Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko kiitolinen että olet syntynyt Suomessa.

Vierailija
23.01.2021 |

Itse olen kiitolinen että olen syntynyt
tänne. Minun mielestä Suomessa on asiat hyvin.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin.

Kiitän tästä joka päivä Jumalaa rukouksissani.

Vierailija
2/20 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiitollinen vaikkakaan en kaikkina aikoina kovinkaan onnellinen, niinkuin suomalaiset tutkimusten mukaan ovat. Kun katsellaan maailman menoa monella ilmansuunnalle Suomen ulkopuolella niin aika läheltäkin löytyy maita, joissa en välttämättä olisi yhtä kiitollinen tai onnellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen kiitollinen isänmaastani ja äidinkielestäni.

Vierailija
4/20 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen puoleen olen juu, täällä saa koulutuksen ja terveydenhuollon halvalla. Mutta rahan tienaaminen on tehty vaikeaksi, verot vie palkankorotuksen ja yrittäminen tehty hankalaksi. Jos yrittämiseen sihtauduttaisiin kuten Virossa (ekat vuodet verovapaasti), olisi tilanne paljon helpompi.

Vierailija
5/20 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä ihmiset valittavat turhista asioista tässä maassa esim hallituksesta. Suomi on hyvä maa.

Vierailija
6/20 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kuin lukea coronatilastoja maailmalta niin ymmärtää miten turvallinen maa tämä on.

Vierailija
7/20 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Esim. jo halvan terveydenhuollon osalta koska olen sairas. Esim. Amerikassa saisin vammaistuet ja kaiken ja vielä ruoat halvalla kiitos kuponkien. Mutta sitten se terveydenhuolto. En saisi edes kunnon vakuutusta (en saa Suomessakaan), joten lääkäriin ei olisi asiaa edes hädässä.

Sitten on niitä tosi köyhiä maita missä ei välttämättä edes pääse lääkäriin.

En nyt sanoisi, että on lottovoitto syntyä Suomeen kuten on tapana sanoa, mutta olen kiitollinen.

Vierailija
8/20 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kylläkin syntynyt ja lapsuuteni viettänyt Ruotsissa. Ihan erilainen elämänasenne tulee sieltä.

Vierailija
9/20 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoilen mitä kiitoilen.

Vierailija
10/20 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ajatellut että suomalaiset ovat tyyttymättömiä ja valittavat kaikesta. Ihana nähdä että on kotimaata arvostavia suomalaisia. Itse olen kiitolinen turvallisuudesta ja puhtaasta luonnosta ja hyvästä koulujärjestelmästä.

Vierailija
11/20 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen todella onnellinen, että olen suomalainen. Sosiaali- ja terveydenhuolto sekä koulutus on täällä tosi hyvällä tasolla. Myös kun seuraa esim. Jenkkien politiikkaa, niin oon varsin tyytyväinen tähän meidän omaan.

Vierailija
12/20 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on olla.

Useimmissa maailman maista olisin kuollut syöpäni seurauksena, sillä varallisuus ei olisi riittänyt hoitoihin jotka suomessa sain pienellä omavastuulla.

Eikä ole tarvinnut lähteä työttömyysjaksojen aikana kerjuulle tai ryöstelemään ihmisiä, sillä vaikka korvaukset ovatkin pieniä, niillä tuli tarkasti eläen juttuun.

Elämäni aikana olen aina myös asunut talossa, en teltassa tai autossa, kuten monissa Usan kaupungeissa, en ikälopuissa puuröttelöissä kuten usein neukuissa ja hanoista tullut kuumaa ja kylmää vettä, sisävessa ja viemäröinti.

Terveyskeskuksessa tullut poikkeiltua kymmeniä kertoja, saatu antibioottikuuria ja lastoja murtuneisiin raajoihin, sairasloman ajalta saatu palkkaa ja hoito muutenkin halavalla.

Olen käyttänyt elämäni aikana satoja tunteja kirjastoissa, lainannut luettavaa tuhansia teoksia ilmaiseksi, lueskellut eri paikkakuntien lehtiä niiden lukusaleissa, edelleen ilmaiseksi.

Poliisia olen tarvinnut joskus ja vaikka niidenkin joukosta löytyy mulkkuja, en ole kuitenkaan koskaan joutunut lahjomaan heitä saadakseni asiani käsiteltyä. Ulkomailla matkailleena joutunut senkin tekemään.

On tässä maassa hemmetisti hyviä puolia kun alkaa oikein todella ajattelemaan, enkä vaihtaisi enää maata näillä kilometreillä, vaikka vanhusten hoito onkin retuperällä, mutta onpahan vanhanakin vielä katto pään päällä, annetaan ruokaa ja vaihdellaan vaippoja tarpeen mukaan sitten kun sen aika joskus tulevaisuudessa on.

Ps. jos kuolema iskee ennen vanhuutta, yhteiskunta hoitelee hautauksenkin ilman sentin hyrrää jos rakkaat sukulaiset ajattelevat sen olevan liian vaivalloista ja hankalaa kun perinnöksi ei tule jäämään muuta kuin homeinen omakotitalo ja romuttamolle valmis vanha auton rottelo :-)

Vierailija
13/20 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todellakin. Ei tarvitse kauas mennä että tuntee kiitollisuutta kotimaastaan.

Vierailija
14/20 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin kiitollinen, mutta toivoisin että vi.her.vass.ariporukka olisi syntynyt jossain muualla.

Vierailija
15/20 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 listasi tuossa hyvin omiakin kiitollisuuden aiheitani. Olen kiitollinen, että olen syntynyt Suomessa. Saan vapaasti matkustaa täältä ja myös palata tänne. Se ei ole itsestään selvää joka valtiossa.

Terveydenhoito, koulutus ja  julkiset palvelut (viranomaisia lahjomatta) toimivat ja ovat varattomienkin saatavilla. Suomessa on vielä suhteellisen turvallista naisenkin kulkea ainakin valoisaan aikaan. 

Suomen oloista valittavat ovat usein niitä, jotka eivät olisi tyytyväisempiä missään muuallakaan pidemmän päälle. Ei haluta nähdä hyviä ja toimivia asioita vaan aina ne, mitkä puuttuvat.

Vierailija
16/20 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin kiitollinen, mutta toivoisin että vi.her.vass.ariporukka olisi syntynyt jossain muualla.

Mikä olisi taannut, että Suomi ei olisi niin hyvä maa kuin se on nyt.

Vierailija
17/20 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapsesta asti rakastanut Suomea. Nyt on erityisen hyvä hetki keskellä puiden lumisten. Rakastan Suomen luontoa jokaisena vuodenaikana. Jokaisessa maassaa on omat ongelmansa ja niitä toki tulee korjata, mutta moni asia on meillä paremmin kuin muualla :)

Vierailija
18/20 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa olisi syntynut 50-luvulla.

Olen toki kiitollinen että ehfin nähdä aitoa elämää. Säälin 90-luvun jälkeen syntyneitä.7

Vierailija
19/20 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Ihmisen elämän tärkeimmät asiat ovat hänen sosiaaliset suhteensa, eikä suomalaisten sosiaalinen elämä ole mitenkään kadehdittavaa. Muuten täällä on kaikki hyvin kyllä.

Vierailija
20/20 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Ihmisen elämän tärkeimmät asiat ovat hänen sosiaaliset suhteensa, eikä suomalaisten sosiaalinen elämä ole mitenkään kadehdittavaa. Muuten täällä on kaikki hyvin kyllä.

Jokainen ihminen on osa sitä. Miksi et ole tehnyt siitä kadehdittavaa?