Yhden bonuskortin takia kohtuuttomia kuluja, kiitos S-ryhmä
Vanhat bonuskortti mallit tulee maksullisiksi. No pitää vaihtaa, ei onnistu verkossa, eikä puehlinpalveluun pääse koska se on ruuhkautunut. Lähin toimipiste on yli 50 km matkan päässä toisessa kaupungissa, pitää varata aika. Henkilötodituksena ei kelpaa ajokortti, pitää olla passi tai henkilökortti. Kumpaakaan minulla ei ole koska en tarvitse, passilla en tee yhtään mitään ja henkilökorttia en ole koskaan vielä edes tarvinnut. Samperin henkilökorttia varten pitää käydä passikuvassa ja vielä poliisiasemalla, sekin sijaitsee yli 50 km matkan päässä, kustannuksia yhden saakelin bonuskortin takia tulee yli 100 euroa + siihen käytetty aika. Ei taida kannattaa. Olkoot koko pulju ilman mun asiakkuutta kun ei raha heille kelpaa.
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme euroa voi olla jollekin "kohtuuton kulu".
Sinua ei ole alyllä siunattu.
Taitaa sitten olla kustoksen vika. Iestin (väittelin) itseni tohtoriksi.
Mitenkä itse?
Vierailija kirjoitti:
Ne bonukset ovat leivottu tuotteiden hintoihin.
Kyllä, mutta osingot maksetaan jäsenille eikä ylikansallisille sijoitusyhtiöille.
Olen edelleen hämmennyksissäni, että kansalaiselle ei henkilöllisyystodistus ole automaattinen juttu ja sen hankkimiseksi joutuu nähdä kohtuuttomasti vaivaa ja itse maksaa. Eikö henkilöllisyys pidä olla kuitenkin aina todennettavissa jos vaikka poliisi kysyy. Maassamme on siis aika runsaasti näitä ns. "paperit tomia" niiden ulkoa tulevienkin lisäksi.
Meidän 7 henkinen perhe keskittää s-ryhmään. Käydään myös abceella tankkaamassa, koska joka kuukaus paukkuu bonukset 5 prosentin yli niin, että tulee se 5 senttiä per litra alennusta. Laitoin viime vuonna säästöön kaikki bonukset, tuli yli 900 euroa. Käydään välillä muissakin kaupoissa, lähinnä lidlistä välillä jotain erilaisia pakasteita käyn hakemassa. Ymmärrän, että yksineläjällä/2 ihmisen taloudessa kaikki bonuskortit yms voi tuntua turhalta, mutta toi on oikeesti liian iso raha meille, että mistään periaatteesta/ketutuksesta suostuisin siitä luopumaan. Nyt vaihdettiin hok elannosta tänne kymen seudun s-ryhmään, kun muutettiin Helsingistä Kouvolaan ja ehkäpä saadaan tänä vuonna ensimmäistä kertaa sitä ylijäämänpalautusta. Jännityksellä odotan paljon se on.
Vierailija kirjoitti:
Ne bonukset ovat leivottu tuotteiden hintoihin.
Tuo on sinänsä totta, mutta ilman bonuskorttia maksaa myös ne bonukset sisältävät tuotteiden hinnat, mutta ei saa bonuksia takaisin.
Saan bonusta ensi kuussa 150€. Tämä siksi, kun muualla asuva mieheni maksoi hammasremontistaan aika paljon ja rinnakkaiskortin bonus maksetaan minulle. Näin on sovittu ja ihan mukava raha ylimääräistä tekemättä itse mitään.
Lisääkin on tulossa 🤑
Itse siirrän aina kauppa- ja bensaostoksia varten rahaa s-tilille ja maksan sieltä, jotta saan myös 0,5% maksutapaetua. Mielestäni ihan hyvä etu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.s-pankki.fi/fi/tiedotteet/2020/s-etukortti-pysyy-jatkossaki…
Kortin vaihtamisen S-Etukortti Debitistä S-Etukortti Visaan voi tehdä Asiakasomistajapalvelu- ja S-Pankki-pisteellä esimerkiksi Prismassa tai Sokoksella. Uuden kortin voi tilata myös S-Pankin verkkopankissa ja vanhan siinä tapauksessa lopettaa lähettämällä verkkopankissa viesti S-Pankkiin. Kortin vaihtaminen on ilmaista.
Jos asiakas ei tarvitse maksuominaisuutta S-Etukorttiinsa, voi hän valita myös pelkästään Bonuksen kerryttämiseen tarkoitetun S-Etukortti Käteiskortin. S-Etukortti Käteiskortin voi tilata S-ryhmän verkkosivujen S-kanavan kautta tai Asiakasomistajapalvelu- ja S-Pankki-pisteellä esimerkiksi Prismassa tai Sokoksella. Myös S-Etukortti Käteiskortti on maksuton.
Ei pysty verkkosivujen kautta tilaamaan.
Mä tilasin just verkosta uuden S-kortti Visan, tuli kotiin muutamassa päivässä.
Kyllä varmaan, vaan minulla ei ole koskaan mitään pankkitunnuksia s-pankkiin ollutkaan enkä ala henkilökorttia sen takia hommaamaan. Eli ei se onnistu. Sitäpaitsi s-pankilla on kyllä sekavimmat sivut ikinä. Asiointipistettä ei omassa kaupassa ole, pitäisi matkustaa koronaräjähdyskaupunkiin ja sen takia en sinne mene.
Vierailija kirjoitti:
Meidän 7 henkinen perhe keskittää s-ryhmään. Käydään myös abceella tankkaamassa, koska joka kuukaus paukkuu bonukset 5 prosentin yli niin, että tulee se 5 senttiä per litra alennusta. Laitoin viime vuonna säästöön kaikki bonukset, tuli yli 900 euroa. Käydään välillä muissakin kaupoissa, lähinnä lidlistä välillä jotain erilaisia pakasteita käyn hakemassa. Ymmärrän, että yksineläjällä/2 ihmisen taloudessa kaikki bonuskortit yms voi tuntua turhalta, mutta toi on oikeesti liian iso raha meille, että mistään periaatteesta/ketutuksesta suostuisin siitä luopumaan. Nyt vaihdettiin hok elannosta tänne kymen seudun s-ryhmään, kun muutettiin Helsingistä Kouvolaan ja ehkäpä saadaan tänä vuonna ensimmäistä kertaa sitä ylijäämänpalautusta. Jännityksellä odotan paljon se on.
Teille siitä on hyötyä. Eläkkeellä olevalla autottomalla ihmisellä ei niinkään, valitettavasti jo henkilökortin hankkiminen tekee ison loven budjettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos sinulla on niin pienet ostokset että sataa euroa ei kannata tuhlata bonuskorttiin joka kelpaa seuraavat 10 vuotta, niin on ihan varmasti se ja sama mihin kauppaan kolikkosi kannat.
Tuhlasin ne 100 euroa silloin jo kun liityin koko kaupan asiakasomistajaksi, nyt pitäisi muka toiset tuhlata lisää, ei kiitos.
Saat ne 100 euroa takas jos lopetat jäsenyyden.. Ansaitset. Kohta tosin ajokortti ei enää kelpaa mihinkään asiointiin, joten joudut joka tapauksessa hankkimaan sen passin tai henkkarin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos sinulla on niin pienet ostokset että sataa euroa ei kannata tuhlata bonuskorttiin joka kelpaa seuraavat 10 vuotta, niin on ihan varmasti se ja sama mihin kauppaan kolikkosi kannat.
Tuhlasin ne 100 euroa silloin jo kun liityin koko kaupan asiakasomistajaksi, nyt pitäisi muka toiset tuhlata lisää, ei kiitos.
Saat ne 100 euroa takas jos lopetat jäsenyyden.. Ansaitset. Kohta tosin ajokortti ei enää kelpaa mihinkään asiointiin, joten joudut joka tapauksessa hankkimaan sen passin tai henkkarin.
Kuin, tuleeko poliisi kotoa hakemaan? Posti on tuonut tavarat koti-ovelle tai automaattiin, pankkiin minulla ei ole asiointitarvetta ollut vuosiin enkä ulkomailla käy. Vielä kun joku kertoisi miten poliisi aikoo selvittää henkilöllisyyteni kun olen ollut paperiton jo vuosikausia vaikka olen Suomessa syntynyt. Kela-kortti löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ostokset S-ryhmässä n. 200e/kk ja bonusta tulee n. 1e/kk, jos sitäkään.
Onpa jännä, 200e ostoksista pitäisi tulla 3e bonusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuin, tuleeko poliisi kotoa hakemaan? Posti on tuonut tavarat koti-ovelle tai automaattiin, pankkiin minulla ei ole asiointitarvetta ollut vuosiin enkä ulkomailla käy. Vielä kun joku kertoisi miten poliisi aikoo selvittää henkilöllisyyteni kun olen ollut paperiton jo vuosikausia vaikka olen Suomessa syntynyt. Kela-kortti löytyy.
Ka. Ilimielävä änkyrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ostokset S-ryhmässä n. 200e/kk ja bonusta tulee n. 1e/kk, jos sitäkään.
Onpa jännä, 200e ostoksista pitäisi tulla 3e bonusta.
Kalja ei kerrytä bonuksia.
Vierailija kirjoitti:
Olen edelleen hämmennyksissäni, että kansalaiselle ei henkilöllisyystodistus ole automaattinen juttu ja sen hankkimiseksi joutuu nähdä kohtuuttomasti vaivaa ja itse maksaa. Eikö henkilöllisyys pidä olla kuitenkin aina todennettavissa jos vaikka poliisi kysyy. Maassamme on siis aika runsaasti näitä ns. "paperit tomia" niiden ulkoa tulevienkin lisäksi.
Nyt puhut asiaa. Miksei iltapulut voisi tästä tehdä juttuja eikä aina jauhaa turhista julkkiksista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ka. Ilimielävä änkyrä.
En kyllä tiedä mitä sillä tarkoitat mutta olkoot.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa Suomen kansalaisella ei ole velvollisuutta pitää henkilöllisyystodistusta mukanaan liikkuessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa Suomen kansalaisella ei ole velvollisuutta pitää henkilöllisyystodistusta mukanaan liikkuessaan.
No ilmeisesti on nykyisin. Jotta voi todistaa jos joku kysyy. Sen verran on nyt ketjussa naljailua asiasta.
Voit tilata netistä ilmaisen käteiskortin, niin minäkin tein. Et tarvitse sitä varten mitään pankkitunnuksia.
Mä tilasin just verkosta uuden S-kortti Visan, tuli kotiin muutamassa päivässä.