Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä entisillä koulukiusatuilla menee?

Vierailija
30.01.2021 |

Oletteko pärjänneet elämässä vai syrjäytyneet? Minun tarinani ei ole onnellinen minusta tuli vakavasti mielenterveysongelmainen ja suonensisäinen huumeidenkäyttäjä. Toki olisin voinut sairastua mt-ongelmiin varmaan ilmankin kiusaamista. Olen tosi herkkä ihminen ja koulukiusaaminen musersi mut täysin ja traumatisoi pahasti. Mutta joo miten teillä muilla kiusatuilla menee?

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee paremmin kuin koskaan nyt kun voi valita seuransa, eikä tarvitse työkkärinkään kiusattavana olla. Työmarkkinoilta olen luonnollisesti syrjäytynyt mielenterveysongelmien vuoksi, mutta elämä on silti nyt onnellisempaa kuin ikinä.

Vierailija
102/105 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pärjännyt ihan hyvin ja onneksi en enää lukion jälkeen ole tarvinnut pahemmin kohdata kiusaajiani. Opiskelin, sain töitä ja uusia ystäviä, tapasin mieheni. Kuin monella muulla kiusatulla ihmissuhteiden luominen on minulle haastavaa, en luota ihmisiin. Nyt vasta aikuisena olen pääsemässä siitä yli ja lähemmäs keski-ikää olen sinut itseni kanssa. Aikaisemmin en kelvannut itselleni, kiusaajien sanat istuivat liian tiukassa. Viihdyn myös enemmän yksin kuin ystävien seurassa, isot seurueet ahdistaa.

Vähän erikoisena asiana pidän sitä että pari entistä kiusaajaani ovat pikkusiskoltani yrittäneet saada minusta tietoa. Sisko kuitenkin tiesi jo näistä kahdesta eikä ole onneksi muuta heille sanonut kuin että minulla menee hyvin. En kyllä ymmärrä miksi ovat minusta vielä kiinnostuneita, ilmeisesti edelleen jaksavat puhua selkäni takana, noh, en voi sille mitään ellei heillä ole muuta sisältöä elämässään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pärjännyt ihan hyvin ja onneksi en enää lukion jälkeen ole tarvinnut pahemmin kohdata kiusaajiani. Opiskelin, sain töitä ja uusia ystäviä, tapasin mieheni. Kuin monella muulla kiusatulla ihmissuhteiden luominen on minulle haastavaa, en luota ihmisiin. Nyt vasta aikuisena olen pääsemässä siitä yli ja lähemmäs keski-ikää olen sinut itseni kanssa. Aikaisemmin en kelvannut itselleni, kiusaajien sanat istuivat liian tiukassa. Viihdyn myös enemmän yksin kuin ystävien seurassa, isot seurueet ahdistaa.

Vähän erikoisena asiana pidän sitä että pari entistä kiusaajaani ovat pikkusiskoltani yrittäneet saada minusta tietoa. Sisko kuitenkin tiesi jo näistä kahdesta eikä ole onneksi muuta heille sanonut kuin että minulla menee hyvin. En kyllä ymmärrä miksi ovat minusta vielä kiinnostuneita, ilmeisesti edelleen jaksavat puhua selkäni takana, noh, en voi sille mitään ellei heillä ole muuta sisältöä elämässään.

En tiedä, että oletko kotoisin pikkupaikkakunnalta, kuten minä. Ainakin omalla kohdallani nämä kiusaajat ovat jääneet asumaan sinne pikkupaikkakunnalle eivätkä ole kauheasti kouluttautuneet. Omassa tapauksessani kiusaajien ajatusmaailma tuntuu jämähtäneen sinne teini-aikaan.

Kotipaikkakunnalla käydessä tuntuu niin kuin aika ei olisi kulunut lainkaan. Kiusaajat olivat kyselleet serkultani esim. poikaystävästäni "Juhasta" (lukioaikainen eka poikaystävä) . Serkku oli ajatellut heidän kyselevän isoveljeni "Jukan" kuulumisia. Ei ollut edes tajunnut, että kenestä on kyse, kun olen seurustellut ja asunutkin muutaman muun tyypin kanssa ennen avioliittoani. Samoin nykyinen koulutus ja ammatti tuntui olevan yllätys. He ovat jotenkin jääneet pyörimään niihin pikku ympyröihin ja maailma ympärillä on muuttunut.

Vierailija
104/105 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minullekin käynyt noin että isosiskoltani urkitaan minun kuulumisiani. Erona että sisareni ei tiennyt kiusaamisestani mitään ja on noiden ihmisten kanssa ihan tuttavallisissa väleissä. En tosin usko että se häntä estäisi vaikka olisi kiusaamisestani tiennytkin. Ei silti ole kovin tatkkaa selontekoa minusta tehnyt koska itse häpeää minua, mt-eläkkeellä kun olen.

Vierailija
105/105 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoisesti menee ihan hyvin (perhe, työpaikka, korkea koulutus ym.), mutta mulla on mt-ongelmia ja kärsin pahoista kroonisista kivuista. Työpaikalla tunnistan kiusaajat herkästi ja pyrin välttelemään heitä. Kun joudun kommunikoimaan heidän kanssaan, pilkkaan mielessäni heidän sairasta maailmankuvaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan