Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ei tajuta että koronatestiä vältetään kun se on niin inhottava?

Vierailija
22.01.2021 |

Itse pelkään testiä enemmän kuin koronaa, onneksi ei ole ollut oireita. Jos testi olis toisenlainen voisin mennä vaikka joka päivä.

Kommentit (186)

Vierailija
161/186 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vapaaehtoisesti synnytänyt ilman lääkkeellistä kivunlievitystä - kaksi kertaa. 

Koronatesti tuntui minusta todella inhottavalta. 

Mutta minä olen kyllä luullut, että ihmiset eivät mene testeihin koska a) niihin ei välttämättä kaikissa kunnissa oteta tuosta noin vain, b) ei ole varaa yksityiseen ja c) testitulosta odotellessa joutuu olemaan pois töistä, ja lähde siinä sitten palkattomalle joka ikisestä päänsärystä, aivastuksesta yms. 

Ole siinä sitten monta päivää "saikulla", ensin oman testin kanssa ja sitten viikon päästä vaikka lapsen vuoksi. Työnantajat tykkää. Samaan aikaa joka tuutista huudetaan kuinka konkurssiaalto ja katastrofi odottaa ihan kulman takana. 

Ihmiset eivät pelkää itse tautia, vaan työpaikkansa puolesta. 

Vierailija
162/186 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tunnu kivalta jne. Mitä ihmeen höpötystä toi on? Kivulias toimenpide ja sillä siisti. Ihme tabu, josta ei puhuta ja josta ei saa hiiskahtaakaan. Ja teilataa, jos joku uskaltaa julkisesti sanoa, et kipeetä teki.

Ei se pointti ole se että ei saa sanoa että sattuu. itse koronatesti ois aika helppo tapa estää tartuntoja kun olis kartalla että onko tartuttaja.

Vrt. altistunut koronalle, ei tiedä olevansa oireeton tartuttaja —> tartuttaa muita

Ja vrt Testissä käynyt, saanut positiivisen tuloksen ja ( toivottavasti ) jää karanteeniin. Se on vähän niinkuin yhteisestä hyvästä kysymys ....

Ja mun mielestä menee jo rankasti toisista piittaamattomuuden puolelle jos epäilee että on sairastunut koronaan mutta jatkaa silti normaalia elämää eikä mene epämukavaan koronatestiin. Just saying

No en ole varsinaisesti epäillytkään että minulla olisi ollut koronaa. Oli flunssaa, kurkkukipua, nuhaa. Pidin kyllä koronan todennäköisyyttä aika pienenä, ja uskoin että todennäköisemmin on vaan flunssaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/186 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok — epämukava testi. Mielummin ollaan epätietoisuudessa ja pahimmillaan tartutetaan muita?

Ellei sitten oikeasti jäädä karanteeniin ilman testiäkin altistuksen/ ja oireiden takia. Ihan oman mielenrauhan takia näkisin että testiin meno olisi käytännöllisempää. Itämisaikahan on jopa 14 vrk joten..

Vierailija
164/186 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän niinkuin vettä menisi nenään. Ei paha. Minut on testattu jo ainakin 6 kertaa.

Voi olla hyväksi limakalvoille ronkkia niitä noin usein?

Vierailija
165/186 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, jätin käymättä testissä sen vuoksi että vaikuttaa ihan älyttömän inhottavalta, vaikka palasin loppuvuodesta Suomeen pahalta korona-alueelta. Istuin mieluummin 10 päivää karanteenissa sen minkä pystyin. Ja kyllä, tiedän että testissä olisi pitänyt käydä mutta vältän tuollaisia testejä kuin ruttoa. Edes korona ei rehellisesti sanottuna hirvitä yhtä paljon.

Muualla yleistyneet posken sisäpinnalta otettavat testit, joihin varmasti saataisiin porukka menemään.

Vierailija
166/186 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä samaa mieltä. Erityisesti lapsia ei varmasti viedä usein testiin, koska ei haluta kiusata lapsia. Jos testi olisi mukavampi, niin vietäisi varmasti heti flunssista.

167/186 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä samanlainen.

Itse olisin käynyt jo monta kertaakin testissä, mutta en pysty ajattelemaankaan että jotain työnnetään nenääni. Karmii ihan liikaa.

Miksi ihmeessä sitä ei voi ollaa suun kautta. :(

Et varmaan ole koskaan työntänyt sormea nenääsi ? 

Aika ohut se " tikku " on, .Pehmeä pää

168/186 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän niinkuin vettä menisi nenään. Ei paha. Minut on testattu jo ainakin 6 kertaa.

Voi olla hyväksi limakalvoille ronkkia niitä noin usein?

Jopa joo. 

Monikin ronkkii joka päivä nenäänsä

Vierailija
169/186 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh!😂 Kyllä on vaikeeta. Pari sekuntia pumpulitikku nenässä ja elämä on kamalaa🤣

Vierailija
170/186 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vältän ainoastaan siksi, etten tosiaan lähde kipeänä könyämään mihinkään joutavaan testiin joka ei mua paranna eikä oloa edes kohenna.

Ennemmin jatkan lepäämistä.

Vierailija
171/186 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä samanlainen.

Itse olisin käynyt jo monta kertaakin testissä, mutta en pysty ajattelemaankaan että jotain työnnetään nenääni. Karmii ihan liikaa.

Miksi ihmeessä sitä ei voi ollaa suun kautta. :(

Et varmaan ole koskaan työntänyt sormea nenääsi ? 

Aika ohut se " tikku " on, .Pehmeä pää

On vähän eri asia työntää sormenpää nenän etuosaan kuin  testitikku nenän kautta nieluun. Tuskin kukaan kammoaisi esim. koronan pikatestiä, jossa tikkua vain pyöritellään nenässä lähellä sierainta. En minäkään uskalla mennä varsinaiseen koronatestiin juuri sen testaustavan vuoksi - ja sen vuoksi en ole mennytkään, vaikka olen ollut korona-aikana sairaana useamman kerran.

Vierailija
172/186 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vältän ainoastaan siksi, etten tosiaan lähde kipeänä könyämään mihinkään joutavaan testiin joka ei mua paranna eikä oloa edes kohenna.

Ennemmin jatkan lepäämistä.

Itselläni tuo on myös yksi syy, miksi en mene. Joutuisin kulkemaan testiin kahdella bussilla, ja minulle tulee lievästäkin flunssasta aina niin voimaton olo, etten jaksaisi mennä edes bussipysäkille - saati, että lähtisin vaihdollisella bussilla jonottamaan jonnekin testiin. Mieluummin makaan sohvalla, katson leffoja ja luen kirjaa, juon kuumaa juomaa. Ei yhtään kiinnosta lähteä testipaikalle jonottamaan ulkoilmassa. Ja flunssaisena en pysty käyttämään maskia, vaan saan heti vahvan tunteen siitä, että tukehdun ja joudun haukkomaan henkeä. Koska testipaikalla joutuisin odotellessa pitämään maskia, on tuokin yksi syy, miksi en mene.

Vierailija
173/186 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites muut lääketieteelliset toimenpiteet? Monta niistä olette jättänyt välistä kivun takia?

Aivan , en usko että kovin monen. Miksi tää olisi poikkeus?

Koska se auttaa muitakin ihmisiä eikä vain itseä?

Minulla on tulehduksellinen suolistosairaus, jonka hoitoon kuuluvat tähystykset. Koronatesti oli kivuliaampi, kuin yksikään aiemmista tähystyksistäni. Koronatestiin en enää mene, mutta tähystyksiä en aio jättää väliin, vaikka epämukavia ovatkin.

Vierailija
174/186 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huh huh!😂 Kyllä on vaikeeta. Pari sekuntia pumpulitikku nenässä ja elämä on kamalaa🤣

Eihän se ole nenässä, vaan nenän kautta nielussa. Ihan eri asia. 

Vierailija
175/186 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testi tuntuu inhottavalta, mutta minkälainen vauva täytyy olla että pelkää sitä noin paljon? Aikuiset ihmiset, hävetkää.

Jos kokisit saman kivun kuin minä, puhuisit aivan eri tavalla...

Eiku niin joo "jos ei mulla sattunut, ei kenelläkään muullakaan"

Vierailija
176/186 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi menette testiin? Jos on flunssa oireita, lepää kotona niinkuin ennenkin. Testaaminen pitää lopettaa heti ja karanteenit poistaa.

Vierailija
177/186 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nynnykät teidän kanssanne. Tikkua tuli ta:n määräyksesyi nenään joka toinen päivä, kun työpaikalle osui viime talvena isompi epidemia (13 kuollutta). Kolonoskopiaankin tottuu, niin tuohonkin. Ohituskaistallakin odotellaan testitulosta tällä hetkellä 10 tuntia. Palkka juoksee, no problem.

Vierailija
178/186 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin testissä kerran viime keväänä, ja vaikka se onkin aika kurja kokemus niin lastani en vie sinne ellei määrätä. Hän altistui koulussa toissaviikolla ja päätin että jää suoraan loppuvuodeksi kotiin. Oireettomana olemme olleet mutta en todellakaan vie oireetonta perustervettä lasta altistumisen takia testiin. Kaikenlaista rokotetta ja verikoetta ja muuta rankkaa sairaalassa joutunut elämässään kestämään ja tiedän että jos sairastuisi koronaan olisi tärkeää saada tieto siitä papereihin. Mutta jos oireettomana sairastaa sen niin olkoon niin. Otan koska tahansa kotiin karanteeniin.

Tuolla koulussa oli monta päivää kaikilla altistuksesta tieto kun fiksut vanhemmat kertoivat opelle ja antoivat luvan kertoa muille vanhemmille tartunnasta. Kaikilla oli tieto mutta 15/29 perhettä piti varmasta altistumisesta huolimatta lapsiaan koulussa neljä päivää ennen virallista ilmoitusta. Omani otin heti pois. Ihmisillä on niin erilaisia tapoja hoitaa tätä asiaa oman perheensä kohdalla. Me olemme mieluiten kotona omissa oloissamme ja hoidamme asioinnit ffp-maski päässä ja rokotteet on otettu. Testiin ja altistumaan emme lähde ellei ole pakko.

Vierailija
179/186 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ei mainosteta, mutta jos nenänielunäytteenotto tuntuu liian pahalta, niin aina voi pyytää että näyte otetaan nielusta tai nenästä.

Vierailija
180/186 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sitä ei oteta takapuolesta niin kuin kiinassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä