole enää virallinen asiakirja jolla todistaa henkilöllisyys. Se ei käy tavallisessa pankissakaan. Mahtaisi olla pettymys sitten kun sinulla ap on pankkiasiaa ja siinä vaiheessa kun olet tiskillä, ilmeisesti siellä 50km päässä, käy ilmi ettet voikaan hoitaa asiaa. Joten ihan hyvä että joudut hankkimaan passin / henkilökortin. Koska vain niillä voi virallisesti todistaa henkilöllisyytensä Suomessa, virallisissa asioissa.

9/2020 ei kuitenkaan tarvittu mitään henkilöllisyystodistusta nostaakseen S-tililtä rahaa. PIN-koodi riitti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/187 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti sitä itketään ympäristön puolesta, mutta väkisin lisätään muoviroskan ynnä tuotantosaasteiden määrää. Ketkä tämän idean takana nyt oikein oli?

Vierailija
44/187 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä mallit tulevat maksullisiksi?

Siruttomat magneettinauhaläpyskät.

Avatkoon oikean tilin s- pankkiin bonuksille kaupassa niin problem solved. Sirullinen kortti kolahtaa postissa.

Niin, sehän tässä on se ongelma. Tilin avaamiseksi jonkun bonuskortin takia vaaditaan se samperin henkilökortti. 

Vierailija
45/187 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-ryhmä lähetti henkilökohtaisen tiedotuskirjeen bonuskortista. Kivaa pakkoruotsitusta vai vittuiluako oli kun  pelkästään ruotsinkielinen kirje oli kuoressa.

Vierailija
46/187 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

cvyt kirjoitti:

sitäpaitsi valokuvat sun muut voi laittaa s

ähköisesti poliisille ai niin mutta kun ei oo...no,oma vika

ilman henkkareita et voi pian käyttää mitään palveluita

Hyvin olen tähän asti saanut palvelua pelkällä ajokortilla.

eipä kelpaa viralliseksi henkkariksi enää juuri missään muuallakaan 

Kelpaa se postissa hyvin. En ole tarvinnut henkkareita missään näyttää. Sairaalassa pärjää jopa pelkällä kela-kortilla.

Postissa kelpaa, mutta jos tarvitset virallisen henkkarin, niin ajokortti ei ole sellainen. Esim. passia hakiessa et pysty todistamaan sillä henkilöllisyyttäsi.

Tiedän, ei minulla ole passia eikä henkilökorttia, siinäpä poliisilla pulmaa selvittää kuka oikeasti olen. En ole kumpaakaan tarvinnut kun en asioi sellaisissa paikoissa joissa niitä tarvitaan. Passi on turha kun en matkusta, pankissa en käy kun ei ole mitään tarvetta.

Vierailija
47/187 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-ryhmä lähetti henkilökohtaisen tiedotuskirjeen bonuskortista. Kivaa pakkoruotsitusta vai vittuiluako oli kun  pelkästään ruotsinkielinen kirje oli kuoressa.

Malta odottaa. Kyllä sieltä suomen kielinenkin tulee.

Vierailija
48/187 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirje tuli suomeksi

Vierailija
49/187 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et käy koskaan missään pankissa? Siellä ei ajokortti kelpaa?

Miksi kävisin pankissa? En ole fyysisesti asioinut pankissa vuosiin.

Vierailija
50/187 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sulla ei ole henkkareita, ja se on S-ryhmän syytä? Ok 

Minulla on voimassa oleva ajokortti ja sen pitäisi riittää, henkilökorttia en ole vielä koskaan tarvinnut, passi meni vanhaksi jo 10 vuotta sitten. Ei se s-pamkin syytä ole mutta turhan vaikeaksi ja monimutkaiseksi ovat tenett pelkän bonuskortin vaihtamisen.

S-etukortti debit muuttuu maksulliseksi. 

Mitä hittoa minä teen henkilökortilla kun en sitä tarvitse mihinkään, turhaa vaivaa ja kustannuksia minulle. Yhden bonuskortin takiako?

Henkilökorttihan on keksitty ihan vain rahastamisen vuoksi. Itse hain passia viimeksi useita vuosia sitten ja olisi pitänyt henkilöllisyys todistaa vanhalla passilla tai henkilökortilla. Kumpaakaan ei ollut mutta oli ajokortti. Ei kelpaa sanoi poliisivirkailija. Kysyin miksi ei, ettekö luota omiin kortteihinne, tehän tämän kortin olette minulle aikoinaan myöntäneet ja oletettavasti silloin tutkineet että olen se miksi itseäni väitän?? Sitten kelpasikin.

Vierailija
51/187 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain saman kirjeen, mulla on joku vanha etu-debit-kortti, ja se tosiaan tulee maksulliseksi. Eli pakko nyt mennä fyysisesti sinne S-Pankkiin passin kanssa, jos en halua joutua maksamaan tuosta kortista. En edes käy S-ryhmän paikoissa kuin satunnaisesti jossain ravintolassa, ja niiden etujen vuoksi haluaisin kortin pitää. En halua Visaa, mulla on muita luottokortteja jo. Kyllä on näin digiaikana todella hankalaksi tehty tuo kortin vaihto. Ja jos en tee mitään, alkaa laskut juosta.

Itse kävin juuri avaamassa s-pankkiin tilin ja otin debit-kortin, kysyin vielä erikseen onko kortti kuluton ja näin kerrottiin olevan.

Vierailija
52/187 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Malta odottaa. Kyllä sieltä suomen kielinenkin tulee.

Mulle tuli suomenkielinen aikoja sitten, kortinkin ehdin jo vaihtaa. Ruotsinkielinen tuli eilen :)

Vierailija
53/187 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme euroa voi olla jollekin "kohtuuton kulu".

Sinua ei ole alyllä siunattu.

Vierailija
54/187 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain saman kirjeen, mulla on joku vanha etu-debit-kortti, ja se tosiaan tulee maksulliseksi. Eli pakko nyt mennä fyysisesti sinne S-Pankkiin passin kanssa, jos en halua joutua maksamaan tuosta kortista. En edes käy S-ryhmän paikoissa kuin satunnaisesti jossain ravintolassa, ja niiden etujen vuoksi haluaisin kortin pitää. En halua Visaa, mulla on muita luottokortteja jo. Kyllä on näin digiaikana todella hankalaksi tehty tuo kortin vaihto. Ja jos en tee mitään, alkaa laskut juosta.

Itse kävin juuri avaamassa s-pankkiin tilin ja otin debit-kortin, kysyin vielä erikseen onko kortti kuluton ja näin kerrottiin olevan.

Se on visa debit, siinä on siru. Siruton tulee maksulliseksi.

Vierailija
55/187 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle myös tuli kirje Ruotsin kielellä. Laitoin palautetta ja vastauksen pyysin sähköpostiin, mutta eivät ole vastanneet. Toivottavasti hoitavat tiedotuksen kuntoon, että asiakkaat osaavat toimia oikein.

Vierailija
56/187 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. No miksi tämä on ongelma kellekään?

Vierailija
57/187 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama se on muissakin pankeissa, muuttivat lakia. Passin joutuu hankkimaan turhaan kun näin korona-aikana ei tule matkusteltuakaan kumminkaan. Jokin eu:n määräämä asia, vaikka näkeehän ajokortistakin henkilötunnuksen niin turhaa touhua uusia viiden vuoden välein passia. Ennen sentäs kymmenen vuotta oli sama passi. Passikuvan voi itsekin ottaa, mutta jos käy kuvaajalla niin niitäkin on eri hintaisia, täällä oli 13 eurosta 20 euroon kun katselin eri liikkeistä.

Vierailija
58/187 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No paljonko se kortti sitten jatkossa maksaa?

Vierailija
59/187 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. No miksi tämä on ongelma kellekään?

Ilmeisesti se vaihtaminen ja uuden tunnusluvun muistaminen on ongelma.

Vierailija
60/187 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No paljonko se kortti sitten jatkossa maksaa?

Alle tonnin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme