Kertokaa jo aikuisten lasten äidit rehellisesti, miten pettynyt olet jos et saa lapsenlapsia?
Asteikolla 0-10 kuinka pettynyt olet jos käy niin ettei yksikään lapsistasi tee lapsia eli lapsenlapsia ei tule. Niin että 0 ei yhtään pettynyt, 10 äärimmäisen pettynyt. Ja nyt ihan rehelliset tunteet tähän eikä pelkkää järjen ääntä että "jokainen tekee omat päätökset blaablaa"
Kommentit (147)
10, rakastan lapsia.
Onneksi mulla on jo 3 ihanaa lastenlasta. Yksi pari tuskin hankkii lapsia ihan pian, he ovat niin hulluina toisiinsa ettei siihen ehkä mahdu lasta mukaan? Yhden lapsen perheeseen ei ole varaa hankkia 2. lasta ja kuopus ilmoitti jo 5v:nä adoptoivansa. Kunhan ehtii.
Vierailija kirjoitti:
Poika onneksi sai jo lapsia. Olen tehnyt tyttärelle selväksi ei lapsia = ei perintöä
Onneksi hän saa kuitenkin lakiosansa ihan helposti vaatimalla sen. :) Jos edes haluaa tuommoiselta vanhemmalta mitään perintöä.
Vierailija kirjoitti:
Poika onneksi sai jo lapsia. Olen tehnyt tyttärelle selväksi ei lapsia = ei perintöä
Jos mun appi/anoppi sanoisi noin (mun vanhemmat ei noin sano), niin sanoisin sellaiset terveiset, että osta kuule sillä perinnöllä ihan itsellesi vaikka loppuelämän siivous-, ruoka- ja perceenpyyhintäpalvelu, ei voisi vähempää kiinnostaa. Teen rahani ihan itse.
Älä ole niin kovin varma, että ketään kiinnostaa sinun perintösi. Aika monelle oma pää, sydän ja vapaus on kalliimpi kuin mikään raha.
Ohjaisin lapset lääkäriin selvittämään veriarvot, koska ei ole tervettä olla lisääntymättä. Jos ongelma on psyykkinen, niin senkin saa parannettua. Lahjoittamalla solujaan tietäisin lapsenlapsia olevan jossakin. Olisin todennäköisesti ahkerasti töissä ja maksaisin veroja, että lisääntyjillä olisi mahdollisimman hyvät oltavat, jotta lajikehitys säilyisi tuottavana.
Ei kaikkien tarvitse haluta lapsia ja se on ihan fine! Toisaaltaa tekisi mieli sanoa, että monien sukupolvien ajan on painotettu EI LAPSIA nykynuoriso on viisasta sakkia. Katsovat, että on työtä ja asuntolaina puolissa välissä sitten niitä lapsia.
Ei ole minun asiani ollenkaan. Minulla oli oikeus vain omaan lapseeni.
En olisi pettynyt. Parempi olla ilman lapsenlasta kuin väkisin tietää jotain surkeaa rääpälettä, jota kukaan ei viitsi kasvattaa.
Olisi kiva jos niitä tulisi, mutta on ihan ok, jos valitsevat toisin.
0.
Rakastan lapsia, mutta olen jo sinut sen kanssa, että tämä onni ei välttämättä tule toteutumaan. En sure. Muuta tapahtuvaksi tarkoitettu.
Tulisin todella surulliseksi ja kokisin epäonnistuneeni vanhempana, mutten koskaan sitä sanoisi lapselleni. En halua pahoittaa hänen mieltään ja asettaa hänelle paineita.
0. En yhtään jaksa enää lapsia, vaikka itselläni on 2. Nyt haluan olla rauhassa.
10 mullakin. Odotan, että sukupolvien ketju jatkuu minunkin jälkeeni.
10, olis vaan niin ihanaa kun olis taas vauvoja hoidettavana.
0. Oikeastaan toivon ja odotan ettei kukaan lapsistani haluaisi ja tekisi lapsia.
Tämä maailma on niin hullu paikka, tulevaisuudennäkymät olemattomat.
Luin vain aloituksen, mutta sanoisin 7,5! Meillä on 6 lasta, kyllä ihan hirveästi toivoisin lapsenlapsia 🙄
Lapsenlapsia on mutta en saa tavata heitä. Lasten vanhempi haluaa sanella säännöt miten minun tulisi elää enkä suostu siihen, niin siksi en saa nähdä lapsenlapsiani.
Ehkä 6-7. Olisin pettynyt, mutta pääsisin asiasta yli kyllä. Lasten valinta, sitä kunnioitetaan, vaikka vähän sisimmässä harmittaisikin.
Oikeastaan olisin helpottunut.