Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehdäänkö teidän perheessä koskaan näin? Kaipaan PALJON kommentteja!!!

Vierailija
04.08.2006 |

Teettekö koskaan niin, että kun olette koko porukalla jossain tiskillä, vaikka kahvilassa tai Kotipizzassa tai jätskikiskalla, keskenänne tai joidenkin tuttavien kanssa, niin toinen teistä aikuisista tilaa ja maksaa ensin oman ja lasten ostokset ja jättää toisen maksamaan oman ostoksensa?

Miksi, jos teette näin joskus tai miksi ei?

Meillä mies tekee toisinaan noin ja sanoo että hoitaa lapset ja itsensä " pois alta" . Minua välillä vähän ärsyttää, koska 6- ja 11-vuotiaat pystyisivät jo odottamaan sen hetken että kaikki ovat ehtineet miettiä tilauksen. Usein mies ei edes kysy, olenko jo ehtinyt miettiä, mitä haluan.

Onko tällainen " erikseen tilaaminen" miten yleistä, sen haluaisin tietää?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan!

Vierailija
2/53 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni todella hävytöntä mieheltäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

häneltä voi odottaa

Vierailija
4/53 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jompi kumpi maksaa kaikki. Yleensä mies, mutta minäkin voin maksaa jos minun tililla on enemmän rahaa. Omat tilit, mutta mies niitä rahoja siellä hämmentää.

Vierailija
5/53 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kamalan epäkohteliasta.

Vierailija
6/53 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin katsotaan mitä kukakin ottaa ja sitten toinen menee yleensä lasten kanssa pöytään ja toinen jää maksamaan ja ottaa ostokset mukaan... kuulostaa oudolta jos toinen jättäisi toisen siihen vaan seisoskelemaan ja maksamaan omiaan ikäänkuin olisi aivan eri porukkaa...

Vierailija
7/53 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahemmaksi tilanteen mielestäni tekee se, että lapset eivät ole minun lapsiani. Olemme kyllä sopineet miehen kanssa, että hän maksaa lasten osalta tuollaiset " ylimääräiset" kulut mutta olen huolehtinut siitä, että kun hän on usein samalla tullut maksaneeksi minunkin tilaukseni niin olen sitten maksanut jollain tavalla osuuteni takaisin, joko antanut rahana tai sitten ostanut enemmän ruokaa kaupasta tms.

Minusta tuo miehen uusi menettelytapa tuntuu kurjalle ja on saanut minulle ulkopuolisen olon. Siksi haluaisinkin nyt kuulla vielä monen monta mielipidettä muilta perheiltä, tehdäänkö " ydinperheissä" koskaan niin että lasten ostokset hoidetaan ensin pois alta, siis että se, joka osaa ensin päättää, maksaa lasten ostoksen ja samalla omansa. Mies sanoo että tekee näin vain saadakseen lapset " pois alta" . Minä en ole koskaan kuullut sellaista ennen muista perheistä.

Vierailija
8/53 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies jää aina viimeiseksi ja maksaa aina ravintolassa ja missä vaan. Kaupassa minä taas jään maksamaan ja mies menee laittamaan tavaroita kassiin.

Vierailija
9/53 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe koostuu näistä ihmisistä olkoonkin että osa perheestämme on täällä vain osan aikaa mutta kuitenkin. Meidän perheemme on kokonaisuus jota ei eritellä rahoissa eikä muutenkaan

Vierailija
10/53 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

iäisyydet joka vaihtoehtoa ja tilaaminen kestää ja kestää....???

Jos kyse on pihiydestä, niin jo on mies! Parisuhteessa pitäisi olla yhteiset rahat ja suurpiirteisyyttä sen verran, että se maksaa, joka ehtii. No, meillä minä ja mies ansaitaan yhtä paljon, joten rahasta ei senkään takia ole koskaan kinaa.

Mutta JOS kyse on loputtomasta jahkailusta, niin sitten ymmärrän, ettei mies viitsi kauhean kauan seisoskella katsomassa, kun vaimo miettii jokaista vaihtoehtoa suurennuslasin kanssa...

Vierailija
11/53 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miu

Vierailija
12/53 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on tosi ajattelematonta myös perässätulijalle, joka joutuukin odottamaan kaksi eri tilausta ja laskutusta.

Kerro ap mitä miehesi sanoi kun kysyt häneltä asiasta. Minä voisin veikata että häntä jotenkin hävettää maksattaa lastensa ostoksia " teidän kassasta" , kun kerran on sovittukin asiasta. Tai sitten kurjempaa olisi se että hän haluaa jotenkin (ehkä alitajuisesti) tehdä selväksi, että ette ole samaa perhettä.

Vierailija
13/53 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin muksuille ja itselleen ja sanoi maksavansa ne. Kysyi, tiedänkö jo, mitä otan. Sanoin, että tiedän. Mies siihen että no, minä maksan nämä kolme niin päästään edestä pois.

Ollaan sovittu kyllä että mies hoitaa lasten kulut mutta kuten sanoin, pidän kyllä huolen, ettei mies joudu näissä tapauksissa maksamaan aina minun kulujani (esim. jos ollaan 1kk yhdessä lasten kanssa ja mies maksaa kahviloissa, ravintoloissa ym niin maksan sitten jotain muuta vastaavasti enemmän). Joskus maksan myös lasten hampurilaisateriat tms.

Tuntuu niin hölmölle tämä uusi käytäntö. En osaa oikein ottaa puheeksikaan kun en tiedä, ovatko tehneet noin jo lasten äidin aikana. Vai johtuuko vain uusperheestämme.

ap

Vierailija
14/53 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3v7kk tyttö, joka on todella vilkas ja käymme paljon syömässä/kahvilla milloin missäkin. Kyllä kaikki tilataan kerralla. Samoinhan tehdään kun mennään ravintolaan syömään. Tutustutaan ruokalistoihin ja tehdän tilaus ihan normaalisti. Lapsi saa luvan odottaa, että tilataan ja että ruoka aikanaan tulee ja vielä senkin että kaikki ovat syöneet. Ihan siinä istuen ja rupatellen. Hän onkin siinä aika hyvä jo:)) No joka tapauksessa. Mies tilaa (paitsi ravintolassa tilaan itse) ja mies maksaa ja itsepalvelupaikoissa mies kantaa tarjottominen pöytään ja pöydästä keräyskärryyn. Yksinkertaisia käytöstapoja. Eihän minulla ole yleensä edes rahapussia mukana. Taitaisin jäädä sinun miehen kanssa ilman ruokaa:)

Vierailija
15/53 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toi on teillä uus käytäntö niin ottaisin jalat alleni nopeasti. Kuulostaa siltä kuin olisitte vasta tavanneita tai sitten jo eroamassa olevia.

Vierailija
16/53 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(olen pohtinut monta päivää)

- " kostaa" minulle jollain tavalla lempeähkösti se, että olen esittänyt toiveeni siitä, että vanhemmat olkoot pääasiallisia lastensa elättäjiä (vaikkakin siis ostan esim. ruokaa kotiin ja joskus lahjoja lapsille) ja näyttää, miltä se hänestä tuntuu etten halua osallistua täysipainoisesti lasten elatukseen

- mies ehkä pitää lapsia niin pieninä ja malttamattomina (mitä eivät todellakaan ole) ettei halua seisottaa heitä jonossa hetkeäkään liian kauan - ja kuten sanoin, olen nopea päättämään, mitä haluan itse ottaa

- mies ei halua joutua maksamaan minun osuuttani aina, kun lapset ovat meillä ja hän siis sopimuksemme mukaisesti maksaa lasten tilauksen...

muita veikkauksia?

ap

Vierailija
17/53 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jompikumpi maksaa. Samalta tililtä menee kuitenkin. Yleensä mies on maksaja.

Vierailija
18/53 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, tai minä menen ensin ja maksan omani ja osan lasten ostokset, sen jälkeen toinen menee ja maksaa omansa ja osan lapsista. Normaalisti viiän porukan pienimmät ensin pöytään istumaan. Mä en ikinä muistais kuka mitäkin haluaa, jos kerralla joutuis kaikki ottamaan.

Vierailija
19/53 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies maksaa kaikki samalla kun tilaa, mutta meillä onkin yhteiset rahat ja tilit.

Vierailija
20/53 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kerrot tuossa, että olet ollut sitä mieltä, että hän maksakoot lapsiensa kulut.

Niin nyt sitten olet sitä mieltä, että ei se niin menekään, kun sinä joskus maksat jotakin enemmän.

Koeta nyt päättää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän