Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämänilon ja -halun katoaminen 45-vuotiaana. Muita?

Vierailija
14.11.2023 |

Tiedostan, että tämä liittynee hormoneihin - tai siis lähinnä niiden puutteeseen. Tämä alamäki alkoi ehkä noin 2 vuotta sitten. Pikku hiljaa pahenee, toki välillä helpompiakin aikoja. En meinaa jaksaa enää: väsymys, vetämättömyys, jopa suoranainen masennus. Ei huvita, ei jaksa, ihan sama. 

Välillä tuntuu että olen 80-v ja vain odotan k uolemaa. En haluaisi tämän ikäisenä tuntea näin. 

Lienee liian aikaista hormonihoidoille, kun kuitenkin kuukautiset vielä tulee. Jotain apua tässä kuitenkin tarttis. Mennyt liian synkäksi ja ilottomaksi elo.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaaas tämä, jotain uutta kiitos!

Vierailija
2/14 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän kohta 45 vuotta ja ongelma on ennemminkin ajann puute. En ehdi tehdä kaikkea mitä haluaisin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma mutta vasta 42v. Valmis luovuttamaan, mutta perheen takia sinniteltävä.

Vierailija
4/14 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alhainen ferritiini. Itselläni oli, nyt syönyt rautaa jo kauan. Ihan erilainen olo! Oireet samat kuin masennuksessa..

N48

Vierailija
5/14 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi esivaihdevuosioireisiin hakea hormonihoidon. Suosittelen lämpimästi ap:lle, miksi kärsisit turhaan? Samalla ennaltaehkäiset muut elämänlaatua laskevat vaihdevuosivaivat jo etukäteen.

Vierailija
6/14 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taaaas tämä, jotain uutta kiitos!

No ihan ekaa kertaa minä tästä kirjoitan. Saattaa olla, että muillakin vastaava tilanne.

ap

Vierailija
7/14 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta tai kannabis.

tai molemmat.

Vierailija
8/14 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas? Ap:llä vakavia ongelmia.

Vierailija
9/14 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa hormoneja jo. Koska niitä on erilaisia. Jos niistä joku sopii. Mutta 45v voi olla joitakin vaivoja ellei niiltä säästy. Olisi helpompaa jos ihmisten elämä olisi vähän vapaampaa ja turvatumpaa. Silloin olisi levolle sijaa kylmään aikaan ja muutenkin.

Vierailija
10/14 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi esivaihdevuosioireisiin hakea hormonihoidon. Suosittelen lämpimästi ap:lle, miksi kärsisit turhaan? Samalla ennaltaehkäiset muut elämänlaatua laskevat vaihdevuosivaivat jo etukäteen.

Olen luullut, että pitää olla kuukautisten loppu ennen kuin saa hormonikorvausta. Mutta kyllä tilanne on mennyt niin hankalaksi, että jotain apua tarvitsen. Kiitos sulle tuntematon kommentista.

ap

Vierailija
11/14 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen luullut, että pitää olla kuukautisten loppu ennen kuin saa hormonikorvausta. Mutta kyllä tilanne on mennyt niin hankalaksi, että jotain apua tarvitsen. Kiitos sulle tuntematon kommentista.

ap

Yksityinen gyne? t. eri

Vierailija
12/14 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mennyt noin. On syitä olla onnellinen ja elää.

53v.

Vierailija
13/14 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole mennyt noin. On syitä olla onnellinen ja elää.

53v.

On mullakin syitä olla onnellinen ja elää, ei tässä nyt siitä ole kyse. En vaan saa enää iloa mistään enkä jaksa tehdä juuri mitään.

ap

Vierailija
14/14 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehillä hormonaalisia elämänilovaihteluita? En tiedä, mutta kieltämättä tässä on ikävuodesta 35 ollut sellainen olo, että mikä järki tässä enää on. En paljon elämäniloa kokenut nuorempanakaan, mutta nyt keski-iässä, kun ei ole niitä asioita, joista tämän ikäiset ihmiset nauttivat tai saavat onnellisuutta, niin en tiedä mitä tässä tekisi. Ei ole perhettä, ei ole työpaikkaa, ei ole omaisuutta, ei ole terveyttä. On vain sama päivä viikosta toiseen. 

Mitä mukavaa on tulevaisuudessa odotettavissa? Mitä voin vielä kokea? Mikä saa minut jatkamaan?

En osaa noihin kysymyksiin vastata ja sen tiedän, että tämä nykyinen ei ole sellaista, josta saan onnea tai iloa.

m43

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän