Millainen "työpiste" etätyötä tekevät?
Meillä mies etätöissä, ollut jo 10kk ja työtuoli/seisomatuoli hankittu ajat sitten, mutta käyttää sitä tyyliin pari kertaa viikossa pienen ajan, keittiön pöydän äärellä.
Muuten makaa sängyllämme ja siitä on tullut jo hajuongelma, petivaatteet, patja suojus, tyyny, kaikki löyhkää jo pari päivää vaihdon jälkeen karmealle. Ei ihme, koska yön jälkeen sänky ei kuivahdakaan vaan siinä makoilu jatkuu vielä seuraavatkin 8-10h.
Itse alan olla siinä pisteessä, että siirryn kohta toiseen huoneeseen nukkumaan ja muutenkin, tuo tunkkaisuus ja haju häiritsee jo liikaa.
Mies vain tuumaa, että kuvittelen eikä suostu työpöytää hankkimaan.
Mitenkäs teillä muilla?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Itelläni on erillisessä työhuoneessa pöytäkone, kaksi näyttöä, sähköpöytä ja ihan hyvä työtuolikin.
Samoin minulla
Tilan puutteen vuoksi aika usein työpiste on saunassa. Joskus pesuhuoneessa. Kun harvoin olen yksin kotona niin sohvalla.
työhuone, sähköpöytä, oven saa kiinni.
Rahaa säästyy joka kuukausi satasia (lounas itse tehtynä kun duunissa aina ruokalaan ja matkakulut)
Tämä on uusi normaali.
Mulla on sähköpöytä ja sekä tavallinen työtuoli että satulatuoli. Ostin kesällä.
En voisi kuvitella tekeväni töitä missään sängyssä tai sohvalla, jo ruokapöydällä yöskentelystä tulee mulle ongelmia kun se on väärän korkuinen. Keväällä tulin niin kipeäksi, että investoin kesällä lomarahat noihin ja nyt tilanne on parempi. Olisi vaan mahdotonta pienemmällä tulotasolla tai pienemmässä asunnossa. Koville ottaa näinkin ja on periaatteessa myös väärin, että työntekijö joutuu näin maksamaan perustyövälineistä. Niillä aloilla, missä tuo on tavallista, siitä on yleensä sovittu tessissä joku korvaus!
Silityslauta. Ja työhuone, jossa työpöytä ja hyvä tuoli.
Sängyssä makailijan laittaisin huoltamaan petivaatteet viikoittain, jos siellä pitää muhia.
Hyi sängyssä töiden tekeminen! Tulee ihan mieleen joku halvauspotilas.
Mulla on työhuone erillistalossa pihalla. Muuten olisinkin jo seonnut. Mies tekee työt läppärillä ruokailutilan pöydän ääressä.
Hermolle käy kyllä tämä kotona viruminen.
Vierailija kirjoitti:
Hyi sängyssä töiden tekeminen! Tulee ihan mieleen joku halvauspotilas.
Mulla on työhuone erillistalossa pihalla. Muuten olisinkin jo seonnut. Mies tekee työt läppärillä ruokailutilan pöydän ääressä.
Hermolle käy kyllä tämä kotona viruminen.
Vaihdetaanko osia? Voin siirtyä "virumaan" kotiin, siirry sinä lähityöhön koronalle altistumaan.
Miksi miehen pitäisi sinulle työpöytä ostaa? Kyllä naisoletettukin voi omaan käyttöönsä tulevia huonekaluja itse hankkia!