Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itkukuvat ja - videot somessa

Vierailija
07.08.2024 |

https://www.iltalehti.fi/mieli/a/31543304-c33b-4d48-8ff2-c54183abaa3f

Mitä mieltä?

Itselle tulee lähinnä äärimmäinen suru toisen puolesta ja tekisi mieli mennä lohduttamaan. Jotkut ilmeisesti vaan ärsyyntyy huomioh.raamisesta, miksi?

Mä ajattelen, että kuva voi kertoa sanoja paremmin. En tosin lähtisi julkisesti itkemään, mutta toisaalta miksi ei kun saahan sitä nauraakin kenenkään kyseenalaistamatta. 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomionhakuista sontaa. Tota on insta täynnä. Tyttöystävä jätti sit sivukuvaa, kun mies itkee.

Vierailija
2/12 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee ensimmäisenä mieleen, että kyseinen henkilö on persoonallisuushäiriöinen ja pyrkii manipuloimaan ympäristöään kärsimyksellään. Ei välttämättä pidä kaikkien itkukuvien julkaisijoiden kohdalla paikkaansa, mutta mulla herää ensimmäisenä vastareaktio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi aidosti ja spontaanisti itkeä, mutta kuitenkin samalla ottaa juuri oikealla hetkellä täydellisen kuvan someen? 

Vierailija
4/12 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi aidosti ja spontaanisti itkeä, mutta kuitenkin samalla ottaa juuri oikealla hetkellä täydellisen kuvan someen? 

Nykyään kaikilla on puhelin kädessä koko ajan valmiudessa kuvaamaan. 

Miten otetaan spontaanisti kuvia ruoka-annoksista ja viinilasillisista? 

Vierailija
5/12 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että paikallaan olevien esineiden ja tunnetilojen kuvaaminen ovat aika eri ääripäissä.

Vierailija
6/12 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväosaiset parkuu kun elämä on 

ei oikeasti ole kyse isoista asioista 

Vierailija
7/12 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että paikallaan olevien esineiden ja tunnetilojen kuvaaminen ovat aika eri ääripäissä.

Sallitaanhan nauraminenkin 🤔

Vierailija
8/12 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nollasympatiat huomiohakuisuudelle.

Vierailija
9/12 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sallitaanhan nauraminenkin 🤔

Toki sallitaan. Mulla on se ongelma, että en oikein osaa olla kuvissa. Kuvia vartenhan pitää olla olemassa joku ilme, joka otetaan, koska harvalle varmasti se "nyt mä otan itsestäni kuvan" -hetki on kauhean riemukas. Totta kai on sitten olemassa tilannekuvia, joissa on läsnä aito ilo (tai suru). Ei se selfiehymykään välttämättä ole aito, mutta ehkä niissä kuitenkin haetaan ennemmin kaunista ilmettä kasvoille kuin sitä, että tuodaan joku tunnetila julki. Ne itkukuvat ja -videot, joita itse olen nähnyt viimeisen n. puolen vuoden sisään, ovat tuntuneet manipulointiyrityksiltä.

Vierailija
10/12 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex lähetti joskus kuvan kasvoistaan kun oli itkemässä. Joku idioottiriita siinä oli meneillä ja voimat vaan loppui, ei jaksanut enää. 

Kyllä se mulla tuntui sydämessä kovaa ja tajusin olla kurnuttamatta ja alkaa miettimään hänen kulmastaan. Tuota tais käydä kahdesti. 

Eri asia varmaan jos joka viikko alkaa tippumaan surunaamakuvia. 

Vierailija
11/12 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota kantaa tapaukseen, koska en ehtinyt vielä katsoa linkkiä. Riippuu henkilöstä. Ehkä jotkut ilmaisevat oikeasti surua, jos on empaattinen. Itsekkään kyynelistä ei tietoa, ehkä heillä omat faninsa ja ymmärtäjät. 

Vierailija
12/12 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomionhakuista sontaa. Tota on insta täynnä. Tyttöystävä jätti sit sivukuvaa, kun mies itkee.

No jos oikeasti kaipaa huomioo ja lohdutusta? Ihmissuhteiden päättymiset on yleensä kova paikka.

(en tosin tiedä miksi se pitää julkisesti tehdä, eikö kaverit riitä).

Nykyään tunnutaan laukovan koko elämä someen ja se on normaalia, kai se itkukin kuuluu elämään.