Kun Thea Forsten astuu liukuportaisiin, hän rynnii kaikkien ohi - oletko kilpailunhaluinen?
Minusta tuollainen olisi kauheaa elämää.
Kommentit (183)
Hulluhan tuo on noiden muutaman lauseen perusteella😂
Inhoan tuollaisia ihmisiä. Kunnianhimo on ok, mutta nuo tyypit joiden pitää aina olla jonon eka, aina juosta lenkillä kaikkien ohi, aina rynniä muiden ohi portaissa, aina olla se nopein ja ''paras'' kaikessa arkisessakin jutussa, voi huokaus miten he ovat rasittavia ihmisiä.
Meillä oli koulussa yksi kympinoppilas, joka oikeasti pahastui ja suuttui, jos joskus joku sai kokeesta paremman numeron kuin hän!
Luulisi, että tuollainen elämä on todella kuluttavaa. Eikä koskaan voi olla rauhassa eikä tyytyväinen.
Mikähän tuon taustalla on? Äärettömän huono itsetuntoko, mitä yritetään paikkailla suorittamisella vai mikä? Kuulostaa tosi raskaalta.
Just tuollaisten tyyppien takia luistan tykypäivistä keinolla millä tahansa. Itse juoksen metron portaissa syystä, että haluan ehtiä liityntäbussille. Että älkää pahastuko siitä, en töni ketään enkä vertaile suoristustani :)
Vierailija kirjoitti:
Just tuollaisten tyyppien takia luistan tykypäivistä keinolla millä tahansa. Itse juoksen metron portaissa syystä, että haluan ehtiä liityntäbussille. Että älkää pahastuko siitä, en töni ketään enkä vertaile suoristustani :)
Pari neuvoa: Lähde ajoissa, niin et myöhästele. Käy ostamassa ajan mittaukseen soveltuva laite jota kutsutaan arkikielessä kelloksi.
No en ole. Mä olen se joka antaa naapureitten mennä hissillä ensin ja jään itse odottamaan että saan niitten jälkeen mennä tyhjään hissiin.
Kuulostaa todella rasittavalta ihmiseltä. Minä rakastan lautapelien pelaamista, mutta tuollaisen ihmisen kanssa siitä tulisi painajainen.
Tunnistan itseäni hieman. Yleensä mulla kilpailuvietti kasvaa kun elämässä on asiat epätasapainossa enkä ole tyytyväinen itseeni.
Valitettavasti on todettava, että jutun henkilö vaikuttaa hyvältä raskaalta ihmiseltä. En ainakaan haluaisi työskennellä hänen kanssaan ja pomoksi hän ei kyllä sovi. Pyrkisin välttelemään häntä pitäen etäisen kohteliaat välit.
Korona aikana seison keskellä portaita, annan kyynerpääpusun tuollaisille!
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan itseäni hieman. Yleensä mulla kilpailuvietti kasvaa kun elämässä on asiat epätasapainossa enkä ole tyytyväinen itseeni.
Valitettavasti on todettava, että jutun henkilö vaikuttaa hyvältä raskaalta ihmiseltä. En ainakaan haluaisi työskennellä hänen kanssaan ja pomoksi hän ei kyllä sovi. Pyrkisin välttelemään häntä pitäen etäisen kohteliaat välit.
Siis hyvin raskaalta tarkoitin.
Tunnistan itsessäni jotain piirteitä. Työelämässä rakastan kilapilua ja urheillessa helposti menen täysillä kisaan mukaan. Liukuportaissa kun ohittaa muut, tulee pieni hyvän olon tunne siitäkin. Toisaalta en kyllä ole noin pakkomielteinen, eli yritän ottaa myös rennosti.
Kilpailuhenkisiä on kiva aina välillä provosoida ja katsoa, kun ne sekoaa.
Tuollainen ihminen on sellainen, jolla on kotona poreamme, mutta se "ei ehdi" koskaan makoilla siinä. Ainoa mitä tunnen, on sääli.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että tuollainen elämä on todella kuluttavaa. Eikä koskaan voi olla rauhassa eikä tyytyväinen.
Ei tuo kuluta vaan tuosta saa energiaa.
Kukapa tahtoisi olla rauhassa kun voi taistella.
Kukapa tahtoisi olla tyytyväinen, siis kukapa tahtoisi tyytyä siihen mitä on, kun aina voi pyrkiä saavuttamaan vielä enemmän.
--
Tuo on täyttä elämää. Ne haasteet, pettymykset, sisuuntumiset, kilpailun hurmiot, voitonriemut,...
SUURET TUNTEET RIIPPUVAT PIENISTÄ ASIOISTA.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän tuon taustalla on? Äärettömän huono itsetuntoko, mitä yritetään paikkailla suorittamisella vai mikä? Kuulostaa tosi raskaalta.
Täytteitäkin otetaan samaan vikaan, eli taidat olla täysin oikeassa. Katso sen naamatäytteitä, naamaa on paikkailtu ja paljon.
Niin, siis joku käy alituista omaa päänsisäistä kilpailua muita vastaan, vaikka muut eivät kilpaile häntä vastaan. Siis vähän niinkuin omaa kuviteltua kilpailua. En nyt ole ihan varma mutta ehkä olen kuullut jostain tuollaisesta ennenkin.
https://www.bridgestorecovery.com/blog/a-one-sided-rivalry-the-traumati…
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut hänen alaisenaan, ja varmaan moni muukin, sillä vaihtaa työpaikkaa hyvin usein. Oli mielestämme erittäin huono pomo.
Liukuportaissa nyt ei kannata rynniä mihinkään. Tuollakin joku diagnoosi.