Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Normaalipainoisen laihduttaminen on aivan uskomattoman vaikeaa

Vierailija
28.01.2021 |

En tiedä enää mitä teen. En vaan kykene laihtumaan mitenkään. Olen kokeillut pätkäpaastoilua, en pysty nukkumaan nälän takia vaan uni supistuu molemmista päistä ja olo hirveän nuutunut. Enkä pysty keskittymään jos koko ajan nälkä. Olen kokeillut herkkujen poistamista, silloin syöminen menee pakkomielteiseksi ja sorrun jopa ahmimiseen mitä en muutoin tee ollenkaan. En pysty vähähiilihydraattiseen, silloin koko ajan todella uupunut ja nuutunut olo, en myöskään jaksa liikkua silloin ollenkaan ja liikunta on kuitenkin itselleni yksi ehdottomasti tärkeimmistä mielihyvän lähteistä.

Olen myös yrittänyt hyväksyä ulkonäköni, mutta se on erittäin vaikeaa kun rasva kerääntyy vääriin paikkoihin, varsinkin kasvoni ovat todella pyöreät ja en ole muutenkaan mikään kaunotar. Kasvojen vuoksi näytän suorastaan ylipainoiselta. Tänään aamupainon perusteella BMI järkyttävät 23.80. En pysty deittailemaan ulkonäköni vuoksi normaalisti, tämä häiritsee seksielämää jne. Ollessani painoindeksissä BMI 21 olen pystynyt olemaan vielä tyytyväinen ulkonäkööni ja kehosuhde oli rento. Ei ole myöskään varaa mihinkään rasvaimuun tai kauneuskirurgiaan, kasvojeni pyöreyttä varmaan pystyttäisiin vähentämään kirurgin veitsellä. Ulkonäköini aiheuttaa jopa itsetuhoisia ajatuksia, joten minun on pakko löytää keino joten voin laihtua.

Joten muut normaalipainossa laihduttaneet, kertokaa mikä teillä toimi ja mikä ei toiminut.

Kommentit (396)

Vierailija
321/396 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä moi. Huonoa kuuluu laihduttamiselle, sen sijaan että olisin laihtunut olen lihonnut kilon! Lisäsin tosiaan jokunen viikko sitten liikuntaa entisestään, nyt yritän kävellä 5-10 km per päivä, sen lisäksi lihaskuntoa, kahvakuulailua jne. Polvet protestoi, vaikka en kyykkäile peräkkäisinä päivinä vaan 3-4 päivän välein. Myös ranteet ja toinen kyynärpää tuntuu jotenkin turvonneelle. Pääsisipä uimahalliin, tai pyöräilemään tms että saisi vähän enemmän vaihtelua, kun nyt nivelet taitaa kuormittua liikaa. 

Lihastreeni vaatii tarpeeksi laatuproteiinia, siis myös laihdutustarkoituksessa.

Vierailija
322/396 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ylipainoiset suuttuu niin paljon siitä jos joku normaalipainoinen haluaa laihtua ja näyttää hyvältä? 

Normaalipainoinen on laihaläski jos laihtua pitää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/396 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalipainoisen kannattaa kokeilla Nutrilett- tuotteita, jos tavoitteena on pudottaa ne muutamat harmilliset, häiritsevät kilot. Sosittelen esim. VLCD- tuotteiden käyttöä. Toimii ihan oikeasti.

Tuo jojoilu on huonoin tapa. Kalorikulutus vähenee joka kuurilla.

Vierailija
324/396 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa, että on lihavalla vielä vaikeampaa, kun on tottunut täyteen mahaa ja siihen, että mitään syömistä ei tarvitse rajoittaa.

T. 4 vuotta yrittänyt laihduttaa ja ehkä 6-7 päivänä kalorit ollut alle 1800.

Aina menee 3000 tai 5000 per päivä vaikka alkupäivä menee hyvin

BMI 38

Edelleen, normi painossa on helppoa laihtua! Pieni hetki ja näyttää hyvältä :)

Minun pitäisi kärsiä vuosi miinus kaloreilla, eli ei tule koskaan onnistumaan :(

N35 ja 100kg

Vierailija
325/396 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten viihdyn hyvin etätöissä, mutta paina alkaa hiipiä ylöspäin, kun aina kyhjöttää ruudun edessä.

Ei hyvä.

Vierailija
326/396 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pysyttelen hoikkana kun syön vähäkalorista ruokaa kuten esim kanaa, kalaa, raejuustoa, kanamunia, paljon salaatteja, parsa- ja kukkakaalia,tomaattia, kurkkua, kurpitsaa, porkkanaa, vähän hyviä rasvoja ym.

En voi syödä leipää kuin yhden ruisleipäpalan, koska itseäni leipä lihottaa.

Kaurapuuroannoksen sokerilla, marjoilla ja maidolla syön aamulla sekä iltapalana.

Kaura ei minua lihota niin kuin muut viljat ja siitä saa kuitua ja pitää kylläisenä.

Liikuntaa harrastan päivittäin. Ihan vaan yksinkertaista kävelyä tai pyöräilyä.

Herkkuja tekee harvoin mieli, onneksi. Ruokajuomana juon rasvatonta maitoa tai vettä. Minulla tämä on elämäntapa, enkä tarvitse kuureja.

Jos on mieluisa harrastus niin sekin vie ajatukset pois ruoasta ja syö vaan itselleen määriteltyinä ruoka-aikoina.

Jokainen voi vain itse vaikuttaa siihen syökö liikaa vai sopivasti haluamaansa painoon nähden. Valitettavasti ei ole oikotietä onneen. Sitten pitää hyväksyä itsensä sellaisena kuin on.

Toivon, että löytäisit rakkauden ja saisit perheen.

Vierailija
327/396 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan ja on todettu, että paino asettuu tietylle tasolle eli normaalitasolle useimmalla. Siksi pakonomainen laihdutus normaalista on hankala ja saakin olla.

Vierailija
328/396 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan ja on todettu, että paino asettuu tietylle tasolle eli normaalitasolle useimmalla. Siksi pakonomainen laihdutus normaalista on hankala ja saakin olla.

Yli puolet suomalaisista on ylipainoisia. Eli harvemmalla kai sitten on asettunut. Itse teen koko ajan töitä pysyäkseni normaalipainossa (ihan terveydellisistä syistä) ja tiedän, että moni muukin. Enkä ole onneton ja mieti koko ajan ruokaa.

Vierailija
329/396 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta kerron oman konstini, joka on melko yksinkertainen

Syön n. puoli kiloa kasviksia päivässä. Aamulla kaksi eri hedelmää, lounaalla puoli lautasellista salaattia (neljännes lautasesta lihaa tai kalaa ja neljännes pastaa tai perunaa). Lounas on siis energiapitoinen, mutta kasvisvoittoinen. Päivälliseksi perunaporkkanasosekeittoa. Illalla vielä puuron päälle marjoja.

Eli ei todellakaan tarvitse olla nälässä. Riittävästi hiilareita ja runsaasti kasviksia. Myös liha, kala ja maitotuotteet kuuluvat ruokavaliooni. Sokeri minimissä. Silloin tällöin voin herkutella.

Ja paino on laskenut päivässä 200-400 grammaa. Ei tarvita mitään ihmedieettejä. Itselläni ainakin perinteinen sekaruokavalio toimii.

Vierailija
330/396 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on myös pyöreä naama ja melkein itkettää nähdä valokuvia itsestäni kun naama on sellainen valtava kalpea PALLO. Luulin ennen että johtuu liiasta oluen tissuttelusta ja herkuista mutta ei, olen nyt ollut monta kuukautta täysin juomatta ja syönyt huomattavasti vähemmän herkkuja, liikkunut enemmän mutta paino ei liikahda mihinkään (165/62) ja naama on ihan yhtä pallo. Sama kai alkaa taas juopottelemaan ja herkuttelemaan, en ole tästä painosta lihonutkaan moneen vuoteen.

Vierailija
331/396 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa, että on lihavalla vielä vaikeampaa, kun on tottunut täyteen mahaa ja siihen, että mitään syömistä ei tarvitse rajoittaa.

T. 4 vuotta yrittänyt laihduttaa ja ehkä 6-7 päivänä kalorit ollut alle 1800.

Aina menee 3000 tai 5000 per päivä vaikka alkupäivä menee hyvin

BMI 38

Edelleen, normi painossa on helppoa laihtua! Pieni hetki ja näyttää hyvältä :)

Minun pitäisi kärsiä vuosi miinus kaloreilla, eli ei tule koskaan onnistumaan :(

N35 ja 100kg

Ylipainossa on helppo laihtua! Senkus vaan syö edelleen vatsansa täyteen mutta jättää turhat herkut pois, niin paino putoaa kuin itsestään. Ylipainoinen kuluttaa liikkuessakin huomattavasti enemmän kuin köykäisemmät sisaret. 

Vierailija
332/396 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos se paino mihin keho luonnostaan asettuu on vuosi vuodelta korkeampi? Kunnes jonain vuonna asettuu ylipainon puolelle?

Vierailija
333/396 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on myös pyöreä naama ja melkein itkettää nähdä valokuvia itsestäni kun naama on sellainen valtava kalpea PALLO. Luulin ennen että johtuu liiasta oluen tissuttelusta ja herkuista mutta ei, olen nyt ollut monta kuukautta täysin juomatta ja syönyt huomattavasti vähemmän herkkuja, liikkunut enemmän mutta paino ei liikahda mihinkään (165/62) ja naama on ihan yhtä pallo. Sama kai alkaa taas juopottelemaan ja herkuttelemaan, en ole tästä painosta lihonutkaan moneen vuoteen.

Ymmärrän. Tuskastuttavaa kun naama näyttää ylipainoiselle, vaikkei muuten olisikaan juuri ylimääräistä :(

Vierailija
334/396 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI 21 on ihan normaali paino. Jos hän terveellisellä ruokavaliolla tähän pääsee, koska haluaa olla hoikka ja siinä pysyy, niin eihän siinä mitään. Ehkä laillistettu ravitsemusterapeutti voi auttaa.

Parempi on olla hoikka kuin lihava. Anorektikot on sitten luku sinänsä. Mutta eihän hän siihen pyri.

Kyllä suomalaisilla tämä liika lihavuus on suurempi terveysongelma.

Vierailija
335/396 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt minäkin kirjoitan tähän ketjuun. Olen yrittänyt pudottaa muutamaa vaivaista kiloa, paino 57 ja haluan muutaman kilon pois. Mutta EI. Ei onnistu sitten millään, normaalipainoisella. Johtuuko keski-iästä vai missä on vika? Olen syönyt vähemmän, terveellisemmin, ja liikkunut myös. Mitä voin enää tehdä paremmin? Enkö koskaan enää saa hoikempaa kehoani takaisin, kun ikää alkaa olla 50? Jos urheilee liikaa keho vaan turpoaa enemmän ja olen kuullut että lihakset nostavat painoa, niinhän se onkin. Eli mitä voi enää tehdä?

Vierailija
336/396 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
337/396 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa tämä sanonta että paino asettuu johonkin? Eikä putoa siitä?

Onko tosiaan mahdollista, että painoa on mahdotonta pudottaa tietystä normaalipainosta? Että keho ei "anna" painon pudota?

Osaako joku vastata tähän?

Vierailija
338/396 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos se paino mihin keho luonnostaan asettuu on vuosi vuodelta korkeampi? Kunnes jonain vuonna asettuu ylipainon puolelle?

Noin voi käydä, jos elintavoissa on muutoksia siten että ei kuluta liikaa syötyä. Pitää olla balanssi.

Samat elintavat ja tottumukset niin paino pysyy samana vuodesta toiseen. Minulla on useita tuttuja joiden ei tarvii laihduttaa, ovat normaalipainoisia ja kyllä joskus herkuttelevat mutta niistä ei kerry ylimääräistä kroppaan.

Vierailija
339/396 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään järkeviä keinoja liikunnan lisäksi miten voi tehostaa aineenvaihduntaansa? Onko siitä oikeasti mitään hyötyä että yrittää juoda enemmän vettä? Entä kofeiini? Saako avantouiminen tai kylmät suihkut aineenvaihdunnan toimimaan nopeammin? Miten tämä laihtuminen voi olla näin saakelin vaikeaa normaalipainoisena, olen luopunut kaikista herkuista jne, paino vaan junnaa paikallaan. 

Vierailija
340/396 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt minäkin kirjoitan tähän ketjuun. Olen yrittänyt pudottaa muutamaa vaivaista kiloa, paino 57 ja haluan muutaman kilon pois. Mutta EI. Ei onnistu sitten millään, normaalipainoisella. Johtuuko keski-iästä vai missä on vika? Olen syönyt vähemmän, terveellisemmin, ja liikkunut myös. Mitä voin enää tehdä paremmin? Enkö koskaan enää saa hoikempaa kehoani takaisin, kun ikää alkaa olla 50? Jos urheilee liikaa keho vaan turpoaa enemmän ja olen kuullut että lihakset nostavat painoa, niinhän se onkin. Eli mitä voi enää tehdä?

Toisaalta lihakset lisäävät peruskulutusta, sen minkä kulutat vaikka makaisit vain sängyssä. Joten siinä mielessä kannattaa niitä lihaksia yrittää hankkia, parhaansa mukaan.