Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Kelan vartija pahoinpiteli asiakkaan joka oli toimittamassa Kelaan kiirellisiä papereita.

Vierailija
30.01.2021 |

Vartija tuomittiin maksamaan ulkomaalaistaustaiselle henkilölle kivusta ja särystä 500e. Järkyttävää, että Kelassa pahoinpidellään nykyään apua tarvitsevat ihmiset.

Kommentit (144)

Vierailija
61/144 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairasta, kaupassakin ahdistaa välillä, ku nkyyläävät ja seuraavat, olen ns.kiltin naapurintytön näköinen enkä todellakaan varasta mitään...

Juurikin tuollaisia kilttimyksiä vartijoiden kannattaa vainota. Heidän kimppuun saa käydä, he eivät osaa puolustaa itseään.

Vierailija
62/144 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tää huvittavaa että ihmiset on tosissaan sitä mieltä, että jos joku vähän ääntään korottaa, sen saa ja kuuluukin moukaroida kanveesiin. En enää ihmettele tippaakaan miksi lapset juoksee puukottamassa ihmisiä kaduilla. Aikuisilta ovat oppinsa saaneet. Sairasta sakkia olette.

Höpö höpö.

Ei ole niin väitetty. Selvä häirikköasiakas. Suomalaisen riehuessa olisi putka kutsunut. Ei korvaukset.

Yhdenvertaista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/144 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä edes huutanut. Espanjalaisten puhe ääni on kovempaa kuin suomalaisten. Heidän normaalipuhe on huuamista. Etelä eurooppalaiset yli päätänsä puhuvat kovemmalla äänellä.

Eli tapahtuiko tuo espanjan Kelassa?

Samaku viidakon asukki menis alasti kelaan koska sen kotona se on normaalia.

Vierailija
64/144 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tää huvittavaa että ihmiset on tosissaan sitä mieltä, että jos joku vähän ääntään korottaa, sen saa ja kuuluukin moukaroida kanveesiin. En enää ihmettele tippaakaan miksi lapset juoksee puukottamassa ihmisiä kaduilla. Aikuisilta ovat oppinsa saaneet. Sairasta sakkia olette.

No ei saa "moukaroida" ketään (eikä uutisen mukaan ketään ole moukaroitu vaan kaadettu maahan ja laitettu rautoihin), mutta kyllä asiattomasti käyttäytyvät ihmiset täytyy saada poistaa julkisista tiloista, vaikka sitten väkisin jos ei suosiolla lähde. Kyllä aikuisen ihmisen pitää osata käyttäytyä eikä riehua kuin pikkulapsi. Sen takia ne lapsetkin sekoilee, kun niille näytetään että Suomessa saa ihan oikeuden luvalla riehua ilman mitään seurauksia.

Vierailija
65/144 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan järkevä edes halua olla kelassa vartijana.

Järkevät tai siis kohtuulliset työntekijät on potkittu useimmilta työpaikoilta pois jo ajat sitten. Nyt työpaikoilla on jäljellä enää ihmisiä joita ketuttaa kohtuuttomasti. Ihmisiä joita ei enää työnteko kiinnosta, nyt he haluavat vain päästä potkimaan muita.

Vierailija
66/144 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairasta, kaupassakin ahdistaa välillä, ku nkyyläävät ja seuraavat, olen ns.kiltin naapurintytön näköinen enkä todellakaan varasta mitään...

On olemassa välimuoto "eloisan", väkivaltaisesti käyttäytyvän ja seinän vieriä syyllisen näköisenä hiipparoivan asiakkaan välissä.

Käyttäytykää prkele vieköön normaalisti kaupoissa, niin kukaan ei seuraa jos olette valkoinen asiakas ilman kulmahousuja ja rahtihametta.

Vierailija
67/144 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Seuraavana päivänä nainen oli kertomansa mukaan keskustellut espanjaa taitavan virkailijan kanssa ennen kuin vartija kävi hänen kimppuunsa."

On se hyvä ettei tarvitse edes suomea osata ja silti tippuu kelan rahat tilille!

Vierailija
68/144 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha, varmaan ihan rauhanomainen paperien toimittaja :D

Vierailija
69/144 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä edes huutanut. Espanjalaisten puhe ääni on kovempaa kuin suomalaisten. Heidän normaalipuhe on huuamista. Etelä eurooppalaiset yli päätänsä puhuvat kovemmalla äänellä.

Kelassa on aika hysteerisiä naisia töissä. Itsekin vuosia sitten selvittelin rehellisesti jotain asiaa ja virkailija joutui soittamaan jollekin asiantuntijalle kun ei osannut asiassa neuvoa ja keskustelua kuulematta minua siellä syytettiin ilmeisesti jostain huijauksesta kun virkailija mulkoili vihaisesti ja halveksivasti minua samalla kun puhui puhelimessa. Sitten alkoi syyttely kun puhelu loppui ja kun puolustauduin astetta kovemmalla äänellä sanoen "no en todellakaan ole salannut mitään, oma-aloitteisesti tulin itse kertomaan asiasta!", sermin takaa loikkasi toinen nainen salamana kuuntelemaan. Minusta siis tehtiin jo tervehtiessä epärehellinen. En ole koskaan ymmärtänyt ihmistä joka viranomaisille valehtelee, sillähän tekee vain kiusaa itselleen ja hankaloittaa tukien saamista. Ja olen keski-ikäinen mamma jonka äärimmäisen harvoin tarvitsee Kelalla asioida, ei edes kerran 10 vuodessa. Jotkut on vaan liian kauan olleet työssään ja kun jossain päin Suomea joku virkailija kokee huonoa käytöstä niin joka toimistossa ollaan tuntosarvet pystyssä vaikkei 50 vuoteen  olis ollut yhtään asiatonta asiakasta :D 

Kummallista tosiaan että jos huudat agressiivisesti niin sinua ruvetaan kohtelemaan agressiivisena huutajana.

Kelassa muuten asioi niin pahanlaatuisia ja arvaamattomia hörhöjä että siellä ollaan varuillaan ihan syystäkin. Ei ne vartijat siellä suojatyössä ole. Niitä hörhöjäkin on koitettava palvella jos ne taloon tulee asioineen, kunnes sitten käy ilmi että ne on poistettava talosta. 

Sinullakaan ei tuo lukemisen ymmärtäminen ole oikein vahvin laji kun "astetta kovemmalla äänellä SANOIN" on sinusta sama kuin "huudat agressiivisesti!" :D Taidat olla Kelalla töissä, hysteerinen. Minä en huutanut kellekään mitään vaan sanoin astetta painokkaammin ja tiukemmin normaalilla äänellä. Jännä että itse olen ollut yli 20v asiakaspalvelussa ja jokaisen isoon ääneen puhuneen olen palvellut ihan yhtä asiallisesti kuin kenet tahansa, myös ne narkkarit,humalaiset ja muutoin agressiivisen maineen (ihan turhaan) saaneen ihmisen. Jokaikisen kanssa olen työskennellyt ja jokaisen olen saanut rauhoittumaan kun olen kuunnellut SYYTTELEMÄTTÄ ketään yhtään miksikään. Jo lähtökohta että asiakas on syyllinen, saa aikaan sen että moni suuttuu ja huutaa, itsekin suutun mutta en koskaan huuda. Minulle ei ole kukaan huutanut kun olen kuunnellut ja jättänyt syyttelemiset pois.  Provosoimalla saa kyllä riitaan lisää aihetta. Lisää aspa-koulutusta kaikille!

Vierailija
70/144 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä onko henkilö espanjalainen vai ei? Onko täällä joku oikeasti sitä mieltä, että Kelassa on kansalaisuuksien mukaan eri säännöt - röökin- ja viinankatkuinen Make viedään äänen korottamisesta oitis putkaan mutta espanjalaisen pitää antaa riehua kenenkään siihen puuttumatta? Ja tämä henkilöhän OLI vielä Suomen kansalainen. Meneekö se niin, että muut kuin suomea, ruotsia tai saamea puhuvat saavat riehua vapaasti mutta muut eivät? Vai onko ratkaisevaa kenties ulkonäkö, vaaleat ei saa riehua mutta tummemmat saa?

Vierailija
71/144 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat vapaan kasvattamattomuuden jo toisessa/kolmannessa polvessa oppineet, että jos poliisi estää heitä istumassa kadulla, sisäministeri syyttää asiasta poliisia ja jos vartija poistaa mölyävän ja väkivaltaisen asiakkaan virastosta, vartija saa sakot.

Jos puuk otuksesta kärähtää, seurauksena vuosi/kaksi koppia ja eikun uudelleen kaduille näköalattomana etsimään päälleen merkkivaatteita ja Iphoneja.

Lepsu yhteiskunta ja vanhemmat niistä lapsista ja nuorista tekee väk ivaltarikollisia.

Vierailija
72/144 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelassa on aika hysteerisiä naisia töissä. Itsekin vuosia sitten selvittelin rehellisesti jotain asiaa ja virkailija joutui soittamaan jollekin asiantuntijalle kun ei osannut asiassa neuvoa ja keskustelua kuulematta minua siellä syytettiin ilmeisesti jostain huijauksesta kun virkailija mulkoili vihaisesti ja halveksivasti minua samalla kun puhui puhelimessa. Sitten alkoi syyttely kun puhelu loppui ja kun puolustauduin astetta kovemmalla äänellä sanoen "no en todellakaan ole salannut mitään, oma-aloitteisesti tulin itse kertomaan asiasta!", sermin takaa loikkasi toinen nainen salamana kuuntelemaan. Minusta siis tehtiin jo tervehtiessä epärehellinen. En ole koskaan ymmärtänyt ihmistä joka viranomaisille valehtelee, sillähän tekee vain kiusaa itselleen ja hankaloittaa tukien saamista. Ja olen keski-ikäinen mamma jonka äärimmäisen harvoin tarvitsee Kelalla asioida, ei edes kerran 10 vuodessa. Jotkut on vaan liian kauan olleet työssään ja kun jossain päin Suomea joku virkailija kokee huonoa käytöstä niin joka toimistossa ollaan tuntosarvet pystyssä vaikkei 50 vuoteen  olis ollut yhtään asiatonta asiakasta :D 

Kummallista tosiaan että jos huudat agressiivisesti niin sinua ruvetaan kohtelemaan agressiivisena huutajana.

Kelassa muuten asioi niin pahanlaatuisia ja arvaamattomia hörhöjä että siellä ollaan varuillaan ihan syystäkin. Ei ne vartijat siellä suojatyössä ole. Niitä hörhöjäkin on koitettava palvella jos ne taloon tulee asioineen, kunnes sitten käy ilmi että ne on poistettava talosta. 

Sinullakaan ei tuo lukemisen ymmärtäminen ole oikein vahvin laji kun "astetta kovemmalla äänellä SANOIN" on sinusta sama kuin "huudat agressiivisesti!" :D Taidat olla Kelalla töissä, hysteerinen. Minä en huutanut kellekään mitään vaan sanoin astetta painokkaammin ja tiukemmin normaalilla äänellä. Jännä että itse olen ollut yli 20v asiakaspalvelussa ja jokaisen isoon ääneen puhuneen olen palvellut ihan yhtä asiallisesti kuin kenet tahansa, myös ne narkkarit,humalaiset ja muutoin agressiivisen maineen (ihan turhaan) saaneen ihmisen. Jokaikisen kanssa olen työskennellyt ja jokaisen olen saanut rauhoittumaan kun olen kuunnellut SYYTTELEMÄTTÄ ketään yhtään miksikään. Jo lähtökohta että asiakas on syyllinen, saa aikaan sen että moni suuttuu ja huutaa, itsekin suutun mutta en koskaan huuda. Minulle ei ole kukaan huutanut kun olen kuunnellut ja jättänyt syyttelemiset pois.  Provosoimalla saa kyllä riitaan lisää aihetta. Lisää aspa-koulutusta kaikille!

Se että sinä siedät asiatonta käytöstä ei tarkoita sitä että muiden tarvitsisi sitä sietää. Kyllä meilläkin ohjataan ulos jos ei osaa käyttäytyä.

Vierailija
73/144 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sylettää vartijat muutenkin. Kerran menin S-markettiin illalla tarkoituksena hakea saunaolutta. No lähti sitten vartijarunkkari seuraaamaan kun mulla oli remonttivaatteet päällä kun tein mökillä remppaa. No eikun vartija kyyläs vieressä kun nostin oluita koriin. Koska olen hyvätuloinen, lohkaisin sille että "mee vi**uun siitä nyt. Mä ansaitsen päivässä enemmän kuin sä kuukaudessa, joten mulla ei oo tarvetta varastaa". No tyyppi alkoi käymään jo kuumana ja tuli punaisena puhisten perässäni kassalle. Lähtiessäni näytin vartijapaskalle keskisormea!

No siehä hurja olet :-)

Ehkä karma kostaa ja joku työpaikallesi tullut alkaa vttuilemaan kesken työpäiväsi ja näyttelee sormimerkkejä myös sinulle.

Kannattaisi ehkä satsata siihen ulkoiseen habitukseen hieman enemmän ettei näytä pahvinkeräyslaatikosta heränneeltä spugelta kun lähtee kaljaostoksille.

Turha syyttää peiliä jos naama on vino.

No pitääkö sitä perkele laittaa puku päälle kun tulee kauppaan ettei joku vartijarunkkari lähde seuraamaan. Remppahaalarit oli päällä joten olis pitäny vartijan jo siitä jotain älytä. Lisäksi autollani tulin ja sekin on iso Mercedes GLE (aika iso auto siis), joten siitäkin olisi vartijarunkkari voinut päätellä etten rantojen hamppari ole!

Tuo on niin totta, kaupoissa on aina remppamiehiä ja kaikenlaisia työvaatteita näkee päivittäin. Ei pitäisi kenenkään huomiota herättää enää tänä päivänä. Lounastauoilla hakevat syötävää ja työpäivän jälkeen. Ei tulis mieleenkään sen vuoksi ketään epäillä varkaaksi. Eläkeläisetkin varastaa enemmän kuin työmiehet vaatteissaan. Ei noissa vartijoissa kovin älykkäitä yksilöitä ole mutta eipä se palkkakaan häävi ole joten ei houkuttele kaikkein älykkäintä sakkia.

Vierailija
74/144 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sairaalassa töissä eikä meilläkään saa riehua ja huutaa, kyllä siihen on vartija hyvin nopeasti puuttumassa ja hoito keskeytyy ellei ole ihan hengenlähtö kyseessä. Riehuvat omaiset voidaan poistaa sairaalasta, jopa potilaskin jos vaiva ei ole vakava ja akuuttia hoitoa vaativa. On se kumma, että Kelassa pitäisi saada vapaasti räyhätä kenenkään estämättä.

Vierailija
75/144 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä menin kerran markettiin aikomuksena ostaa kengät ja oven suussa oli heti vartija. Kohtelias kun olen hymyilin ja tervehdin (kuten olisin myyjällekin sanonut) ja suunnistin kenkäosastolle. Salamana heppu perässä ja kyttäsi koko ajan kun sovitin kenkiä. Sanaakaan en sanonut siinä sovitellessa. Löysin sopivat ja menin kassalle mutta koskaan en sen jälkeen ole palannut samaan kauppaan. Tulee nuo vartijat aika kalliiksi kaupoille kun karkottavat rehelliset maksavat asiakkaat. Nykyään naurattaa nämä tärkeänä seisoskelevat heput, ihan täysin turhia otuksia myymälän puolella, Olisivat siellä takahuoneessa valvontakameroita seuraamassa, niin ei tarvitsisi asiakkaan tuntea itteään eitoivotuksi ja saisi rauhassa kantaa rahoja kauppaan. Siitähän kauppiaat tykkää.

Siinä vaiheessa kun se narkki tai samaan aikaa kaupassa asioiva mielenterveyspotilas alkaa leikkimään taloustavaraosastolta ottamallaan keittiöveitsellä ja alkaa syyttämään sinua vaikkapa razizzistisesta katseesta, olet tyytyväinen kun se vartija laittaa oman henkensä alttiiksi puolustaessaan sinua.

Todennäköisin jälkiskenario on, että vartija joutuu käyttämään kaasua tai raudoitettaessa narkin ranne menee sijoiltaan ja oikeus päättää että vartija käytti liikaa voimaa tilanteessa ja saa kahden tuhannen euron korvausvelvollisuuden toiminnastaan.

Sinä menet seuraavaan kauppaan ja sinua vtuttaa taas ne vartijat jotka tekevät työtään turvataksesi juuri sinua.

Vierailija
76/144 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas perinnässä:

"Olen maksanut kuukausia myöhässä lukemattomia laskuja ja SE ON TEIDÄN SYYNNE, SENKIN HUÅRA JA RIISTÄJÄ!".

Ahaa.

Olen erittäin pahoillani vartijan puolesta, joka joutui maksamaan rääkyjälle korvauksia.

Vierailija
77/144 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on virkailija nöyryyttänyt kelassa, kun en ongelmieni takiani pystynyt itse kopioimaan liitteitä.

Vierailija
78/144 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seli seli. Voit kuule ihan vapaasti mennä kelaan asiakaspalvelijaksi niin ehkä tuo idealistinen harhainen kuva siitä mitä siellä voi tapahtua karisee aika äkkiä. Veikkaan kuitenkin että kaltaisesi kermaper** jättää sen homman ekan vuoron jälkeen koska se ei ole herkimmille. 

Vierailija
79/144 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisia hiljaisia hissukoita pidetään Espanjassa vajiksina. Myös Etelä-Amerikassa kommunikointikulttuuri on samantyyppinen kuin Espanjassa. Itse nautin päälle puhumisesta ja eloisasta viestintätyylistä. Monissa Etelä- Amerikan maissa joutuu myös taistelemaan saadakseen viralliset asiat hoidettua. En epäile ollenkaan etteikö vartijan toimet olisi olleet ylimitoitettuja, sen verran on tultu liikuttua espanjaa puhuvien kanssa Suomessa. Espanjan kielen puhuminen ärsyrtää täällä suunnttomasti, enemmän kuin esim arabian puvuminen. En tiedä miksi.

Vierailija
80/144 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisia hiljaisia hissukoita pidetään Espanjassa vajiksina. Myös Etelä-Amerikassa kommunikointikulttuuri on samantyyppinen kuin Espanjassa. Itse nautin päälle puhumisesta ja eloisasta viestintätyylistä. Monissa Etelä- Amerikan maissa joutuu myös taistelemaan saadakseen viralliset asiat hoidettua. En epäile ollenkaan etteikö vartijan toimet olisi olleet ylimitoitettuja, sen verran on tultu liikuttua espanjaa puhuvien kanssa Suomessa. Espanjan kielen puhuminen ärsyrtää täällä suunnttomasti, enemmän kuin esim arabian puvuminen. En tiedä miksi.

Espanja ei ärsytä yhtään. 

Julkisissa liikennevälineissä aikaisin aamulla karjuvat ärsyttävät. Aivan sama, onko huutajana Suomi-tollo vai kauempaa Suomeen tullut.