ei hyvä parisuhteessa mutta ei erossakaan
Mikähän minulla on. Koen, että minun ei ole hyvä olla parisuhteessani. Koen, etten tule huomioiduksi siten kuin toivoisin ja kaipaisin.
Mutta jos olen olen erossa, saatan kuitenkin kaivata häntä.
Puolisollakaan ei ole hyvä olla tässä parisuhteessa, ja nyt kun hän järjestelee itsekseen asioita (esim lomaa itselleen eri aikaan kuin minun lomani), koen jätetyksi tulemisen tunnetta. Ahdistaa.
Miksi näin?
Kommentit (13)
Niin, nykyinen parisuhde on ollut pitkään. Sitä ennen olin pitkään sinkkuna ja osasin olla myös yksin. Joskin muistan haaveilleeni silloin parisuhteesta.
Nykyään en enää osaa olla yksin?
ap
onko kyse omistushalusta? Ja/tai olenko läheisriippuvainen?
ap
Jos oot mun rakkaan vaimo niin päästäppä irti. Ihmisen pitää osata olla yksin, eikä riiputtaa ihmisiä mukanaan tottumuksesta. Kyllä ne lapset hoituu.
Tiedän jossain määrin mistä puhut. Minäkin tunnen, että en tule riittävästi huomatuksi parisuhteessani. Toisaalta ymmärrän senkin, että kumppani (mies) on tyytyväinen vähempään ja hän kaipaa ja tarvitsee parisuhteelta eri asioita kuin minä. Kompromissien tekeminen on vaikeaa.
Opin iän myötä ettei mies kykene rakastamaan. Naista palvotaan ulkokuoren, kotitaloustaitojen ja hedelmällisyyden ajan. Kuoren sekä terveyden lähtiessä oot mitätön. Eroaminen sujuu helpommin kun tajuaa mistä enemmistössä parisuhteista onkaan kyse.
'Naista palvotaan ulkokuoren, kotitaloustaitojen ja hedelmällisyyden ajan.'
Miksi minä sitten nuorena haaveilin parisuhteesta?
Mitä nainen haluaa parisuhteelta? Mitä nainen saa parisuhteessa?
Ja miksi en nyt osaa päästää irti?
ap
Vierailija kirjoitti:
ap
Sosiaalinen paine. Läheisriippuvuus ja Tukholma syndrooma.
Minun ei ole hyvä olla. En silti kykene päästämään irti.
Olen kuin sammakko kiehuvassa vedessä.
Miksi?
ap
Vierailija kirjoitti:
ap
Mitä palvomista se kaikkien kotitöiden naiselle nakittaminen muka on?
Vierailija kirjoitti:
Minun ei ole hyvä olla. En silti kykene päästämään irti.
Olen kuin sammakko kiehuvassa vedessä.
Miksi?
ap
Myrkyllinen parisuhde ripauksella ptsd (post-traumaattinen syndrooma)
mikä tähän tilanteeseen auttaisi?
ap
Voi myös olla että et vain ole vielä löytänyt sellaista kumppania jonka tarpeet vastaavat omiasi ja joka osaa huomioida sua sillä tavalla mitä parisuhteessa toivot. Tai ehkä et osaa kertoa mitä parisuhteelta toivot vaikka kumppani olisikin sopiva. Mä olin tosi pitkään sinkkuna ja silloin aina myös haaveilin parisuhteesta, mutta sitten jos olin suhteessa niin suhde aina ahdisti paljon enemmän kuin sinkkuna oleminen. Kunnes sitten löysin nykyisen mieheni joka tarvitsee yhtä paljon itsenäisyyttä ja läheisyyttä kuin minäkin. Hänen kanssaan parisuhde tuntuu vain hyvältä ei yhtään ahdistavalta. Joskus tarvitsemme omaa aikaa ja se on ihan ok. Silti erossa ollessamme voimme ikävöidä toisiamme koska rakastamme toisiamme, mutta tarvitsemme myös sitä omaa tilaa ja pieni ikävöiminen on ihan terveellistä.
Taidat vaan olla sellanen joka ei tiedä mitä haluaa eikä osaa olla yksin.