Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen "työpiste" etätyötä tekevät?

Vierailija
25.01.2021 |

Meillä mies etätöissä, ollut jo 10kk ja työtuoli/seisomatuoli hankittu ajat sitten, mutta käyttää sitä tyyliin pari kertaa viikossa pienen ajan, keittiön pöydän äärellä.
Muuten makaa sängyllämme ja siitä on tullut jo hajuongelma, petivaatteet, patja suojus, tyyny, kaikki löyhkää jo pari päivää vaihdon jälkeen karmealle. Ei ihme, koska yön jälkeen sänky ei kuivahdakaan vaan siinä makoilu jatkuu vielä seuraavatkin 8-10h.
Itse alan olla siinä pisteessä, että siirryn kohta toiseen huoneeseen nukkumaan ja muutenkin, tuo tunkkaisuus ja haju häiritsee jo liikaa.
Mies vain tuumaa, että kuvittelen eikä suostu työpöytää hankkimaan.

Mitenkäs teillä muilla?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat etätöissä. Miehellä sähköpöytä, minulla tavallinen työpöytä. Välillä teen töitä myös sängyllä (päiväpeiton päällä), sohvalla tai seisten. Pääasiassa kuitenkin työpöydän ääressä mutta välillä on pakko saada nostettua jalat ylös. En tiedä vaikuttaako raskaus tähän. Ennen ei ollut tarvetta saada jalkoja nostettua ylös.

Vierailija
2/28 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ison keittiönpöydän yhdessä nurkassa työpiste, jossa läppäri, iso näyttö, pino papereita ja muistiinpanovälineitä. Työtuoli on tavallinen keittiön tuoli, ei kovin ergonominen. Välillä otan läppärin ja työskentelen sohvalla tai lattialla maaten. Asun yksin, joten ei häiritse ketään, ja voin jättää työhommat pöydälle kun lopetan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika ei ole työpisteessä vaan miehessäsi. Sitä tilannetta ei korjaa, vaikka me muut kerrottaisiin omista työpisteistämme. 

Vierailija
4/28 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä etätyölaisellä on työpöytä ja työtuoli, jotka hän on itse hankkinut. Joskus hän tekee töitä myös keittiössä tai makuuhuoneessa. Mutta yleensä siinä työpöydän ääressä. Ei selkä kestä työskennellä pitkiä aikoja huonossa asennossa.

Vierailija
5/28 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ITSE osta omaa työpöytääsi?

Vierailija
6/28 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vika ei ole työpisteessä vaan miehessäsi. Sitä tilannetta ei korjaa, vaikka me muut kerrottaisiin omista työpisteistämme. 

Mitä tarkoitat?

Vierailija
7/28 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ITSE osta omaa työpöytääsi?

?

Ap

Vierailija
8/28 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onneksi omat huoneet muutenkin. Sen huone löyhkää aina pahalle, en edes käy siellä. Yäk. 

Vierailija
9/28 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pyhittänyt yhden huoneen työhuoneeksi, jossa on työpöytä ja työtuoli on tulossa. Työkamat jää päivän päätteeksi sinne, eikä töitä tarvi siten ajatella vapaa-ajalla.

Mulle on tärkeetä, että työtila on erikseen ja vapaa-ajan tilat on erikseen, koska uskon sen helpottavan työ- ja vapaa-ajan erottamista. Sehän on ihan tutkittu juttu, että jos sängyllä tekee jotain muutakin, kuin nukkuu (tai viettää intiimejä hetkiä), se heikentää unenlaatua.

Vierailija
10/28 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat?

"Mies vain tuumaa, että kuvittelen eikä suostu työpöytää hankkimaan"

Vierailija
11/28 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että muut väsää jotain kapakan nurkassa.

Vierailija
12/28 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelläni on erillisessä työhuoneessa pöytäkone, kaksi näyttöä, sähköpöytä ja ihan hyvä työtuolikin.

Vierailija
13/28 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilasin marraskuussa etätöitä varten pienen sähköisen nostettavan pöydän. Nyt teen päivässä 5 tuntia seisaaltaan töitä koneen ääressä ja lopun aikaa sitten istualtaan. 

Työpiste löytyy makuuhuoneen nurkasta.  

Vierailija
14/28 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpöytä ja kunnon tuoli on saatu työpaikalta mukaan. Kaikki sai joilla oli tarvetta.

Meillä on onneksi yksi ylimääräinen huone, jossa työpiste asuu. Aiemmin siellä olleet kauniit, mutta vähemmän ergonomiset kalusteet on varastossa. Tulevat takaisin, jos työ siirtyy takaisin toimistolle. Jos tilanne olisi sellainen, että ylimääräistä huonetta ei olisi ja molemmilla olisi etätyö, niin olohuoneessa olisi työpisteet ja makuuhuoneessa "palaveripiste", mihin voisi rauhassa mennä puhumaan.

Vierailija
15/28 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhuone, kaksi näyttöä +läppärin näyttö ja hyvä työtuoli.

Vierailija
16/28 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallakin oma kotitoimisto (ts. huone jossa sähköpöytä, kunnon työtuoli ja kaapistot papereille). Etätöitä tehty jo pitkään ennen koronaa, joten varusteet on kohdillaan. 

Vierailija
17/28 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on karvalakkiversio samasta työpisteestä kun töissäkin. Ikean ylösalas veivattava pöytä, satulatuoli ja erillinen näyttö, näppis, ja hiiri. Näyttö on parin kirjan ja läppäri pesuvadin päällä että ruudut on silmien tasolla.

Töissä on ultrahieno työtuoli, sähköpöytä, ekstraleveä kahden ruudun levyinen näyttö, ja iso wacomin piirtonäyttö. Ekan korona-aallon aikana tuli kova ikävä, nyt olen sentään osittain toimistolla!

Vierailija
18/28 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallakin oma kotitoimisto (ts. huone jossa sähköpöytä, kunnon työtuoli ja kaapistot papereille). Etätöitä tehty jo pitkään ennen koronaa, joten varusteet on kohdillaan. 

Sama. Ei tulisi mieleenkään tehdä töitä sängyllä tai sohvalla.

Vierailija
19/28 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistonomainen. Hyvä työpöytä, kunnollinen tuoli, tuplanäytöt ja läppäri telakassa.

Vierailija
20/28 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjanhyllyssäni on leveämi työtaso. Jouduin ostamaan kunnon työtuolin kesä lopulla, kun selkä ei enää kestänyt ruokapöydän tuolia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi