Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitomaksut ja uusi avopuoliso!!

Vierailija
29.01.2021 |

Sisälläni kuohuu. Tilanne on tämä:
Minulla on lapsi jonka isän kanssa on yhteishuoltajuus ja lapsi on puolet isällään joka on sairausloman takia ns. Tuloton.

Soitin päivähoitotoimistoon niin tuloiksi luetaankin minun ja nykyisen avopuolison tulot eikä minun ja lapsen isän tuloja?!

Nykyisellä avopuolisolla on oma lapsi huollettavanaan jonka kirjat on äidillään. Hän ei todellakaan maksa minun lapsestani mitään ja lapsen isä ei voi maksaa joten minä yksin maksan pienestä palkastani tuon 280e kuussa!!!
Miten voi mennä näin, mitä ihmettä teen?

Maksuluokka olisi nolla ilman nykyisen puolison tuloja, en voi millään vaatia lapsen isää maksamaan puolta. Apua. 😢

Kommentit (143)

Vierailija
41/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eskarin lisäksi pitää lapsen olla hoidossa että voin käydä töissä. Lapsen isä taas ei sairausloman takia voi pitää häntä koko päivää.

Tiedän kyllä että eskari on ilmainen! Ap

Kun se hoitomaksu ei vaan voi olla noin suuri täydentävässä varhaiskasvatuksessa, joten lopeta valahtelu.

Vierailija
42/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitit, että asumiskulusi ovat pysyneet ennallaan. Eihän se näin voi olla, miehen tulisi maksaa puolet ja siitä säästyneellä rahalla maksat päiväjoitomaksun.

Mistä voit tietää mitä maksoin entisestä asunnostani?

Asumiskulut on pysyneet samana vaikka muutettiin. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai mies maksaa puolet asumuskuluista! Mulla on 3 lasta ja asumiskulut oli samat mulle ennen ja jälkeen muuton. Yksi lapsistani muutti omilleen kun muutettiin yhteen.

280e lasku tuli sanokaa mitä sanotte! Ap

Olette muuttaneet isompaan asuntoon? Vai miten voi olla samat kulut, jos ne on puoliksi laitettu? Kyllä kai yhteistaloudessa maksetaan asioita muutenkin puoliksi, että jotain säästöä syntyy?

Vierailija
44/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näin tekstin ”sisälläni kuohuu”, tiesin että kaikki sitä seuraava olisi 1) passkaa 2) luultavasti trolli ja 3) pakko alapeukuttaa.

Ja niinhän siinä kävi.

Vierailija
45/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun näin tekstin ”sisälläni kuohuu”, tiesin että kaikki sitä seuraava olisi 1) passkaa 2) luultavasti trolli ja 3) pakko alapeukuttaa.

Ja niinhän siinä kävi.

1)

Vierailija
46/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit kun tähän ei saa kuvia. En todellakaan valehtele.

Mun edellisessä asunnossa asui minä ja kaksi aikuista lasta plus tuo pieni. Nyt mies, minä ja kaksi lasta plus miehen lapsi joka toinen vl.

Ei tarvi haukkua, tilanne muutenkin kammottava. Ap

Vierailija
47/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se rikas sika!

Vierailija
48/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eskarin lisäksi pitää lapsen olla hoidossa että voin käydä töissä. Lapsen isä taas ei sairausloman takia voi pitää häntä koko päivää.

Tiedän kyllä että eskari on ilmainen! Ap

Isäviikolla on vain eskariajan (4 tuntia) ja äitiviikoilla lisäksi sinun työpäivän kestävän ajan. Kummasti laskee maksua.

Vierailija
49/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta lapsi isälleen kirjoille. Joudut maksamaan elarit toki mutta et hoitomaksua. Miten muuten, onko isällä uutta kumppania?

Vierailija
50/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain pitää tehdä. Mä oon vaan niin järkyttynyt miksi ulkopuoliselta peritään enemmän maksua kun oman lapsen elatukseen ja isän joka on 100% täysillä lapsen huoltaja ei huomioida ollenkaan. Ei mee mun oikeustajuun mitenkään. Ap

Vierailija
51/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta lapsi isälleen kirjoille. Joudut maksamaan elarit toki mutta et hoitomaksua. Miten muuten, onko isällä uutta kumppania?

Lapsi on puolet ja puolet, joten ei makseta elareita. Meillä on lapsen isän kanssa hyvin toimiva kuvio. Luojan kiitos ei ole uutta kumppania, sanoinki hänelle vitsinä puhelimessa että varottaa naiskokelaitaan maksuista, voi luoja! Mäkään ikinä haluais et kukaan vieras maksais mitään mun lapsesta. Ap

Vierailija
52/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää uskoko ap:ta. Jos lapsi on eskarissa niin ap:n pitää maksaa vain osittainen hoitomaksu, koska eskariajasta ei tarvitse maksaa mitään. Vantaalla tuo maksu oli alle 180 e/kk muutama vuosi sitten ja minä tienaan yli 5000 e/ kk.

Vierailija
53/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä suora kopio, uskokaa jo!

Korkein asiakasmaksu kokoaikaisesta vaarhaiskasvatuksesta on yhden lapsen osalta on 288€ kuukaudessa. Teille lähetetään uusi maksupäätös/arvoseteli.

Ap

Vierailija
54/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Päätettäessä lasten päivähoidosta määrättävästä maksusta otetaan perheen tuloina huomioon palvelun käyttäjän sekä hänen kanssaan yhteistaloudessa avioliitossa tai avioliitonomaisissa olosuhteissa elävän henkilön veronalaiset ansio- ja pääomatulot sekä verosta vapaat tulot."

Vierailija
55/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Päätettäessä lasten päivähoidosta määrättävästä maksusta otetaan perheen tuloina huomioon palvelun käyttäjän sekä hänen kanssaan yhteistaloudessa avioliitossa tai avioliitonomaisissa olosuhteissa elävän henkilön veronalaiset ansio- ja pääomatulot sekä verosta vapaat tulot."

Mun päähän ei mahdu miksei isän tuloja huomioida kun lapsi on siellä puolet eikä täällä koko aikaa.

Suomessa kun ei voi olla kahdessa paikassa kirjoilla. Ap

Vierailija
56/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ap:llä ei enää jää rahaa johtuu muutosta asuntoon, jonka kulut ovat kaksinkertaiset. Kyseessähän on selvä elintason nousu. Ja kun elintaso nousee, niin yhteiskunnan vähävaraisille tarkoiteut edut karsiutuvat 🤷‍♂️.

Vierailija
57/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkein asiakasmaksu kokoaikaisesta vaarhaiskasvatuksesta on yhden lapsen osalta on 288€ kuukaudessa. Teille lähetetään uusi maksupäätös/arvoseteli.

Ap

Kun eskarilainen ei ole kokoaikaisessa hoidossa.

Vierailija
58/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla vähävaraisia mutta tuo 280e on törkeen iso raha äidille jolla on 3 lasta.

Mun vahemmat lapset opiskelee, toinen on töissä mutta toinen ei. Pakko heistäkin huolehtia. Ap

Vierailija
59/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kun eskarilainen ei ole kokoaikaisessa hoidossa.

Tollanen ilmoitus mulle eilen tuli sähköpostiin.

Pitää sitten selvittää onko virheellinen. Tosin mulla ei ole yhtään 100e lisää maksaa kuussa mitään tai tulee konkurssi. Ap

Vierailija
60/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun päähän ei mahdu miksei isän tuloja huomioida kun lapsi on siellä puolet eikä täällä koko aikaa.

Suomessa kun ei voi olla kahdessa paikassa kirjoilla. Ap

Koska maksu määräytyy sen mukaan kummalla lapsi on kirjoilla.

" Jos lapsen huoltajat asuvat eri osoitteissa saman kunnan alueella ja heidän lapsensa käyttää varhaiskasvatuspalveluita molempien luona asuessaan, määrätään maksu sen perheen koon ja tulojen mukaan, jonka luona lapsi on väestörekisterin mukaan kirjoilla. "

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä