Mulla on vahinkolapsi sekä 1 abortti takana, vain koska en uskalla ottaa kierukkaa asennuskivun vuoksi.
Pillerit aina unohtuu ja humalassa kondomin käyttö holtitonta. Olen muuten ihan normi työssäkäyvä äiti.
Hirveää kiristytä, että kierukan saa ilmaiseksi, mutta kapselia ei.
Kommentit (105)
Arvelet sitten, että kierukan asentaminen sattuu enemmän kuin abortti?
Minulle on tehty rasakudenkeskeytys 2 kertaa. 2 kertaa on myös laitettu hormonikierukka. Ja voin rehellisesti sanoa, että kierukan asennus ei ole yhtään mitään aborttiin verrattuna.
Pekka-Liisa kirjoitti:
En ollenkaan ymmrrä ihmisiä jotka jättävät toimenpiteitä tekemättä lyhytaikaisen kivun takia, vaikka riskinä on pitkäaikaiset ongelmat.
On esimerkiksi olemassa ihmisiä jotka löytävät kyhmyn jostain päin kehoa, mutta eivät suostu menemään lääkäriin koska pelkäävät syöpädiagnoosia. Siis häh?! Eihän se diagnoosin puuttuminen tarkoita, ettei syöpää ole. Se on tai ei ole olemassa riippumatta virallisesta diagnoosista. Joten kannattaa vain mennä lääkäriin ja varmistaa asia. Jos tulos on positiivinen, niin sitten pääsee hoitoon. Diagnoosi sattuu hetken, mutta on varmaan parempi asia kuin syöpäkuolema.
Kierukan ottamatta jättäminen kivun takia kuulostaa samalta. Pure nyt vain hammasta ja kestä kipua hetki. Teet sen pidempiaikaisen hyödyn takia. Itse voin myöntää, että pelkään hammaslääkäriä aika lailla mahdollisen kivun takia. Menen kuitenkin kiltisti säännöllisesti, vaikka melkein joka kerta pyörryn hoitotuoliin ja en saa kunnolla nukuttua pariin viikkoon ennen käyntiä. Parempi kohdata pelko hyvän sään aikana sen sijaan, että hampaat mätänee suuhun. Hetken se vain kirpaisee. Hetken kipu kierukan takia on parempi kuin elinikäinen kipu jonka vahinkolapsi joutuu kestämään tällä planeetalla.
Pelkään myös hammaslääkäriä. Sinne menen vasta, kun en kivultani pärjää kotona.
Pyrin kuitenkin pitämään hampaat kunnossa, koska se on kivutonta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Arvelet sitten, että kierukan asentaminen sattuu enemmän kuin abortti?
Minulle on tehty rasakudenkeskeytys 2 kertaa. 2 kertaa on myös laitettu hormonikierukka. Ja voin rehellisesti sanoa, että kierukan asennus ei ole yhtään mitään aborttiin verrattuna.
Abortti ei sattunut ollenkaan, oli kuin runsaat menkat.
Ap
Kai tiedät että seksiä ei ole mikään pakko harrastaa kun kerran ehkäisy on noin hankalaa etkä myöskään halua lapsia?
Ei seksi ole mikään ihmisoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä? Susta kierukan laitto sattuu enemmän kuin synnytys? Jaahas.
Synnytyksessä saa epiduraalin ja ilokaasua, kierukan asennuksessa ei. Ap
Ei sitä kierukan asennustakaan ilman kivunlievitystä tehdä. Se kipu vaan on niin paljon pienempi kuin synnytyskipu, että siihen riittää normaalit buranat ja panadolit. Minulle suositeltiin noita molempia, mutta koska vain toinen sopii, menin sillä. Sen 2s kivun kestää kyllä vähemmälläkin kipulääkkeellä.
Justhan ap toisessa ketjussa vaikersi kuinka elämä on ohi 35-vuotiaana ja pohti tekiskö vielä lapsen. Eihän se raskaus sitten mikään katastrofi olisi.
Ehkäisyä molemmille kirjoitti:
Sterilisointi on helpoin miehelle . Naisille se on myös nopea nukutuksessa eikä satu . Ehkäisypillerit on hyvä ratkaisu. Kuukautiset tulee säännöllisesti eikä kipuja . Jos mies ei halua lapsia tai on jo tarpeeksi niin hänen on helpointa sterilisoida pelivehkeet , käyttöön se ei vaikuta . On parempi ehkäistä kuin tehdä abortteja . Yksityiset lääkärikeskukset kyllä hoitaa ehkäisyasioita . Käy samalla sukupuolitauti testit läpi . Kondomi suojaa joiltakin taudeilta . Eihän se maksu ole kuin kerran .
Sä öliset miesten vastuusta ja fantasioita miesten silpomisesta, vaikka tässä tapauksessa aloittaja jakaa tussua ympäri kylää? miesvihaaa much?
Kierukan laitto on kyllä osaavissa käsissä niin nopea homma, että oksat pois. Kipu on myös salamana ohi.
Kierukan laitto ei sattunut yhtään ja meni nopeasti. Rohkeasti vaan!
Mikä ihmeen kierukan asennuskipu? Mulla ei tuntunut mitään kipua. Vähän kuukautiskivun tapaista jomotusta oli jälkeenpäin mutta se meni alle vuorokaudessa
Kolmas kierukka menossa eikä ne ole sattuneet yhtään. Olen ottanut Buranan ennen asennusta ja valinnut kokeneen gynekologin tekemään toimenpiteen juuri sen vuoksi, että olen todella kipuherkkä. Olen
kertonut kipuherkkyydestä etukäteen niin ovat osanneet olla erityisen varovaisia.
Minkästyyppisestä päästä se koko kroppa taas kärsikään?
Ai kauhea, jos tuntisin ap:n ja joutuisin tällaista vajaamielistä vinkumista kuuntelemaan. Hiukset nousee pystyyn pelkästä ajatuksesta.
Jätä se alkoholinkäyttö minkä mainitsit aloituksessa. Ja jos poltat niin lopeta. Rahat säästyy ja pian sulla on varaa kalliimpaankin ehkäisyvaitoehtoon. Elämä on valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Laitatan kierukan sitten, kun sen saa NUKUTUKSESSA julkisella!
Sitä ennen panen ympäriinsä niin paljon kuin haluan. Piste.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
turha sitten vinkua, jos (ja kun) pamahdat paksuksi eikä varat riitä sen penskan elättämiseen
Kerro uteliaalle, miksi sinä et synnytyskipua pelännyt, tai sektion jälkeistä haavakipua. Entä oliko abortti kivuton, maksuton? Ehkäisykapselin hinta tulee kuitatuksi vertaamalla sitä synnytysosastolla vietettyjen päivien hintaan.
Aika kummallinen logiikka pelätä kierukan asennuskipua, joka on hoidettavissa lääkkeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apturha sitten vinkua, jos (ja kun) pamahdat paksuksi eikä varat riitä sen penskan elättämiseen
Abortti maksaa sen poliklinikka maksun verran.
Ap
En ollenkaan ymmrrä ihmisiä jotka jättävät toimenpiteitä tekemättä lyhytaikaisen kivun takia, vaikka riskinä on pitkäaikaiset ongelmat.
On esimerkiksi olemassa ihmisiä jotka löytävät kyhmyn jostain päin kehoa, mutta eivät suostu menemään lääkäriin koska pelkäävät syöpädiagnoosia. Siis häh?! Eihän se diagnoosin puuttuminen tarkoita, ettei syöpää ole. Se on tai ei ole olemassa riippumatta virallisesta diagnoosista. Joten kannattaa vain mennä lääkäriin ja varmistaa asia. Jos tulos on positiivinen, niin sitten pääsee hoitoon. Diagnoosi sattuu hetken, mutta on varmaan parempi asia kuin syöpäkuolema.
Kierukan ottamatta jättäminen kivun takia kuulostaa samalta. Pure nyt vain hammasta ja kestä kipua hetki. Teet sen pidempiaikaisen hyödyn takia. Itse voin myöntää, että pelkään hammaslääkäriä aika lailla mahdollisen kivun takia. Menen kuitenkin kiltisti säännöllisesti, vaikka melkein joka kerta pyörryn hoitotuoliin ja en saa kunnolla nukuttua pariin viikkoon ennen käyntiä. Parempi kohdata pelko hyvän sään aikana sen sijaan, että hampaat mätänee suuhun. Hetken se vain kirpaisee. Hetken kipu kierukan takia on parempi kuin elinikäinen kipu jonka vahinkolapsi joutuu kestämään tällä planeetalla.