Yhden bonuskortin takia kohtuuttomia kuluja, kiitos S-ryhmä
Vanhat bonuskortti mallit tulee maksullisiksi. No pitää vaihtaa, ei onnistu verkossa, eikä puehlinpalveluun pääse koska se on ruuhkautunut. Lähin toimipiste on yli 50 km matkan päässä toisessa kaupungissa, pitää varata aika. Henkilötodituksena ei kelpaa ajokortti, pitää olla passi tai henkilökortti. Kumpaakaan minulla ei ole koska en tarvitse, passilla en tee yhtään mitään ja henkilökorttia en ole koskaan vielä edes tarvinnut. Samperin henkilökorttia varten pitää käydä passikuvassa ja vielä poliisiasemalla, sekin sijaitsee yli 50 km matkan päässä, kustannuksia yhden saakelin bonuskortin takia tulee yli 100 euroa + siihen käytetty aika. Ei taida kannattaa. Olkoot koko pulju ilman mun asiakkuutta kun ei raha heille kelpaa.
Kommentit (187)
cvyt kirjoitti:
sitäpaitsi valokuvat sun muut voi laittaa s
ähköisesti poliisille ai niin mutta kun ei oo...no,oma vika
ilman henkkareita et voi pian käyttää mitään palveluita
Hyvin olen tähän asti saanut palvelua pelkällä ajokortilla.
Vierailija kirjoitti:
Et käy koskaan missään pankissa? Siellä ei ajokortti kelpaa?
Miksi kävisin, ei ole enää tarvetta käydä, asunto kokonaan maksettu eikä velkaa ole, loput hoitunut puhelimen kautta.
"Näissä ajokortti ei kelpaa:
Lakimuutos koski vahvan sähköisen tunnistusvälineen hakua eli esimerkiksi pankkitunnusten saantia ja mobiilivarmenteita. Näihin tarkoituksiin ajokortti ei ole käynyt enää tammikuusta alkaen, koska se on helpompi väärentää kuin passi ja henkilökortti.
Ajokortti ei myöskään sovellu henkilöllisyyden osoittamiseen uutta henkilökorttia noudettaessa.
Terveydenhuollon ja useiden valtion virastojen työntekijöiden ammatti- ja virkakorttien saaminen edellyttää työntekijän tunnistamista passista tai henkilökortista.
Ajokorttia ei hyväksytä matkustusasiakirjaksi."
Henkilökortti on huonoiten suunniteltu vedätys aikoihin. Viivakoodikin on laitettu takapuolelle, jolloin esim postissa kukaan ei vilkaisekaan kenen henkilökorttia heilutellaan. Ja koko henkilökortin olisi ihan hyvin voinut yhdistää ajokorttiin, niillä joilla sellainen on. Nyt vaan pitää jälleen uutta korttia raahata matkassa.
https://www.s-pankki.fi/fi/tiedotteet/2020/s-etukortti-pysyy-jatkossaki…
Kortin vaihtamisen S-Etukortti Debitistä S-Etukortti Visaan voi tehdä Asiakasomistajapalvelu- ja S-Pankki-pisteellä esimerkiksi Prismassa tai Sokoksella. Uuden kortin voi tilata myös S-Pankin verkkopankissa ja vanhan siinä tapauksessa lopettaa lähettämällä verkkopankissa viesti S-Pankkiin. Kortin vaihtaminen on ilmaista.
Jos asiakas ei tarvitse maksuominaisuutta S-Etukorttiinsa, voi hän valita myös pelkästään Bonuksen kerryttämiseen tarkoitetun S-Etukortti Käteiskortin. S-Etukortti Käteiskortin voi tilata S-ryhmän verkkosivujen S-kanavan kautta tai Asiakasomistajapalvelu- ja S-Pankki-pisteellä esimerkiksi Prismassa tai Sokoksella. Myös S-Etukortti Käteiskortti on maksuton.
Vierailija kirjoitti:
cvyt kirjoitti:
eipä kelpaa viralliseksi henkkariksi enää juuri missään muuallakaan
Vierailija kirjoitti:
Mihin noin köyhä tarvitsee bonuksia, 10€ kuussa ostoksiin?
Siinäpä ihmettelet. Tuliko yllätyksenä että tässä maassa on köyhiä ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
cvyt kirjoitti:
Vaan et saa enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
cvyt kirjoitti:
eipä kelpaa viralliseksi henkkariksi enää juuri missään muuallakaan
Kelpaa se postissa hyvin. En ole tarvinnut henkkareita missään näyttää. Sairaalassa pärjää jopa pelkällä kela-kortilla.
verisuorejeppjep kirjoitti:
"Näissä ajokortti ei kelpaa:
Lakimuutos koski vahvan sähköisen tunnistusvälineen hakua eli esimerkiksi pankkitunnusten saantia ja mobiilivarmenteita. Näihin tarkoituksiin ajokortti ei ole käynyt enää tammikuusta alkaen, koska se on helpompi väärentää kuin passi ja henkilökortti.
Ajokortti ei myöskään sovellu henkilöllisyyden osoittamiseen uutta henkilökorttia noudettaessa.
Terveydenhuollon ja useiden valtion virastojen työntekijöiden ammatti- ja virkakorttien saaminen edellyttää työntekijän tunnistamista passista tai henkilökortista.
Ajokorttia ei hyväksytä matkustusasiakirjaksi."
En ole ap, mutta en tuollaista ole noteerannut ollenkaan. Kaikki missä olen käynyt, niin siellä on ajokortti kelvannut. Tosin pankissa en ole asioinut vuosiin. Miten ihmeessä henkilkortin saa, jos on henkilökortti vanhentunut, tuhosin sen ja passi mennyt vuosi sitten vanhaksi? No tämä löytyy varmaan googlaamallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
cvyt kirjoitti:
Vaan et saa enää.
No pelkän bonuskortin takia ei edes kannata sellaisia hommata, aika turhaa vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos katselisi työpaikkoja?
Vierailija kirjoitti:
Mitkä mallit tulevat maksullisiksi?
Siruttomat magneettinauhaläpyskät.
Avatkoon oikean tilin s- pankkiin bonuksille kaupassa niin problem solved. Sirullinen kortti kolahtaa postissa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ajokortti muka käy? Se on käynyt yleensä joka paikkaan.
Kyllä ainakin mulla kelpas ajokortti.
Miehellä on vanha siruton bonuskortti ja S-Pankki lähettää jonkun tiedotteen RUOTSIKSI. Mukana ei ole kitään suomenkielistä kirjettä.
Nyt lähtee nootti S:lle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos katselisi työpaikkoja?
Minut on pakotettu työkyvyttömyyseläkkeelle mutta kiitos huolenpidosta. Vaihtaisin sairauteni pois milloin vaan ja olisin töissä. 100 euroa ekstrakuluja on minulle todella suuri raha.
Mulle tuli S-pankilta kirje, mutta ruotsinkielinen. Umpisuomalaisena en täysin ymmärrä mitä mulle koitetaan viestittää, ja aiheuttaako kirje multa toimenpiteitä. :D
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on vanha siruton bonuskortti ja S-Pankki lähettää jonkun tiedotteen RUOTSIKSI. Mukana ei ole kitään suomenkielistä kirjettä.
Mokasivat itse ja aiheuttivat turhan ruuhkan puhelinpalveluun.
Vierailija kirjoitti:
Mä sain eilen myös tuon ruotsinkielisen tiedotteen. Kortin vaihdoin jo pari viikkoa sitten. Mikäköhän kämmin siellä on tapahtunut.
Et käy koskaan missään pankissa? Siellä ei ajokortti kelpaa?