Pizza-automaatti Kauniaisissa
Kolmessa minuutissa höyryävän kuuma, juuri paistettu lätty.
Ja vielä laatikossa.
Kuka ne tekee ja pakkaa???
Mun pieni pää ei tajua:(
Kommentit (76)
Minä olen testannut kaikki maut ja täytyy sanoa, että ihan kelvollista tavaraa ovat.
Nopeushan on tietysti pelkkää plussaa.
Ostan jatkossakin, koska asun ihan lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen automaatti ois tosi kova juttu normaaliaikana, baarien suljettua ovensa. Taksiaseman vieressä. Kyllä ois automaatin täyttäjällä kiireiset viikonloput.
Saattaa tulla piankin, nyt kun on jo yksi, kohta kymmenen...
Kallista. Pitäisi saada vitosella toi lätty.
Vierailija kirjoitti:
"Pizzat valmistetaan käsityönä ravintolakeittiössä, josta paistamista vaille valmiit pizzat toimitetaan automaatin kylmiöön kylmäketjua katkaisematta. Pizzat säilytetään +3° asteessa tilaukseen saakka. Kutakin pizzaa säilytetään kylmiössä enintään 72 tuntia. Jos pizzaa ei ole tässä ajassa myyty, Fizza on ohjelmoitu poistamaan pizzan myynnistä automaattisesti. Pizzoja ei pakasteta missään vaiheessa. Automaatti täytetään päivittäin. Tilauksen yhteydessä pizza siirtyy kylmiöstä pizza uuniin".
Onko se uuni sitten jotain 800 asteinen vai miten se kolmessa minuutissa sen paistaa jääkaappikylmästä kypsäksi?
Jos lähtisin täältä vähän kauempaa niin onko pizzoja vielä jäljellä kun visiin menekki on kova?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Pizzat valmistetaan käsityönä ravintolakeittiössä, josta paistamista vaille valmiit pizzat toimitetaan automaatin kylmiöön kylmäketjua katkaisematta. Pizzat säilytetään +3° asteessa tilaukseen saakka. Kutakin pizzaa säilytetään kylmiössä enintään 72 tuntia. Jos pizzaa ei ole tässä ajassa myyty, Fizza on ohjelmoitu poistamaan pizzan myynnistä automaattisesti. Pizzoja ei pakasteta missään vaiheessa. Automaatti täytetään päivittäin. Tilauksen yhteydessä pizza siirtyy kylmiöstä pizza uuniin".
Onko se uuni sitten jotain 800 asteinen vai miten se kolmessa minuutissa sen paistaa jääkaappikylmästä kypsäksi?
Vähän yli 300-asteinen. Eri pizza-tyypeillä on omat paistolämpötilansa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen testannut kaikki maut ja täytyy sanoa, että ihan kelvollista tavaraa ovat.
Nopeushan on tietysti pelkkää plussaa.
Ostan jatkossakin, koska asun ihan lähellä.
Kuulostat vähän liian innokkaalta. Siellä Granissa ei taida paljoa tapahtua. Ja tiedänkin sen, koska olen kävellyt Granin halki. Vastaan tuli ehkä kaksi ihmistä.
Suomen kielen kirjoitusasu ja lausunta ovat yleensä yhtenevät. En lausu pitsaa "pissa", joten en kirjoita sitä muotoon pizza. Molemmat muodot ovat kielellisesti sallittuja, mutta ei pissaa minulle, kiitos.
Pitsauuniin riittää hyvin 400 - 450 astetta. Huoneenlämpöinen lätty paistuu silloin alta kahden minuutin.
Jääkaappikylmää lättyä en ole kokeillut paistaa, miten estää sellaisen pintaosien liiallinen tummuminen.
Todella huonon makuisia ja kuivia lättyjä.
Ranskan maaseudulla ajellessa tänä kesänä nähtiin pikku kylissä pizza-automaatteja paljon. Joissain kylissä oli patonkiautomaatteja ja Saksassa yhdessä kylässä kananmuna- ja tuorepasta-automaatti sekä näköalapaikalla läheisen viinintuottajan viiniautomaatti. Näissä kylissä ei yleensä ollut kauppoja, leipomoita tai ravintoloita vaan tuotteita sai automaateista. Isommat marketit olivat vähintään kilometrien päässä ja siellä isot hypermarketititkin menivät iltakahdeksalta kiinni (käytännössä klo 19.40 ei päässyt enää kauppaan sisälle).
Ne tekee joku sopimusvalmistaja. Joku leipomo tai ravintola-alan firma ja ne kuskataan sinne raakana. Olen kerran testannut Fizza-automaattianja oli todella hyvää ja laadukasta pizzaa. Huippuhyvät raaka-aineet, ihan kunnon ravintolatasoa. Vähän pienehköjä ehkä, mutta laatu erinomainen.
Olen mennyt tuosta ohi monta kertaa. Jos ilmat lämpenee niin voin kokeilla tai sitten odotan toukokuuta kun ulkona on lämmintä. Syön sen pizzan ulkona.
Kuka siellä kopissa niitä paistaa mulle?!