Mikä saa ihmisen antamaan niin suuren merkityksen kumppanin ulkonäölle?
Tiedättekö kun on niitä ihmisiä, jotka puhuvat aina jonkun potentiaalisen kumppaniehdokkaansa kauniista/komeasta ulkonäöstä. Nämä ihmiset ovat usein myös hyvin tarkkoja omasta ulkonäöstään ja stressaavat siitä, etteivät mielestään ole tarpeeksi kauniita/komeita.
Mikä saa ihmisen antamaan niin suuren painoarvon ulkonäköseikoille?
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole ikinä ihastunut kenenkään ulkonäköön. Tottakai voin ihailla ja kuolata vaikka jotain hyvännäköisiä julkkiksia, mutta todellisessa elämässä en ole ikinä ihastunut pelkän ulkonäön perusteella. Viimeisenä osoituksena tästä; meille tuli työpaikalla eräs pieni rakennusfirma tekemään remonttia. Yrittäjä itse oli myös mukana ihan täysillä suorittavassa työssä muutaman työntekijänsä kanssa. Tämä mies oli n.170 cm pitkä (eli palstan mukaan ilmeisesti liian lyhyt) ja hyvin hyvin tavallisen näköinen mies noin muutenkin. Jos olisi kadulla kävellyt vastaan niin en todellakaan olisi kiinnittänyt yhtään mitään huomiota. Mutta kun tämä mies sitten siinä useampana päivänä hääri tekemässä sitä remppaa, niin siinä tuli aina vähän turistua hänen kanssa. Ja voi herranjumala, siis kerta kaikkiaan niin mahtava tyyppi. Tyypillä oli sana hallussa ja hänen huumorinsa oli just mun makuun. Ja taisin mäkin jutuillani häntä vähän naurattaa. Pikkuhiljaa hänen vähän ilkikurinen ja röyhkeä hymynsä alkoi näyttää mun silmissä kuumimmalta ikinä. Nyt olen ihan hänen pauloissaan. Harmi, että remppa on jo ohi. Mutta ottaisin siis hänet koska tahansa ja todellakin herätti minussa kaikki mahdolliset himot ja halut. Mutta ei sillä ollut kyllä mitään tekemistä hänen ulkonäkönsä kanssa. Harmi vaan, että on mun saavuttamattomissa.
Miten on saavuttamattomissa? Kai tiedät firman, joka remonttia teki?
Ehkä tarkoittaa, ettei ihastu vastakkaiseen sukupuoleen ulkonäon perusteella. Pitää tutustua ja nähdä työn touhussa, ja olla esimerkiksi yrittäjä. Suoritukset siis vetoavat. Kun ei enää päivittäin tule omalle työpaikalle, tuokin kiinnostus laantuu. Silloin muistuu mieleen puolustella, että ihastui, vaikkei ulkonäkö ollut erityinen. Ei välttämättä ole täysin hetero lainkaan, vaan ihastuu suoritusominaisuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
seksi on kivaa ja seisokin saamiseen tarvitaan kaunis nainen. tosin saa sen seisomaan rumakin nainen, jos nainen viitsii tehdä jotain miellyttävää. nykyfeminismin ja metoon aikaan tosin kaikenlainen miesten miellyttäminnen on naisilta kiellettyä, joten turvallisempaa ottaa se kaunis nainen, niin ainakin seksi onnistuu vaikka nainen makaakin lahnana sängyssä somettamassa.
Jos nainen makaa lahnana, se ei halua sua. Et sytytä sitä. Olet huono seksissä.
Se ei siis ole mikään naisen oma ominaisuus, joka jotenkin kuuluisi naiseuteen.
Joskus varmaan on noinkin. Oman kokemukseni mukaan kuitenkaan useimmiten ei. Aika moni lahnailee koska on kokematon, ujostelee tai jännittää. Seuraavat kerrat on usein parempia - ja jo se että moni lahna haluaa uusintakierroksen kertoo mielestäni siitä että syy ei voi olla pelkästään se että olen huono seksissä. Luulen että aika harva varsinkaan vähemmän irtoseksiä harrastanut mieskään on uuden kumppanin kanssa ensimmäisillä kerroilla ihan parhaimmillaan.
Ikävä kyllä jotkut vaikuttavat myös lahnailevan ihan vain koska ovat aika itsekkäitä petikumppaneita, aivan niin kuin osaa miehistäkään ei kumppanin nautinto juurikaan kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
seksi on kivaa ja seisokin saamiseen tarvitaan kaunis nainen. tosin saa sen seisomaan rumakin nainen, jos nainen viitsii tehdä jotain miellyttävää. nykyfeminismin ja metoon aikaan tosin kaikenlainen miesten miellyttäminnen on naisilta kiellettyä, joten turvallisempaa ottaa se kaunis nainen, niin ainakin seksi onnistuu vaikka nainen makaakin lahnana sängyssä somettamassa.
Haukotus. Entäs jos kuitenkin se nainen onkin itse huono seksissä? Miltä tuntuu ulkoistaa vastuu seksistäkin täysin toisen sukupuolen käsiin? Eihän teitä naisia tarvitse miesten esineellistää kun teette sen ihan itse.
Voi sekin olla, sanoinko ettei voisi olla? Passiivisuus kuitenkin kertoo haluttomuudesta, koska halukkaan ihmisen kroppa vie tahtomattakin. Halukas ei ole lahna. Vastapuoli ei sytytä eikä haluta, jos nainen on passiivinen lahna.
Oikeastiko tämä pitää vääntää rautalangasta miehille? Naisen lahna on vastaava kuin miehen erektio-ongelma.
Ja itse olen kiinnostunut vain naisista, joten en vastuuta vastakkaista sukupuolta saamisistani kyllä tippaakaan. :)
Miehen erektio-ongelma kyllä harvemmin johtuu siitä että ei haluaisi eikä kovinkaan seisokki kerro siitä että haluaisi. Toki ymmärrän että jos olet naisiin päin kallellasi niin nämä asiat voivat olla vähän vieraita, mutta ehkä silloin kannattaisi myös välttää tuollaisia analogioita.
Mitä ihmettä kirjoittaja 102? Minä tarkoitin, että mies on naimisissa ja perheellinen. Eli se siitä. Enkä nyt muutenkaan ole mikään miestennielijä, että vaikka olisikin vapaa niin en tiedä miten etenisin. Tämä kirjoittajalta, joka haaveilee saavuttamattomissa olevasta remppa miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan uteliaisuudesta, kuinka monen eri naisen kanssa sinulla on kokemusta asiasta? Vai mistä sinä vedät nuo johtopäätökset?
Olen elämäni aikana asunut useammassa eri maassa ja pakko sanoa, että suomalaiset naiset ovat kyllä keskimäärin selkeästi passiivisempia seksin suhteen verrattuna moniin muihin kansalaisuuksiin. Ainakin mitä länsimaihin tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisääntyminen. Mikäli lapsia halutaan, niin on tärkeää mitkä geenit lapselle haluaa.
Saman sukupuolenkin välisissä suhteissa? Ihan yhtä lailla niissäkin viehättävyyttä haetaan kuin heterosuhteissakin.
Eikä kaikki heterotkaan lapsia todellakaan halua.
No ei välttämättä haluakaan, mutta se tulee sieltä teidostamattomalta liskoaivotasolta, ymmärrätkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus varmaan on noinkin. Oman kokemukseni mukaan kuitenkaan useimmiten ei. Aika moni lahnailee koska on kokematon, ujostelee tai jännittää. Seuraavat kerrat on usein parempia - ja jo se että moni lahna haluaa uusintakierroksen kertoo mielestäni siitä että syy ei voi olla pelkästään se että olen huono seksissä. Luulen että aika harva varsinkaan vähemmän irtoseksiä harrastanut mieskään on uuden kumppanin kanssa ensimmäisillä kerroilla ihan parhaimmillaan.
Ikävä kyllä jotkut vaikuttavat myös lahnailevan ihan vain koska ovat aika itsekkäitä petikumppaneita, aivan niin kuin osaa miehistäkään ei kumppanin nautinto juurikaan kiinnosta.
Joo mä oon deittailun kannalta hankalassa tilanteessa koska olen jo vähän vanhempi ja miehet ajattelevat automaattisesti että olen kokenut. Oikeasti mulla on vähän ja huonoja kokemuksia eli todellakin jännittää uuden kanssa niin että sydän hakkaa ja kädet tärisee.
Viimeksi kerroin tästä etukäteen, mies sanoi että ok, anna mun näyttää, mennään rauhassa. Todellisuudessa tarjosi 2 minuuttia lähetyssaarnaajaa. Luonnollisestikaan en tuntenut mitään. Mutta halusin nähdä vielä koska ens kerralla olisi jo huomattavasti rennompaa ja meillä oli tosi kivoja treffejä ne viikot kun tapailtiin.
Mies kuitenkin kieltäytyi koska seksi oli hänelle huonoa o.O. En siis tiedä miten pitäisi harjoitella asiaa kun kukaan ei anna mahdollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen just tuollainen ihminen. En vaan koe fyysistä vetoa, jos ihmisen ulkonäkö ei miellytä. Onko tämä oikeasti jotenkin erikoista?
Siinä tapauksessa Aika rajallista kun ulkönäkö ei kauaa normaalisti pysy vetävänä. Pitää ajoissa löytää loppuelämän kumppani. Ulkonäön rupsahtaessa on myöhäistä. Moni jää yksinäiseksi vanhuuden päiviä viettämään.
Yleensä ihmisen peruspiirteet eivät suuresti muutu, vaikka ikää tuleekin lisää tai esim. paino heittelisi. Jos tunnen vetoa ihmiseen, tuollaiset asiat eivät sitä muuta. Tuleehan itsellenikin koko ajan ikää lisää ja ihan luontaisesti aina tunnen vetoa suunnilleen oman ikäisiini, en nuorempiin, jotka ovat vähemmän rupsahtaneita.
Vierailija kirjoitti:
Eri ihmisille on eri asiat tärkeitä. Yksi hakee sielujen yhteyttä, toinen lempeyttä, kolmas älykkyyttä, neljäs varakkuutta, viidennelle on tärkeää lihaksikkuus ja urheilullisuus, kuudennelle lapsirakkaus.
Ja joillekin, kuten minulle, nuo kaikki ovat tärkeitä (paitsi varakkuus ja lapsirakkaus). Ei minusta ole liikaa vaadittu että elämänkumppani on älykäs, lempeä, sielukas, urheilullinen ja hyvännäköinen. Jos olisi, en varmaan olisi löytänyt aviomiestäni :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauniin naisen kanssa seksi on vaan yksinkertaisesti ihan älyttömän paljon parempaa. Vaikka se daami kuinka lahnailisi, niin aina saat kuitenkin sen visuaalisen kiihokkeen kauniista kasvoista ja vartalosta.
Mitä seurusteluun tulee, niin valitsen aina ennemmin kauniin mutta luonteeltaan tylsän naisen, kuin ruman mutta luonteeltaan täydellisen. Joka ikinen kerta. Seurustelusuhteessa kun kuitenkin olis sitä seksiäkin tarkoitus harrastaa.
Ihan samaa olen yrittänyt selittää, kun meille naisille on jankutettu, että pitäisi antaa tilaisuus myös miehille, joiden ulkonäkö ei kiinnosta. Parisuhde on myös seksisuhde, joten ei pidä tyytyä vähempään kuin ihmiseen, jota aidosti haluaa myös seksuaalisesti.
Olen aina ihmetellyt juurikin tuota kuinka jotkut täällä koittaa mielipidevaikuttaa että naisten pitäisi tyytyä parisuhde- ja seksiasioissa.
En minä ainakaan pystyisi tyytymään: Mulla on tietyt edellytykset kumppanilta, jotta edes saan erektion pystyyn. Olen joskus koittanut ruman naisen kanssa, ja eihän siitä mitään tullut, oli aivan hel*etin kiusallinen kokemus molemmille osapuolille.
Kun oma tilanne on kerran tämä, niin olis aika tekopyhää odottaa kuitenkin naisia tyytymään kumppaniin joka ei oikeasti sytytä.
Naisilla vaan sellaisia kumppaniehdokkaita "jotka sytyttää" on huomattavasti harvemmassa kuin miehillä. Naiset pitävät 80 % miehistä keskivertoa rumempina kun miehillä käyrä on huomattavasti luonnollisempi ja todellisuutta vastaava. Siksi.
Mielenkiintoista nähdä mihin tämä yhteiskunta menee naisten nirsoilun ja synnyttämisen väliin jättämisen takia. Tuskin samanlaista hyvinvointiyhteiskuntaa enää on kuin nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauniin naisen kanssa seksi on vaan yksinkertaisesti ihan älyttömän paljon parempaa. Vaikka se daami kuinka lahnailisi, niin aina saat kuitenkin sen visuaalisen kiihokkeen kauniista kasvoista ja vartalosta.
Mitä seurusteluun tulee, niin valitsen aina ennemmin kauniin mutta luonteeltaan tylsän naisen, kuin ruman mutta luonteeltaan täydellisen. Joka ikinen kerta. Seurustelusuhteessa kun kuitenkin olis sitä seksiäkin tarkoitus harrastaa.
Ihan samaa olen yrittänyt selittää, kun meille naisille on jankutettu, että pitäisi antaa tilaisuus myös miehille, joiden ulkonäkö ei kiinnosta. Parisuhde on myös seksisuhde, joten ei pidä tyytyä vähempään kuin ihmiseen, jota aidosti haluaa myös seksuaalisesti.
Olen aina ihmetellyt juurikin tuota kuinka jotkut täällä koittaa mielipidevaikuttaa että naisten pitäisi tyytyä parisuhde- ja seksiasioissa.
En minä ainakaan pystyisi tyytymään: Mulla on tietyt edellytykset kumppanilta, jotta edes saan erektion pystyyn. Olen joskus koittanut ruman naisen kanssa, ja eihän siitä mitään tullut, oli aivan hel*etin kiusallinen kokemus molemmille osapuolille.
Kun oma tilanne on kerran tämä, niin olis aika tekopyhää odottaa kuitenkin naisia tyytymään kumppaniin joka ei oikeasti sytytä.
Naisilla vaan sellaisia kumppaniehdokkaita "jotka sytyttää" on huomattavasti harvemmassa kuin miehillä. Naiset pitävät 80 % miehistä keskivertoa rumempina kun miehillä käyrä on huomattavasti luonnollisempi ja todellisuutta vastaava. Siksi.
Mielenkiintoista nähdä mihin tämä yhteiskunta menee naisten nirsoilun ja synnyttämisen väliin jättämisen takia. Tuskin samanlaista hyvinvointiyhteiskuntaa enää on kuin nyt.
Saattaa johtua ihan siitä, että naiset yleensä pitävät enemmän huolta ulkonäöstään. Miehissä on todella paljon (huomattavasti vastakkaista sukupuolta enemmän) sellaisia, jotka eivät panosta ulkonäköönsä ollenkaan. Tällaisen pitäisi sitten ihan tosissaan herättää naisten kiinnotus?
Ainakin naisen hyvinvoinnin kannalta on huomattavasti parempi ratkaisu jäädä yksin kuin ryhtyä johonkin keinotekoiseen suhteeseen ihmisen kanssa, johon ei tunne pienintäkään vetoa. Kyse ei ole nirsoilusta vaan terveestä itsekkyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa toivottomalta. Pitäisi olla geenilotossa voitettu ulkonäkö, oikea tuoksu ja vielä oikea kemia. Mitä näille voi itse edes tehdä?
Niinkö tässä ketjussa on tosiaan sanottu? Esim. kommentti 89?
Kaikki eivät näytä tavallisilta suomalaisilta miehiltä eikä kaikilla ole tummia hiuksia (tai ylipäänsä minkään värisiä). Jos ulkonäkö ei riitä tietyn tason yli, ei muilla ominaisuuksilla tunnu olevan merkitystä. Lohdutonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa toivottomalta. Pitäisi olla geenilotossa voitettu ulkonäkö, oikea tuoksu ja vielä oikea kemia. Mitä näille voi itse edes tehdä?
Niinkö tässä ketjussa on tosiaan sanottu? Esim. kommentti 89?
Kaikki eivät näytä tavallisilta suomalaisilta miehiltä eikä kaikilla ole tummia hiuksia (tai ylipäänsä minkään värisiä). Jos ulkonäkö ei riitä tietyn tason yli, ei muilla ominaisuuksilla tunnu olevan merkitystä. Lohdutonta.
Oletko itse kuinka tarkka kumppanin ulkonäöstä? Olen varma ettei kenenkään ulkonälkö ole niin paha, etteikö jollekin kelpaisi. Mutta jos sinulla on tiukat kriteerit kumppanin ulkonäölle, tietysti se aina hankaloittaa.
Pitäähän sitä tuijotella ja muutenkin haluta.
Lapsellista ja sairasta vihata jotakin kauneuden vuoksi.