Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun Thea Forsten astuu liukuportaisiin, hän rynnii kaikkien ohi - oletko kilpailunhaluinen?

Vierailija
23.01.2021 |

Minusta tuollainen olisi kauheaa elämää.

https://www.hs.fi/elama/art-2000007756502.html

Kommentit (183)

Vierailija
61/183 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Forstén sanoo innostuvansa haastavista tilanteista, kuten isojen muutosten läpiviennistä. Rutiininomainen puurtaminen sen sijaan ei juuri innosta."

Tyypillinen muutosjohtaja. Taitaa olla sellainen firmojen ammattilais-alasajaja.

No ei tuollaiset ihmiset osaa mitään viedä onnistuneesti. Jättävät vain kaaosta jälkeensä. Jostain oudosta syystä näitä kuitenkin palkataan.

Vierailija
62/183 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelin tässä yhtä lapsuuden kaveria, jonka kanssa pelattiin lautapelejä. Aina kun minä voitin, hän tuhisi suupielet alaspäin ja oli selvästi vihainen ja vaati välittömästi uusintapeliä. Suostuin, koska pelaaminen oli minusta kivaa ja sai aina keksiä uusia strategioita voittaa. Kun hän voitti, hän lällätti ja tuuletti (siis oikeasti, "hähähää sinäpä hävisit, olet huono, olen paras, lällällää"). Alussa se ärsytti ja olin suuttua, mutta minulla ei ollut tapana suuttua kovin helposti julkisesti. Suutuisin siis vain pääni sisällä, kunnes aloin huvittua. Aloin tarkkailla kaveriani pelatessa. Tämä sama homma toistui aina ja hän halusi jatkaa peliä vaikka kuinka usein, jotta saisi sen voiton.

En tiedä sitten kumpi meistä oli creepympi, hän voitonhimossaan ja suuttumis/mahtailukierroksissaan vai minä joka tuijotin häntä hiljaa ilmeen värähtämättä tarkkaillen ja odottaen sitä reaktiota.

Mulle voittamisella ei ollut mitään merkitystä. Tai tulee siitä sellainen pieni JEE dopamiinifiilis, mutta usein ajattelen, että se on tuurista kiinni. Vaikka ei olisikaan. Ajattelen aina vaan sitä "haastetta" ja pyrin keksimään ratkaisun.

EI, en pelaa shakkia 😁 Koen sen tylsäksi, koska vaihtoehtoja on niin paljon ja jos siinä olisi jotain mieltä, pelaajien pitäisi olla samaa tasoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/183 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tuollaisten tyyppien takia luistan tykypäivistä keinolla millä tahansa. Itse juoksen metron portaissa syystä, että haluan ehtiä liityntäbussille. Että älkää pahastuko siitä, en töni ketään enkä vertaile suoristustani :)

Pari neuvoa: Lähde ajoissa, niin et myöhästele. Käy ostamassa ajan mittaukseen soveltuva laite jota kutsutaan arkikielessä kelloksi.

No, väännänpä rautalangasta. Työaika päättyy kello esimerkiksi kello xx.00. En voi sopeuttaa lähtöäni minkään kulkuvälineen aikatauluun. Kävelen metsän läpi 10 minuuttia bussille, ja jos se on aikataulussa, odotan 4-5 minuuttia. Matka bussimatkalla on vaihtelua 3-7 minuuttiin. Vaihdan metroon, joita kulkee usein. Jos en ehdi viimeistään tiettyyn metroon (tällä aikataululla vaihtoehtoja 2 kpl), myöhästyn kotiin menevästä liityntäbussista. Sitten joudun odottamaan 15 minuuttia metroasemalla. Ymmärrätkö nyt paremmin, miksi joskus pitää juosta? Minulla on kello, osaan käyttää sitä since nelivuotiaasta. Ajantajuni on myös hyvä. Keskitytäänkö aiheeseen, eli kilpailunhaluun joka asiassa. Missä asiassa itse koet kilpailunhalua? Onko se vaikuttanut elämääsi positiivisesti tai negatiivisesti? Koetko empatiaa? 

Joudut odottamaan vartin? Oho. En ymmärrä yhä vieläkään.

Miks ihmeessä haluaisin seisoskella kylmällä likaisella metroasemalla, kun pienellä liukuporraspanostuksella ehdin nopeammin kotiin kahville ja syömään :)

Ei sitä kaikki tosiaan ymmärrä, maalaiset ainakaan.

Voisit vaikka meditoida odotteluajan, vaikutat kovin hermostuneelta.

Vierailija
64/183 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin nuorena ulkomailla vaihdossa ja hostperheen äiti oli tuollainen theaforsten. Jouduin palaamaan kesken vuoden takaisin Suomeen, kun menin henkisesti niin huonoon kuntoon. Host momille kaikki oli kuolemanvakavaa suorittamista, pätemistä ja kilpailua, kulissien piti olla paitsi pystyssä niin myös kiiltää eikä mitään epätäydellisyyttä sallittu. Minä olin ongelmatapaus, koska en ollut täydellisen sopeutunut heidän perheeseensä heti ensimmäisen viikon jälkeen. Nyt aikuisena olen ymmärtänyt, että minut haluttiin perheeseen lähinnä imagosyistä: antaa hyvän ja jalon kuvan ympäristölle, kun he ottavat ulkomaalaisen nuoren perheeseensä asumaan.

Jutun Thea, tämä isäntäperheen äiti ja muut samanlaiset tuskin vain tiedostavat sitä, miten heidän käytöksensä vaikuttaa kanssaihmisiin vaan ovat sitä mieltä, että he ovat oikeita mallikansalaisia. He asettavat standardit muillekin ja tietävät, miten elämästä tulee ottaa kaikki irti. Uskovat olevansa hyviä ihmisiä mutta inhoavat ja halveksivat kaikkea, mikä on ristiriidassa heidän kaikki-mulle-heti-nyt -maailmankuvan kanssa.

Taitaa koko vaihto-oppilas -toiminta perustua kuvailemallesi. Kuka haluaa edes olla vapaaehtoisesti vuoden erossa perheestään ja ystävistään?

Vierailija
65/183 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudosti toi esiin poikansa, joka on oikein "perinyt" saman asenteen. En kyllä kehuskelisi asialla. Kuka tuollaisen jannun haluaa sabotoimaan joukkuetta tai työtä tai yhteisöä? Siis oman edun tavoittelijan ihan suoraan se artikkelissa sanotaan.

Vierailija
66/183 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan itsessäni jotain piirteitä. Työelämässä rakastan kilapilua ja urheillessa helposti menen täysillä kisaan mukaan. Liukuportaissa kun ohittaa muut, tulee pieni hyvän olon tunne siitäkin. Toisaalta en kyllä ole noin pakkomielteinen, eli yritän ottaa myös rennosti.

En ole tajunnut, että noin hulluja ihmisiä on, jotka pitää liukuportaitakin jonain paremmuuskisana.

Joo olen itsekin kunnianhimoinen, mutta se näkyy esim. töissä eikä missään liukuportaissa.

Vierailija
67/183 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oudosti toi esiin poikansa, joka on oikein "perinyt" saman asenteen. En kyllä kehuskelisi asialla. Kuka tuollaisen jannun haluaa sabotoimaan joukkuetta tai työtä tai yhteisöä? Siis oman edun tavoittelijan ihan suoraan se artikkelissa sanotaan.

Tuli vielä mieleen, että mitä jos Thean tulalla olisi ollut Teemu? Olisiko täällä hurrattu päättäväiselle miehelle?

Itse en.

Vierailija
68/183 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ivanka", jota "isi" vähän jeesii.

Vierailija
69/183 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tuollaisten tyyppien takia luistan tykypäivistä keinolla millä tahansa. Itse juoksen metron portaissa syystä, että haluan ehtiä liityntäbussille. Että älkää pahastuko siitä, en töni ketään enkä vertaile suoristustani :)

Pari neuvoa: Lähde ajoissa, niin et myöhästele. Käy ostamassa ajan mittaukseen soveltuva laite jota kutsutaan arkikielessä kelloksi.

No, väännänpä rautalangasta. Työaika päättyy kello esimerkiksi kello xx.00. En voi sopeuttaa lähtöäni minkään kulkuvälineen aikatauluun. Kävelen metsän läpi 10 minuuttia bussille, ja jos se on aikataulussa, odotan 4-5 minuuttia. Matka bussimatkalla on vaihtelua 3-7 minuuttiin. Vaihdan metroon, joita kulkee usein. Jos en ehdi viimeistään tiettyyn metroon (tällä aikataululla vaihtoehtoja 2 kpl), myöhästyn kotiin menevästä liityntäbussista. Sitten joudun odottamaan 15 minuuttia metroasemalla. Ymmärrätkö nyt paremmin, miksi joskus pitää juosta? Minulla on kello, osaan käyttää sitä since nelivuotiaasta. Ajantajuni on myös hyvä. Keskitytäänkö aiheeseen, eli kilpailunhaluun joka asiassa. Missä asiassa itse koet kilpailunhalua? Onko se vaikuttanut elämääsi positiivisesti tai negatiivisesti? Koetko empatiaa? 

Joudut odottamaan vartin? Oho. En ymmärrä yhä vieläkään.

Miks ihmeessä haluaisin seisoskella kylmällä likaisella metroasemalla, kun pienellä liukuporraspanostuksella ehdin nopeammin kotiin kahville ja syömään :)

Ei sitä kaikki tosiaan ymmärrä, maalaiset ainakaan.

Voisit vaikka meditoida odotteluajan, vaikutat kovin hermostuneelta.

Aamuisin kun myöhästyn töistä ilmoitan vain työnantajalle olleeni laiturilla meditoimassa :)

Vierailija
70/183 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli vielä mieleen, että mitä jos Thean tulalla olisi ollut Teemu? Olisiko täällä hurrattu päättäväiselle miehelle?

Itse en.

Onhan Teemustakin kerrottu kulissien takaa kaikenlaista, mm. kaksosveljensä on kuvaillut hyvinkin rehellisesti.

Mutta onhan noilla eroakin. Teemu on lahjakas ja pärjännyt urheilussa maailmantasolla, Thea ei.

Vierailija
71/183 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä on varoitettu.

Vierailija
72/183 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Forstén sanoo innostuvansa haastavista tilanteista, kuten isojen muutosten läpiviennistä. Rutiininomainen puurtaminen sen sijaan ei juuri innosta."

Tyypillinen muutosjohtaja. Taitaa olla sellainen firmojen ammattilais-alasajaja.

No ei tuollaiset ihmiset osaa mitään viedä onnistuneesti. Jättävät vain kaaosta jälkeensä. Jostain oudosta syystä näitä kuitenkin palkataan.

AMEN!

Vierailija
73/183 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei hän sitten jo ole olympiavoittaja?

Treenaa säännöllisesti kuin huippu-urheilija, ja voitontahtoa on.

Jos kilpailet olympialaisissa niin voit kilpailla ja voittaa vain neljän vuoden välein.

Jos kilpailet liukuportaissa niin voit voittaa joka päivä!

Neil Armstrong teki sen suuren saavutuksen että hän meni kuuhun. Hän teki sen yhden kerran elämässään.

Jos kilpailet liukuportaissa niin voit saavuttaa suuren voiton tuhansia kertoja elämäsi aikana!

Valitse itse: olympialaiset, kuulento vai liukuporraskilpailut?

Joka ikinen päivä sinä voit olla suuri voittaja, mahtava sankari!

Vierailija
74/183 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi mikä tyyppi.

Vierailija
75/183 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain firmoissa tuollaisia tyyppejä katsellaan tasan 2 viikkoa, ja pistetään sitten pihalle. Ne firmat ovat vielä pystyssä.

Vierailija
76/183 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei hän sitten jo ole olympiavoittaja?

Treenaa säännöllisesti kuin huippu-urheilija, ja voitontahtoa on.

Jos kilpailet olympialaisissa niin voit kilpailla ja voittaa vain neljän vuoden välein.

Jos kilpailet liukuportaissa niin voit voittaa joka päivä!

Neil Armstrong teki sen suuren saavutuksen että hän meni kuuhun. Hän teki sen yhden kerran elämässään.

Jos kilpailet liukuportaissa niin voit saavuttaa suuren voiton tuhansia kertoja elämäsi aikana!

Valitse itse: olympialaiset, kuulento vai liukuporraskilpailut?

Joka ikinen päivä sinä voit olla suuri voittaja, mahtava sankari!

:DDD

Vierailija
77/183 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse äärimmäisen kilpailunhaluinen, mutta en toisten ihmisten kustannuksella. Voittamisen lisäksi on osattava myös hävitä. En siis suutu muille, rynni kuin heikkopäinen tms. Nuo Thea kuulostaa aika pelottavalta.

Vierailija
78/183 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en.

Onhan Teemustakin kerrottu kulissien takaa kaikenlaista, mm. kaksosveljensä on kuvaillut hyvinkin rehellisesti.

Mutta onhan noilla eroakin. Teemu on lahjakas ja pärjännyt urheilussa maailmantasolla, Thea ei.

Nyt tapahtui varmaan väärinkäsitys. En tunne ketään Teemua, yritin vain sanoa, että mitä jos tilalla olisi mies, jari, kari, teemu jne.

Pahoittelen jos sotkin.asiaan.jonkun ulkopuolisen, tämä ei ollut tarkoitukseni ollenkaan!

Vierailija
79/183 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmeinta on että taitaa olla joku HR-typy, ...nykyään  trendikäs titteli peole & culture manager...

Vierailija
80/183 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole lainaamasi, mutta juoksen samasta syystä metron portaissa. Työt loppuu kello 4, olen ulkona työpaikalta yleensä viimeistään 4:05 ja metroasemalla 4:10. Joka päivä sama metro, joka on perillä juna-asemalla 6 minuuttia ennen kuin juna, johon mun pitää ehtiä lähtee. Eli joo, juoksen portaissa, koska pitää ehtiä siihen junaan.

No tuo on sillätavalla eri asia että klo 4 aamuyöllä ei varmaan ole samalla tavalla ruuhkaa kuin klo 16 iltapäivällä. Eli rynnimisesi ei haittaa muita niin paljoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi