Mikä saa ihmisen antamaan niin suuren merkityksen kumppanin ulkonäölle?
Tiedättekö kun on niitä ihmisiä, jotka puhuvat aina jonkun potentiaalisen kumppaniehdokkaansa kauniista/komeasta ulkonäöstä. Nämä ihmiset ovat usein myös hyvin tarkkoja omasta ulkonäöstään ja stressaavat siitä, etteivät mielestään ole tarpeeksi kauniita/komeita.
Mikä saa ihmisen antamaan niin suuren painoarvon ulkonäköseikoille?
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunis nainen ja komea mies= kauniit lapset
En ymmärrä alapeukuttajaa. Miksi pitää kadehtia jos on kauniit lapset?
Kauneuskin on Lahjaa siinä missä kaikki muukin mitä ihminen saa Luojalta.
Kaunis ihminen halveksii rumia = kauniilla on ruma luonne.
Ihmisen ulkonäkö kertoo esim. terveydestä, geeneistä, hormonitoiminnasta jne lisääntymiseen ja jälkeläisten kasvatukseen liittyvistä asioista. Siksi suurinta osaa kiinnostaa se vähintään alitajuisesti, kun evoluutio on meitä satoja miljoonia vuosia siihen ohjannut.
Esim. huonot hampaat, huono iho, runsas ylipaino, epäsymmetria, väärään sukupuoleen viittaavat hormonien säätelemät piirteet (esim. miestissit tai naisella iso maha ja pienet rinnat) ovat yleensä selkeä miinus.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten pidä paikkaansa
seksi on kivaa ja seisokin saamiseen tarvitaan kaunis nainen. tosin saa sen seisomaan rumakin nainen, jos nainen viitsii tehdä jotain miellyttävää. nykyfeminismin ja metoon aikaan tosin kaikenlainen miesten miellyttäminnen on naisilta kiellettyä, joten turvallisempaa ottaa se kaunis nainen, niin ainakin seksi onnistuu vaikka nainen makaakin lahnana sängyssä somettamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten pidä paikkaansa
Niin, ei se toki ole mikään 100% varmuus että kaunis nainen ja komea mies saavat kauniita lapsia.
Mutta kyllä tuo merkittävästi lisää todennäköisyyttä sille että lapsista tulee kauniita.
Kauniin naisen kanssa seksi on vaan yksinkertaisesti ihan älyttömän paljon parempaa. Vaikka se daami kuinka lahnailisi, niin aina saat kuitenkin sen visuaalisen kiihokkeen kauniista kasvoista ja vartalosta.
Mitä seurusteluun tulee, niin valitsen aina ennemmin kauniin mutta luonteeltaan tylsän naisen, kuin ruman mutta luonteeltaan täydellisen. Joka ikinen kerta. Seurustelusuhteessa kun kuitenkin olis sitä seksiäkin tarkoitus harrastaa.
Vierailija kirjoitti:
Kauniin naisen kanssa seksi on vaan yksinkertaisesti ihan älyttömän paljon parempaa. Vaikka se daami kuinka lahnailisi, niin aina saat kuitenkin sen visuaalisen kiihokkeen kauniista kasvoista ja vartalosta.
Mitä seurusteluun tulee, niin valitsen aina ennemmin kauniin mutta luonteeltaan tylsän naisen, kuin ruman mutta luonteeltaan täydellisen. Joka ikinen kerta. Seurustelusuhteessa kun kuitenkin olis sitä seksiäkin tarkoitus harrastaa.
Ihan samaa olen yrittänyt selittää, kun meille naisille on jankutettu, että pitäisi antaa tilaisuus myös miehille, joiden ulkonäkö ei kiinnosta. Parisuhde on myös seksisuhde, joten ei pidä tyytyä vähempään kuin ihmiseen, jota aidosti haluaa myös seksuaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei toiminut Bruce Willisillä ja Demi Moorella.
Googleta David Beckham ja vanhemmat, keskimääräistä Rumempia, David voitti geenilotossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samaa olen yrittänyt selittää, kun meille naisille on jankutettu, että pitäisi antaa tilaisuus myös miehille, joiden ulkonäkö ei kiinnosta. Parisuhde on myös seksisuhde, joten ei pidä tyytyä vähempään kuin ihmiseen, jota aidosti haluaa myös seksuaalisesti.
Olen aina ihmetellyt juurikin tuota kuinka jotkut täällä koittaa mielipidevaikuttaa että naisten pitäisi tyytyä parisuhde- ja seksiasioissa.
En minä ainakaan pystyisi tyytymään: Mulla on tietyt edellytykset kumppanilta, jotta edes saan erektion pystyyn. Olen joskus koittanut ruman naisen kanssa, ja eihän siitä mitään tullut, oli aivan hel*etin kiusallinen kokemus molemmille osapuolille.
Kun oma tilanne on kerran tämä, niin olis aika tekopyhää odottaa kuitenkin naisia tyytymään kumppaniin joka ei oikeasti sytytä.
Ystävät valitaan muilla ominaisuuksilla, mutta parisuhde perustuu fyysiseen vetovoimaan ja seksuaalisuuteen. Jokaisella on oma kauneusihanteensa, jolloin kaikilla on mahdollisuus olla kaunis jonkun silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorena parikymppisenä se voi herättää mielenkiinnon. Myöhemmin luonne merkitsee. Ehkä silti on toiveita ulkoiselle olemukselle vähän tai onko samantyyppinen habitus tai samoja kiinnostuksia /harrastuksia.
Jännää miten joillain ihmisillä iän myötä ulkonäkökriteerit höllenee mutta luonteen merkitys kasvaa. Omalla kohdalla noin ei ole tapahtunut, olen edelleen yhtä ulkonäkökeskeinen kuin olin parikymppisenä.
Yleensä ihminen kehittyy ja viisastuu elämänkokemuksen lisääntyessä. Sinulla ei sitten tätä ole tapahtunut.
Minä olen ihan rehellisen ruma mies, sellainen neandertalin ja gorillan risteytys.
Voisi olettaa, että nyt on yksinäinen peräkammarimurjotus taattu, mutta ehei.
"Viehättävyys" ei taida olla ihan niin yksinkertainen asia.
Jotkut ihmiset ovat aika tyhjiä sisältä ja kykenemättömiä itsereflektioon. Liikkuvat elämässä ns. pintatasolla. En tiedä mistä tämä johtuu. Tunnen naisen, joka on pitkälle koulutettu, taiteellinen ja hyvin syvällinen ihminen. Ei siis tekotaiteellinen vaan oikeasti taiteellinen ja kokee asiat syvästi ja on kiinnostunut ihmisissä heidän kokemuksistaan ja ajatuksistaan. Tämän naisen tytär on täysin tyhjäpää ja kiinnostunut enemmän ulkonäöstä, vaatteista ja lomamatkoista. On äiti itsekin. En käsitä miten omena voi pudota puusta niin kauas. Nämä pintatasolla elävät ihmiset ovat kiinnostuneita omasta ulkonäöstään ja kumppanin ulkonäöstä. Joillekin ihmisille ulkonäkö on ainut kriteeri, jonka perusteella pariudutaan. Toki kumppanin pitää jollain tavalla miellyttää jokaisen silmää, mutta toiset painottavat tätä asiaa enemmän. Entisenä pinnallisena ihmisenä pidän tätä surullisena. Itse en olisi ikinä tavannut miestäni, joka on maailman paras ja ihanin, jos eläisin edelleen siellä pinnallisessa maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorena parikymppisenä se voi herättää mielenkiinnon. Myöhemmin luonne merkitsee. Ehkä silti on toiveita ulkoiselle olemukselle vähän tai onko samantyyppinen habitus tai samoja kiinnostuksia /harrastuksia.
Jännää miten joillain ihmisillä iän myötä ulkonäkökriteerit höllenee mutta luonteen merkitys kasvaa. Omalla kohdalla noin ei ole tapahtunut, olen edelleen yhtä ulkonäkökeskeinen kuin olin parikymppisenä.
Yleensä ihminen kehittyy ja viisastuu elämänkokemuksen lisääntyessä. Sinulla ei sitten tätä ole tapahtunut.
"kehittyy ja viisastuu" vai tarkoititko pettyy ja tyytyy
Vierailija kirjoitti:
Nuo kriteerithän toki toimii jos se kumppani on lähinnä somiste ja seksilelu. Plussaa toki jos tekee vielä osan/kaikki kotitöistä. Mitään koviin syvällistä suhdetta taas noilla eväillä ei kyllä synny, mutta eihän kaikki sellaista haluakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mistäpä johtuu se, että nainen on ollut lahna sinun kanssasi? Siitä, että et ole riittävän komea tai haluttava. Ei se nyt vaan ruman mkehen kanssa paneta. Naiset antaa säälistä, kun eivät halua loukata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäpä johtuu se, että nainen on ollut lahna sinun kanssasi? Siitä, että et ole riittävän komea tai haluttava. Ei se nyt vaan ruman mkehen kanssa paneta. Naiset antaa säälistä, kun eivät halua loukata.
Vau, aistinko pientä provosoitumista?
Minulle fyysiset piirteet eivät ole olennaisia. Exä on komea, mutta ilkeä ja itsekeskeinen, ja siihen avioliitto päättyi, kun nämä piirteet tuntuivat vahvistuvan iän myötä. Nyt olen ihastunut mieheen, joka on kiltti ja huomaavainen (oikeasti, ei mikään "kilttimies"), mutta piirteiltään aika tavis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten ihan siitä että osa naisista (kuten miehistäkin) nyt vain on huonoja ja/tai itsekeskeisiä petikumppaneita. Eikun niin eihän nyt naisessa tietenään VOI olla vikaa..
Itse tein sen virheen lasteni isän kanssa, eli valitsin kumpanikseni sellaisen jonka ulkonäkö ei miellyttänyt. Ajattelin ettei sillä ole loppujen lopuksi väliä. Tykkäsin ihmisestä ja meidän huumorintaju sekä arvomaailma osui yhteen, mutta ei, missään vaiheessa hän ei sytyttänyt. Oli ns. järjen valinta ja erohan siinä tuli, kun vuosien saatossa halu vain laski ja laski.. Nyt olen ollut lähemmäs 10v miehen kanssa, jonka ulkonäköön ihastuin aivan hulluna. Ja tietty meillä on myös kivaa yhdessä :)