Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ei tajuta että koronatestiä vältetään kun se on niin inhottava?

Vierailija
22.01.2021 |

Itse pelkään testiä enemmän kuin koronaa, onneksi ei ole ollut oireita. Jos testi olis toisenlainen voisin mennä vaikka joka päivä.

Kommentit (186)

Vierailija
141/186 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt läpi synnytykset ja monet muut toimenpiteet ja hoidot mutta koronatestiin en uskalla. Kerran ollut kurkku vähän kipeä vuoden aikana mutta en käy missään. Teen etätöitä ja tilaan ruuat. Ulkoilen ja nään muutamaa ihmistä mutta vain silloin kun voin olla varma etten ole ollut oireinen aikoihin.

Olen kohdannut synnytyksessä ja mm hammaslääkärissä muutaman taidottoman runnojan joten päätin että riittää mulle. Nielusta sais ottaa vaan nenään ei mulle mitään laiteta. Enkä jaksa enää tätä hysteriaa. Eristäytymistä voin kyllä jatkaa mutta uskon että melko monella vaikuttaa mielenterveyteen tämäkin.

Katellaan sit Koronan jälkeen mitä seurauksia sillä puolen kun ihmiset on menneet sekaisin koronasta..

Vierailija
142/186 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännitin ennalta, mutta ei tuntunut juuri miltään, hiukan kutitti nenää. Ja minulla on matala kipukynnys.

Voisin mennä koska vaan uudestaan testiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/186 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tunnu kivalta jne. Mitä ihmeen höpötystä toi on? Kivulias toimenpide ja sillä siisti. Ihme tabu, josta ei puhuta ja josta ei saa hiiskahtaakaan. Ja teilataa, jos joku uskaltaa julkisesti sanoa, et kipeetä teki.

Ei se pointti ole se että ei saa sanoa että sattuu. itse koronatesti ois aika helppo tapa estää tartuntoja kun olis kartalla että onko tartuttaja.

Vrt. altistunut koronalle, ei tiedä olevansa oireeton tartuttaja —> tartuttaa muita

Ja vrt Testissä käynyt, saanut positiivisen tuloksen ja ( toivottavasti ) jää karanteeniin. Se on vähän niinkuin yhteisestä hyvästä kysymys ....

Ja mun mielestä menee jo rankasti toisista piittaamattomuuden puolelle jos epäilee että on sairastunut koronaan mutta jatkaa silti normaalia elämää eikä mene epämukavaan koronatestiin. Just saying

Vierailija
144/186 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites muut lääketieteelliset toimenpiteet? Monta niistä olette jättänyt välistä kivun takia?

Aivan , en usko että kovin monen. Miksi tää olisi poikkeus?

Koska se auttaa muitakin ihmisiä eikä vain itseä?

Vierailija
145/186 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen katsonut vieressä, kun esi-teini-ikäinen on testissä huutanut suoraa huutoa kivusta ja ollut testin jälkeen aivan hysteerinen kokemuksen traumaattisuuden vuoksi. Ja tämä lapsi on muuten rauhallinen ja esim. hammaslääkärit yms sujuvat ongelmitta. Tuon kokemuksen jälkeen en kyllä vie kumpaakaan lasta enää kidutettavaksi koronatestiin.

Jos esiteini-ikäinen tarvitsee juurihoidon, ja kokemus on kivulias, entä myöhemmin jos tilanne vaatisi uuden juurihoidon? Jätetään tekemättä ja asia lakaistaan maton alle?

Kunnon puudutus tai kevytnarkoosi on alaikäisille ihan käytössä olevia apukeinoja, jos hammaslääkärissä käynti ei muuten onnistu. Silloin toimenpide on pakko tehdä, etteivät hampaat mene huonompaan kuntoon tai ala särkeä. Koronatestiä ei tehdä itsensä vuoksi. En lähde kiusaamaan lasta testillä jonkun nuhan, aivastuksen tai kurkkukivun takia, jotka voivat suurella todennäköisyydellä olla muutakin kuin koronaa. Kehittäköön kivuttoman testin, niin sitten voidaan tulla. Tuo yksi kerta riitti.

Kyllä se koronatesti on itseäkin varten..

Ja on olemassa tilanteita , tosin äärimmäisen harvoin, jolloin maksimimääränkin puudutuspiikkejä läpi juurihoito voi olla erittäin kivulias.

Vierailija
146/186 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei testiin menemättömyys ole piittaamattomuutta toisista jos olet oireiden sattuessa eristyksissä.

Piittaamattomuutta on hillua kylillä muutenkin määräänsä enempää näinä aikoina.

Ja ei täällä päin ainakaan oireeton pääse testiin vaikka olisi varma altistus.

Vierailija
147/186 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt mutta uskoisin sen kestäväni.

Ei ole ollut tarvetta käydä kun en ole ollut vuoteen flunssassa.

Pystyn olemaan kotona tarvittaessa vaikka kuinka pitkään ja voin pitää lapset kotona.

Ei lapsetkaan ole testissä käyneet.

Kerran yritin viedä muttei päästy moneen päivään läpi puhelimella että testin olisi voinut varata ja sinä aikana flunssakin parani eli ei menty.

3-vuotiaani oli pitempään flunssassa. Kuumettakin oli. Kellään muusta perheestä ei oireita, ei edes nuhaa.

En vienyt testiin ja vain sen kamaluuden vuoksi.

Lapsi ei ymmärrä että pitää olla liikkumatta ja varmasti olisi huutanut naama punaisena ja vastustanut testiä. Väkisin sitten joku hoitaja runnoo jotain tikkua nenän kautta nieluun! Muutenkin pieni nenä ja nuhasta tukossa niin ei kiitos.

Oltiin kotona sitten.

Toivoisin myös että testiä jotenkin kehitettäisiin miellyttävämmäksi. Ihan pienten lastenkin vuoksi jo.

Vierailija
148/186 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites muut lääketieteelliset toimenpiteet? Monta niistä olette jättänyt välistä kivun takia?

Kyllä mä ainakin olen.

Kortisonipiikki kantapäähän. Juu ei kiitos enää ikinä toiste. Meinattiin pistää mutta viime hetkellä vedin jalan pois ja sanoin että et kyllä laita sitä piikkiä.

Kohdun kaulakanavan puudutuksesta olen kieltäytynyt myös synnytyksessä kun olen kuullut että sattuu niin paljon että vedet valuu silmistä. Otin muita kuvunlievityksiä. Niihin ei kuulunut myöskään aquarakkulat jotka kuulemma sattuu saman verran kuin ampiaisen pisto. Niitä pitäisi vielä laittaa monta.

Myös täysin runneltuun alapäähäni en antanut enää koskea.

Korjattiin myöhemmin nukutuksessa.

Olen kieltäytynyt myös epiduraalista leikkauksen yhteydessä ja vaadin nukutuksen.

En ole antanut punkteerata myöskään vaikka oli tosi paha tulehdus joka levinnyt vähän otsaonteloonkin. Sitä ei tehdä mulle ikinä. Eikä puhkaista korvia.

Kolonoskopia on myös sellainen josta kieltäydyn jos en saisi nukutusta.

Ja varmaan on muitakin vielä.

Koronatestistä en kieltäytyisi vaikken innolla odotakaan. En ole käynyt kun ei ole ollut tarvetta.

Lastani en siihen testiin altistaisi. Oltaisi mueluummin karanteenissa koko perhe ja menisin sitten itse testiin.

Vierailija
149/186 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää millaisia nössöjä te jotkut olette! Kyllä ihmisen pitäisi sietää pienen hetken epämukavuutta.

Vierailija
150/186 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämmästyttää tämä aikuisten ihmisten "erityisherkkyys". Eikö elämästä tule turhan vaikeaa, jos pelätään jotain sekunnin kestävää testiä. Minulta on otettu koronanäyte kaksi kertaa eikä todella ole tuntunut yhtään mitään kipua. Ongelma on enemmän henkisellä puolella, jos testi sattuu. Miten ihmeessä selviätte sitten hankalammista näytteenotoista ja tutkimuksista???

Aika puutteellisesti olet vältellyt sos kontakteja ja noudattanut hygieniaohjeita jos kaksikin kertaa reilussa puolessa vuodessa olet sairaana ollut.

Nyt koronatestiin suositellaan menemään monista sellaisistakin oireista, joiden aiheuttaja ei todellisuudessa välttämättä ole mitenkään tarttuva. Esim. päänsärky, voi olla koronaa mutta voi johtua täysin viruksettomastakin syystä.

Vierailija
151/186 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hengityskoneessa onneksi tuntuu sitten paljon vähemmän inhottavalta.

Eikö joudu hengityskoneeseen, jos käy koronatestissä? Hyvä tietää!

No kyllä varmaan ymmärsit mitä tässä haettiin takaa

Itse asiassa en ymmärtänyt.

Vierailija
152/186 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän niinkuin vettä menisi nenään. Ei paha. Minut on testattu jo ainakin 6 kertaa.

Vierailija
153/186 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-------------

Hengityskoneessa ei tunnu miltään kun nukutetaan.

Älä puhu paskaa. Ei hengityskoneessa olevaa ikinä kyllä nukuteta. Voinnin ollessa epävakaa esim aivopaineet nousee ihminen saatetaan sedatoida. Muuten kyllä hengityskoneessa oleva ihminen on ihan hereillä. Ja joskus voidaan tehdä trakeostomia. Ja sen putken siellä kurkussa kyllä tuntee kun se siirtyy.

Eli kyllä yks testi nenästä on sata kertaa "mukavampi" juttu.

Vierailija
154/186 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan työtäni enemmän kuin sitä että joku kutittaa nenästä. Missä kuplamuovissa ap ja ylänuolen antajat pitävät itseään?

Vierailija
155/186 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ainakin olen.

Kortisonipiikki kantapäähän. Juu ei kiitos enää ikinä toiste. Meinattiin pistää mutta viime hetkellä vedin jalan pois ja sanoin että et kyllä laita sitä piikkiä.

Kohdun kaulakanavan puudutuksesta olen kieltäytynyt myös synnytyksessä kun olen kuullut että sattuu niin paljon että vedet valuu silmistä. Otin muita kuvunlievityksiä. Niihin ei kuulunut myöskään aquarakkulat jotka kuulemma sattuu saman verran kuin ampiaisen pisto. Niitä pitäisi vielä laittaa monta.

Myös täysin runneltuun alapäähäni en antanut enää koskea.

Korjattiin myöhemmin nukutuksessa.

Olen kieltäytynyt myös epiduraalista leikkauksen yhteydessä ja vaadin nukutuksen.

En ole antanut punkteerata myöskään vaikka oli tosi paha tulehdus joka levinnyt vähän otsaonteloonkin. Sitä ei tehdä mulle ikinä. Eikä puhkaista korvia.

Kolonoskopia on myös sellainen josta kieltäydyn jos en saisi nukutusta.

Ja varmaan on muitakin vielä.

Koronatestistä en kieltäytyisi vaikken innolla odotakaan. En ole käynyt kun ei ole ollut tarvetta.

Lastani en siihen testiin altistaisi. Oltaisi mueluummin karanteenissa koko perhe ja menisin sitten itse testiin.

Miten olisi verikoe? Paljon helpompi pidellä lasta paikallaan.

Vierailija
156/186 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun asuinmaassa testi otetaan eka yhdellä puikolla nielusta ja sitten toisella nenästä. Mun mielestä tuo suun kautta ronkkiminen on paljon inhottavampaa kuin nenän kautta.

Vierailija
157/186 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö joudu hengityskoneeseen, jos käy koronatestissä? Hyvä tietää!

No kyllä varmaan ymmärsit mitä tässä haettiin takaa

Itse asiassa en ymmärtänyt.

Ylläri

Vierailija
158/186 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

..olen käynyt testissä kahdesti, tuntuu ikävälle, mutta ei kestä kauaa. Sen sijaan mua ärsyttää yli kaiken nää hengityskone-jankutukset. Hengityskoneessa ei sinusta  tunnu miltään, koska et ole semmosessa tilassa, että mitään tajuaisit siitä. Sitäpaitsi useimmat selviäiävät koronasta ihan ilman mitään hengityskoneita.

Vierailija
159/186 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-------------

Hengityskoneessa ei tunnu miltään kun nukutetaan.

Älä puhu paskaa. Ei hengityskoneessa olevaa ikinä kyllä nukuteta. Voinnin ollessa epävakaa esim aivopaineet nousee ihminen saatetaan sedatoida. Muuten kyllä hengityskoneessa oleva ihminen on ihan hereillä. Ja joskus voidaan tehdä trakeostomia. Ja sen putken siellä kurkussa kyllä tuntee kun se siirtyy.

Eli kyllä yks testi nenästä on sata kertaa "mukavampi" juttu.

https://www.duodecimlehti.fi/duo97087

"Hengityskonehoidossa tarvitaan lähes poikkeuksetta isoja annoksia sedatiivisia lääkkeitä. "

Vierailija
160/186 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on punkteerattu nenä useamman kerran, ei sattunut, vaan helpotti, kun sai sieraimet auki. Vedellä on nenä puhdistettu useammin, kuin kerran, ei sattunut. Korona testi sattui ja kirveli useamman tunnin näytteenoton jälkeen. Joten turha mussuttaa, kuinka pieni epämukavuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän