Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MITÄ JÄRKEÄ KÄYDÄ K-KAUPOISSA, kun S-Market ja Prisma ovat paljon edullisempia ja saa bonustakin.

Vierailija
26.01.2021 |

Citymarketissa meni rahat eikä plussaa kertynyt juuri yhtään.
Esim. Citymarketissa ostokset maksoi aina n. 80 eur ja S:ssä vastaavat n. 65 eur.
Cittarista sai plussaa silloin tällöin 5 € tai 10 €. S:stä on tullut jo 400 €.

Kyllä kannatti kaupanvaihto!!!

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti, valikoima ja paikallisen yrittäjien (niin kauppias, kuin ne paikalliset yrittäjät joiden tuotteita valikoikmissa on) tukeminen. Mulla on ollut paljon kavereita töissä sekä tässä S-Marketissa, että Citymarketissa. Cittarissa olevat ei valita yhtään niin paljoa, kun "ässäläiset".

Ja meidän paikallinen Reko-rinki on Cittarin parkkiksella :)

Vierailija
82/105 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en kerää mitään idioottimaisia bonuksia. 

Plussa-kortin omistan, koska sillä saa monesti alennusta heti kassalla. Maksan mieluummin heti vähemmän (sittarissa on tarjouksia toisin kuin Prismassa) kuin jään odottamaan jotain bonuskertymää. Bonusjärjestelmän ylläpito ei ole ilmaista ja sen kustantaa asiakkaat. Jotkut tuttavat tankkaavatkin aina abclla, että saa sitten bonuksia, ai että mua risoo kun toiselta asemalta sais sitä samaa bensaa heti edullisemmin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpa-Halli on aika halpa, mutta valitettavasti elintarvikkeiden kierto täällä huonoa. Minimanissa on edullisimmat vihannekset ja hedelmät. Näin täällä. Cittari, joka tosin kai lähiaikoina lopetetaan, on kävelymatkan päässä, Prismaankin nyt jaksaa kävellä, mutta silti se on huomattavasti kauempana. Mä käyn siinä kaupassa, missä sattuu huvittamaan. Ei mun tartte joka penniä miettiä. Ostan torilta, leipomomyymälöistä ja kauppahallista, eikä niistä takuulla saa halvemmalla kuin mistään kaupasta. Mutta saa tuoreempaa ja parempaa. 

Vierailija
84/105 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

C- market on kalliimpi mutta valikoimat ovat paremmat.

Vierailija
85/105 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prisman hevi-tarjonta on laaja, joten lähes aina nämä kyseiset tuotteet ovat nahistuneita ja/tai homeessa. Osan huomaa vasta kotona, vaikka yrittäisi olla kaupassa tarkkana. Cittarissa pienempi ja tuoreempi valikoima, joten siksi käyn siellä. Nämä erot varmasti vaihtelevat paikkakuntien sisällä.

Vierailija
86/105 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä vissiin. Minun ostoillani ei kyllä s-bonustakaan saa kuin joskus euron kuussa. K-kaupassa tosin voi olla plussatarjouksia.

Eilen kävin k-superissa, mutten saanut niitä tuotteita joita olin netistä katsonut. Jäin ihmettelemään sitäkin ettei vaikkapa naudan paahtopaistia/sisäpaistia löytynyt k-supermarketista. Mikä supermarket se sellainen on? Eikö nuo ole ihan tavallisia? Vain kanaa+ jauhelihaa oli, ja jotain pihvejä ja suikaleita, possua lähinnä.

"Kokeile vaikka noita valmiita suikaleita. Ne on aika suosittuja nykyään."

No kun en halua suikaleita.

Vierailija
87/105 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cittari on todella kallis kauppa. Ihmettelen et ihmiset siellä käy. Huvittavinta on, et sieltä ilmoitettiin aina suurella, et sinulla on 5000 tai 10000 plussapistettä kasassa, ja pienellä präntillä, et plussarahasi on 5 euroa!!!! Naurettavaa huijausta ja sumutusta.

K-kauppiaathan on paikkakuntien verokuninkaita suurine tuloineen, aivan, ostajien selkänahasta kaikki riivitty. Tyytyisivät vähempään, niin saisimme tuotteita edullisemmin. Ihme tabu, josta koskaan ei puhuta!

Käyn kerran viikossa Prismassa ja bonusta kertyy 30-90 e joka kuukausi.

Tässä syy, vaikka kolme K-kauppaa on lähempänä. Niissä käyn joskus jotain pientä ostamassa, ja hinnat ovat niin kovat, että ei eläkeläisellä ole niihin varaa.

Vierailija
88/105 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Plussa-kortin omistan, koska sillä saa monesti alennusta heti kassalla. Maksan mieluummin heti vähemmän (sittarissa on tarjouksia toisin kuin Prismassa) kuin jään odottamaan jotain bonuskertymää. Bonusjärjestelmän ylläpito ei ole ilmaista ja sen kustantaa asiakkaat. Jotkut tuttavat tankkaavatkin aina abclla, että saa sitten bonuksia, ai että mua risoo kun toiselta asemalta sais sitä samaa bensaa heti edullisemmin!

Eihän sitä bonus-kertymää tarvi mitenkään odotella, ellei elämäsi ole siitä rahasta riippuvainen. Sinne tilille se napsahtaa.

Vierailija
89/105 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä bonus-kertymää tarvi mitenkään odotella, ellei elämäsi ole siitä rahasta riippuvainen. Sinne tilille se napsahtaa.

Huoltsikasta piti sanoman, että bioetanoli on lähes joka paikassa saman hintaista ja usein ABC on kylän ainoa sitä myyvä paikka.

Vierailija
90/105 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-market ja Prisma on usein todella suttuisia ja tunkkaisen oloisia. En viihdy niissä. Lisäksi Prismojen lihatiskit ei ole kovin laadukkaita.

Mulla on varaa käydä Cittarissa ja sen on lähin kauppa.

Täällä taas K-kauppiaat aktiivisena.

Vierailija
91/105 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten toimiin voi vaikuttaa muukin kuin pelkkä hinta. Kaupan sijainti, valikoima, tuotteiden laatu ja tuoreus.

Itselopetin vuosi sitten Prismassa asioimsen, koska kyllästyin heittämään hevi-osaston tuotteita roskiin useamman kerran vuodessa. Käyn 1-2 kertaa viikossa kaupassa ja liian usein jokin tuoretuote ehti homehtua tai olla muuten pilalla. Viimeinen tikki oli homeinen juustoraaste,

Vierailija
92/105 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autottomana, melkein keskikaupungilla asuvana sijainti ratkaisee paljon. Ja toisena se, mistä tykkää. Joten melkein kaikki ruoat Lidlistä ja sitten joku puuttuva maitopurkki tai vastaavaa lähi-K:sta.

Nämä bonususkovaiset voisi ottaa huomioon sen ettei kaikkien elämä ole samanlaista kuin se oma.  Ja siksi on valinnanvaraa, että jokainen voi käydä siellä minkä kokee omakseen ja mistä saa itselle sopivimmat jutut.

Vierailija
93/105 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cittari on ainakin meilläpäin kallis. Olisi lähin kauppa noin kilometrin päässä, mutta silti käydään Prismassa. Saman korin saa Prismasta poikkeuksetta halvemmalla. Meidän ostokset on hyvin maltillisia, harvoin tarvitaan mitään erikoista. Prisma riittää hyvin. Lidlin asiakaskunta taas on niin hämärää ja tuotteissa huono saatavuus, etten astu sinne jalallanikaan.

Vierailija
94/105 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-ryhmä on sosialismia ja K-ryhmän kauppaa vetää yrittäjä. Kunnon porvari käy vain K-kaupassa.

Vierailija
95/105 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen toki tavallaan. 

Minä taas ajattelen bonukset niin, että koska on pakko syödä sekä tankata auto, voin yhtä hyvin tehdä ne paikoissa, joissa saan takaisin rahaa ostoksistani. Koska Prisma on halvin paikka itselleni tehdä ruokaostokset, käyn siellä- ja ostan budjettini mukaan tarkasti. Bonukset tulevat siis ns. välttämättömistä ostoksista, jotka olisin tehnyt joka tapauksessa kuitenkin. 

Sama juttu myös itsehoitotuotteiden, bensan ym. suhteen: jostain ne on hankittava kuitenkin, ja jos hinta on kilpailukykyinen, silloin ostan S-ryhmältä. En kuitenkaan ajele bonusten perässä tai tee elämästäni vaikeaa niiden takia. 

Vierailija
96/105 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prisma on perhemarket ja siellä on erinomaiset lapsiperheiden palvelut ja halpuutetut hinnat. Ei ihme, että lähes kaikki lapsiperheet käyvät juuri Prismassa.

mitä ne lapsiperheiden palvelut on joita kaipaat saavasi nimenomaan ruokakaupasta? 

Vierailija
97/105 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijainti, valikoima ja paikallisen yrittäjien (niin kauppias, kuin ne paikalliset yrittäjät joiden tuotteita valikoikmissa on) tukeminen. Mulla on ollut paljon kavereita töissä sekä tässä S-Marketissa, että Citymarketissa. Cittarissa olevat ei valita yhtään niin paljoa, kun "ässäläiset".

Ja meidän paikallinen Reko-rinki on Cittarin parkkiksella :)

Meillä taas Prismassa on iloista ja energistä porukkaa myyjinä, mutta paikallinen K-Supermarket on tunnettu henkilökunnastaan, joka on naama nurinpäin. :D Todellakin vaihtelee paikkakunnittain! Olen hyvissäkin K-kaupoissa asioinut, valitettavasti tuo oma ei vaan kuulu niihin. 

Vierailija
98/105 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuisuuskysymys. Prismoissa ja smarketeissa niinnkallista et lähden aina kori tyhjänä kun mitään ei raaski ostaa. Käyn k marketissa ja lidlissä. K-marketissa kertyy rahaa plussatarjousten lisäksi, siis maksavat lähes viikottain mun pienistä osotoista viel n. 5e. Muutenkin ostan kaiken halvalla. Lidlissä kaikki halpaa ja ihanien pientuottajien herkkuja kuten nyt tykkään muruset tuotteista. Lisäksi kerryttää bonuksia ja saa ekstra-aleja sovelluksella. En ole köyhä mut joku köyhäilijämoodi jäänyt lapsuudesta niin s ketjun kaupat ihan mahdottomia mulle. Toki joskus haen täsmäiskuna jotain jos muualta ei saa ja samallakaihistelen miten jotkut ei välitä hinnoista yhtään.

Vierailija
99/105 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cittari on todella kallis kauppa. Ihmettelen et ihmiset siellä käy. Huvittavinta on, et sieltä ilmoitettiin aina suurella, et sinulla on 5000 tai 10000 plussapistettä kasassa, ja pienellä präntillä, et plussarahasi on 5 euroa!!!! Naurettavaa huijausta ja sumutusta.

K-kauppiaathan on paikkakuntien verokuninkaita suurine tuloineen, aivan, ostajien selkänahasta kaikki riivitty. Tyytyisivät vähempään, niin saisimme tuotteita edullisemmin. Ihme tabu, josta koskaan ei puhuta!

Tässä syy, vaikka kolme K-kauppaa on lähempänä. Niissä käyn joskus jotain pientä ostamassa, ja hinnat ovat niin kovat, että ei eläkeläisellä ole niihin varaa.

Oho, no on sinulla kuitenkin varaa ostaa. Itse saan n. 1€ kuussa, enkä aina sitäkään. Minun eläkkeeni on sen verran pieni ettei sinne kauppaan montaa satasta voi laittaa kun asuakin pitää.

Vierailija
100/105 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, no on sinulla kuitenkin varaa ostaa. Itse saan n. 1€ kuussa, enkä aina sitäkään. Minun eläkkeeni on sen verran pieni ettei sinne kauppaan montaa satasta voi laittaa kun asuakin pitää.

Jep, tuolla bonuksella osteaan ihan kaikki ruuat, kodintarvikkeet ja vaatteet ja puutarhatarvikkeet eli missään muussa kaupassa ei ole juurikaan tarvetta käydä.

Kaikki lahjat ym myös.

Asumme mekin jossakin n 350 e/kk, okt.