Hoitomaksut ja uusi avopuoliso!!
Sisälläni kuohuu. Tilanne on tämä:
Minulla on lapsi jonka isän kanssa on yhteishuoltajuus ja lapsi on puolet isällään joka on sairausloman takia ns. Tuloton.
Soitin päivähoitotoimistoon niin tuloiksi luetaankin minun ja nykyisen avopuolison tulot eikä minun ja lapsen isän tuloja?!
Nykyisellä avopuolisolla on oma lapsi huollettavanaan jonka kirjat on äidillään. Hän ei todellakaan maksa minun lapsestani mitään ja lapsen isä ei voi maksaa joten minä yksin maksan pienestä palkastani tuon 280e kuussa!!!
Miten voi mennä näin, mitä ihmettä teen?
Maksuluokka olisi nolla ilman nykyisen puolison tuloja, en voi millään vaatia lapsen isää maksamaan puolta. Apua. 😢
Kommentit (143)
Tuon 150e lisäksi maksaa hankintoja ja kaikkea muutakin. Eli tuohon ei voi tarttua. Ap
Vierailija kirjoitti:
No eipä asumiskulut muuttuneet yhteen muutettaessa. En pysty maksamaan tuota summaa 1700e bruttopalkastani, minulla on myös kotona asuva 18v lapsi.
Miehen bruttopalkka on aavistuksen verran suurempi josta hän maksaa oman lapsensa elatuksen. Mä en saa elatusmaksua koska lapsi on puolet ja puolet. Ap
Ei sinulle tuollaista summaa hoitomaksuista tulekaan, eli mihin sen ylimääräisen 100e tarvitset??
Vierailija kirjoitti:
Niin? Tottakai samassa taloudessa asuvan tulot otetaan huomioon. Pyydät häntä maksamaan.
Eli pitäisi maksaa hoitokuluja lapsesta joka ei ole hänen?
sinun lapsesi, sinä maksat. uudelle miehelle sen elättäminen ei kuulu pätkääkään
Kokopäivähoidosta 280 on kohtuuhinta. Osallistuuhan mies muiden kustannusten jakamiseen.
Tee kuten kaikki muutkin. Miehelle poste restante. Systeemiä on ilmeisesti ihan sallittua vedättää vaikka yli puolen miljoonan edestä. Kyllä muut työssäkäyvät maksaa ilomielin mt porukan lasten elatuksen.
Mietittiin että pitää varmaan siirtää lapsen kirjat isälleen.
Kyllä me joudutaan maksimi maksuluokkaan.
Tää on hullua kun miehen lasta ei mielestäni huomioida eikä mun täysikäisiä.
Meillä siis yhteensä 4 lasta ja vaan yhden elatus huomioidaan.
En kitisis mutta en pysty maksamaan mistään tuota 280e siinä on mun koko kuun käyttörahat. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä eskarissa on käytävä, aiemmin olikin vai osan viikosta. Ap
Eskari on ilmainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Tottakai samassa taloudessa asuvan tulot otetaan huomioon. Pyydät häntä maksamaan.
Eli pitäisi maksaa hoitokuluja lapsesta joka ei ole hänen?
Niin. Jos määrä riippuu hänen tuloistaan niin tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mietittiin että pitää varmaan siirtää lapsen kirjat isälleen.
Kyllä me joudutaan maksimi maksuluokkaan.
Tää on hullua kun miehen lasta ei mielestäni huomioida eikä mun täysikäisiä.Meillä siis yhteensä 4 lasta ja vaan yhden elatus huomioidaan.
En kitisis mutta en pysty maksamaan mistään tuota 280e siinä on mun koko kuun käyttörahat. Ap
ESKARI ON ILMAINEN ESKARI ON ILMAINEN LOPETA VALEHTELU SE ON ILMAINEN
Vierailija kirjoitti:
Kokopäivähoidosta 280 on kohtuuhinta. Osallistuuhan mies muiden kustannusten jakamiseen.
Tietysti on. Ap:n lapsi tosin on eskarissa (maksuton), joten hoitokulut eivät ole läheskään noin suuret. Jostain syystä ap saa kiksejä tästä provostaan.
Vierailija kirjoitti:
No eipä asumiskulut muuttuneet yhteen muutettaessa. En pysty maksamaan tuota summaa 1700e bruttopalkastani, minulla on myös kotona asuva 18v lapsi.
Miehen bruttopalkka on aavistuksen verran suurempi josta hän maksaa oman lapsensa elatuksen. Mä en saa elatusmaksua koska lapsi on puolet ja puolet. Ap
Siis mies ei maksa mitään asumisestaan?
Hyvätuloinen, maksaa minimielarit ja saa ilmaisen asumisen. Joko olet löytänyt todellisen helmen tai provotessasi unohdit aiemmat lauseet. 2/5
Eskarin lisäksi pitää lapsen olla hoidossa että voin käydä töissä. Lapsen isä taas ei sairausloman takia voi pitää häntä koko päivää.
Tiedän kyllä että eskari on ilmainen! Ap
Ehkä lapsi kannattaisi laittaa isälleen kirjoille.
Tottakai mies maksaa puolet asumuskuluista! Mulla on 3 lasta ja asumiskulut oli samat mulle ennen ja jälkeen muuton. Yksi lapsistani muutti omilleen kun muutettiin yhteen.
280e lasku tuli sanokaa mitä sanotte! Ap
Kirjoitit, että asumiskulusi ovat pysyneet ennallaan. Eihän se näin voi olla, miehen tulisi maksaa puolet ja siitä säästyneellä rahalla maksat päiväjoitomaksun.
Joko lapsi isälleen kirjoille tai sitten isälle nollasopimus, kun kerta tuloton, jolloin Kela maksaa elatustuen.
150e on minimi elarit eikö?Eli avokkisi maksaa lapsestaa minimi elarit ja silti on hyvätuloinen jos teillä on maksimit tarhamaksut. Eli kyllä se avokki voi maksaa sitten teidän talouden kuluja enemmän kun kerran yhdessä asutte?Millä logiikalla yhteiskunnan ne maksaa pitäisi? Muuta omillesi niin varmaan maksaakin.